Smokey

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
Minka
Aantal fretten: 0

Re: Smokey

Bericht door Minka »

Onder het bed
NKW
Aantal fretten: 1

Bericht door NKW »

Onder het bed geldt hetzelfde voor; als ik onder de kast schoonmaak dan ook onder het bed. Heb ook een hoog bed dus als daar wat onder had gelegen had ik het vrij snel gezien.

Maar uhm gisteravond ff bureau leeggehaald (die is altijd een puinhoop), tv kast (ook dus nog ff eronder gekeken), in de boekenkast gespiekt en zelfs op de vensterbank in de hal... Hij is echt gewoon "POEF" verdwenen :gek:

De hele week heeft de kooi van Smokes heel veel open gestaan (had soort van vakantie) en de hele week was hij in "winterrust" aka niet vooruit te branden (op één ochtend na dan). Wel af en toe snuffelen/spelen en als ik voorbij loop ff eruit om enkels te proeven (mss zijn ze eindelijk eetbaar...) en bij de deur zeuren (die is verboden toegang sinds hij met z'n klunzigheid 2 trappen naar beneden was gerold paar maanden terug; was me helemaal kapot geschrokken!) En sure, vanochtend besloten om naar de stad te gaan dus kooitje open voor een uur en klein halfuurtje voordat ik weg moest besloot meneer weer dat hij er per sé toen uit moest om heel lang (langer dan de tijd die het nog duurde voordat ik weg moest) en uitgebreid te gaan spelen, hollen en vliegen. Uiteindelijk toch nog wat gerekt totdat hij klaar was met het drukke gedoe en wat rustiger werd en toen ik hem in de kooi zette, natuurlijk wel ff kijken 'waarom' want normaal zet ik 'm vrijwel nooit in de kooi, ging hij direct liggen en slapen. Het blijft een eigenwijs dondersteentje in ieder geval :brush:
Kick

Bericht door Kick »

Hij houdt je lekker bezig ;) Jammer dat je de oplader echt kwijt bent...
Minka

Bericht door Minka »

Lekker ding is het. :D
Marjan

Bericht door Marjan »

Heerlijk hoor. :hart:
NKW

Bericht door NKW »

Smokey heeft een nieuw mandje gekregen vandaag! Heb een foto gemaakt met de webcam ervan (ga proberen of ik Smokes ook op de foto krijg met de webcam; dan kan ik eindelijk weer laten zien hoe lief hij is :mrgreen: ). Er zaten 2 touwtjes aan vast; eentje met balletje en eentje om hem op te hangen. Heb ze er beide afgehaald want ik ken hem en touwtjes... Balletje heb ik er los bijgedaan voor hem, daar zit ook een belletje in.
Smokey's nieuwe "poezenmandje"
Smokey's nieuwe "poezenmandje"
Poezenmandje Smokey.jpg (21.38 KiB) 1406 keer bekeken
Na lang wikken en wegen en al een half jaar dat ik de badkamer bij mij boven toch niet meer gebruik besloten dat dat zijn kamertje gaat worden. Ten eerste omdat hij er heel vaak uit wilt op het moment dat ik weg moet, daarnaast zijn er toch al veel dagen dat hij er al verblijft en hij heeft daar lekker de ruimte. Hij mag dan nog steeds 2x daags bij mij op de kamer komen spelen. Om het helemaal af te maken ga ik de 2e verdieping van de kooi verwijderen en die erin zetten; daar krijgt hij dan eten en komen slaapdoekjes en een hangmatje en z'n waterflesje. Verder heeft hij nog steeds het badkamermeubel met 2 etages wat er altijd standaard staat tegen de muur met dekentjes erin zodat hij verscholen kan zitten daar en ik ga ervoor zorgen dat er altijd een mandje/tunneltje of iets anders holletjes-achtig komt te staan. Verder krijgt hij ook altijd een handvol stevige balletjes/speeltjes. Moeten wel wat kleine aanpassingen aan de kooi gedaan worden (zodat die niet de badkamer door wordt geschoven en meneer op de wasbak klimt), maar verder kan hij er zo intrekken!
Kick

Bericht door Kick »

Hij wordt flink verwend :D Nu nog een foto :clown:
Marjan

Bericht door Marjan »

Grootse plannen zo te lezen! :D
NKW

Bericht door NKW »

Meneer moest er eigenlijk vanmiddag uit, want ik moest 's avonds oppassen. Nou 10 min. hobbelen en toen haakte hij af. Na anderhalf uur moest ik weg en heb hem onder mijn bureau uitgevist waar hij in een dekentje gewikkeld lag en hem terug in de kooi gezet. Toen ik 's avonds thuiskwam lag hij me heel boos aan te kijken :twisted: Natuurlijk voelde ik me schuldig en heb hem eruit gelaten toen... Lekker nog een uur gespeeld en gerend en nu ligt hij tevreden in z'n nieuwe "kattenmandje" (die van de foto). Lekker te snurken :mrgreen:
Helen
Aantal fretten: 2
Contacteer:

Bericht door Helen »

Klinkt goed :-D
Helen
Aantal fretten: 2
Contacteer:

Bericht door Helen »

Ja boos kijken kunnen ze goed.. katten zijn er ook een meester in. Ze kunnen zo beledigd zijn :lol:
NKW

Bericht door NKW »

Nou het is hem gelukt! Net zolang Happy irriteren totdat Happy besloot terug te irriteren... Hij bovenop de kooi klimmen van Happy en Happy aangeven dat hij dat niet wilde met geluidjes. Toch verder klimmen ipv luisteren en toen had Happy er genoeg van en trok even vlug aan zijn staart die door de tralies stak... Boos dat ie was! :twisted: Kwispelen tegen Happy op een heel venijnige manier. En Happy zag de bui toen al hangen dus was vlug wat lager gaan zitten, maar ik zag dat hij van plan was Happy terug te pakken. Dus toen ben ik oog nog even bozig tegen hem gaan doen (toen kon hij natuurlijk ineens kijken als de onschuld zelve...) en heb hem eraf gehaald.

Hij had denk ik vooral niet verwacht dat Happy hem zou durven corrigeren op die manier. Hoop dat hij nu inzicht heeft dat Happy ook wat kan doen als hij even geen zin heeft in een Smokey op z'n kooi. En dat hij dus voortaan "luistert" naar Happy. Of misschien is de relatie tussen beide nu wel eentje van oorlog geworden... Dat hoop ik niet in ieder geval. Dan wordt het nog wat hier met een oorlogvoerende fret en parkiet.
Kick

Bericht door Kick »

Haha, die Happy :brush:
Karen

Bericht door Karen »

Mooi gedaan van Happy :lol:
Minka

Bericht door Minka »

Happy die durft. :mrgreen: Goed dat hij Smokey eventjes op zijn plaats zette. Ik denk niet dat Smokey er iets van geleerd heeft. :D
Marjan

Bericht door Marjan »

Weinig kans inderdaad. :clown:
NKW

Bericht door NKW »

Volgens mij echt de meest onscherpe foto ooit die ik gemaakt heb van hem, maar het is gelukt! In z'n nieuwe mandje met de webcam gefotografeerd. Hij is er helemaal verliefd op en gaat nu tussendoor om te slapen daarin liggen ipv in z'n kooi of onder m'n bureau.
Volgens mij echt de meest onscherpe foto ooit die ik gemaakt heb van hem, maar het is gelukt! In z'n nieuwe mandje met de webcam gefotografeerd. Hij is er helemaal verliefd op en gaat nu tussendoor om te slapen daarin liggen ipv in z'n kooi of onder m'n bureau.
Smokey in poezenmandje.jpg (25.85 KiB) 1336 keer bekeken
Kick

Bericht door Kick »

Leuk dat het mandje zo bevalt. Nu nog een goede camera ;) :fluit:
Karen

Bericht door Karen »

Wel schattig als ze een favoriet plekje hebben :D
NKW

Bericht door NKW »

Ja hij is ook heel schattig, dat weet hij ook maar al te goed :mrgreen:

Heb opgeruimd, dit keer een grote schoonmaak. Kasten, bureau en al het andere gaat gedaan worden. Veel te veel spullen; gaat een boel de vliering op. Maar ja, toen was de boekenkast halfleeg en het bureau mooi leeg en toen dacht hij: "O er is iets veranderd en nu moet ik maar eens overal op en in gaan klimmen. Boeken en schriften even overal uit de kast gooien, via je pc monitor op de vuilnisbak klimmen en ook even kijken of je het ziet als ik op je bureau klim (dat zag ik dus!)"

En de oplader is gevonden. Dus kan binnenkort weer foto's maken!
Plaats reactie