Ferret-vite

De juiste voeding voor je fret, van goede frettenbrokken tot prooidieren
Plaats reactie
Jan

Ferret-vite

Bericht door Jan »

Weet iemand waar ik in Nederland of België of eventueel een buitenlandse webshop nog Ferret-vite kan kopen?
M'n fretten zijn zot van dit extraatje, maar ik kan het nergens meer vinden. Al aan een aantal winkels gevraagd maar ze kunnen het niet meer bestellen.

Of hebben jullie goede alternatieven (heb al enkele geprobeerd maar die vinden ze blijkbaar niet lekker).
Marjan

Re: Ferret-vite

Bericht door Marjan »

Ik ben zelf niet zo van de vitaminepasta's omdat er suikers inzitten die niet goed zijn voor fretten. En zo te zien is Ferret-vite en zo ook Ferret-tone niet meer leverbaar in Europa.
Mocht je toch af en toe vitaminepasta willen blijven geven dan verkoopt Casper in Noord Scharwoude nog wel Ferre-T-supervite: http://www.fretten.nl/index.php?main_pa ... cts_id=378" onclick="window.open(this.href);return false;

Of anders Nutri-plus gel: http://www.fretten.nl/index.php?main_pa ... cts_id=378" onclick="window.open(this.href);return false;
Helen
Aantal fretten: 2
Contacteer:

Bericht door Helen »

Ferret-T is uit de handel geloof ik... ook casper heeft het niet meer :-(
Marjan

Bericht door Marjan »

Welke bedoel je, Ferre-T-supervite of Ferret-vite?

Deze is nog wel te koop bij http://www.dekleineviervoeter.nl/index. ... 75&lang=nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
Helen
Contacteer:

Bericht door Helen »

Ferret-T die met de gele labels... die vond ik super maar is nergens meer te krijgen -_-

Ferret Vite lusten ze niet hier :???:
Marjan

Bericht door Marjan »

Die zijn al een tijdje niet te krijgen. Een eventuele vervanger ervoor is Nutri-plus gel: https://www.medpets.nl/nutriplus/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://dierapotheek.com/catalogsearch/ ... Nutri-plus" onclick="window.open(this.href);return false;
Mette
Aantal fretten: 1

Bericht door Mette »

Elles de Waard verkoopt ze door op de Dag van de Fret zondag. Net een post zien langskomen van haar.

:dans:
Helen
Contacteer:

Bericht door Helen »

Misschien dat ik toch een tube meeneem dan. Misschien dat Natsumi het wel lust :-)
Anne

Bericht door Anne »

Ik geef Aiden Vaseline met zalm olie erdoor, dat mengt ook makkelijk .
Hij is wel verwent ;) want het is olie uit de capsule die ik zelf ook gebruikte
let wel op dat er geen toevoegingen bij zitten.
Mijn vorige fretjes droppie en lady vonden de olie die je bij de dieren winkel haalde niet lekker dus heb ik ze de olie uit de capsule gegeven en dat ging er goed in.
Marjan

Bericht door Marjan »

Hier krijgen ze ook een goede kwaliteit visolie, die voor menselijke consumptie is, en ze vinden het heerlijk. Dat zit inderdaad ook in capsules, die ik leeg trek met een injectienaald en dan verdeel over 3 fretten.
Maar in de vitamine pasta's zitten natuurlijk wel veel meer andere vitamines en alles dus weet niet of het echt te vergelijken is met alleen visolie.
Anne

Bericht door Anne »

Ik had verkeerd gelezen had van dat merk de haarbal pasta maar door de vele suiker gebruik ik dat niet meer.
Vandaar de vaseline met olie.
Doordat Aiden een nogal gevoelige maag heeft krijgt hij alleen zijn brokkenbrij daar zit alles in.
Minka
Aantal fretten: 0

Bericht door Minka »

Ik heb gisteren Bogavital haarbal pasta besteld bij eko4petz. Volgens mij zitten hier geen suikers in, Ik weet alleen nog niet of Mila het lust. De vaseline lust ze niet.
Marjan

Bericht door Marjan »

Maar laten we wel even onderscheid maken in:

Ferret-vite, nutri-plusgel en andere vitaminepreparaten die als aanvulling of extraatje gegeven worden aan een fret en
Vaseline, kat-a-lax en de Bogavital haarbal of laxeerpasta's die voornamelijk tijdens de rui worden gegeven om haarballen in de maag en darm te voorkomen.

Toch wel twee heel verschillende dingen. ;)
Minka
Aantal fretten: 0

Bericht door Minka »

Ja sorry ik zat niet op te letten.
Plaats reactie