Ivey!

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
Gebruikersavatar
Mette
Berichten: 4624
Lid geworden op: 15 jul 2014 16:07
Aantal fretten: 1
Locatie: Enschede

Re: Ivey!

Bericht door Mette »

:cry: Echt verschrikkelijk.

Niet zeer plots Minka, ze gaf al een maand of 2 over (totaal 3 keer) dus er moest even extra naar gekeken worden bij Hanneke. Die constateerde natuurlijk e.e.a. waarna ze op brokkenpap moest en medicatie. Dat ging voor geen meter... en na 1 week was Ivey nog zieker geworden ipv beter, en at ze helemaal niets meer (ook geen prooi bij een poging terug te gaan). Een maand lang heeft Lineke met dwang moeten voeden en nog steeds at ze nog niet zelfstandig. In het kort komt het neer op middenoorproblemen én maagproblemen, waarbij de middenoorproblemen vooral zijn weerslag hadden op de keel (kuchen, voorheen dus spugen, etc.). Beide toch chronische problemen en gewoon wederom uiterst apart bij zo'n ontzettend jong fretje. Lea en Jessie van Nadine staan inmiddels in Nederland allang niet meer op zichzelf :cry: .

Ik heb Lineke gestimuleerd toch even een berichtje te posten hier want ze is redelijk bewust even afwezig geweest met al die drama. Ik ben wel zo eerlijk hoor Lineke, rem me af als het niet mag :lol: . Maar Ivey bleek gewoon echt niet een hele leuke fret voor Lineke te zijn. Wij vonden haar dan wel zo schattig op de foto, maar het was best een gemene bijter, wat natuurlijk ook absoluut niet normaal is voor zo'n jong fretje. Frustratie of pijn kunnen zeker de reden zijn dat Ivey zo'n type traumabijter werd, want dat was natuurlijk ook al helemaal niet de bedoeling. Als Lineke er wat over zei kreeg ze daarom ook snel te horen "ach het hoort erbij" etc., maar de ernst zat nog wel even wat dieper kwam ook ik pas onlangs achter toen ze me een filmpje sturen. Echt het knauwende kauwen in je pols... dat gemene. En gewoon 4x op rij blijven doen.
Gebruikersavatar
Nadine
Berichten: 1998
Lid geworden op: 28 mar 2014 06:26
Aantal fretten: 99
Locatie: Enschede

Re: Ivey!

Bericht door Nadine »

Ik vind het heel erg voor Ivey maar ook zeker voor jou, Lineke!
Dit hadden jullie niet verdient en helaas is er tot op vandaag nog geen oplossing voor dit ziektebeeld.
Ik wens je veel sterkte toe en vooral genieten komende tijd, Je hebt alles voor Ivey gedaan, nu kan je even aan jezelf denken. :hart:

Ik hou ergens nog steeds hoop dat er gauw een doorbraak komt in de frettenwereld, Die de fretjes weer een beter leven kan geven na ziekte.
Gebruikersavatar
Kick
Berichten: 13397
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:51
Aantal fretten: 1

Re: Ivey!

Bericht door Kick »

Ik had het al op FB gelezen Lineke en Mette. Allereerst nogmaals veel sterkte! Het doet pijn als je een jonge fret op deze manier moet laten gaan. Het is gewoon weer eens erg oneerlijk hoe het gaat met onze frutzels :(

Ik hoop Lineke, dat je ooit weer eens de uitdaging aangaat om een fret in huis te nemen ;)
Gebruikersavatar
Marjan
Berichten: 23203
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:26

Re: Ivey!

Bericht door Marjan »

Och wat een vreselijk triest nieuws is dit. :( Heel erg veel sterkte Lineke!
Gebruikersavatar
Karen
Berichten: 12910
Lid geworden op: 15 jan 2013 23:24

Re: Ivey!

Bericht door Karen »

:(
Gebruikersavatar
yvonne
Berichten: 5980
Lid geworden op: 16 mar 2013 22:36
Aantal fretten: 1
Locatie: Oostvoorne (zuid holland)

Re: Ivey!

Bericht door yvonne »

Ik had het ook al op Facebook gelezen maar in elk geval heel veel sterkte met het verlies van Ivey!
Lineke
Berichten: 205
Lid geworden op: 06 sep 2016 14:54
Aantal fretten: 1
Locatie: Renkum

Re: Ivey!

Bericht door Lineke »

Ja het is verschrikkelijk triest.
Ik heb het ergens wel een plekje kunnen geven. Achteraf valt er ook van alles op zijn plek met het gedrag van Ivey.
Bij sommige diertjes zit het er helaas niet in. Hoeveel we ook doen.


Stiekem vond ik het al veel te stil in huis Kick en heb ik Skål mee naar huis genomen. ;)
Ik zie nu al zo'n enorm verschil in gedrag, nu begrijp ik hoe het hoort te zijn! maar dat is off topic :clown:

Bedankt allemaal voor jullie steun.
Lineke
Berichten: 205
Lid geworden op: 06 sep 2016 14:54
Aantal fretten: 1
Locatie: Renkum

Re: Ivey!

Bericht door Lineke »

En Mette ik vind het helemaal prima, leef je uit. :lol:
Ik ben zo druk de laatste tijd met van alles dat ik er gewoonweg geen tijd voor heb om dit te updaten.
En ik was er inderdaad nog niet aan toe.
Gebruikersavatar
Kick
Berichten: 13397
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:51
Aantal fretten: 1

Re: Ivey!

Bericht door Kick »

Lineke schreef:Stiekem vond ik het al veel te stil in huis Kick en heb ik Skål mee naar huis genomen. ;)
Ik zie nu al zo'n enorm verschil in gedrag, nu begrijp ik hoe het hoort te zijn! maar dat is off topic :clown:

Bedankt allemaal voor jullie steun.
Kom maar op met een nieuw topic over Skål :juich:
NKW
Berichten: 1221
Lid geworden op: 22 nov 2016 09:41
Aantal fretten: 1

Re: Ivey!

Bericht door NKW »

Wat vreselijk dat het zo is gegaan met de jonge Ivey :( Nog heel veel sterkte met het verlies van haar Lineke en ik hoop dat Skal veel afleiding en plezier geeft!
Gebruikersavatar
Helen
Berichten: 2837
Lid geworden op: 11 feb 2014 22:05
Aantal fretten: 2
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Re: Ivey!

Bericht door Helen »

Oooh je hebt toch weer een fretje in huis genomen! Veel plezier samen...
Na een periode van ellende zal Skal (krijg dat rondje er niet op) je verdriet zeker verzachten.
Lineke
Berichten: 205
Lid geworden op: 06 sep 2016 14:54
Aantal fretten: 1
Locatie: Renkum

Re: Ivey!

Bericht door Lineke »

Bedankt Helen,
Dat is zeker waar.
Ik zie nu al in alle opzichten dat Ivey niet zo had horen te zijn. Skallie is veel zachtaardiger wat ook ongetwijfeld kwam door de pijn bij Ivey.
Ik vind het nog steeds triest maar het was m niet en nu kan ze wel pijnvrij zijn.
Plaats reactie