Prinses Baila
Re: Prinses Baila
Dat zijn dan blubvissen die een aardige reis hebben gemaakt
Oh wat een giller, dan hebben wij er hier dus twee van jou.
Ik zal eens kijken of we de toonbaarste misschien in de veiling kunnen gooien, vindt Baila vast niet erg.
Ik zal eens kijken of we de toonbaarste misschien in de veiling kunnen gooien, vindt Baila vast niet erg.
De afgelopen week was Baila toch weer erg aan het hoesten, soms zelfs zo heftig dat ze erbij moest kokhalzen.
Eigenlijk overwoog ik alweer een ritje naar Giessen maar ik ben haar een paar dagen geleden eens tweemaal daags polaramine gaan geven en dat werkt!
Gelukkig wordt ze er ook niet (meer) duf van dus ik heb gelijk maar weer een bestelling gedaan bij de Spaanse apotheek want nu gaat het natuurlijk wel snel met twee keer een half tablet per dag. En ik vermoed dat ze er de rest van haar leven aan vastzit, net als Max toentertijd. Maar goed, als we zo haar middenoren stabiel houden hoor je mij niet klagen.
Eigenlijk overwoog ik alweer een ritje naar Giessen maar ik ben haar een paar dagen geleden eens tweemaal daags polaramine gaan geven en dat werkt!
Gelukkig wordt ze er ook niet (meer) duf van dus ik heb gelijk maar weer een bestelling gedaan bij de Spaanse apotheek want nu gaat het natuurlijk wel snel met twee keer een half tablet per dag. En ik vermoed dat ze er de rest van haar leven aan vastzit, net als Max toentertijd. Maar goed, als we zo haar middenoren stabiel houden hoor je mij niet klagen.
Super dat ze daar zo goed op reageert!
Gelukkig reageert ze er goed op.
Stabiel blijven is het belangrijkst! Goedzo
Gelukkig dat het weer iets beter gaat
- Helen
- Aantal fretten: 2
- Contacteer:
Je blijft ook bezig he met die monstertjes, fijn dat ze weer beter gaat!
- yvonne
- Aantal fretten: 1
Fijn dat ze er zo goed op reageert en dat het nog verkrijgbaar is in Spanje!
Ja ik ben er ook erg blij mee dat het werkt bij haar en ook zeker dat polaramine nog verkrijgbaar is in het buitenland. Had echt niet geweten wat ik zonder die tabletten had gemoeten.
Hopen dat het gewoon in Spanje blijft. Anders krijgen we echt een soort van probleem... Ook met oorspoelingen...
Waarvoor werken die tabletten allemaal voor als ik vragen mag
Dan hebben we Brazilië nog als alternatiefAmaris schreef:Hopen dat het gewoon in Spanje blijft. Anders krijgen we echt een soort van probleem... Ook met oorspoelingen...
Gelukkig gaat het met de polaramine wat beter! Het is wat met die middenoor problemen
Het is een antihistaminica die in principe ingezet wordt bij allergische verschijnselen. Ik gebruikte het vroeger zelf wanneer mijn neus verstopt raakten en mijn ogen begonnen te jeuken doordat ik allergisch was voor katten. Maar het werd ook gebruikt voor hooikoorts en dergelijke.trea schreef:Waarvoor werken die tabletten allemaal voor als ik vragen mag
Bij fretten doet het de slijmbeurzen slinken die opgezet zijn bij griep en/of verkoudheid en met name bij chronische middenoor problemen omdat is gebleken dat het de zwelling tegengaat van de buisjes van Eustachius. En daardoor kan het ontstekingsvocht vanuit het middenoor weglopen de keelholte in en hoopt het zich niet op.
Baila had alweer wat weken stinkende ontlasting en nu begon ze vorige week ook nog eens erg te kuchen en te kokhalzen en zelfs haar urine begon te stinken. Gelukkig konden we vanmorgen terecht bij de frettenkliniek want ik vermoedde dat haar middenoren weer aan het opspelen waren.
Hanneke hoorde ons aan en deed een urine onderzoek. Daaruit bleek dat er zowel eiwitten als bloed in aanwezig waren. Ook bleek tijdens de palpatie dat ze heel gevoelig was op de borstholte. Ze besloot een röntgenfoto te maken.
Daaruit bleek dat Baila een longontsteking had. Dit heeft ze ooit al eerder gehad toen ze nog in de opvang zat.
Door haar oorprobleem verslikt zij zich regelmatig tijdens het eten van droge brokken en mag zij nu dus echt geen brokken meer hebben in haar kooi.
Ze kreeg al tweemaal daags brokkenbrij en dat ga ik nu driemaal daags geven en haar bakje brokjes dus uit haar kooi. Dat wordt nog wel een dingetje want ze is gek op haar brokjes tussendoor. Maar haar maakt het dus duidelijk ziek.
Door deze ontsteking is ook haar chronische nierontsteking weer actief geworden waardoor ze nu een antibioticakuur krijgt en bisolvon voor haar longen.
Over een maand moeten we weer terug voor controle. Hopelijk is ze dan die longontsteking de baas geworden.
Hanneke hoorde ons aan en deed een urine onderzoek. Daaruit bleek dat er zowel eiwitten als bloed in aanwezig waren. Ook bleek tijdens de palpatie dat ze heel gevoelig was op de borstholte. Ze besloot een röntgenfoto te maken.
Daaruit bleek dat Baila een longontsteking had. Dit heeft ze ooit al eerder gehad toen ze nog in de opvang zat.
Door haar oorprobleem verslikt zij zich regelmatig tijdens het eten van droge brokken en mag zij nu dus echt geen brokken meer hebben in haar kooi.
Ze kreeg al tweemaal daags brokkenbrij en dat ga ik nu driemaal daags geven en haar bakje brokjes dus uit haar kooi. Dat wordt nog wel een dingetje want ze is gek op haar brokjes tussendoor. Maar haar maakt het dus duidelijk ziek.
Door deze ontsteking is ook haar chronische nierontsteking weer actief geworden waardoor ze nu een antibioticakuur krijgt en bisolvon voor haar longen.
Over een maand moeten we weer terug voor controle. Hopelijk is ze dan die longontsteking de baas geworden.
Awh wat sneu weer! Wel fijn dat het allemaal goed te herleiden is, daardoor zal ze hopelijk snel weer opknappen.
Jeetje het is echt wel de tijd van het jaar met die oren. Hopelijk knapt ze snel op. Wat voor antibiotica heeft ze gekregen?
Hoe oud is Baila nu? Dat ben ik even kwijt.
Zo zielig altijd als ze niet meer mogen wat ze zo lekker vinden
Zo zielig altijd als ze niet meer mogen wat ze zo lekker vinden
Nou haar leeftijd is eigenlijk niet echt duidelijk. Volgens de oude eigenaar zou zij al 6 zijn toen ze in de opvang kwam en zou ze nu ruim acht jaar oud zijn.
Maar Hanneke schatte haar veel jonger en we houden het nu op ruim zes. Maar het blijft gokken eigenlijk.
Maar Hanneke schatte haar veel jonger en we houden het nu op ruim zes. Maar het blijft gokken eigenlijk.