BiBi, deel 4
Re: BiBi, deel 4
Ik ben echt heel benieuwd hoor, sowieso is het gevoel erachter al heel uniek.
Dat geeft ondanks het verdriet dan een fijn gevoel, als het zo speciaal is.
Ik heb wat foto's gezien van wat je vader maakt en ik weet zeker dat het een heel mooi urntje gaat worden.
Oh wat spannend, dat klinkt al heel bijzonder en ik heb nog geen idee! Heel benieuwd wat het gaat worden.
- yvonne
- Aantal fretten: 1
Het urntje voor BiBi is klaar. Ik ben er heel blij mee, al is het alleen al omdat mijn vader het gemaakt heeft.
Hij is 81 jaar maar maakt de mooiste dingen, gewoon uit een stuk hout of een boomstronk.
Vanavond gaan Ben en ik samen de as er in doen. Het naamplaatje moeten we er nog ook op lijmen.
Daarna maken we een mooi gedenkplekje voor haar.
Hij is 81 jaar maar maakt de mooiste dingen, gewoon uit een stuk hout of een boomstronk.
Vanavond gaan Ben en ik samen de as er in doen. Het naamplaatje moeten we er nog ook op lijmen.
Daarna maken we een mooi gedenkplekje voor haar.
De afbeeldingen zijn voor mij niet zichtbaar, de webpagina waar je ze hebt staan wordt in ieder geval geblokkeerd hier op mijn werk.
Ik zie de afbeeldingen wel. Wat super mooi gemaakt door je vader Yvonne. Dit is echt Bibi waardig.
Wauw Yvonne... Dat is werkelijk schitterend! Heel knap van je vader en zo lief van hem. Dit is écht een mooi urntje voor Bibi...
Thuis zie ik ze wel, heel erg mooi! Echt mijn complimenten aan je vader hoor, erg lief ook van hem om zo mee te leven.
Ik kreeg per mail een paar goede tips van de Urnenwinkel hoe een urntje te vullen, misschien heb je er wat aan:
Nodig: eventueel een vel papier, eventueel een trechtertje, een lepeltje, een as zakje (bijgeleverd), lijm
(oplosmiddelenvrije (gel) lijm, b.v. Pattex secondenlijm gel of bij gebruik van Post It, dan kan de urn eventueel weer worden geopend), een kwastje.
Het vullen (en verlijmen) van een (mini) urn vereist de nodige nauwkeurigheid en is voor eigen risico.
Mocht u nog vragen hebben, neem dan gerust contact met ons op.
- Leg een vel papier op een vlakke ondergrond (b.v. een tafel). Zet de as bus en de mini urn erop.
Mocht er onverhoopt wat as gemorst worden, dan kunt u dit weer bij elkaar vegen en terug doen in de as bus.
- Bij (mini) urnen die eventueel zouden kunnen breken adviseren wij het gebruik van een as zakje.
- Doe het as zakje voorzichtig in de urn en blaas er wat in, zodat het op bolt in de urn. Laat een tijdje drogen.
- Steek het trechtertje in het as zakje / urn en schep met een lepeltje steeds wat as in het trechtertje. Of gebruik
alleen een lepeltje voor het overhevelen van de as. Vul de urn voor ca. 90%.
- Sluit het as zakje af en duw dit voorzichtig in het urntje.
- Maak de rand/vulopening, zo nodig, schoon met een kwastje zodat er geen as op blijft zitten.
(As op de rand kan het verlijmen van het dekseltje moeilijk maken).
- Het dopje van de urn moet heel voorzichtig verlijmd worden; zorg dat er geen lijm langs de urn loopt!!
Het kan niet worden verwijderd.
Doe, zoveel mogelijk aan de binnenkant van de rand van de vulopening, wat kleine tipjes lijm, en plaats het dopje er in
één keer goed op. Gebruik nooit te veel lijm; dit kan er door de druk van het dopje onderuit lopen.
- Laat een tijdje drogen.
Ik kreeg per mail een paar goede tips van de Urnenwinkel hoe een urntje te vullen, misschien heb je er wat aan:
Nodig: eventueel een vel papier, eventueel een trechtertje, een lepeltje, een as zakje (bijgeleverd), lijm
(oplosmiddelenvrije (gel) lijm, b.v. Pattex secondenlijm gel of bij gebruik van Post It, dan kan de urn eventueel weer worden geopend), een kwastje.
Het vullen (en verlijmen) van een (mini) urn vereist de nodige nauwkeurigheid en is voor eigen risico.
Mocht u nog vragen hebben, neem dan gerust contact met ons op.
- Leg een vel papier op een vlakke ondergrond (b.v. een tafel). Zet de as bus en de mini urn erop.
Mocht er onverhoopt wat as gemorst worden, dan kunt u dit weer bij elkaar vegen en terug doen in de as bus.
- Bij (mini) urnen die eventueel zouden kunnen breken adviseren wij het gebruik van een as zakje.
- Doe het as zakje voorzichtig in de urn en blaas er wat in, zodat het op bolt in de urn. Laat een tijdje drogen.
- Steek het trechtertje in het as zakje / urn en schep met een lepeltje steeds wat as in het trechtertje. Of gebruik
alleen een lepeltje voor het overhevelen van de as. Vul de urn voor ca. 90%.
- Sluit het as zakje af en duw dit voorzichtig in het urntje.
- Maak de rand/vulopening, zo nodig, schoon met een kwastje zodat er geen as op blijft zitten.
(As op de rand kan het verlijmen van het dekseltje moeilijk maken).
- Het dopje van de urn moet heel voorzichtig verlijmd worden; zorg dat er geen lijm langs de urn loopt!!
Het kan niet worden verwijderd.
Doe, zoveel mogelijk aan de binnenkant van de rand van de vulopening, wat kleine tipjes lijm, en plaats het dopje er in
één keer goed op. Gebruik nooit te veel lijm; dit kan er door de druk van het dopje onderuit lopen.
- Laat een tijdje drogen.
- Helen
- Aantal fretten: 2
- Contacteer:
Wow!! Dat is écht mooi gemaakt zeg!! Complimenten aan je vader :har
Echt schitterend die urn! En het naamplaatje ziet er ook heel mooi uit.
Prachtig Yvonne!
Je vader heeft er een kunstwerkje van gemaakt hoor.
Je vader heeft er een kunstwerkje van gemaakt hoor.
- yvonne
- Aantal fretten: 1
Dank jullie wel.
Ja hij heeft zijn best gedaan
Het is wel anders geworden als zijn oorspronkelijke plan, maar dat kwam doordat deze houtsoort te hard was om het met de hand te beitelen. Maar hij vond dit hout zo mooi voor de urn en wilde het zo graag gebruiken, dus is het plan B geworden. Maar nogmaals, wij zijn er heel blij mee.
Nog bedankt voor de tips voor het vullen van de urn Marjan!
Ja hij heeft zijn best gedaan
Het is wel anders geworden als zijn oorspronkelijke plan, maar dat kwam doordat deze houtsoort te hard was om het met de hand te beitelen. Maar hij vond dit hout zo mooi voor de urn en wilde het zo graag gebruiken, dus is het plan B geworden. Maar nogmaals, wij zijn er heel blij mee.
Nog bedankt voor de tips voor het vullen van de urn Marjan!
Graag gedaan, ik heb een vel papier gebruikt om een trechtertje te vormen door er een "patatzak" door te vormen met een klein tuitje want meestal zijn de openingen erg smal.
Ik vind het zeker een heel mooie houtsoort! Nog nooit eerder zo'n mooie vlam gezien in hout eigenlijk.
Ik vind het zeker een heel mooie houtsoort! Nog nooit eerder zo'n mooie vlam gezien in hout eigenlijk.