Mila (deel 3)
Re: Mila (deel 3)
Hopelijk gaat de Veraflox helpen!
- yvonne
- Aantal fretten: 1
Ik weet ook niet wat veraflox is, maar ik hoopt dat het helpt!
Beterschap en sterkte voor je kleine meid.
Beterschap en sterkte voor je kleine meid.
Hopelijk werkt het!
Jess kon de Veraflox niet verdragen en kreeg iets anders erna.
Jess kon de Veraflox niet verdragen en kreeg iets anders erna.
Vandaag ben ik begonnen met de Veraflox. Hopelijk gaat het werken voor Mila.
Ik heb gelijk wel een vraagje. Ik ben helemaal uit de brokkenbrij. Als ik de brokkenbrij in de koelkast zet in een bakje met deksel en de volgende dag haal ik eruit, dan is het een soort van mousse. Helemaal niet meer vloeibaar. Is dit normaal of moet ik nog meer met water verdunnen.
Na 15 seconden in de magnetron is het weer vloeibaar.
Wat dat betreft ben ik weer een totale leek geworden.
Ik heb gelijk wel een vraagje. Ik ben helemaal uit de brokkenbrij. Als ik de brokkenbrij in de koelkast zet in een bakje met deksel en de volgende dag haal ik eruit, dan is het een soort van mousse. Helemaal niet meer vloeibaar. Is dit normaal of moet ik nog meer met water verdunnen.
Na 15 seconden in de magnetron is het weer vloeibaar.
Wat dat betreft ben ik weer een totale leek geworden.
Dat klopt, koud geworden wordt het steviger. Ik maak het weer lauwwarm door er kokend water doorheen te roeren, dan wordt het wel iets dunner maar mijn ervaring bij maagproblemen is dat dit wat lekkerder valt. Wanneer het (te) dik is kan het de maag gaan belasten waardoor ze misselijk worden ervan.
Wat Marjan zegt
Dank je Marjan, dan is het goed in ieder geval.
Minka krijgt Mila ook korreltjesontlasting van Ziwipeak? Evenals het niet glad kunnen krijgen voor een brokkenpap (het blijft wat vlokkerig) weet ik inmiddels vrij zeker dat dat in de ontlasting er nog steeds zo uit komt zetten. Even checken of jou dit ook is opgevallen.
Je bedoelt dat het niet helemaal lijkt te verteren?
Mette, Mila weigert de Ziwipeak. Ik heb al geprobeerd Vibrac en Ziwipeak te mengen, maar dat weigert Mila ook. Mijn projectje met Orijen is ook mislukt.
Vibrac brokkenbrij gaat er nu bij Mila zonder problemen in. Ze begint er gelijk aan.
Dus korreltjes ontlasting van Ziwipeak kan ik niet zeggen. De ontlasting van Vibrac brokkenbrij is goed.
Vibrac brokkenbrij gaat er nu bij Mila zonder problemen in. Ze begint er gelijk aan.
Dus korreltjes ontlasting van Ziwipeak kan ik niet zeggen. De ontlasting van Vibrac brokkenbrij is goed.
Dat is normaal de theorie erachter bij brok Marjan, maar Ziwipeak is echt geen brok. Het is dus ook niet klein te krijgen met een staafmixer. Als een staafmixer het niet lukt en ik bij elke fret hetzelfde resultaat krijg in ontlasting die het goed eet, dan lijkt het erop dat de maag het ook niet lukt goed klein te krijgen (althans, niet voor alle 'vlokjes').
Zonde dat de Ziwipeak niet lukt Minka, maar dan maar lekker op de Virbac .
Zonde dat de Ziwipeak niet lukt Minka, maar dan maar lekker op de Virbac .
Ik zal het eens in de gaten houden bij Shae, die eet de Ziwipeak brokken wel.
Heel graag Marjan!
Jeetje wat goed dat Shae ze eet.
Bij mij eet Lenn ze ook, maar dat is mijn brokkenliefhebber. Hij heeft liever brok dan prooi, wat uitzonderlijk is gezien hij dat hooguit bij de fokker kreeg en daar ook nog wat vlees tussendoor kreeg, althans dat zei de beste man. Ik ben momenteel aan het testen wat het doet als een nest pas later opstart met prooi, of dat helpt dat ze al wat meer weerstand hebben in die maagjes voor ermee van start te gaan of niet. Ook zij eten het met Fé, wel gestaafmixt dus zodat ze ook genoeg vocht krijgen, zeer goed. Bij de rest is het me minder goed afgegaan. Eller en Mhysa vonden het niks en die pakken Orijen met iets tegenzin toch vrij snel op normaal. Koda at al geen brok en Patou begon heel enthousiast direct aan een Ziwipeak 'brokje' maar heb ik er toch niet al teveel van zien knabbelen daarna, maar dat kan ik momenteel niet zo heel goed controlere bij haar natuurlijk. Wat wel een hele leuke test en ik blijf het in elk geval zeker halen voor diegene die het lusten .
Misschien leuk om over de ervaringen met Ziwipeak een apart topic te openen?
Dat is wel een goed idee Marjan. Ik ben wel benieuwd naar meer ervaringen en dan vooral in de vorm voor een juiste formule Ziwipeak brokkenbrij.
Ik wilde al zeggen splits maar af als nodig, maar hield me in met mod bemoeienissen
- Helen
- Aantal fretten: 2
- Contacteer:
Moest ff zoeken wat ZiwiPeak nou weer is... mag er zijn 85 gram voor 2,25 LOL!
Mag het wel verdomde speciaal zijn haha! Kom maar op met dat Ziwipeak onderwerp..
Mag het wel verdomde speciaal zijn haha! Kom maar op met dat Ziwipeak onderwerp..
Mila heeft vandaag een blikjes kip dag. Vrijdag wilde ze het niet echt, maar toen had ze ook brokkenbrij. De kip heb ik met de staafmixer tot een papje gemaakt en kokend water erbij. Ik moest haar eerst aanzetten vanaf schoot mbv een lepeltje en daarna bordje voor haar neus gezet en ja hoor het ging er redelijk in. Ze moet nog wennen aan de smaak.
Vandaag voor Mila een geprakte kip dag. Alle poepbakken gelijk verschoond, dan kan ik vandaag in de gaten houden wat de ontlasting doet. Ik ben ook benieuwd hoe Mila erop reageert.
Vandaag voor Mila een geprakte kip dag. Alle poepbakken gelijk verschoond, dan kan ik vandaag in de gaten houden wat de ontlasting doet. Ik ben ook benieuwd hoe Mila erop reageert.