Ahron

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
Marjan

Re: Ahron

Bericht door Marjan »

Even een vraagje, wij hebben nooit eerder een albino mannetje gehad in huis dus dit in nieuw voor mij. Maar ik vind Ahron erg geel/oranje worden nu dus niet alleen zijn wortelstaartje (wat ik wel eerder zal bij albino meiskes) maar zijn hele lijf. Alleen zijn koppie is nog min of meer wit. Is dit normaal? :?:
Marjan

Bericht door Marjan »

Ik heb het geprobeerd te fotograferen met zijn spierwitte rat ernaast maar ik krijg het niet goed op de foto. Zoals het donkerste plekje op zijn staart, zo is hij over zijn hele lijf, behalve zijn wangetjes.
Hij ruikt totaal niet sterk dus het zullen ook geen ongewenste opspelende hormonen zijn neem ik aan.
Ahron.JPG
Ahron.JPG (1.08 MiB) 931 keer bekeken
Minka
Aantal fretten: 0

Bericht door Minka »

Volgens mij zie je dat gelige vooral bij ongecastreerde mannen. Misschien moet het implantaat nog aanslaan. Qua vacht ziet hij er wel stukken beter uit.
Kick
Aantal fretten: 1

Bericht door Kick »

Hij heeft geen implantaat ;)
Minka
Aantal fretten: 0

Bericht door Minka »

O echt ik weet het allemaal niet meer wie wel of geen implantaat heeft. :roll:
Marjan

Bericht door Marjan »

Of wel, weet eigenlijk niet eens of hij gecastreerd is of een implantaat heeft bedenk ik mij nu. Dat staat namelijk niet in zijn entingsboekje. Zal dat toch eens aan Chaimel vragen. :lol:
Maar bij een uitgewerkt implantaat hadden zijn balletjes ook wel tevoorschijn komen piepen neem in aan en hadden we hem wel geroken en hij ruikt juist helemaal nergens naar (al zal mijn moeder het niet met mij eens zijn 8-) )

Maar zijn vachtje wordt inderdaad prachtig, lekker vol en zacht. :hart:
Kick

Bericht door Kick »

En hij is net buiten geweest en lag daar te pitten in het buitenhok. Mar heeft hem net naar binnen gehaald en hier boven in de FN in de hangkubus gedaan. Daar ligt-ie nu nog steeds.... :D
Marjan

Bericht door Marjan »

Hij was ook wel erg slaapdronken dus ik ben benieuwd naar zijn verontwaardigde blik wanneer hij in een vreemde kooi wakker wordt. 8-)
yvonne

Bericht door yvonne »

:lach:
Marjan

Bericht door Marjan »

Hij werd wakker toen de familie hier binnen begon te druppelen. Hij ging een beetje als een viswijf uit de kubus hangen, rekkend en strekkend en lekker gapend. Maar omdat het nogal luidruchtig wordt meestal met de hele familie compleet hebben we hem toch maar alvast naar beneden gebracht. :D
Mette

Bericht door Mette »

Ik zou het vooral even in de gaten houden. Ik merk met albino's dat het per fret verschilt.. De ene is vrijwel altijd mooi wit, de ander vrijwel altijd wat geler, een ander heeft altijd een wat gelere staart (Eller), en Mhysa heeft altijd een gelere keelvlek en her en der wat symmetrische plekken. Het verschilt nooit veel. Ik heb nog niet gezien dat ze van spierwit naar zo geel als Ahron gaan bijv., tenzij er idd hormonen in het spel zouden zijn. Preventief kun je altijd een implantaat laten zetten om te remmen whatever er evt. gaande zou zijn. Ik heb het eerder bij een (niet albino) ram ook ooit op de gok gedaan zelfs. Die was al gecastreerd en vertoonde wat hormonale gedragingen waardoor ik dacht... Beter remmen dan aankijken.
Marjan

Bericht door Marjan »

Ja precies, alleen zie ik bij hem helemaal geen hormonale verschijnselen, behalve dat hij zo geel wordt als een kanarie. :brush:
En hij is ook gewoon gecastreerd heb ik net gehoord dus het kan ook niet zijn dat een implantaat uitgewerkt raakt. Misschien hoort het bij hem wel gewoon in de winter, vind het op zich wel grappig. We hebben eigenlijk altijd echt spierwitte bino's gehad met hooguit een worteltjes staart. Dus dit is gewoon even nieuw voor ons. :D
Mette

Bericht door Mette »

Ja ze kunnen natuurlijk wel ondanks castratie bijniertumoren hebben die het veroorzaken, waardoor een implantaat (preventief) remt. Ook met een castratie is een implantaat daarbovenop niet verkeerd om het af te remmen als het ontstaat of er is. Het spontaan ineens geler worden is iig wel wat maf als hij normaal mooi spierwit is. Maar, hij is ook nog niet helemaal door de rui dus ik zou het sowieso eerst afwachten, aanzien, en zonodig kijken of hij in de zomer weer zo wordt als je hem kent. Ik heb geen idee of een zomer/winter verschil mogelijk is bij de bijv. Ik heb het zelf niet eerder zo gezien, het blijft altijd constant per fret ondanks seizoenen.
Marjan

Bericht door Marjan »

Ik weet juist niet of hij normaal gesproken spierwit is in de winter, dit wordt voor ons de eerste winter met hem.
Bijniertumoren heeft hij gelukkig nog niet. Die heeft Hanneke tijdens de laatste operatie goed bekeken. Vooral omdat we hem eerder verdachten van bijnier problemen met die dunner wordende vacht. Maar die zagen er nog ongeschonden uit.
Ik vroeg mij alleen meer af of dit typerend is voor mannen maar dat is het dus niet als ik jou begrijp. :D
Karen

Bericht door Karen »

Ik zie het regelmatig bij bino rammen voorbij komen. Ook gecastreerde heren kunnen zo geel worden, maar meestal zijn ze dan nooit echt spierwit geweest.
Mijn Baldurtje was ook altijd vrij geel en bij de staart zelfs wat oranje.
Mette

Bericht door Mette »

Ook per seizoen Karen? En misschien weet Chaimel dat nog Marjan?
Marjan

Bericht door Marjan »

Ik zal dat eens navragen inderdaad. Voor nu is hij mijn lieve goudvisfretje. :hart:
Karen

Bericht door Karen »

Ik kan me niet echt herinneren dat het per seizoen veranderde bij Baldur. Direct na de verharing was hij altijd wat witter, maar naarmate de tijd vorderde werd het toch weer steeds donkerder. Zijn staart is altijd geel/oranje geweest.
Marjan

Bericht door Marjan »

Oké grappig. Ik weet wel bij Donna, die echt spierwit was, dat zij naarmate ze ouder werd wel een wortel staartje kreeg in de winter.
Helen
Aantal fretten: 2
Contacteer:

Bericht door Helen »

Dit is Ahron oktober 2014, check de staart
Bijlagen
IMG_16620489562491.jpeg
IMG_16620489562491.jpeg (48.41 KiB) 882 keer bekeken
Plaats reactie