Noury, Miracle, Willow, Shade en Grimm

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
Gebruikersavatar
Nadine
Berichten: 1998
Lid geworden op: 28 mar 2014 06:26
Aantal fretten: 99
Locatie: Enschede

Re: Noury, Miracle, Willow, Shade en Grimm

Bericht door Nadine »

Hahhaahahah heerlijk! :lach: :lach:
Gebruikersavatar
yvonne
Berichten: 5980
Lid geworden op: 16 mar 2013 22:36
Aantal fretten: 1
Locatie: Oostvoorne (zuid holland)

Re: Noury, Miracle, Willow, Shade en Grimm

Bericht door yvonne »

:lach:
Wat een boefje :hart:
Gebruikersavatar
Karen
Berichten: 12910
Lid geworden op: 15 jan 2013 23:24

Re: Noury, Miracle, Willow, Shade en Grimm

Bericht door Karen »

Noury doet het echt uitstekend :juich: Zit mooi in de wintervacht en zijn vachtje is zelfs lekker zacht :hart: Buiten leven doet hem echt zo goed! hij is lekker spekkig aan het worden eneet Virbac brokjes, nog wel aangevuld met waltham, maar echt een klein schaaltje 2x per dag. Wie had dat ooit durven dromen?


Helaas gaat het met Grimm en Isanti nu net weer wat minder :( Beiden hebben weer wat buikpijnen laten af en toe wat misselijkheid zien...het is niet ernstig, maar toch wel zichtbaar en voelbaar.

Het zo op en neer gaan als een jojo vind ik echt wel het allermoeilijkste. Nu lijkt het alsof de 2 meiden mij wel erg gemist hebben het afgelopen weekend, ondanks de uitstekende zorgen. Alleen mag dat geen reden zijn om gelijk zo'n stap achteruit te nemen...
Je denkt dat je het hebt opgelost met medicijnen en ze 'er overheen' zijn. Vervolgens duikt die buikpijn en misselijkheid weer op en zetten ze weer een stap terug :(

Morgen heb ik (samen met anderen) een bespreking met Hanneke over deze problemen en ga ik dit ook ter sprake brengen. Hoe goed het af en toe ook kan gaan en hoe veel ik ook van mijn fretjes houd.....dit vind ik echt niet eerlijk. Het gaat gewoon niet echt over lijkt het en ik weet eerlijk gezegd niet goed wat ik daar nu mee aan moet.
Gebruikersavatar
Marjan
Berichten: 23203
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:26

Re: Noury, Miracle, Willow, Shade en Grimm

Bericht door Marjan »

Een hele nare situatie hoor, zeker met van die jonge fretten. :???:
Gebruikersavatar
Mette
Berichten: 4624
Lid geworden op: 15 jul 2014 16:07
Aantal fretten: 1
Locatie: Enschede

Re: Noury, Miracle, Willow, Shade en Grimm

Bericht door Mette »

Ja het is een vreemd ziektebeeld, alsof ze resistent zijn voor de medicatie... Of zoals Nadine steeds met Lea had dat het 2 weken aansloeg, en dan weer inzakte. Ik wist niet dat Grimm ook nog terugvalletjes had :(. Voor mij is Raisin ook een belangrijke om te bespreken, maar die maakt gewoon deel uit van het algehele onderwerp. Wat zijn de grenzen nu precies... Wat doen we volgend jaar... En valt er nog meer te onderzoeken. Die 3 zijn de hoofdmoot.
Gebruikersavatar
Karen
Berichten: 12910
Lid geworden op: 15 jan 2013 23:24

Re: Noury, Miracle, Willow, Shade en Grimm

Bericht door Karen »

Eigenlijk is dit de eerste terugval van Grimm en Isanti. Zij hebben in eerste instantie goed gereageerd op de medicatie en vooral Isanti was al na een week gewoon helemaal opgeknapt. Zij leek nergens last meer van te hebben. Vandaag is ze ook gelukkig iets minder gevoelig in haar buik, maar de lymfeknoop is toch wel gezwollen. Dat had ze niet.
Vandaar dat ik me af raag of ze er wel helemaal van af zullen komen. Deze twee dames leken na het kuurtje gewoon gezond en van alles af te zijn...
Gebruikersavatar
Mette
Berichten: 4624
Lid geworden op: 15 jul 2014 16:07
Aantal fretten: 1
Locatie: Enschede

Re: Noury, Miracle, Willow, Shade en Grimm

Bericht door Mette »

Ja exact. Gelukkig dat het de eerste is, maar dat maakt het niet minder eng. Echt heel eng die symptomen en klachten. Raisin hangt meer bij Naku ondanks minder erg. Die is gewoon stabiel misselijk en heeft geen grote reactie op de medicatie. Heeeeeeeel mondjesmaat. Gelukkig geen grote terugvallen.
Gebruikersavatar
Marjan
Berichten: 23203
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:26

Re: Noury, Miracle, Willow, Shade en Grimm

Bericht door Marjan »

Zou het mogelijk zijn om met bacteriofagen aan de gang te gaan bij fretten? Bij mensen is het in Nederland nog niet toegestaan maar voor dieren doen ze misschien minder moeilijk. Het is dan wel zaak dat de juiste resistente bacterie te vinden waar alle ellende door ontstaat. Maar dat moet denk ik niet zo moeilijk zijn wanneer toch prooi en rauw vlees de boosdoener blijken te zijn. Zou Utrecht daar ook nier verder in zijn, begreep dat ze daar al een overleden dier hadden onderzocht die ook op KVV had gestaan.
Gebruikersavatar
yvonne
Berichten: 5980
Lid geworden op: 16 mar 2013 22:36
Aantal fretten: 1
Locatie: Oostvoorne (zuid holland)

Re: Noury, Miracle, Willow, Shade en Grimm

Bericht door yvonne »

Echt heel vervelend dat het zo’n wisselend beeld geeft.
Sterkte Karen, het is een lastig probleem waar je mee moet zien te dealen.

Wat Marjan zegt is misschien niet eens zo’n gek idee.
Gebruikersavatar
Karen
Berichten: 12910
Lid geworden op: 15 jan 2013 23:24

Re: Noury, Miracle, Willow, Shade en Grimm

Bericht door Karen »

Ik ken de overleden fret waar je op doelt, Marjan. Afgezien van deze ene fret, zijn ze in Utrecht niet echt geïnteresseerd. Zij weten ondertussen welke bacterieën over het algemeen voorkomen in rauw vlees en fretten zijn niet interessant genoeg om daar specifiek op verder te onderzoeken :(
Ook gaat bacteriologisch onderzoek niet zo simpel als je hier stelt; dan moet je een fret gaan euthanaseren die nog maar net besmet is en niet eerst gaan behandelen. Zodra ze al met hoge dosering en diverse ab zijn behandeld, komt er niet zo veel bijzonders meer uit bacteriekweken...

Over bacteriofagen heb ik in de veterinaire zorg nog niets gehoord. Ik zal eens navragen of dat in Oost Europese landen wel gebruikt wordt.

Over deze en andere gerelateerde vragen/onderwerpen gaan we morgen dus in gesprek.
Gebruikersavatar
Karen
Berichten: 12910
Lid geworden op: 15 jan 2013 23:24

Re: Noury, Miracle, Willow, Shade en Grimm

Bericht door Karen »

Noury gaat als een speer zeg :juich: Hij is zijn vrolijke speelse zelf en een heerlijke knuffelkont :hart: Mooi op gewicht gekomen, zeker vergeleken met de afgelopen jaren. Hij laat geen tekenen van misselijkheid zien en eet prima. Brokjes gaan er ook goed in!

Miracle is als altijd; gezond en aktief. Hij zit prachtig in zijn wintervacht! Hij mag elke dag weer even binnen spelen en daar geniet hij van. Sinds een paar dagen heeft hij uitgevonden hoe leuk het is om op de bank te stuiteren (meestal vloog hij er gewoon overheen). Het is net een klein kind wat op bed mag springen :brush: Ondertussen heeft hij wel alweer 2 hengels gesloopt 8-)

Shade is helaas ook niet in orde. Ondertussen ook alweer weken aan de ab en medicatie tegen misselijkheid. Ze in enorm afgevallen en haar mooie spiermassa is verdwenen :( Ze zit in hetzelfde schuitje als de andere zieke fretten van dit jaar, al is zij toch duidelijk minder misselijk dan de jongere generatie. Wel echt vieze intlasting af en toe. Ze eet gelukkig nog goed haar waltham en ook wel wat brokjes, dus ik heb hoop dat ik haar wel zal gaan kunnen stabiliseren. Vandaaruit kijken we verder...ze is nog steeds haar lieve en vrolijke zelf :hart:

Grimm is een beetje hetzelfde als Naku momenteel. Stabiel slecht zullen we het maar noemen. Het gewicht blijft constant, ze eet goed, maar komt geen gram aan en heeft ook duidelijk ondergewicht. Het is een flinke dame, die nu minimaal zo'n 1050 zou moeten wegen en dan hebben we het nog niet over winterspekkies; ze komt niet verder dan 910. Maar ze gaat ook niet slechter en daar ben ik al blij mee :juich:
Het is een schatje en ik heb mijn hart al lang geleden aan haar verloren...ondeugend, slim, actief en haalt constant wel iets uit, maar tegelijkertijd zo lief, zachtaardig en knuffelig :hart:
Gebruikersavatar
yvonne
Berichten: 5980
Lid geworden op: 16 mar 2013 22:36
Aantal fretten: 1
Locatie: Oostvoorne (zuid holland)

Re: Noury, Miracle, Willow, Shade en Grimm

Bericht door yvonne »

Fijn dat de mannen het goed doen en de dames jammer genoeg wat minder. Maar gelukkig zijn ze redelijk stabiel en wordt het niet slechter.
Gebruikersavatar
Karen
Berichten: 12910
Lid geworden op: 15 jan 2013 23:24

Re: Noury, Miracle, Willow, Shade en Grimm

Bericht door Karen »

Ook Noury en Shade gaan 8 januari mee voor een check bij Hanneke. Noury doet het op zich super en weegt (tromgeroffel!) 1840 gram :juich: Hij heeft wel weer een enorme milt en drinkt zijn eigen urine weer.

Shade blijft hangen. Ze heeft er inmiddels in totaal 2,5 maand ab opzitten en is eigenlijk niets opgeknapt. Ik ben sinds 2 dagen gestopt en vadaag liggen er alweer gele en groene drapjes in de bak. Ze is niet extreem misselijk, af en toe iets na de waltham, maar echt minimaal. Ze gaat in ieder geval een implantaat krijgen. Verder afwachten wat er in het bloed gevonden wordt.
Gebruikersavatar
yvonne
Berichten: 5980
Lid geworden op: 16 mar 2013 22:36
Aantal fretten: 1
Locatie: Oostvoorne (zuid holland)

Re: Noury, Miracle, Willow, Shade en Grimm

Bericht door yvonne »

Oh meid spannend weer :???:
Gebruikersavatar
Helen
Berichten: 2837
Lid geworden op: 11 feb 2014 22:05
Aantal fretten: 2
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Re: Noury, Miracle, Willow, Shade en Grimm

Bericht door Helen »

Dat zijn weer wisselende berichten van jouw kant af...
Maar iedere fret die het beter doet is er 1!

Hopelijk komen ze de keuring nog een beetje goed door!
Er kan een hoop gebeuren in 3 weken. Hopelijk knapt ze nog op!
Spannend meid..
Gebruikersavatar
Karen
Berichten: 12910
Lid geworden op: 15 jan 2013 23:24

Re: Noury, Miracle, Willow, Shade en Grimm

Bericht door Karen »

Vandaag dus een dagje Frettenkliniek...
Als eerste het goede nieuws.
Noury doet het voor zijn doen goed :juich: zijn albumine is ietsje te laag en hij heeft een vergrote milt en gevoelige nier, zoals hij al langer heeft. Verder bloed en urine was gewoon goed. Hij is een bikkel, mijn Noursky :hart:

Shade was ook mee. Zij heeft al een tijdje last van het ziektebeeld door rauw vlees en is al eerder onderzocht daarop. Sindsdien heeft ze diverse medicijnen gehad en verschillende antibiotica. Ze knapt niet op, ze heeft veel ups en downs.
Het is inmiddels een behoorlijk ziek meiske, met een slecht bloedbeeld; zeker voor haar leeftijd. Daarbij een nierontsteking en mogelijk een beginnend oorprobleem.
Ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om haar nu al op te geven. Zij gaat mogelijk levenslang aan de ab met misselijkheidsmedicatie en het is een fretje van "pappen en nathouden", voor zolang ze er nog plezier aan heeft.
We hopen ondertussen dat er iets uit alle onderzoeken gaat komen en er mogelijk wel een gerichte behandeling gegeven kan worden....al wordt er ernstig rekening mee gehouden dat er geen bruikbare resultaten komen uit onderzoek.


* Grimm; een dochter van Noury en Alice, 8,5 maand oud. Zij is vanmiddag ingeslapen en er is autopsie gedaan door Hanneke. Weefsel en diverse organen worden voor onderzoek opgestuurd. Zij had al een ernstig middenoorprobleem ontwikkeldmet bijbehorende keelontsteking, plus een behoorlijke ontsteking aan maag, nieren en darm welke al maanden bestaat. Vele keren met diverse medicatie behandeld en geeft geen verbetering. Door haar extreme misselijkheid had ze ook al 'iets' in de maag, mogelijk stof of rubber dat hoor ik nog van Hanneke als ze belt met de resultaten van de autopsie. Het was allemaal zo uitgelopen vanochtend dat er geen tijd meer was om de autopsie te doen.

Mijn allerliefste oogappeltje....mijn kleine schattige stoute knuffel meiske is er niet meer. :cry: :cry: :cry:
Niet te bevatten gewoon. Zo jong en op het oog zo mooi.....en zo verschrikkelijk ziek :sorry: :(
Het ga je goed meisje...het spijt me zo dat ik schuldig ben aan jou veel te korte leven :sorry:
Forever in my heart :hart: :hart: :hart: :ferret:

Helaas blijft het hier niet bij... zie het topic van Naku :cry:


Ik ben kapot, gesloopt en voel me totaal leeg.....uitgeput en gefrustreerd. Ik dacht het zo goed te doen voor de fretten om ze alleen hele prooi te geven, het meest natuurlijke, van een adres die zogezegd alleen SPF muis en rat verkocht...Ik heb mijn diertjes er de vernieling mee ingeholpen :cry: :cry: :cry:
Ik ben gewoon helemaal op...

#edit
Ik krijg net telefoon van Hanneke....

Grimm had niets vreemds in haar maag! De bult die ze voelde was een verharde ontstoken alvleesklier :cry: :cry: Verdere bevindingen bij de autopsie: maagontsteking, onsteking van maaguitgang en twaalfvingerige darm, galblaaswand ontsteking (verdikt en met 'blaasjes') onderste deel van beide longen ontstoken en met kraterachtig littekenweefsel van eerdere ontsteking, kraterachtige nieren door ontstekinging en keelontsteking.

Mijn god wat moet zij een pijn gehad hebben :cry: :sorry:
Gebruikersavatar
yvonne
Berichten: 5980
Lid geworden op: 16 mar 2013 22:36
Aantal fretten: 1
Locatie: Oostvoorne (zuid holland)

Re: Noury, Miracle, Willow, Shade en Grimm

Bericht door yvonne »

Lieve Karen, ik ben er stil van....weet gewoon niet wat ik moet zeggen.
Wat een verdriet :cry:
Ik leef heel erg met je mee en kan nu alleen maar zeggen : heel veel sterkte!!
NKW
Berichten: 1221
Lid geworden op: 22 nov 2016 09:41
Aantal fretten: 1

Re: Noury, Miracle, Willow, Shade en Grimm

Bericht door NKW »

Wow wat vreselijk voor je Karen dat het allemaal zo gelopen is met ze vandaag. :( Heel veel sterkte, steun en moed toegewenst voor deze zware tijd!
Gebruikersavatar
Marjan
Berichten: 23203
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:26

Re: Noury, Miracle, Willow, Shade en Grimm

Bericht door Marjan »

Wat vreselijk allemaal, ik weet ook eigenlijk niet wat ik verder moet zeggen behalve dan dat ik je heel veel sterkte toewens de komende tijd. :(
Gebruikersavatar
Kick
Berichten: 13397
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:51
Aantal fretten: 1

Re: Noury, Miracle, Willow, Shade en Grimm

Bericht door Kick »

:(

Ik weet even niet wat te zeggen... Wat vreselijk allemaal...

Heel veel sterkte Karen.
Plaats reactie