Ervaringen met Ziwipeak

De juiste voeding voor je fret, van goede frettenbrokken tot prooidieren
Karen

Re: Ervaringen met Ziwipeak

Bericht door Karen »

Nee zeker niet, maar van alle aangeboden smaken voor fretten wel de enige natuurlijke prooi.
Stridder

Bericht door Stridder »

Het is sowieso wel jammer dat veel aangeboden voeders vooral grote prooidieren bevatten. Konijn met muis en duif zou bijvoorbeeld veel beter zijn.
Marjan

Bericht door Marjan »

Ik ga Shae ook proberen aan de Greenwoods/Ziwipeak brij te krijgen. Shae krijgt naast haar Ziwipeak brokken nog steeds rauw gemalen Eendmix maar buiten dat ze daar niet echt meer enthousiast over is, begin ik hem wel steeds meer te knijpen wat rauw voer betreft. :???:
Dus Shae heeft geen brij (nog) nodig maar ik wil haar buiten de brokken nog wel iets anders kunnen geven. Vooral omdat ze best gewend is aan eenmaal per dag een bakje vers vlees.

Hanneke juicht het trouwens alleen maar toe dat we hier toch eens ander voer proberen zoals Greenwoods en Ziwipeak. Zij is ook heel benieuwd naar onze ervaringen hiermee. :D
trea
Aantal fretten: 0

Bericht door trea »

Is het mogelijk om van iemand Ziwipeak te proberen voor onze frutsels?
Minka

Bericht door Minka »

Brok of blik voer? In oktober hebben jullie toch een uitje misschien kan iemand dan wat meenemen.

Shae kan dan gewoon gelijk uit blik opeten zonder te blenderen. Misschien voor de overstap bij met eendmix door elkaar of zoiets.

Ik ben in ieder geval tot nu toe echt tevreden over de blikkenbrij van Ziwipeak en Greenwoods. Ik geef of mix Ziwipeak hert/Greenwoods of mix Ziwipeak hert/lam of gewoon hert. Sinds de blikkenbrij heeft Mila niet meer plat gelegen. Ik zie natuurlijk nog wel dingen aan Mila, maar ze is chronisch dus dan verwacht ik geen wonderen.
trea

Bericht door trea »

Eerst wil ik de brok proberen. heb nu al blikjes greenwood staan maar daar trekken ze hun neus voor op
Karen

Bericht door Karen »

Ik moet zeggen dat ik nu na een maand gebruiken niet 100% tevreden ben. De brokjes worden hier maar door 1 fret gegeten en die gaat ervan aan de pappoep als hij er iets (te) veel van eet.
De blikjes Greenwood eten de meesten wel, meng ik het dan met Ziwi hert al its minder enthousiast maar wordt het wel gegeten. Met lam zijn het er ook maar weer 2 die het, weliswaar met lange tanden, eten. Ik vind ook dat hun ontlasting erg stinkt met het blik eten. Met Orijen brokjes vind ik dat al veel meer dan met prooi, maar blik is nog iets erger....

Als je fretje echt niets anders meer mag dan brokkenbrij, is het in mijn ogen een alternatief. Anders toch echt alleen af en toe als lekkernij.
NKW
Aantal fretten: 1

Bericht door NKW »

Karen schreef:Ik vind ook dat hun ontlasting erg stinkt met het blik eten.
Apart, ik ben hier nu halverwege het overschakelen (dag 5 van 8) en de eerste 2 dagen werd het ook met lange tanden gegeten en de ontlasting ging nog veel erger stinken. Na 2 dagen werd het minder en vanaf gisteren (dag 4) stuitert hij bijna van enthousiasme als hij de ziwipeak ruikt (dit deed hij nooit op alleen de brokkenbrij) en ruikt de ontlasting nagenoeg niet. Ben benieuwd hoe dit zich verder gaat ontwikkelen; vooral als hij er volledig opstaat. Nu komt hij van de brokkenbrij af dus houdt ik ook serieus rekening met ontgiftingsverschijnselen bij hem qua dat soort dingen.
Marjan

Bericht door Marjan »

Minka schreef:Shae kan dan gewoon gelijk uit blik opeten zonder te blenderen. Misschien voor de overstap bij met eendmix door elkaar of zoiets.
Punt is dat ze haar eendmix op dit moment ook niet echt meer met smaak eet. En zo een beetje blikvoer in een bakje kijkt ze niet naar om.
Nu moet ik zeggen dat ik bij Ahron ook heel duidelijk zag dat vooral de (andere) lucht van het voer hem tegenstond. Want had ik hem eenmaal zover dat hij eraan begon (door een beetje op mijn vinger te doen of door hem eerst in mijn armen eten te geven) dan raakte hij er wel van overtuigt dat het eetbaar was. Nu vindt hij het heerlijk.
Dus ik probeer het bij Shae maar op dezelfde manier, steeds ietsje meer brij in een beetje waltham. Uiteindelijk wanneer ze aan de smaak is gewend ga ik het haar zo uit het blikje proberen te geven.
Minka

Bericht door Minka »

Hopelijk gaat Shae het zo ook eten.

Ik vind trouwens de ontlasting van blikbrij goed en het stinken vind ik erg meevallen. Ik zou als ik een gezonde fret zou hebben kiezen om ook blik te geven ivm hoge vleeswaarde. De brok kan ik nog niet beoordelen omdat Mila slecht reageerde om de brokkenbrij. Ik zou een combi doen van brok, blik en mijn eigen gekweekte muizen.

Trea er staat trouwens Ziwipeak in de veiling. Ik heb geen geopend zakje meer alleen maar dichte en die wil ik niet openmaken ivm de houdbaarheid.
Mette
Aantal fretten: 1

Bericht door Mette »

Ik herhaal ook nog maar even dat ook ik dus met Ziwipeak ben gestopt. Ik scan geregeld met een half oog mee hier en zie weinig anders dan lovende berichtjes, maar deze had ik dus zelf niet ondanks inmiddels pagina's terug weggestopt.
Marjan

Bericht door Marjan »

Ik ben niet op de dag van de fret, anders had ik wel wat brokken voor je mee kunnen nemen.

Ik kan nog niet veel zeggen over de ontlasting omdat zowel Ahron als Baila hun ontlasting op brokkenbrij ook al vreselijk meurde. En dat is niet verbeterd of verslechterd sinds ik de blikbrij geef. Maar Ahron is wel van zijn jeuk en wondjes af nu hij 3 weken aan de blikbrij zit en daar ben ik in ieder geval wel al heel erg blij mee.
Minka

Bericht door Minka »

Gisteren heb ik weer Ziwipeak besteld nu ook met de rund erbij. Zo heb ik voorlopig eventjes voorraad.

Ik ben blij dat ik de blik versie heb gevonden. Voor Mila werkt het.
Marjan

Bericht door Marjan »

Ik heb nu ook een zak gedroogde rundstukjes gekocht voor Shae, heb die nog niet uitgeprobeerd dus ben benieuwd of ze het wat vindt want dan heb ik ook twee smaken brokken voor haar.
Minka

Bericht door Minka »

En lust Shae de rund? De rund komt morgen binnen bij mij. De blikjes van 185 gram hert waren op. Ze belden me op dat ze 6 blikjes 185 gram niet konden leveren of kleine blikjes hert ook goed was. Nu sturen ze wat meer op ter compensatie.

Ik heb al een ruimte in een kast vrijgemaakt voor de blikjes. Ik heb er voorlopig genoeg nu. :D

Kan ik van de week de rund gaan mixen met de andere smaken.
Marjan

Bericht door Marjan »

Ik heb het haar nog niet gegeven, ga het morgen proberen. :D
Minka

Bericht door Minka »

Oke ik was weer ongeduldig :clown:
Marjan

Bericht door Marjan »

:lol: Ik wil niet te snel een nieuwe zak open maken want zij is de enige die het eet en eenmaal open zijn de brokken toch beperkt houdbaar.
Marjan

Bericht door Marjan »

Shae zit inmiddels wel op half blikbrij, half waltham want ik vind het toch wel heel prettig wanneer ze aan de smaak gewend is van de blikbrij wanneer zij ooit eens wat zou gaan mankeren.
En ik heb de eendmix die zij eenmaal per dag at aan mijn moeder gegeven voor hun kat, dus binnenkort zit Shaes volledig aan de Ziwipeak als het aan mij ligt.
Minka

Bericht door Minka »

Wat goed, dat gaat wel lukken met Shae. En voorbereiding is alleen maar goed.
Plaats reactie