Fali, deel 2

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
Gebruikersavatar
Helen
Berichten: 2837
Lid geworden op: 11 feb 2014 22:05
Aantal fretten: 2
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Re: Lenn, Eller, Mhysa, Patou, Fé, Raisin en Fali, deel 2

Bericht door Helen »

*klopt het af* Hier gaat het eindelijk weer goed.
Enige die wat problemen had was Uk maar die gaat lekker de afgelopen maanden.

Maar je hoort het té vaak op dit moment weer...
Zoiezo is het altijd rond deze tijd wel dat je meer hoort maar dit kwartaal
is het extreem!
Gebruikersavatar
Marjan
Berichten: 23203
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:26

Re: Lenn, Eller, Mhysa, Patou, Fé, Raisin en Fali, deel 2

Bericht door Marjan »

Wat ontzettend triest en frustrerend is dit zeg. En van mij ga je zeker niet horen dat het normaal is dat een fretje maar zo weinig waltham kan verdragen. :( Had je dat recovery voer wat Hanneke tegenwoordig gebruikt in de opname bij haar al geprobeerd?
Gebruikersavatar
Mette
Berichten: 4624
Lid geworden op: 15 jul 2014 16:07
Aantal fretten: 1
Locatie: Enschede

Re: Lenn, Eller, Mhysa, Patou, Fé, Raisin en Fali, deel 2

Bericht door Mette »

Nee dat nog niet, dat is inderdaad wel een mogelijkheid van overleg. Wie weet zou dat voor Eller ook wel wat doen. Ik kom alleen niet door een flesje heen binnen 3 dagen dan... Maar zal eens denken en overleggen of dat een optie is.

En ja ik weet het niet hoor Helen... Het is wel die periode waarop het voor jonge fretten er vol in gaat hakken, en dat terwijl we dit keer nog voor deze periode al zat hebben gemerkt :( . Het is gewoon echt als niets tevoren :???:
Gebruikersavatar
Loxodonta
Berichten: 130
Lid geworden op: 20 okt 2016 17:40

Re: Lenn, Eller, Mhysa, Patou, Fé, Raisin en Fali, deel 2

Bericht door Loxodonta »

Ik voel met je mee... :cry: Het is een ontzettend zware periode zo.
Gebruikersavatar
Helen
Berichten: 2837
Lid geworden op: 11 feb 2014 22:05
Aantal fretten: 2
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Re: Lenn, Eller, Mhysa, Patou, Fé, Raisin en Fali, deel 2

Bericht door Helen »

Inderdaad Mette, dit is gewoon echt niet normaal!
En ik vind het ook onacceptabel! En waarom? Omdat er van die figuren op de wereld
zijn die geld interessanter vinden dan het welzijn van hun klanten.
Wij mensen eten het niet, we betalen het slechts. We zijn niet voor niets personeel ;-)
Ondertussen vallen de klantjes als vliegen, dat moet toch alarmbellen af laten gaan
bij die gasten?

Soms zou ik willen dat ik terug in de tijd kon en het hele verhaal kon stoppen voor het gebeurt.
Oh en de Amerikaanse TF die echt wel goed was terug halen... zoals het was.

Helaas kan dat niet, dus moeten we maar hopen dat er iets aan gedaan wordt en de toekomstige
fret beter af is dan deze generatie.

Sterkte met je kleine rozijntje, ik blijf duimen voor de zieke fretjes :knuf:
Gebruikersavatar
yvonne
Berichten: 5980
Lid geworden op: 16 mar 2013 22:36
Aantal fretten: 1
Locatie: Oostvoorne (zuid holland)

Re: Lenn, Eller, Mhysa, Patou, Fé, Raisin en Fali, deel 2

Bericht door yvonne »

Klinkt echt niet lekker die Raisin. Toen ik haar zondag zag viel me die vacht inderdaad op, dat de haartjes zo wijd uitstonden. En het opkrullen als een balletje, echt buikpijn ja.
Ik hoop dat er nog iets is dat haar verbetering kan geven, het arme prutske.
Sterkte Mette!
Het is inderdaad bijna overal drama met de fretjes :(
Gebruikersavatar
Mette
Berichten: 4624
Lid geworden op: 15 jul 2014 16:07
Aantal fretten: 1
Locatie: Enschede

Re: Lenn, Eller, Mhysa, Patou, Fé, Raisin en Fali, deel 2

Bericht door Mette »

Exact, het is duimen dat we er snel achter gaan komen hoe we ze kunnen helpen en wat het nu precies is om te kunnen voorkomen.

Positief is dat ze netjes haar kleine glazen cupje op eet nu de omeprazole er op ligt en het ergste voorbij lijkt. Zou het dan toch de stress van de kliniek zijn geweest vrijdag? Met recovery (dat ik wel mocht gaan proberen natuurlijk) wacht ik daarom nog even. Ze krijgt weer synulox is gisteren met Hanneke besloten. Dat kreeg ze voor 2 weekjes totaal en daar was ze nu ong. een week vanaf. En dan maar hopen dat het groene in de ontlasting snel weg trekt en het haar toch lukt te verbeteren, want stabiliseren is voor mij niet voldoende.

En net als je dat gehad hebt, zie ik gisteravond ook groene ontlasting bij Patou. Zou ik dan toch gevonden hebben waarom ze niet genoeg aankomt? Ook die op de synulox kuur gezet.... En dan heb ik iedereen op de kuur gehad uiteindelijk, op Mhysa en Fali na. Eruit met al die vieze groenige ontlasting en problemen please! Ben er klaar mee :lezen: .
Vandaag ook besloten na haar al een dag geen geweekte brokjes te zien eten... haar even beide aan te bieden en te kijken wat ze verkiest.

Fé, Eller, Mhysa, Lenn en Fali gaan allemaal weer als een dolle, dus dat is een positief punt :friends:
Gebruikersavatar
Marjan
Berichten: 23203
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:26

Re: Lenn, Eller, Mhysa, Patou, Fé, Raisin en Fali, deel 2

Bericht door Marjan »

Nou laten we hopen dat het even een tijdelijk dipje was door de stress, hier zijn ze ook eigenlijk altijd wel een paar dagen van slag na een bezoek aan de kliniek dus dat zou ik niet eens zo'n raar idee vinden.
Gebruikersavatar
Kick
Berichten: 13397
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:51
Aantal fretten: 1

Re: Lenn, Eller, Mhysa, Patou, Fé, Raisin en Fali, deel 2

Bericht door Kick »

Wat een gedoe Mette, denk je het ene te hebben gehad, zie je bij een ander weer wat. Sterkte met alles!
Gebruikersavatar
Karen
Berichten: 12910
Lid geworden op: 15 jan 2013 23:24

Re: Lenn, Eller, Mhysa, Patou, Fé, Raisin en Fali, deel 2

Bericht door Karen »

Heel veel sterkte met de ziekenboeg. Fijn dat het grootste gedeelte weer goed gaat momenteel :D
NKW
Berichten: 1221
Lid geworden op: 22 nov 2016 09:41
Aantal fretten: 1

Re: Lenn, Eller, Mhysa, Patou, Fé, Raisin en Fali, deel 2

Bericht door NKW »

Veel sterkte met Raisin en Patou! :friends:

Gelukkig dat de meesten het nu weer goed doen :)
Gepke
Berichten: 185
Lid geworden op: 01 dec 2016 17:12
Aantal fretten: 3
Locatie: Arnhem

Re: Lenn, Eller, Mhysa, Patou, Fé, Raisin en Fali, deel 2

Bericht door Gepke »

Wat naar dat het niet goed gaat met Raisin vooral die misselijkheid vind ik altijd zo lastig. Veel beterschap zal duimen voor snel herstel :hart:
Gebruikersavatar
Marjan
Berichten: 23203
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:26

Re: Lenn, Eller, Mhysa, Patou, Fé, Raisin en Fali, deel 2

Bericht door Marjan »

Mette schreef:Vandaag ook besloten na haar al een dag geen geweekte brokjes te zien eten... haar even beide aan te bieden en te kijken wat ze verkiest.
En, waar gaat ze voor?
Gebruikersavatar
Mette
Berichten: 4624
Lid geworden op: 15 jul 2014 16:07
Aantal fretten: 1
Locatie: Enschede

Re: Lenn, Eller, Mhysa, Patou, Fé, Raisin en Fali, deel 2

Bericht door Mette »

Dank voor het meeleven!

Toch de droge brokjes. Ze eet niet veel dus het is maar net te zien, maar ik heb de geweekte weer weggehaald. Nu ze 2x daags wat synulox krijgt (met maar echt een pietsie Waltham) is het duimen dat ze er nog wat naast eet met al die verwennerij.

Dit weekend ben ik niet thuis, dus Arnold mocht vanochtend meekijken met een medicijnrondje en heeft net de 1e test gehad. Als hij die foutloos deed hoefde hij het morgen niet nog eens, maar hey ik ben een perfectionist en hij ging nog niet perfect. Sommige Waltham té dik, de sucralfaat van Eller kwam na zijn bakje meds, dat soort kleine dingetjes :lol: . Duimen dat ie morgen foutloos is. Vooral met Raisin neem ik geen risico en haar bakje moet er tiptop uitzien. Niet teveel waltham, en niet te dik, maar ook niet te dun. De rest eet toch wel wat ze voorgeschoteld krijgen :ferret: .
Gebruikersavatar
Marjan
Berichten: 23203
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:26

Re: Lenn, Eller, Mhysa, Patou, Fé, Raisin en Fali, deel 2

Bericht door Marjan »

Ik ken dat, ik geef dat ook het liefst niet uit handen. :lol:
Minka
Berichten: 4824
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:08
Aantal fretten: 0

Re: Lenn, Eller, Mhysa, Patou, Fé, Raisin en Fali, deel 2

Bericht door Minka »

Heel veel sterkte met Raisin en Patou. Vreselijk als ze Raisin niet willen eten.
Gebruikersavatar
Karen
Berichten: 12910
Lid geworden op: 15 jan 2013 23:24

Re: Lenn, Eller, Mhysa, Patou, Fé, Raisin en Fali, deel 2

Bericht door Karen »

Klinkt heel bekend. Komt vast goed komend weekend.
Gebruikersavatar
Helen
Berichten: 2837
Lid geworden op: 11 feb 2014 22:05
Aantal fretten: 2
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Re: Lenn, Eller, Mhysa, Patou, Fé, Raisin en Fali, deel 2

Bericht door Helen »

Hoe moeten die mensen zich niet voelen die hun fretjes met meds hier brengen, dat kun je je alleen indenken als je fretten op meds hebt (gehad). Daarom vraag ik de slaafjes altijd een briefje te maken met hoe ze het graag hebben.
Komt vast goed Mette maar ik snap je zorgen haha!
Gebruikersavatar
Mette
Berichten: 4624
Lid geworden op: 15 jul 2014 16:07
Aantal fretten: 1
Locatie: Enschede

Re: Lenn, Eller, Mhysa, Patou, Fé, Raisin en Fali, deel 2

Bericht door Mette »

Alles is gelukkig goed gegaan en Raisin heeft alles ook prima opgeslobberd. Ze gaan prima allemaal. Ik zie dat Raisin nog steeds stabiel is (incl bekje nog afvegen na eten) dus ik minder haar metocloperamide nog niet.

Vanavond lekker even de kooien voor het grootste deel doen en even de losloop stofzuigen, weer even 'mijn eigen ding' ervan maken :lol: . Maar die regen mag nu wel een keer stoppen.... De frettenruimte is zo muf ruikend :???: .
Gebruikersavatar
Helen
Berichten: 2837
Lid geworden op: 11 feb 2014 22:05
Aantal fretten: 2
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Re: Lenn, Eller, Mhysa, Patou, Fé, Raisin en Fali, deel 2

Bericht door Helen »

Mooi :-)

Maar had jij niet een airco met luchtdroger? Normaal zeg ik ventilatie maar als het muf is door
vocht misschien even de lucht drogen daar? Kan ook met een gewone ventilator.
Plaats reactie