Frettenspul

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
Marjan

Re: Frettenspul

Bericht door Marjan »

En dan heet hij ook nog Ukkie....... 8-)
Kick
Aantal fretten: 1

Bericht door Kick »

lekker veel fret! :D
Helen
Aantal fretten: 2
Contacteer:

Bericht door Helen »

Maar ik denk wel dat ik hem even op de rem ga zetten want het lopen wordt nu een probleem :lol:

Flex en Nats mogen wel wat meer hebben :mrgreen:
Helen
Contacteer:

Bericht door Helen »

Nats 880, ze is niet veel aangekomen maar ook niet afgevallen.
Ze is niet zo groot en heel druk dus er is geen tijd om vet te kweken LOL!
Helen
Contacteer:

Bericht door Helen »

Die 1900 gram in december was toch niet allemaal Ukkie... toen hij begon te hoesten nadat ik dat
schreef was mijn eerste gedachte; nee toch, niet weer?!

Kon meteen bij de DA terecht en die bevestigde helaas mijn vermoeden en ja toch angst.
Heb er alleen privé over gesproken, had geen zin om dit in de groepen te gooien.
Was er doodziek van omdat ik wist dat dit fout zou aflopen, heb dat padje al eerder bewandeld
in december 2015, toen ik Pluk moest laten gaan.
GVD hartfalen... baalde er zo van dat ik geen zin had om er verder over te praten.
Waarom weer?

Hij krijgt dan ook sinds die dag medicatie en die doet zijn werk erg goed!
De controles worden gewoon thuis gedaan. Hij raakt té gestressed, de trap af is al genoeg.
Normaal is dat te omzeilen maar nu wil ik hem nu gewoon niet martelen. Tot zover is dok tevreden.
Geen racend hart meer, maar een rustig kloppend tikkertje en geen bijgeluiden door vocht.
De hart meds werken zo goed dat ik ook kon minderen met de Furosemide. Soms moet ik een beetje
bijstellen maar ook dat is stukken minder geworden.

Als het meezit wordt hij 29 mei 6 jaar. Ik reken nergens op en leef van dag tot dag met hem.
Ben er nu rustig onder, het is zo en heb het maar te accepteren. Het is wat het is en we maken het beste ervan.
Soms hoef ik hem alleen maar aan te kijken of hij doet een wardansje en krijgt kortsluiting dus de humor zit er
nog in :lol:
8 uur 's morgens veel kabaal dat hij er uit wil en in de middag weer. Als iedereen klaar is gaat hij weer los
anders wordt je gek! Hij doet zijn ronde, beetje drinken, waterbak verschuiven :???: , bedelen en nog een rondje
door het huis en dan zoekt hij 1 van de manden op om te maffen. Tegenwoordig weer samen met Miep op het kussen.
Dus al met al gaat het prima naar omstandigheden :D
Kick

Bericht door Kick »

Dat is zeker geen leuk nieuws maar zo te horen heb je alles redelijk tot goed onder controle. Ik hoop dat hij er nog een hele lange tijd goed op blijft gaan :D
Marjan

Bericht door Marjan »

Oh wat een naar nieuws Helen, snap helemaal dat je er even goed doorheen zat. :(
Maar gelukkig reageert hij goed op de medicijnen en hopelijk wordt hij er gewoon oud mee. Sterkte voor hem en voor jou natuurlijk.
NKW

Bericht door NKW »

Fijn dat hij het goed blijft doen op de meds! Ik duim dat hij zoals het nu gaat zijn verjaardag gewoon mag vieren :D
Karen

Bericht door Karen »

Ik duim dat Ukkie het nog heel lang goed blijft volhouden op de medicatie! Sterkte.
Helen
Contacteer:

Bericht door Helen »

Thanks mensen :-)

Tsja en dat ik hem extra verwend heb mag ik nu de vruchten van plukken.
Meneer breekt de kooi af in de middag want ja ach, hij mocht er vaker uit. Het is geen sloopfret meer...
Hooguit een prullenbak die omgegooid wordt en uitgegraven, sokken die gejat worden terwijl je ze nog aan hebt :???:
In coma liggen tot je naar de keuken loopt, hij is gewoon fret. Beetje rustiger maar goed.. dat hoort erbij.
Hoewel hij af en toe van 0 naar kortsluiting kan gaan.

Laat ik het zo zeggen, Pluk was er rotter aan toe. Die hoestte een paar keer per dag, iedere dag!
Ukkie 1 tot 3 x op 1 dag (ik schrijf ze op) in de twee weken. Dan krijgt hij een half kwartje extra
om de kraan even open te zetten en het vocht af te voeren. Daarna is het ook klaar.

Ik maak er dit keer ook geen toestand van, ik weeg niet, tel geen ademhaling. Ik kijk naar hem, voel aan hem en zeg maar; luister naar hem. De signalen zijn voor mij nu duidelijk. Misschien waren we er vroeg bij?

We zijn hier nu in de "we zien wel" zone. We doen wat we kunnen en verwennen hem gewoon.
Wat hij mag hebben krijgt hij gewoon, met mate want hij moet niet te zwaar worden natuurlijk.

Het benauwde paniek gevoel dat voortkwam uit herinneringen met Pluk is weg.
We zullen zien of we de 29ste mei een feestje hebben of niet.

En dan Flex....
Die heeft dus toch een manier gevonden om op de plank tussen de urntjes te belanden :shock:
Viel niet mee om hem er tussenuit te halen want die narren gaan spartelen als je ze oppakt soms.
Dus alles opzij en toen Flex gepakt ... ik zag al die as al door de kamer liggen van 14 fretten een stuk of 4 katten :madness:

Natsumi is Natsumi.... komt ook overal... nog steeds brutaal en eigenwijs.
Niet snel genoeg? Hap! Kssssjip! Of gewoon naar boven klimmen tegen je aan.
Ze is vorig jaar september (geloof ik) van de prooi afgegaan en dat vond zij dus niet zo tof.
Alles ging op de Virbac maar alle 3 rotte poep, Nats haar vacht werd slecht en dan hebben we het nog maar niet over haar gedrag. Heb de stoute schoenen aangetrokken en alle 3 op Orijen gezet. De poep werd mooi, het duurde even maar de vacht van Natsumi begint weer vol te worden. Haar staartje heeft meer haar en vanmorgen (nadat ze zeiknat was omdat ze in haar sprong in het zwembad op balkon terecht kwam dus drooggewreven) zag ik zelfs glans op haar rug!

Ook Flex voelt beter aan nu. Zijn staart is nog niet je van het maar bij de wortel zit intussen een kraag zeg maar.
Ukkie had een goede dikke volle wintervacht die nu begint te ruien.

Dus ik hou de Orijen en lekker in hier :-)
De Virbac heb ik in het kattenvoer gemixed, wat er nog was dan haha!
Marjan

Bericht door Marjan »

Dat is om een hartverlamming te krijgen om een fret tussen de urntjes in te vinden. :shock:
NKW

Bericht door NKW »

Die Flex :shock: En Natsumi is lekker aan het Natsumiën zo te lezen :lol: Geboefte is het! Fijn dat ze het allemaal zo top doen op de Orijen, werkt het dan werkt het tenslotte. :D
Karen

Bericht door Karen »

Gewoon lekker genieten van de tijd die je nog hebt met Ukkie. Je hebt helemaal gelijk om dat hele stress gedoe van wegen en meten nu weg te laten. Je weet wat er aan de hand is en je merkt gauw genoeg of hij achteruit gaat of niet.

Oh jee, tussen de urnen :shock:
Helen
Contacteer:

Bericht door Helen »

Flex spoort gewoon niet, nou ja... welke fret wel? :lol:
Had ze al op een plek gezet waar ik dacht, dat lukt 'm nooit! Het is lang goed gegaan tot van de week -_-

Noëmi, als je Natsumi even de letters anders legt heb je Tsunami, 1 van haar bijnamen LOL!

Precies, Karen ;-)
Je hoort en voelt het meteen als je hem oppakt, het is wel goed zo.
Stridder

Bericht door Stridder »

Daar wordt je niet vrolijk van, gelukkig doet die het op de medicijnen goed.
Helen
Contacteer:

Bericht door Helen »

Zo goed zelfs dat ik kon minderen met de plaspillen! Terwijl ik bij Pluk juist steeds meer moest gebruiken.
Heb ook bewust om de lage dosis Furosemide gevraagd, dat geeft meer speling. Je kunt iets creatiever zijn als het nodig is.
Met 20 mg ben je snel uit geknutseld.

Er zit altijd een periode tussen voor de meds echt gaan inkicken. Soms een week soms langer. En in die tijd moet je creatief met Furosemide zijn. Door de lage dosis van 10 mg kon ik hem indien nodig meer geven. Hij zit nu op officieel 2x daags een kwartje waarvan hij nu in de ochtend een kwartje krijgt, in de avond een half kwartje. Hij over het algemeen zijn brokken en de meds gaan in brokkenbrij. Tussen de middag een theelepeltje RCCS omdat we toch vermoeden dat er insulinomen bij zit te komen. Hij laat dit in de ochtend zien wanneer hij 's nachts geen brokken eet. Dus 's nachts krijgt hij nog een lepel brokkenbrij en soms eet hij zijn brokjes op. Ik leg er 40 neer.. eet hij alles op worden het er 50. Hij is niet zo'n strooier dus bij hem kan dat wel haha! Niet gegeten = gammel in de ochtend. Ik wil even wachten met nog meer meds... dan ga ik maar niet hele dagen weg. Middag is prima als ik maar voor 7 uur in de avond thuis ben. Het rooster werkt prima. In de middag en avond is meneer vol op in beweging :-)
Marjan

Bericht door Marjan »

Je hebt er je handen vol aan zo te lezen.
Helen
Contacteer:

Bericht door Helen »

Maar het werkt en zolang hij het naar zijn zin heeft heb ik dat ook. Dan kost het maar wat meer tijd :-)

Vanmorgen vanaf 8 uur los, in de slaapkamer met het hekje er tussen. Poep en waterbak er neer gezet. Hij vond het prima LOL! Nats is in de kooi nu dus hij hoorde dat hekje weg ging en kwam al dartelend de keuken in. Kan hem wel in de kooi doen maar die breekt hij af. :lol:
Marjan

Bericht door Marjan »

Vind ik ook hoor, niets is aandoenlijker als een fret die wat meer aandacht en zorg nodig heeft. :)
NKW

Bericht door NKW »

Klinkt alsof hij nog prima weet wat hij wil :D
Gesloten