Fali, deel 2

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
Nadine
Aantal fretten: 99

Re: Lenn, Eller, Mhysa, Patou, Fé, Raisin en Fali, deel 2

Bericht door Nadine »

Ik wil sneeeeeeuw! Ik roep al 5jaar dat ik sneeuw foto's wil hebben... :mrgreen:
Karen

Bericht door Karen »

:mrgreen:
Kick
Aantal fretten: 1

Bericht door Kick »

Nou, dan mag je al onze sneeuw hebben want ik wil GEEEEEN sneeuw!!!!

:mrgreen:
Marjan

Bericht door Marjan »

Ze kunt inderdaad wel hele mooie foto's maken van fretten in de sneeuw, daar ben ik gek op. Maar ik heb ook liever niet dat het hier valt. :mrgreen:
Mette

Bericht door Mette »

De lekkage in ons eigen schuurdeel is weer onder controle, de FN die daar stond is weer helemaal droog en terug op zijn plaatsje, zodat hij niet langer in de weg staat bij de fretten. Gisteren lekker 4 van de 5 binnenkooien verschoond, Eller moet nog even wachten tot zijn FN hoezen van overname Raisin uit de was zijn gekomen vanavond en dan is alles weer lekker fris en op orde. En wordt er donderdag nog onderhoud aan de airco van ze gepleegd door de loodgieter. Daarvoor moet hij van de muur, want eigenlijk is het een wandmodel die onderaan de muur moet, niet bovenin. Echter had ik daar andere ideeën over met de fretten natuurlijk 8-) dus onderhoud kost nu even wat meer moeite om hun veiligheid te waarborgen.

Ze gaan allemaal stabiel en lekker. Raisin is haar hormonen grotendeels al kwijt en dat doet haar goed. Eindelijk plakt en stinkt ze niet meer als een bronstige ram, maar kan ik normaal van haar genieten. Des te pijnlijker wordt het dat ze naar een ander huisje gaat. Hoewel, dat zal absoluut niet zomaar gebeuren dus wie weet ook wel helemaal niet.
Het is duidelijk dat zowel zij, Eller als Fé nog niet zonder de ondersteunende medicatie kunnen (omeprazole vooral). Eller en Raisin krijgen ook metocloperamide, maar of het nu echt wat doet betwijfel ik. Testen of ze wel met omeprazole kunnen maar zonder metocloperamide is de volgende stap. En met zoveel omeprazole korrels gaan ze hard, dus even Jeffrey moeten bellen vandaag of hij wat op de post wil doen. Gelijk een dubbele dosis besteld ditmaal.
Marjan

Bericht door Marjan »

Goed om te horen dat nu alles redelijk stabiel is. :D
Helen
Aantal fretten: 2
Contacteer:

Bericht door Helen »

Inderdaad, je kunt weer ademhalen als ze stabiel zijn. :-)
Mette

Bericht door Mette »

Gisteravond bericht gehad voor Raisin uit de regio, die vanochtend kwamen kijken. De klik was er aardig goed, maar ze besloten toch liever voor een mannetje te willen gaan. Dat vind ik op zo'n moment ook prettiger, want ik wil gewoon dat het gevoel 100% de juiste richting uit staat.
Niet heel veel later weer een reactie, ook lokaal, en die willen morgen komen kijken. Lokaal werkt niet altijd, omdat ik na jaren ervaring toch erg goed weet dat het niet heel vaak internet gangers zijn (als ik ze nog niet ken), ze daarmee ook vaak ouderwetse denk- en verzorg ideeën erop nahouden. Ik moet een hoop bijspijkeren en mits al ervaring werkt dat alleen maar meer tegen omdat men al vast hangt in ideeën, waar mensen die verder om zich heen kijken en zoeken zich beter inlezen een stukje simpeler instromen. Ik ben benieuwd.

De gewichten waren deze week echt fantastisch. Iedereen is mild aangekomen ondanks dat ze er al fantastisch uitzagen. En het belangrijkste is dat Raisin nu helemaal op haar topgewicht is. Voor mijn doen dan... hoger dan dit (685) heb ik haar namelijk nooit gekregen. Het is niet veel maar ze wiebelt zelfs richting 690. Het implantaat werpt zijn vruchten af. Wil niet zeggen dat ze minder misselijk is want ik zie ook andere symptomen nog steeds, maar het zegt toch wel weer wat.

Eller 1642
Lenn 1280
Mhysa 810
Patou 575
Fé 830
Raisin 687
Fali 1170
Kick

Bericht door Kick »

Mooie gewichten hoor! Vooral die van Eller :hart:
Helen
Contacteer:

Bericht door Helen »

Nice!
Raisin is een klein mutsje toch? Patou helemaal zo te zien :lol:
Mette

Bericht door Mette »

Ja Raisin is klein, maar ook niet een dikke winterprop te noemen. Ze kan makkelijk 750 wegen met wat meer vet. Patou is de kleinste hier in huis :hart: . Als ik naar haar vroegere gewichten kijk snap ik amper hoe ze het ooit haalde. Ze ziet er mooi en goed uit en is gezond verklaard door Hanneke, maar dat vroegere gewicht (ook ruim 700) is vreeeeemd. Het zal haar volwassen gewicht wel gewoon zijn inmiddels... Lenn heeft een beetje hetzelfde maar minder. Ook die heeft meer gewogen als jonge vent.
Helen
Contacteer:

Bericht door Helen »

Patou is een echte mini-me dus :)
Klein maar fijn!
Mette

Bericht door Mette »

Excuses voor het gebrek aan foto's. Zou leuk zijn bij de berichtjes denk ik steeds, maar ik maak ze deze periode amper tot niet merk ik. Het is vaak al donker als ik met de fretjes in de weer ben of eraan denk, want overdag met de wissels en spel doe ik dat kennelijk niet. Maar, wie weet binnenkort weer eens :).

De fretjes gaan echt super. Ik ben blij dat ik na de brokkenoverstap en het verlies van Koda 2 'opschoonrondes' bij Hanneke heb gedaan en had alleen Fe, Eller en Raisin nog op ondersteunende medicatie. Daarvan heb ik enkele weken terug de metocloperamide bij Eller en Raisin al eraf gehaald (zonder verschil te zien bij ze, cold turkey.., blijkbaar deed dat dus niets voor ze) en enkele dagen geleden de omeprazole ook eraf gehaald. Ook daarbij zie ik geen enkel verschil. Sterker nog, ze zijn alledrie aangekomen. Superblij mee dus. Eller krijgt voor nu alleen zijn maagbeschermer 1x daags en hij krijgt zijn brokjes geweekt om hem te helpen, verder zijn alle fretjes uitstekend op de rit.

Riasin is dus echt enorm vooruit gegaan sinds ze haar implantaat heeft. 680 is niet meer haar maximum waar ik moeite voor moet doen om haar erop te houden (geregeld 640 tot 615) maar mevrouw is de afgelopen weken gestegen naar 720 gram en voelt ook echt al 2 weken uitstekend aan. Ze voelt zich duidelijk beter en krult ook niet zoveel meer op. Wat niet weg gaat bij haar is het poepbak knagen, maar dat zal het wel nooit echt gaan gok ik. Voor nu ben ik super blij dat haar schade enorm mee lijkt te vallen. Want bij haar was het puur de maag waar ze last van had, symptomen gezien dan..., want haar bloed was uitstekend. Nu die symptomen geminderd zijn is het ineens een best gezonde jonge fret geworden.
Marjan

Bericht door Marjan »

Dat is een heel goed begin zo in het nieuwe jaar, houden zo!
Karen

Bericht door Karen »

Geweldig Mette!
Go Raisin :ferret:
Kick

Bericht door Kick »

Dat klinkt zeker goed :D
Mette

Bericht door Mette »

Ja dat scheelt een bult zorgen. Vergeten te melden, maar ook Patou komt eindelijk wat aan. Dat was de enige en ook verder helemaal niet zieke fret, waarvan ik niet begrijp dat ze voorgaande winters meer woog. Ze ziet er niet slecht uit, maar dat gewicht van vroeger deed twijfelen. Er komt nu toch nog wat bij op dus :D .
NKW

Bericht door NKW »

Wat goed dat het zoveel beter met ze gaat, superfijn! :D
Mette

Bericht door Mette »

Ik ga de 12e nog even met Raisin en Fé voor een urinecontrole. Van mij hoeft het niet persé, maar Hanneke wilde dat toch wel even dubbelchecken dus dan geloof ik de meerwaarde wel.

Wat nieuwe foto's van Raisin:

Afbeelding

Afbeelding
(kijk dat lekkere winterlijf!)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Marjan

Bericht door Marjan »

Och wat een ontzettend lief koppie! :hart: :hart: :hart: