Jillz

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
Karen

Re: Jillz en Nix

Bericht door Karen »

Nee Ray ze sliepen niet samen.
yvonne
Aantal fretten: 1

Bericht door yvonne »

Wat goed dat je dat gezien hebt, Karen en gelukkig heb je de mogelijkheid om ze te scheiden. Fijn dat Nix zich nu weer beter voelt.
ray

Bericht door ray »

Oke dan vind ik het extra knap van je dat je het gezien hebt. :D
Mayke

Bericht door Mayke »

Goede beslissing Karen, we weten allemaal wat er uit die stress voort kan komen...... :(
Karen

Bericht door Karen »

Nixje is weer helemaal relaxed :juich: Hij speelt weer en komt steeds vaker bij mij om even een snel knufje te stelen. Heel af en toe kan er ook een ieniemienie kusje van af :lol: Maar alles vooral maar voor even....hij heeft nou eenmaal geen tijd, geen tijd! Hij rent de trap vrolijk op en neer, want Nix mist niks natuurlijk.
Het doet hem goed om boven te zijn. Hij is eigenlijk dus 24/7 los zeg maar. Boven heeft hij een eigen kamer, waar hij kan scharrelen, slapen waar hij wil en met zijn prooi kan slepen. De rest van het huis is om te spelen, te rennen, uit de bochten te vliegen en geknuft te worden. Niet verkeerd lijkt mij :mrgreen:

Jillz verveelt zich stierlijk. Ik heb al wat van het opgeborgen speelgoed van de zolder gehaald, zodat ze nieuwe uitdagingen heeft. Ik neem haar mee op sleeptouw, heb de waterbak gevuld en ben samen met haar gaan zitten 'vissen', speel tikkertje en verstoppertje met haar.....maar het boeit haar allemaal slechts voor een paar minuten. Vaak rent ze wat door het huis en de tuin heen, snuffelend, om dan bij mij op schoot te springen en er weer af en mij voor de voeten te lopen. Ze gaat al heel snel weer slapen.... :( Ik hoop toch dat ze gauw weer haar draai kan vinden, mijn kleine prinsesje :hart:
Marjan

Bericht door Marjan »

Tja, en het is ook geen weer om lekker met haar naar buiten te gaan nu. :|

Nix vermaakt zich uitstekend zo te horen. :)
Kick

Bericht door Kick »

Precies! :D
Mayke

Bericht door Mayke »

Joehoeeee, dat is wel een dansje waard ! :juich: :juich: :juich:
Natascha
Aantal fretten: 0
Contacteer:

Bericht door Natascha »

Goed zo Nix :-)
ray

Bericht door ray »

Goed zo Nix
En Jillz zal vast wel haar draai weer vinden.
Karen

Bericht door Karen »

Jillz en Nix hebben de 19de een date met Hanneke. Jillz gaat voor enting en FPK. Bij Nix wil ik zijn oren gecontroleerd hebben. Zeker weten dat zijn mijten helemaal weg zijn, maar hij voelt de laatste tijd strak in zijn nekvel en begint wat te vaak grotere prooi te laten staan. Ook ben ik bang dat Nix een erg slechtziende fret is. Nu zijn albino's vaak gevoeliger voor licht en zien ze wat slechter dan gekleurde fretten, maar Nix is een stap slechter dan dat.

Hij botst heel vaak tegen van alles en nog wat op, reageert niet echt op speeltjes die geen geluid maken, of steeds net te laat en meer kleine dingetjes. Onhandigheid en onbehouwen enthousiasme dacht ik eerst, maar het gebeurt te vaak. Nu hebben we de FN op een andere plaats gezet, om meer rust te geven voor de fretten en staat er een dressoir op de oude plaats van de FN. De eerste dag probeerde Nix dus een paar keer om de kast in te springen :shock: Verder wil hij echt niet beneden spelen als er zon in de kamer schijnt, overdag dus.
Boven op zijn kamertje is hij happy..kent alle plekjes en voelt zich daar erg vertrouwd. Daar speelt hij steeds heerlijk uitbundig. Beneden alleen als het schemerig of donker is en stil.

Ik heb wel eens een grapje gemaakt dat net uitgerekend ik een a-muzikale fret moet krijgen, omdat hij erg apart reageert als ik muziek aan heb staan. Dat is dus als hij beneden is....alhoewel zachtjes de radio aan nu wel gaat. Ik denk dus nu, dat muziek hem erg stoort en hij zich misschien nog moeilijker kan oriënteren met muziek aan en hem dat onzeker maakt. Boven in zijn kamertje is het goed, zolang het geen Muse is :clown:

Ik ben benieuwd wat Hanneke er over zegt en of ze wat aan zijn ogen kan zien.
yvonne

Bericht door yvonne »

Goh Karen, ik ben toch heel benieuwd idd of het klopt wat jij zegt. Als ik jouw verhaal zo lees dan denk ik dat je weleens gelijk kan hebben. Typisch gedrag (ook bij mensen!) bij slechtziendheid.
Marjan

Bericht door Marjan »

Dat is niet eens zo gek gedacht dat geluiden hem storen in zijn "zicht", eigenlijk ook wel heel logisch eigenlijk.
En hopelijk heeft hij geen problemen met zijn oren, al hoewel dat ook het eerste is waaraan ik denk als ik je verhaal zo lees. :|
Mayke

Bericht door Mayke »

IK ben heel erg benieuwd wat het nu zal wezen, het valt nu al zo vaak op, dan kun je inderdaad niet van een te enthousiaste fret spreken.... ik hoop op een goede uitslag straks bij de controle..... :roll:
Karen

Bericht door Karen »

Ik ben momenteel wat ziek (angina) en houd afstand met de fretjes. Ik weet niet hoe gevoelig ze er voor zijn, maar ik neem geen risico.

Jillz huppelt overal doorheen, vermaakt zich met hengeltjes spelen en is veel buiten met dit weer. Daarbij komt ze ook veel bij me op schoot liggen. Alleen geen kusjes en knuffeltjes bij het gezicht en handen...

Nix voelt zich gelijk wat verloren. Zijn spel begint pas, als ik me tot zijn hoogte verlaag en hem bezig houd met allerlei dingen. Dat gaat wel voor een kwartiertje of zo, maar dan moet hij zich toch echt even zelf vermaken....dan huppelt hij wat rond en gaat hij al snel slapen, tot hij weer aantrekkelijke geluiden hoort en polshoogte komt nemen :lol: Het is eventjes niet anders voor een paar dagen, maar het valt wel op. Een beetje verwend? :oops: :mrgreen:
Kick

Bericht door Kick »

Goed dat je er rekening mee houd want het zou balen zijn als je ze zou aansteken. Beterschappies!
ray

Bericht door ray »

Denk dat ze wel verwend zijn ja, maar ja welke fret niet :lol:
Beterschap en goed dat je er rekening mee houd.
yvonne

Bericht door yvonne »

Je kan maar beter geen risico nemen. Ze moeten zichezelf dan maar even vermaken, het is niet anders.
Beterschap!
Mayke

Bericht door Mayke »

Gaat het al wat beter met de angina, altijd heel vervelend...... :(
Karen

Bericht door Karen »

Nix is aan het hoesten en pruttelen :( Ik ben blij dat het bijna woensdag is...
Plaats reactie