Lenn, Eller, Mhysa, Patou, Koda, Fé en Raisin

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
Karen

Re: Lenn, Eller, Mhysa, Patou, Koda en Fé

Bericht door Karen »

:hart:
Minka
Aantal fretten: 0

Bericht door Minka »

De onderste foto lijkt wel mini en maxi. :D
NKW
Aantal fretten: 1

Bericht door NKW »

Wat een mooie fretseltjes zeg :hart: Echt knappe koppies hebben ze.
Mette

Bericht door Mette »

Dank! Ik ben ook erg verliefd op beide frummels :hart: . Wildkleurtjes zijn toch echt mijn favoriet.

Maar als tegenhanger: toch nog wat kunnen maken vandaag! Het ging weer een stukje beter dan gisteren gelukkig dus heb lekker met ze in de tuin gezeten.

Mhysa voor het hol, waar vooral de bino's 1 voor 1 met zwarte neus weer uitkomen, dus ook zij. Ze kan zo mooi even blijven staan kijken :hart:
IMG_0717.jpg
IMG_0717.jpg (442.46 KiB) 682 keer bekeken
IMG_0723.jpg
IMG_0723.jpg (276.68 KiB) 682 keer bekeken
Eller en Lenn onder een canvas hoes die binnenkort weg gaat, maar voor nu nog even speelgoed voor de fretten vormt. Dat niet alleen: ook voor de poes. Zo'n bewegend doek is toch te lekker om niet gebruik van te maken! Ik heb het Yoshi ook al eens bij Fé zien doen en hem er ook echt afgejaagd, want ik weet dat dat voor deze (toch durfal-)dame too much is. Patou zou het al helemaal doodeng vinden en Mhysa zou er ook niet blij mee zijn. Maar, de mannen vinden het reuze spannend. Vooral Eller gaat er door uitdagen en mokken.

IMG_0722.jpg
IMG_0722.jpg (254.21 KiB) 682 keer bekeken
Lenn loopt sinds een tijdje weer mee met Eller en Mhysa, maar alleen nog in de tuin met enorm veel ruimte. Dit is denk ik de vierde keer dat hij meeloopt? Hij wordt er echter zo vrolijk van, waar hij als hij alleen loopt altijd vrij snel uitgekeken raakt en gaat slapen. Vooral bij Mhysa lijkt hij dan te vragen "gaan we spelen, gaan we spelen?", stuitert er vrolijk bij weg, maar wordt dan door haar afgewezen (zo'n gekke muts is het wat dat betreft niet). Het is wel aandoenlijk om te zien, en bij zo'n afwijzing gaat hij ook snel weer zijn eigen ding doen of volgt braaf haar geurspoor maar laat haar netjes met rust. Ik word er echter zelf wel blij van hoe hij ervan opleeft na toch een tijd uit dit groepje te zijn geweest en gewend zijnde aan een soms ook boring Lenn.
Karen

Bericht door Karen »

Hahaha, die Mhysa met haar zwarte neusje :D
Minka

Bericht door Minka »

O wat leuk :hart:
Amaris

Bericht door Amaris »

Die fretten onder het doek en dan Vlieg erop... geweldig! :lach:
Samen spelen :D
Nadine
Aantal fretten: 99

Bericht door Nadine »

Wat leuk om te zien!
ik had je er idd al over gehoord maar zo het kijken is leuker!
Mette

Bericht door Mette »

Hah ja dat was Yoshi met Fé, maar dat mocht echt niet van me. Ik wist dat Fé dat niet zou waarderen. Stom genoeg zijn fretten ook angstiger en meer op hun hoede als ze alleen lopen. Als ze zoals Eller en Mhysa samen lopen of dus een derde erbij is het prima om iets onverwachts op je pad tegen te komen blijkbaar, maar bij alleen lopen wordt dat doodeng. Zowel Patou als Fé waarderen dat niet, en Mhysa als ze alleen zou zijn ook niet. De rammen zijn makkelijker.
Lineke

Bericht door Lineke »

Super leuk met dat dekzeil! :hart:
Mette

Bericht door Mette »

Lekker weekend. De mannen buiten op orde, losloopruimte zo even stofzuigen en de schone doeken erin, en dan rustig aan morgen met de binnenfretten van start. Veel buiten gespeeld alvast vandaag en een stel happy fretjes. Zo voor het snoepen voor de verandering eens lekker wat Waltham :eten: .

Vanmiddag kwamen er 2 meiden langs die voor hun opleiding het gedrag van de fret moesten bestuderen. Na uitgebreid een rondleiding met info te hebben gegeven en nog een tijd op de bank te hebben gekletst met een drankje, hebben ze 10 minuten lang genoteerd wat Fé allemaal in de tuin deed en toen nog een extra 10 minuten gedragingen afgevinkt van een bestaande lijst. Ze vertrokken met een overload aan info. Ik ben benieuwd of ze nog vragen over hebben of dat ik nog wat mag gaan nakijken voor ze. Ben erg benieuwd naar hoe het gaat worden stiekem.

Afbeelding
NKW

Bericht door NKW »

Klinkt spannend hoe het gaat worden met die opdracht van ze. Is de foto bedoeld als een "zoek de fret foto" of is het iets anders? O ik zie het al, er steekt een koppie uit de kooi/rieten tuintafel (?) :ferret:
Kick

Bericht door Kick »

Altijd leuk om mensen met fretten te laten kennismaken. Wat voor opleiding volgen die twee?

Oh haha, ik zie nu ook dat koppie :mrgreen:
Mette

Bericht door Mette »

Volgens mij gewoon dierverzorging. De leraren zijn altijd blij met zo'n origineel idee want hebben vaak al tig verslagen over honden en katten onder ogen gehad.

Ze gaan altijd onder de tuinset door en klimmen binnenin omhoog; gaan daar liggen slapen als ze uitgespeeld zijn ;).
Karen

Bericht door Karen »

Leuk zoiets Mette :D
Hahaha, dat snoetje van Fé!
Minka

Bericht door Minka »

Kiekeboe :hart: Wel leuk dat die meiden dat doen gedrag van fretten voor hun opleiding. Daar heb je ze zeker goed mee kunnen helpen.
Mette

Bericht door Mette »

Nog een paar fotootjes dan maar! Iedereen doet het uitstekend :friends:

Nog een Fé in haar burcht
Afbeelding

Koda just-out-of-bed look
Afbeelding

De duifjes vanochtend vielen weer in de smaak
Afbeelding
Mette

Bericht door Mette »

Oh en nu ik erover nadenk, nog wel meer toe te voegen maar mag het bericht niet meer aanpassen, dus even apart :D .

Lenn loopt sinds gisteravond nu ook binnen met Eller en Mhysa samen en dat gaat echt perfect. Hij leeft er helemaal door op en gaat op vier pootjes alle kanten op. Mhysa die daarin het rustigst van de twee is, neemt er geen aanstoot van en als ze geen interesse toont gaat Lenn weer verder met zijn eigen ding. Eller gaat er geregeld in mee, maar geregeld ook niet en ook dan doet ieder zijn eigen ding. Erg goed om te zien en vooral voor Lenn wel echt fijn. Nu hij een implantaat ram is geworden is hij eindelijk weer in zijn vaste groepje terug en het doet hem zichtbaar goed.

Verder loopt iedereen individueel om verscheidene redenen. Koda zijn macho type rondlopen wordt door niemand gewaardeerd bijv., Patou vindt eigenlijk alle fretten om haar heen al snel te druk en ondanks dat bovenstaand trio haar oude clubje is, zijn zij en Eller geen uitstekende match meer en ik ga of voor uitstekend, of helemaal niet ;). Fé past nog niet helemaal bij één van allen thuis. Ze kan wel met Eller en Mhysa, maar Lenn is gewoon een prettiger aanvoelende combo voor die twee. Wie weet dat Fé nog wat aan volgend nieuwtje gaat hebben, want:

Ook is er een nieuw klein sandy meisje onderweg. En wel de kleindochter van Mhysa en Lenn. Bijtijds geboren, dus ze is inmiddels 2 weken. Mijn band met sandy moertjes is altijd moeizaam geweest in het verleden om de één of andere reden, maar ik heb het gevoel dat het met dit meisje en mij samen wel goed komt :yahoo: . Het is het linker meisje op de foto. Haar zusje is een rustig albino meisje, waar het sandy meisje een goede grote mond heeft. Helemaal mijn smaak weer dus :clown: . Haar naam is al maaaanden bekend, maar moet ik nog geheim gehouden :opa:

Afbeelding
Karen

Bericht door Karen »

Wal leuk! Welkom klein sandy meisje! :D
Marjan

Bericht door Marjan »

Die bovenste foto is echt helemaal geweldig!

En leuk een nieuw Sandy meiske! Toch grappig, ik heb juist altijd, bijna standaard, een klik met Sandy meiden of ventjes. :lol:
Haarscherpe foto trouwens van de pupjes, ik probeerde rechts het zwarte haartje van mijn beeldscherm te vegen..... :brush:
Gesloten