Prinses Baila

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
Marjan

Re: Prinses Baila

Bericht door Marjan »

Ik vind de site er ook erg mooi en professioneel uitzien. Ik wil er zeker eens een keer gaan kijken voordat we zouden overstappen. Kijken of het klikt met de eigenaresse want dat vind ik ook wel belangrijk, je zit er toch ruim een uur te wachten.
Mette
Aantal fretten: 1

Bericht door Mette »

Oh wat een raar effect Marjan. Ik kan me het heel levendig voorstellen. Hier bieden ze het ook aan als je wat extra betaald... maar ik vind het juist heel confronterend om ze ook op de weegschaal te moeten leggen daar. Ze kennen me na 2 fretten en een kat, toen ik met de 3e Koda binnen kwam. Soms sta ik volop te huilen en met Koda wou ik gewoon niet geconfronteerd worden. Ik had de zak waar Hanneke hem in had gedaan nog niet eens geopend, en zij knipte hem open en was met hem bezig en leuk over hem aan het kletsen. Ik dacht alleen maar "ja prima joh, laat mij maar gewoon gaan". En hetzelfde bij het ophalen en afrekenen dat die jongen een heel verhaal begon "heb je het al een beetje verwerkt?". Zeg vraag dat lekker aan een ander :brush: . Ik was en ben nog steeds in denial als het op Koda aankomt :brush: . Huilen heb ik vooral in mijn eigen tijd gedaan en weinig aan de buitenwereld laten zien dit keer. Elke fret is gewoon zo anders... Maar erbij blijven staan, nee, dat lijkt me juist alleen nog maar moeilijker worden en na 3 fretjes en de kat weet ik dat ze het altijd netjes doen. Ik zit er dus ook niet op te wachten verder eigenlijk. Ik breng ze, waarop ze wel meestal direct de crematie beginnen, maar dan haal ik ze een dag of 3 a 4 later op. Ik kan het je aanraden hoor Karen! :friends:
Karen

Bericht door Karen »

Nee, dat vind ik juist niet prettig Mette. Maar bedankt in ieder geval :)
Marjan

Bericht door Marjan »

Nee, ik wil ze wel gelijk mee terug, het lijkt mij juist heel vervelend om ze achter te moeten laten. Daarom gaan wij juist helemaal naar den Haag, daar kan zo'n beetje alles wat je wenst.
yvonne

Bericht door yvonne »

Wij hebben het met onze hond en 3 fretten ook zo gedaan, zelf in de oven leggen, wachten, erbij zijn als ze uit de oven komen en meteen de as weer mee naar huis. Ik zou het echt niet anders willen.
Voor mij begint de verwerking al daarmee en in Den Haag wordt er echt rekening gehouden met je wensen en wordt er respectvol met je dier omgegaan.
Iedereen doet het op zijn of haar eigen manier en zo lang jij je daar goed bij voelt is dat prima.

De site van Zaanstad ziet er mooi uit en het lijkt mij dat ze het daar ook netjes doen.
Zeker de moeite waard om eens te gaan kijken Marjan en Kick, en idd voor jou misschien ook te doen Karen.
Mette

Bericht door Mette »

Het werd hier 'vroeger' niet eens voorgesteld zoals nu met de extra kosten als je erbij wilt zijn, dus ik ging er vanuit dat het vrij normaal was dat het zo ging. Het maakte me ook eigenlijk niet al teveel uit, ik wilde gewoon mijn eerste fretje cremeren en echt veel keuze is hier niet, dus ik ging volledig mee in hun werkwijze.

Het klinkt erg prettig zoals ze het bij jullie doen, al weet ik niet of ik het droog zou kunnen houden.
NKW

Bericht door NKW »

Nog heel veel sterkte met het verlies van Baila, lees het net pas. :hart: Wel een heel mooi urntje voor haar.
Marjan

Bericht door Marjan »

Dank je wel.
Marjan

Bericht door Marjan »

Baila haar urntje is binnen en het is zo mooi, nog mooier dan op het plaatje op de site, en het past zo goed bij haar.
Ik heb het urntje net gevuld en het staat inmiddels bij de andere urntjes.
Het is nog elke ochtend raar om haar niet in haar kooi te zien, ze voelde altijd perfect wanneer wij boven waren en ik zwaaide dan altijd even naar haar want meestal was Shae altijd als eerste los.
Shae lijkt ons ongenoegen aan te voelen en slooft zich echt uit, is druk en zorgt er wel voor dat we haar constant aandacht geven. :)
Minka
Aantal fretten: 0

Bericht door Minka »

Shae voelt dan aan. Wat zal het gemis groot zijn van Baila. Toch wel mooi dat het urntje mooier is dan op het plaatje en dat het past bij Baila.

Dikke knuffel.
Mette

Bericht door Mette »

Oh wat fijn dat hij nog mooier is dan op de site! Ik heb het ook weleens andersom meegemaakt. Heb je een foto van hoe hij nu staat? Ik ben heel erg nieuwsgierig. Ik vond hem echt prachtig op de website al.
yvonne

Bericht door yvonne »

Wat fijn dat het urntje zo mooi is. En Shae zal zeker wel aanvoelen dat het allemaal anders is nu.
Marjan

Bericht door Marjan »

urn1.JPG
urn1.JPG (858.9 KiB) 3945 keer bekeken
Ik heb gisteren even een foto gemaakt ervan, was wel iets te donker eigenlijk al.
De urntjes zijn handgemaakt en ook allemaal verschillend van grootte en kleur. Vroeger zat de winkel in Amsterdam en zijn we daar wel langs geweest. Nu zijn ze verhuisd naar Hilversum dus op zich voor ons ook niet echt ver rijden.
Alleen hebben wij al eens eerder een urntje gekocht van dezelfde serie en wist ik wel hoe ze er in het echt uitzagen. Daarom durfde ik het deze keer wel online te bestellen.
Dit is de site: http://de-urnenwinkel.nl/index.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Het urntje staat nu tussen de rest, precies in het midden:
urn2.jpg
urn2.jpg (1.62 MiB) 3945 keer bekeken
Karen

Bericht door Karen »

Fijn dat jullie er zo blij mee zijn. Het is een heel mooi urntje en staat er prachtig tussen.
Marjan

Bericht door Marjan »

Het is uit dezelfde lijn als het urntje van Nina (tweede van links bovenaan) en nu het dat schrijf bedenk ik mij opeens dat Nina ook een lichte wildkleur witvoet was, beetje type Baila alleen niet doof. En dat we die ook zo goed vonden passen bij ons "Pietertje" toentertijd.
Mette

Bericht door Mette »

Ja heel mooi en ook goed te zien dat het uit dezelfde lijn komt! Gaaf zeg. Heel wat anders dan mijn huidige chaos urntjes :brush: .
Kick

Bericht door Kick »

Een allegaartje wordt het toch snel omdat je ook een urntje bij de fret zoekt en aangezien ze allemaal anders waren krijg je ander soort urntjes.

Maar in het echt zijn ze veel mooier hoor, de foto is aan de donkere kant...
Marjan

Bericht door Marjan »

Het is bij ons inmiddels ook al een aardig allegaartje hoor zoals je kunt zien. 8-) En dan staan die van Kai en Bo er nog niet eens bij, die staan op het dressoir. :)
Karen

Bericht door Karen »

Ja het is zeker zo dat het een soort van bonte verzameling wordt als je iets passends bij het fretje zoekt. Is bij mij ook zo :lol:
Minka
Aantal fretten: 0

Bericht door Minka »

Een allegaartje dat is juist wat hoort. Je kiest een urn wat bij de fret past en iedere fret is anders.
Plaats reactie