Jillz

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
Gebruikersavatar
Mayke
Berichten: 6620
Lid geworden op: 17 jan 2013 11:58

Re: Jillz en Nix

Bericht door Mayke »

Kraaien zijn bang voor dingen die ritselen ! Vroeger zaten er kraaien bij ons die op het rubber van mijn autoramen afkwamen, klinkt raar maar ze beten er gewoon gaten in, brokkelde het gewoon af.....nooit begrepen waarom ze dat deden, mijn auto stond toen onder een afdak geparkeerd..... Ik heb toen zilverfolie strookjes aan een waslijntje boven de auto gehangen en dat hielp wel.

Of Rui moet gaan oefenen op het nabootsen van angstkreten van roofvogels, dat helpt ook goed ! :roll: :brush:
Gebruikersavatar
Karen
Berichten: 12910
Lid geworden op: 15 jan 2013 23:24

Re: Jillz en Nix

Bericht door Karen »

:lach: *zorgt voor een spoedcursus roofvogelkreten voor Rui*

Maar bedankt voor de tip Mayke, folie is makkelijk te regelen ;)
Gebruikersavatar
Kick
Berichten: 13397
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:51
Aantal fretten: 1

Re: Jillz en Nix

Bericht door Kick »

Of een oude cd aan een draadje ophangen in de wind :?:

*Arme Rui... :mrgreen: *
Gebruikersavatar
Marjan
Berichten: 23203
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:26

Re: Jillz en Nix

Bericht door Marjan »

Haha, ik zie het al voor me. :lol:
Gebruikersavatar
Mayke
Berichten: 6620
Lid geworden op: 17 jan 2013 11:58

Re: Jillz en Nix

Bericht door Mayke »

Kick schreef:Of een oude cd aan een draadje ophangen in de wind :?:

*Arme Rui... :mrgreen: *
Oh ja dat is nog leuk ook, een cd-windvanger.... Cool !
Gebruikersavatar
Karen
Berichten: 12910
Lid geworden op: 15 jan 2013 23:24

Re: Jillz en Nix

Bericht door Karen »

Ja heel leuk....maar dan komen de andere vogels ook niet meer :shock:

Vanochtend was de kraai er weer....Joía had een stuk bot buiten laten liggen vanochtend en dat had hij gelijk in de gaten....landde op de grond en ging er rustig aan zitten pikken. Het is echt een grote zeg!

Nixje wordt steeds liever en ook knuffeliger. Hij is echt van het rennen en vliegen...net het Witte Konijn van Alice in Wonderland :lol: Hij houdt er helemaal niet van om op schoot te liggen of vast gehouden te worden. Nu komt hij de laatste twee dagen toch af en toe even heel snel op schoot...gaat dan lekker liggen kroelen, en geeft een of twee kusjes. Als ik snel ben kan ik hem nog even wat achter zijn oortjes kriebelen. Dan kijkt hij weer op zijn horloge ....en zoef weg is hij dan....I'm late, I'm late :brush: heerlijk kereltje!
Gebruikersavatar
Marjan
Berichten: 23203
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:26

Re: Jillz en Nix

Bericht door Marjan »

Daarom geef ik ze hier geen eigen horloge. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Karen
Berichten: 12910
Lid geworden op: 15 jan 2013 23:24

Re: Jillz en Nix

Bericht door Karen »

Hahaha... :lol:

Ik heb vanochtend nog weer een paar korstjes uit zij nek gepulk. Nog van die grote bijtwond die hij had toen hij bij mij kwam...ik dacht eigenlijk dat alles al schoon was. Ik heb het nog helemaal nagekeken, maar er zitten nu geen korsten meer. Wel kun je nog littekens en resten van beschadigde huid zien...

Gelukkig heeft hij er helemaal geen last meer van en is er zeker niet minder vrolijk en lief door!

Vanochtend heb ik zo heerlijk met het stel op het bed gestoeid :D Nix heeft de lol er ook van ontdekt en stuitert steeds van het bed af, zo leuk vindt hij het. Jillz vindt het na al dat gespring en gestuiter heerlijk om in de dekbedhoes te gaan tunnelen :lol:
Gebruikersavatar
Marjan
Berichten: 23203
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:26

Re: Jillz en Nix

Bericht door Marjan »

Dan is hij toen toch aardig te grazen genomen. :???:
Gebruikersavatar
Karen
Berichten: 12910
Lid geworden op: 15 jan 2013 23:24

Re: Jillz en Nix

Bericht door Karen »

Jillz heeft afgelopen nacht/vroege ochtend vreselijk gebraakt vanwege een kuiken :( Ze krijgt het eigenlijk nooit. Ik heb toen ik Nix ophaalde wat kuikens meegekregen van de vorige eigenaar. Volgens hem was Nix er gek op...NOT! Waarschijnlijk at hij ze omdat hij erge honger had, want hier laat hij ze gewoon liggen.
Gisteravond bedacht ik om eens een kuiken bij Jillz te proberen, als afwisseling. Nou de kuikens liggen inmiddels allemaal in de kliko.

Gelukkig is er niks meer met haar aan het handje. Ze speelt, is niet misselijk en heeft inmiddels al een muis naar binnen gewerkt...en die is daar ook gebleven :D Ze ligt nu lekker te pitten in een shirt, in een lade van mijn nachtkastje.

Nix is wel erg geschrokken van haar gebraak. Het is er ook erg heftig aan toe gegaan, want de hele kooi en omliggende muren zaten onder de spetters. Ook hij is weer bijgekomen van de schrik en ligt nu met de pootjes in de lucht te snurken :lol:

Arme fretties...
Gebruikersavatar
Marjan
Berichten: 23203
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:26

Re: Jillz en Nix

Bericht door Marjan »

Nou lekker dan, misschien waren ze niet echt goed meer die kuikens. :???:
Gebruikersavatar
Kick
Berichten: 13397
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:51
Aantal fretten: 1

Re: Jillz en Nix

Bericht door Kick »

He jasses... Of te gulzig gegeten?
ray
Berichten: 3428
Lid geworden op: 28 mar 2013 15:58
Aantal fretten: 1

Re: Jillz en Nix

Bericht door ray »

Herken wel dat ze misselijk worden van kuikens, maar braken.
Je hebt weer lekker schoongemaakt dus :mrgreen:

Gelukkig liggen ze nu weer heerlijk te snurken.
Gebruikersavatar
yvonne
Berichten: 5980
Lid geworden op: 16 mar 2013 22:36
Aantal fretten: 1
Locatie: Oostvoorne (zuid holland)

Re: Jillz en Nix

Bericht door yvonne »

Nou als ze braakte dan was ze wel goed misselijk :(
Klinkt idd als een "bedorven" kuiken.
Gebruikersavatar
Mayke
Berichten: 6620
Lid geworden op: 17 jan 2013 11:58

Re: Jillz en Nix

Bericht door Mayke »

Vroeger gaf ik nog wel eens kuikentjes, maar ik vind het zo een gedoe, de trope in de kooi en eigenlijk heeft het weinig voedingswaarden, is het meer een snoepje of een bezigheidstherapiedingetje.
Maar wel leuk voor de afwisseling, maar voor Jillz is het dus niks ..... :???:
Birgit
Berichten: 1916
Lid geworden op: 17 mar 2013 19:43
Aantal fretten: 0

Re: Jillz en Nix

Bericht door Birgit »

Dat is maar goed ook..
Afbeelding
Gebruikersavatar
Karen
Berichten: 12910
Lid geworden op: 15 jan 2013 23:24

Re: Jillz en Nix

Bericht door Karen »

Geweldig plaatje Birgit :lach:

Jillz en Nix spelen niet meer samen op het moment. We zullen zien of het in de toekomst af en toe nog kan.

Nix werd de laatste dagen steeds onrustiger, blazerig tegen van alles en nog wat en zat niet goed in zijn velletje. Ik heb een flinke stap 'terug' gedaan met hem. Hij is weer boven in de quarantaine kamer en speelt alleen. Gistermiddag heb ik hem er gewoon gelaten. Hij lag daar toch al te slapen...Hij voelt zich echt niet prettig in de FN. Al vanaf de eerste dag is hij aan het ijsberen en onzindelijk in de kooi. Hij wordt ook steeds wakker van allerlei geluiden en bewegingen. Boven in zijn kamer is hij heel relaxed, slaapt heerlijk diep, met zijn pootjes in de lucht en gaat keurig op de bak. Kortom hij voelt zich daar prettiger.

Vanochtend was hij ook weer de oude bekende stuiteraar en kwam steeds naar me toe om me uit te dagen. We hebben eerst een kwartiertje boven gespeeld en toen ben ik naar beneden gegaan. Als hij wilde kon hij me volgen....dat heeft hij gedaan en ook beneden hebben we heerlijk gespeeld, als vanouds. Iets wat hij de laatste dagen ook niet meer deed. Een duidelijker resultaat kun je niet krijgen.
Hij blijft voorlopig lekker boven en van hier uit zien we verder. Als hij zich daar prettiger blijft voelen, dan houden we het zo. Ik heb de ruimte en het welzijn van mijn fluffies gaat boven alles.

Zo zie je...het is lang niet altijd gelijk duidelijk dat je fretten geen goede match zijn! Ze hebben elkaar nooit gebeten, aangevlogen, gevochten of duidelijk tegen elkaar geblazen. Ze renden hun rondjes door het huis, de een achter de ander aan en andersom. De afgelopen week begon ik wel steeds meer te zien dat Jillz de broek aan had. Ze was hem aan het "sturen". Zij wilde beslissen waar en wanneer Nix ergens naar toe mocht, in welke buis hij mocht en of hij in het speelkleed mocht. Puur en alleen door lichaamshouding. Dreigen door de kop omlaag en de rug omhoog en strak naar hem staren. Uiteindelijk draaide hij dan van haar weg om ergens anders naar toe te gaan en begon pas op zo'n moment te blazen. Twee tellen later waren ze alweer samen aan het dollen door de buis heen en leek er niets gebeurd te zijn.

Duidelijk dat die twee dus geen echte maatjes zijn! Ik geef ze nu een periode van totale scheiding. Na verloop van tijd, als Nix helemaal relaxed is, wil ik nog eens zien hoe het gaat als ze af en toe eens een half uurtje met elkaar kunnen dollen. Blijkt dat ook niet te gaan blijven ze helemaal en voor altijd apart.

Ik vind het eigenlijk heel jammer dat ik die lichaamstaal van Jillz niet op film heb staan. Veel mensen zullen er denk ik echt overheen kijken en het niet als signaal van intimidatie oppakken. Het heeft bij mij ook even geduurd voordat ik in de gaten kreeg waar Jillz mee bezig was ;) Het is heel subtiel, maar heeft dus een grote uitwerking op Nix gehad :|
Gebruikersavatar
Marjan
Berichten: 23203
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:26

Re: Jillz en Nix

Bericht door Marjan »

Zo zijn vrouwen he. :mrgreen: Maar goed dat je het gezien hebt nu, beter laat dan nooit. :)
Gebruikersavatar
Kick
Berichten: 13397
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:51
Aantal fretten: 1

Re: Jillz en Nix

Bericht door Kick »

Goed hoor Karen! Je hebt het goed door en ik denk dat Nix nu veel happier is in z'n eigen omgeving en rust. En jammer dat je Jillz niet hebt kunnen filmen want dat was een mooi voorbeeld geweest van lichaamstaal.
ray
Berichten: 3428
Lid geworden op: 28 mar 2013 15:58
Aantal fretten: 1

Re: Jillz en Nix

Bericht door ray »

Sliepen ze ook samen Karen of deden ze dat al apart? :?:
Jammer dat je het niet op film hebt inderdaad, maar goed dat je het toch gezien hebt.

Maar lijkt me ook duidelijk dat Nix nu beter in zijn vel zit. :D
Plaats reactie