Lenn, Eller, Mhysa, Patou, Koda, Fé en Raisin
Re: Lenn, Eller, Mhysa, Patou, Koda en Fé
Och jee ik smelt. De kleine puppy's kunnen je zo doen smelten. Die pootjes ook kijk ik sta.
Wat een dotje zeg.
Wat zielig voor Peanut.. Krijg nog steeds rillingen als ik lees over maag/darmproblemen. Fijn dat ze het serieus nemen en langs Hanneke gaan!
Raisin gaat harten stelen verwacht ik!
Raisin gaat harten stelen verwacht ik!
Jaaaa het is bijna zaterdag!
Jeuj bijna . Ik ben heel benieuwd of ze mijn sandy dame ervaringen kan doen omverwaaien. Ik hoop het wel natuurlijk!
Voor vanavond eerst maar even de lastige Peanut beoordeling en overleg ingaan. Tijd voor medicijntjes zo.
Voor vanavond eerst maar even de lastige Peanut beoordeling en overleg ingaan. Tijd voor medicijntjes zo.
Aaah, Raisin is leuk zeg
Ik hoop dat je er over Peanut uitgekomen bent.
Ik hoop dat je er over Peanut uitgekomen bent.
Hij deed het gelukkig een stukje beter. Het bakje waltham dat ik sochtends achterlaat was gedurende de dag nog opgegaan en de medicijnen gingen er prima in. Hij woog weer 1230 zelfs. Ondanks dat besloot zijn gezin toch eerder terug te komen. Morgenavond zijn ze er weer, en vrijdag kunnen ze bij Hanneke terecht. En dat was een goede beslissing, want ook vanochtend haperde hij weer met de medicatie. Nog maar eventjes volhouden voor hem gelukkig!
Ik hoop maar dat het niets ernstigs is maar wel super dat ze geen risico nemen en het even laten checken vrijdag.
Ik hoop dat het meevalt voor hem. Alvast succes gewenst voor de eigenaren vrijdag.
Gisteravond had hij helaas niet zoals eergisteren een betere avond. Het moest weer met zachte dwang, en dus vond ik het nodig even telefonisch overleg te voeren en aan te dringen dat ik liever vandaag vrij nam om vast met hem te gaan. Anders zou hij teveel kracht verliezen voor nog een evt. operatie. En gelukkig maar, want ook vanochtend moest het met zachte dwang. Ik mocht gelijk die kant op rijden.
Een voelsessie, oren, bloed en thermometer verder zijn er nog steeds wat dubieuze conclusies uitgekomen.
Zijn oren waren prima in orde, maar vermoeden was dat de plaatselijke dierenarts gezien de receptuur middenoor heeft gegokt. Dat is het echter niet (was ook mijn conclusie al). Hij had 1 graad koorts, wat toch teveel is voor wat da stress. Het blijft een gevoelige fret... Ondanks de intussen wat gewenning bij mij gaat zijn staartje omhoog als de deur opent voor Jeffrey, of schrikt hij zich een hoedje van een klusgeluid van buiten... dat soort dingen. Ook bloed afnemen was 1 grote drama queen.
Zijn ontstekingcellen waren in orde, maar de acute ontstekingscellen waren te hoog. Normaal kan dat ook op een voedselallergie duidden, maar gezien de koorts is dit wrs echt een acute ontsteking. Hij was ook pijnlijk voorin de buik en zijn albumine was te laag (26/27) wat niet ok is voor een 2 jaar jonge fret. Dit is dus een maagpatiënt. Hadden we niet ingegrepen bij die medicatie en hij zou die hebben gekregen... zou dat letterlijk zijn dood hebben kunnen betekenen. Een resultaat als dit waar niet op tijd ingegrepen wordt kan ook uitkomen op een scepsis, waarvan we allemaal weten hoe serieus dat is neem ik aan...
Hij is opgenomen, gaat aan het infuus, meds via injectie (om de maag heen) en krijgt de nieuwe speciale voeding waar Hanneke toch wel goede ervaring mee zegt te hebben in die aantal maanden. Morgenochtend om 10 uur mag de eigenaar bellen. Ik heb haar al even uitgenodigd om bijv. om 9 uur langs te komen na thuis settelen vanavond, dan kunnen we vooraf even door de uitslagen en informatie heen (nog uitgebreider dan wat ik al aan de telefoon deed) en kunnen we 'samen' even bellen en overleggen om 10 uur.
Ik duim hard voor Peanut! Arm mannetje heeft nog even wat extra stress te doorstaan. Hoop dat hij er toch weer bovenop weet te komen.
Een voelsessie, oren, bloed en thermometer verder zijn er nog steeds wat dubieuze conclusies uitgekomen.
Zijn oren waren prima in orde, maar vermoeden was dat de plaatselijke dierenarts gezien de receptuur middenoor heeft gegokt. Dat is het echter niet (was ook mijn conclusie al). Hij had 1 graad koorts, wat toch teveel is voor wat da stress. Het blijft een gevoelige fret... Ondanks de intussen wat gewenning bij mij gaat zijn staartje omhoog als de deur opent voor Jeffrey, of schrikt hij zich een hoedje van een klusgeluid van buiten... dat soort dingen. Ook bloed afnemen was 1 grote drama queen.
Zijn ontstekingcellen waren in orde, maar de acute ontstekingscellen waren te hoog. Normaal kan dat ook op een voedselallergie duidden, maar gezien de koorts is dit wrs echt een acute ontsteking. Hij was ook pijnlijk voorin de buik en zijn albumine was te laag (26/27) wat niet ok is voor een 2 jaar jonge fret. Dit is dus een maagpatiënt. Hadden we niet ingegrepen bij die medicatie en hij zou die hebben gekregen... zou dat letterlijk zijn dood hebben kunnen betekenen. Een resultaat als dit waar niet op tijd ingegrepen wordt kan ook uitkomen op een scepsis, waarvan we allemaal weten hoe serieus dat is neem ik aan...
Hij is opgenomen, gaat aan het infuus, meds via injectie (om de maag heen) en krijgt de nieuwe speciale voeding waar Hanneke toch wel goede ervaring mee zegt te hebben in die aantal maanden. Morgenochtend om 10 uur mag de eigenaar bellen. Ik heb haar al even uitgenodigd om bijv. om 9 uur langs te komen na thuis settelen vanavond, dan kunnen we vooraf even door de uitslagen en informatie heen (nog uitgebreider dan wat ik al aan de telefoon deed) en kunnen we 'samen' even bellen en overleggen om 10 uur.
Ik duim hard voor Peanut! Arm mannetje heeft nog even wat extra stress te doorstaan. Hoop dat hij er toch weer bovenop weet te komen.
Erg goed dat je toch vandaag al mocht gaan.
Hopelijk voelt hij zich snel weer beter, helemaal niet leuk als het zo slecht gaat. Toch ben ik erg blij dat ze de medicatie niet gegeven hebben, dat zou pas rampzalig geweest zijn!
ik duim voor hem!
Hopelijk voelt hij zich snel weer beter, helemaal niet leuk als het zo slecht gaat. Toch ben ik erg blij dat ze de medicatie niet gegeven hebben, dat zou pas rampzalig geweest zijn!
ik duim voor hem!
Poe, ik ga ook duimen voor hem!
Wat zielig zeg en goed dat je al eerder bent gegaan. Waardeloos dat andere artsen nog steeds met hun handelen een fret zieker maken dan dat ze waren, daar baal ik toch ergens flink van.
Beterschap hopelijk snel betere berichten.
Ik hoop dat je straks al vooruitgang te horen krijgt van Hanneke! Beterschap voor Peanut
Ja dat blijft zeker balen. Hij was waarschijnlijk echt dood geweest nu als die medicatie wel was gegeven, dat bevestigde Hanneke vanochtend telefonisch ook nog even richting eigenaresse. Ze is vanochtend langsgekomen voor bloedoverleg, spulletjes halen en dus vanaf hier even Hanneke bellen. Hij doet het al wat beter en heeft ook gegeten van de speciale voeding, dus ik duim dat er een goede plan uit komt. Er werd gesproken over zaterdag weer even bellen en als dan alles goed blijft gaan kan hij maandag opgehaald. Dat klinkt toch aardig goed al met al . Nu is het mijn beurt om op de hoogte te worden gehouden door de eigenaar.
Het klinkt hoopgevend
Hij is in ieder geval in goede handen daar.
Hopelijk knapt hij weer op.
- yvonne
- Aantal fretten: 1
Oh jee wat een verhaal weer. Wat goed dat je toch eerder met hem gegaan bent. Ik hoop dat hij snel opknapt en weer gauw naar zijn baasjes mag.