Smokey

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
NKW
Aantal fretten: 1

Re: Smokey

Bericht door NKW »

De Sputnik gaat gedesinfecteerd worden met Dettol en kokend water en dan terug. Meneer trekt hem elke keer van de tralies af nu doordat hij gewoon niet lekker hangt aan die kooi. Past niet helemaal die klikdingen op die tralies dus dan maar terugsturen. Wel jammer, het zag er zo leuk uit in dat ding.
Helen schreef:Als ze willen passen fretten OVERAL in :-p
Die van mij niet hoor, hij heeft het al een keer gepresteerd om de kooi te verschuiven en vervolgens erlangs willen glippen en toen vast komen te zitten tussen de muur en de kooi. En toen moest ik hem komen redden, lag helemaal dubbel :lach: En ook gewoon niet terug achteruit willen lopen he, hij moest en zou erdoor!
Helen
Aantal fretten: 2
Contacteer:

Bericht door Helen »

Ja die heb je ook ja :mrgreen:
NKW

Bericht door NKW »

En hier komen dan eindelijk de langverwachte foto's.
Hier is hij in zijn vaste speelruimte (voor zolang als het duurt, hoop dat hij snel weer door het hele huis mag rennen). Had nog veel meer foto's van hem in de badkamer, maar helaas dacht mijn computer daar anders over; die heeft de meeste laten verdwijnen helaas.
Hier is hij in zijn vaste speelruimte (voor zolang als het duurt, hoop dat hij snel weer door het hele huis mag rennen). Had nog veel meer foto's van hem in de badkamer, maar helaas dacht mijn computer daar anders over; die heeft de meeste laten verdwijnen helaas.
Smokey in badkamer.jpg (36.53 KiB) 2496 keer bekeken
Smokey in hangmat.jpg
Smokey in hangmat.jpg (113.56 KiB) 2496 keer bekeken
Smokey in hondenmand.jpg
Smokey in hondenmand.jpg (48.17 KiB) 2496 keer bekeken
Kick

Bericht door Kick »

Lekker moppie hoor! :D
Nadine
Aantal fretten: 99

Bericht door Nadine »

Lief snoetje! :hart:
yvonne

Bericht door yvonne »

Wat een liefie :hart:
NKW

Bericht door NKW »

Bedankt, ja ik heb heel veel geluk met hem qua lieflijkheid. Hoewel hij nog wel wat ondeugende streken heeft zoals tenen en enkels happen, heeft hij van nature een superlief karakter. Hij komt ook heel graag af en toe op schoot om lekker te knuffelen :hart:
Mette

Bericht door Mette »

Oe wat een mooi neusje en koppie! Ik zie het vooral in de 2e foto :hart:
Marjan

Bericht door Marjan »

Mooi ventje hoor!
Amaris
Aantal fretten: 0

Bericht door Amaris »

Tenen happen moet, dat is een frettenvereiste :lach: Als hij zo kijkt als op de foto's dan is het hem vast snel vergeven.
NKW

Bericht door NKW »

Amaris schreef:Als hij zo kijkt als op de foto's dan is het hem vast snel vergeven.
Ja, alles wordt hem direct vergeven. Hij heeft ook altijd zijn snorhaartjes vrolijk naar voren gericht staan, zelfs (of misschien juist wel) als hij iets doet wat niet mag. Probeer dan streng nee te zeggen, maar meestal mondt het uit in een lachbui met dat koppie. :brush:
Kick

Bericht door Kick »

:mrgreen:
Minka

Bericht door Minka »

Wat een schatje :hart:
Sasha

Bericht door Sasha »

Wat een leukerd en idd een prachtig hoofdje :hart:
Karen

Bericht door Karen »

Wat een heerlijk ventje :hart:
NKW

Bericht door NKW »

Nou daar gaat-ie dan...

Nadat Smokey 2x een lange panacur kuur had gehad (2x 5 dagen) en dan ook nog de Metrazol had gekregen toen nog onbekend was dat hij Giardia had en op geen van beiden de gewenste reactie had heb ik eerst een tijdje alleen ondersteund met Kaopectate en sucralfaat. Nadat hij steeds vaker slijm en bloed bij de ontlasting had en ook nog eens niet tegen de Trovet balance poeder bleek te kunnen (erge vogelzaadjes diarree daarna) heb ik hem op de Virbac brokkenbrij gezet. En toen weer een paar dagen aankijken... In eerste instantie leek het iets beter te gaan, maar op dag 3 en 4 weer bloed bij de ontlasting... Uiteindelijk allerlei holistisch dierenartsen gemaild en gecontacteerd en hij krijgt nu sinds een tijdje een holistische behandeling... Waar hij heel goed op reageert! :dans:

3 Dagen na het starten van de holistische behandeling voor het laatst bloed bij de ontlasting (ik ben nu 3 weken verder en ook niet meer terug gezien!) en de diarree wordt langzaam maar zeker steeds minder. Wel is hij direct na het eten vaak nog wat misselijk, dus ik ben gaan afbouwen met de sucralfaat om te kijken of dat al iets scheelt (het viel duidelijk op dat hij op de vleesbrij vrijwel niet misselijk was, maar hij kan nu eenmaal niet zonder vitamines uit de Trovet). Nu halverwege met het afbouwen ervan en de eerste dagen weer wat diarree, maar nu gaat het weer prima!

Opvallend is dat hij ook minder moeite hoeft te doen voor dingen. Hij lijkt wat soepeler te zijn zegmaar. Waar hij voorheen bij een sprong een mokje liet horen en wat instabiel neerkwam (denk achteraf gezien toch van pijn) gaat het nu vrijwel zonder moeite. Het was natuurlijk een grote gok en ik vond het doodeng om hem holistisch te gaan behandelen, maar ja ik kon niet langer niets doen en aankijken hoe de klachten steeds erger werden. Was op den duur ook bang voor bloedarmoede door al dat bloedverlies met de ontlasting mee...
Marjan

Bericht door Marjan »

En wat houdt die holistische behandeling dan precies in?
Kick

Bericht door Kick »

Daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar...

Top dat het beter met hem gaat :D
Minka

Bericht door Minka »

Ik ben ook wel benieuwd wat de holistische behandeling inhoudt. Mijn gevoel zegt alleen maar vlees eten.
NKW

Bericht door NKW »

Hij krijgt de Puur probiotica 2x daags (de L. Acidophilus er in dringt darmparasieten terug), Diatomeeënaarde (dit dood darmparasieten actief en is goed voor de spijsvertering), Kaopectate ter ondersteuning van de darmen en dan nu nog even de Sucralfaat die ik dus aan het afbouwen ben. En dan als voeding dus de Virbac kittenbrok brokkenbrij.

@Minka: Bij honden wordt er wel eens voor gekozen om alleen vers vlees (wel vaak gemalen) te voeren bij Giardia omdat dit de parasiet uithongert. Het is me wel geadviseerd door één van de holisten (helaas zijn er geen holisten speciaal voor fretten, dus ik heb er heel wat af gecontacteerd en vervolgens in overleg met een aantal van hen en 2 andere fretteneigenaren en het gebruik van mijn eigen verstand tot bovenstaande gekomen) die ik had gecontacteerd, maar... Ten eerste durfde ik dit niet omdat Smokey zo lang aan de maagzuurremmers had gezeten en ten tweede zei mijn gevoel me dat dit in zijn geval niet voldoende zou zijn omdat hij er al zo lang last van had. Daarnaast krijgt mijn hond ook alleen maar vers vlees en die was ook besmet geraakt en hoewel de klachten tijdens de panacur goed gingen kwamen ze direct weer terug zodra de kuur stopte. Dus direct na de 2e panacur kuur ben ik haar ook de Puur Probiotica gaan geven en toen was ze na 2 weken vrij. Maar hoewel dit bij Smokey ook wel eerst verbetering gaf, stagneerde het na een paar weken weer en daarna ging het weer achteruit. En toen hij op den duur vrijwel dagelijks bloed bij de ontlasting had werd wel duidelijk dat aankijken met de probiotica, kaopectate en sucralfaat niet meer opging en hij echt iets moest krijgen wat de Giardia zou doden en dit is dus de diatomeeënaarde geworden.

Maar hij heeft dus al sinds de eerste maand dat ik hem heb af en toe bloed bij de ontlasting (in die eerste maand 2x gehad vlak voordat ik naar Hanneke ging met hem) en dat is nu dus al gwn 3 weken weg! (Val volgens mij in herhaling, maar ik ben er zo blij mee!)
Plaats reactie