Smokey
Re: Smokey
Precies, dat denk ik dus ook.
Sommige fretten zijn inderdaad net kleine hondjes, ik heb ook wel eens geroepen dat ik niet eens gek zou staan te kijken wanneer die zou gaan blaffen.
Sommige fretten zijn inderdaad net kleine hondjes, ik heb ook wel eens geroepen dat ik niet eens gek zou staan te kijken wanneer die zou gaan blaffen.
Wel heel herkenbaar
Heerlijk hè, die mensgerichte fretten
Ik ben daar ook ernstig fan van!
Ik ben daar ook ernstig fan van!
Smokey doet het momenteel beter dan oké. Hij is vooral weer erg actief de laatste tijd en heeft sinds een dikke week een leuk nieuw speelmandje. In de vorm van een muis, met knisperfolie in de binnenvoering en in de binnenvoering van de staart van de muis zit ook nog een belletje. En het is dus een mannetje, soort holletjes achtig idee. Hij gaat heel de kamer ermee door als ie een gekke bui heeft
Hij is ook ontzettend lief geworden (hoewel velletjes trekken zonder doorbijten wel nog leuk blijft). Geeft heel veel kusjes en warempel luistert meneer ook aardig naar een aantal dingen (zoals "eraf" als hij weer eens op de parkietenkooi probeert te klimmen).
Hij is ook ontzettend lief geworden (hoewel velletjes trekken zonder doorbijten wel nog leuk blijft). Geeft heel veel kusjes en warempel luistert meneer ook aardig naar een aantal dingen (zoals "eraf" als hij weer eens op de parkietenkooi probeert te klimmen).
Super!
Klinkt goed
Fijn
Leuk hè als ze zomaar ineens hun oortjes wel gebruiken
Leuk hè als ze zomaar ineens hun oortjes wel gebruiken
- Helen
- Aantal fretten: 2
- Contacteer:
Vooral als er wat te halen valt LOL!
Nou momenteel valt er niets voor hem te halen behalve zijn brokkenbrij. Durf er echt niets anders bij te geven. Vooral omdat de Applaws ook nog niet goed viel. Dus ga nu in hele kleine stapjes proberen te overschakelen op steeds natuurlijkere voeding. Ik begin met een voeding die qua samenstelling zo veel mogelijk lijkt op die van Virbac alleen dan zonder granen/gluten. Mocht dat goed gaan ga ik na een maand of 3-4 langzaam overschakelen op een voeding met wat meer dierlijke eiwitten en minder koolhydraten. En daarna heel langzaam stukjes vlees proberen (denk dat ik begin met lams alvleesklier omdat vers alvleesklier goed schijnt te zijn voor de spijsvertering). Weer 3-4 maanden wachten dan (die fret van mij is met al zijn problemen wel een meerjarenplan! Maar hij is het meer dan waard ) en daarna heel langzaam overschakelen op prooi. Maar eerst nog even Virbac, eenmaal in een maand tijd ander voer proberen lijkt me meer dan voldoende voor zijn lichaampje.
Ik vond het vanochtend zo jammer dat sinds gisteravond de batterij van m'n camera weer leeg is (en natuurlijk vergeten op te laden...) Hij lag met zijn lichaam onder een doek en zijn kopje stak er precies onderuit. Net alsof hij was ingestopt
Ik vond het vanochtend zo jammer dat sinds gisteravond de batterij van m'n camera weer leeg is (en natuurlijk vergeten op te laden...) Hij lag met zijn lichaam onder een doek en zijn kopje stak er precies onderuit. Net alsof hij was ingestopt
Zo er loopt hier iemand los en die ging z'n buik wassen en kennelijk zit er nu ergens een haartje in z'n neus of iets (hij heeft het vaak tijdens het wassen dat hij gaat hoesten of niezen; mss even op poetsles ) en hij heeft een niesbui Ah nu is het weer over, en hij is lekker (na ruim een uur rond hobbelen) in z'n dekentje weggekropen. Moe van het niezen!
'Gezondheid!'
- Helen
- Aantal fretten: 2
- Contacteer:
Als ze zo eigenwijs zijn om hun kop in een kattenbak te schuiven die net verschoond is moeten ze ook niesen.
Gelukkig zijn ze wel zo wijs dit niet te doen zodra er een kat op geweest is haha!
Hij gaat lekker die Smokey...
Las laatste ergens iemand wiens fretje ook zo laat aan het verharen was. Heb een logee met lang haar, die is ook bezig.
Is een beetje ziek geweest dus dan kan het later komen.
Gelukkig zijn ze wel zo wijs dit niet te doen zodra er een kat op geweest is haha!
Hij gaat lekker die Smokey...
Las laatste ergens iemand wiens fretje ook zo laat aan het verharen was. Heb een logee met lang haar, die is ook bezig.
Is een beetje ziek geweest dus dan kan het later komen.
Agossie moe van het niezen.
Hij verhaart echt met periodes (de hond van m'n vader met darmproblemen had dat ook op die manier en Happy de halsbandparkiet heeft het ook alleen dan nog een graadje erger. Zit echt slecht in de veren, maar hij heeft ook vit. tekorten opgelopen dus nu zit hij aan de vitaminedruppels). Dan weer een paar weekjes niet en dan weer ineens heel erg. En sinds het Applaws proberen is z'n buikje weer wat kaal geweest en inmiddels alweer mooie haargroei weer terug (net als met toen ik net begon met de Virbac alleen nu maar heel kort, toen heeft hij echt wekenlang een jeukbuik gehad met slechte beharing). Maar hij is wel ook weer wat verkouden dus mss daardoor ook weer wat sneller niezen (hoewel hij het ook heeft als hij niet verkouden is; hij steekt die grote neus van 'm ook echt overal in, hahaha)
Maar z'n darmen gaan steeds beter, heb t idee dat de Applaws hoewel hij het nog niet kon verdragen, het wel weer een "schop" heeft gegeven om verder te gaan verbeteren weer. Volgende week als de verkoudheid beetje weg is weer en de haaruitval en jeuk op z'n buik ook wegblijft weer voorzichtig proberen een ander voer te geven zonder granen/gluten. Ben echt zo blij dat hij daarmee zo de goede kant op gaat
Maar z'n darmen gaan steeds beter, heb t idee dat de Applaws hoewel hij het nog niet kon verdragen, het wel weer een "schop" heeft gegeven om verder te gaan verbeteren weer. Volgende week als de verkoudheid beetje weg is weer en de haaruitval en jeuk op z'n buik ook wegblijft weer voorzichtig proberen een ander voer te geven zonder granen/gluten. Ben echt zo blij dat hij daarmee zo de goede kant op gaat
Fijn om te horen
De verkoudheid is sinds gisteren weer helemaal weg en ik ben gisteravond begonnen met overschakelen op ander voer. Het bevat gehydrolyseerde eiwitten uit kip zodat het makkelijk verteerbaar is, geen varken, geen granen/gluten/soja en ik heb maar een heel klein beetje geprobeerd. Echt maar tussen de 5-10 brokjes (gewoon een heel klein handje zegmaar) en de reactie was immens. Direct weer geelbruine zure brij vannacht en vanochtend Heb ook per direct besloten dat ik daar dus niet mee verder ga proberen. Het is echt heel frustrerend want ik kom er maar niet achter waar die trigger nou zit. Ik dacht zelf eigenlijk bij de granen en hele eiwitten (dus niet gehydrolyseerd) omdat de parkiet ook geen hele dierlijke eiwitten kan verteren. Heb het vermoeden dat het een combinatie van heel veel dingen is want in deze brok zitten dus meer zetmelen dan in de Virbac. Ik had gehoord van iemand anders dat er een verteringsonderzoek kan plaatsvinden op ontlasting en dat dat soms meer duidelijkheid verschaft dus denk dat dat maar de volgende stap wordt. Want ik kan wel elke 4-6 weken weer voorzichtig een ander voer gaan proberen maar dat schiet niet op zo. Nu eerst (weer en nog) lekker Virbac de komende maand in ieder geval.