Fali, deel 2

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
Karen

Re: Lenn, Eller, Mhysa, Patou, Fé, Raisin en Fali, deel 2

Bericht door Karen »

Gaaf!! Ik heb ze ook en ben er zo blij mee :juich: :ferret:
NKW
Aantal fretten: 1

Bericht door NKW »

Superleuk zeg! :D
Mette

Bericht door Mette »

Terug van wintersport weggeweest! Eller zat inmiddels aan de geweekte Orijen en Patou aan de Virbac (met nog wel een paar Orijen ertussen) maar de rest is goed gegaan :brush: . Volgende keer nog net iets duidelijker noteren. Zet de zak Orijen gewoon bovenop Patou haar kooi zodat die niet gewisseld kan. Ik twijfel wel of ze mogelijk ineens Virbac is gaan lusten trouwens... Dus ben nog heel even deze test aan het voortzetten. Eller is duidelijk minder blij met de Orijen dan Virbac.
Marjan

Bericht door Marjan »

Oh dat is niet handig, hebben ze er niets aan overgehouden?
Mette

Bericht door Mette »

Nou Eller heeft wat dunnere ontlasting en vindt het duidelijk dus minder lekker. Even kijken of zich dat vandaag of morgen weer hersteld, maar dat verwacht ik wel. Patou is nog goed op gewicht dus deed het er blijkbaar nog goed mee of had er nog genoeg Orijen tussen zitten steeds om het eruit te filteren. Viel me wel op dat ze niet de Virbac aan de kanten had gelegd zoals ze eerst deed.

Wel heerlijk om er weer te zijn. Mijn handen kriebelen om de doeken te verschonen, maar ik moet even wachten tot ik de wasjes heb weggewerkt. Vanavond nog 1 en dan kan ik morgenvroeg alvast een wasje verzamelen en savonds de rest doen :dans: .
Kick

Bericht door Kick »

Je mag hier ook wel een wasje komen ophalen hoor :mrgreen:
Nadine
Aantal fretten: 99

Bericht door Nadine »

Hahaha ik heb hier ook net de kooi schoon, je weet waar ik woon :brush:
Heerlijk dat verder alles goed is gegaan en geen fretjes in een pu enzo :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Mette

Bericht door Mette »

Ja gelukkig 8-) . Mijn mams is wel vergaaaaan van de kou daar. Is al heftig rondom vriespunt en werd nu nog wat erger. 2x daags de flesjes van Lenn en Fali ontvriezen. "En ik word ook niet meer warm dan met dat oude lijf" zegt ze dan :brush: . Arme mams.
Karen

Bericht door Karen »

Herkenbaar :mrgreen:
yvonne

Bericht door yvonne »

Wat lief van je mams Mette!
Mette

Bericht door Mette »

Om heel eerlijk te zijn heb ik al een tijdje een behoorlijke frettendip. De problemen die op dit moment allemaal spelen en waar we zo ons best voor doen om uit te vinden en het verlies van Koda hebben nog een na-wee gekregen. Het hakt er behoorlijk in, maar dan vooral in het opzicht van nog niet snel een oplossing zien komen. Daarmee is ook het vooruitzicht naar 2018 niet al te positief. Ik ben tevreden met hoe de volwassen fretten het op brokken doen en ook mijn portemonnee is daar zeer gelukkig mee. Ik kan los een stuk sneller af gelijk. Maar de druk vanwege de hormonenperiode die gaat komen en het niet goed kunnen inrichten van 2018, stemt me niet gelukkig. Ik zou graag 2018 gewoon overslaan en afwachten wat de resultaten ons bieden, maar helaas is dat geen optie bij fretten.

Dat het winter is maakt het altijd wat moeilijker. Wel de zorg, minder frettenenergie omdat de meesten in winterslaap verkeren. Dat maakt dan gelijk dat ik denk "jee wat heb ik er toch veel... 3 minder zou ook prima zijn". Het is moeilijk de gemoederen een beetje positief te houden, maar het begint me toch te lukken. Gewoon door lekker de boel op orde te houden, her en der een knuffel van ze, soms even rust pakken. Gek genoeg stemt de kou me wel blij en doen ook de fretjes het er super mee.

Fotootje van Mhysa gisterochtend:

Afbeelding

En alle naambordjes hangen:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Marjan

Bericht door Marjan »

Ik kan mij die dip heel goed voorstellen hoor, het is ook een heel onzekere periode voor alle fretten eigenaren. En ik denk dat iedereen van ons zich wel eens afvraagt of het nog verstandig is om door te gaan met fretten houden. Maar aan de andere kant vind ik het idee aan een leven zonder helemaal angst aanjagend. :|
Kick

Bericht door Kick »

Als de lente er weer aankomt gaat het vanzelf ook wel weer kriebelen ;)
NKW

Bericht door NKW »

Begrijp heel goed dat met alle problemen en overleden fretjes je het af en toe moeilijk hebt. Gelukkig dat je weer wat positiever gestemd begint te raken. Sterkte en geniet van je fretjes!
yvonne

Bericht door yvonne »

Heel begrijpelijk hoor je dip.
Voor alle fretten eigenaren is het een onzekere periode maar ik kan me voorstellen dat het voor de fokkers nog een extra druk geeft. We hopen maar dat alle onderzoeken uiteindelijk tot een conclusie leiden.
En als het voorjaar er weer aankomt dan zijn we allemaal weer wat positiever gestemd misschien.

Leuk hoor de naambordjes!
Minka
Aantal fretten: 0

Bericht door Minka »

Ik denk dat iedereen die dip wel heeft. Tenminste ikke wel. Leuk die naambordjes zo en maakt het voor je moeder wat makkelijker.
Mette

Bericht door Mette »

De dip heeft gezorgd voor de nodige beslissing om de komende jaren even rustig aan te doen. Dat betekent dat ik over een tijdje gewoon lekker mijn vaste 5-tal heb; Fé van 2, en Lenn Eller Mhysa en Patou van 4.

Het buitenhok begint te verschimmelen bovenin, en ik keek er al tegenop om die op te gaan knappen. Zou ik kunnen doen... Maar daar twijfel ik nog even over verder. Dan moet ik eerst een goed plan du campagne hebben want ik snap nu uberhaupt niet hoe hij zo extreem aan het schimmelen slaat. Mocht Lenn toch terug de schuur en veiligheid van de airco in gaan ga ik wel goed moeten kijken hoe hij daarop reageert, want hij is wel erg gelukkig buiten. Ik ben alvast aan het brainstormen over een leuke indeling. Fé en Patou zouden ook wel wat groter mogen zitten namelijk. Ik ga me lekker focussen op mijn moppies :juich:, en eens wat andere hobby's waar ik de financiën ook aan kan besteden :brush: .

Lenn zijn implantaat raakt uitgewerkt lijkt het (ondanks tot juli 2018) en Fé moet er 1, dus een afspraak voor vrijdag gemaakt.

Voor nu, een Mhysa neusje.
Afbeelding

Afbeelding
Marjan

Bericht door Marjan »

Wat een plaatje. :hart:

Zal een heftige beslissing voor je zijn maar ik kan alleen maar zeggen dat ik een enorme waardering voor je heb dat je dit doet puur in het belang van de fretten en je passie hiermee toch op een tweede plaats kan zetten. Petje af hoor.
Kick

Bericht door Kick »

Eens! Zowel over het plaatje maar ook over je beslissing. Laat eerst maar de boel weer eens tot rust komen in frettenland...
Mette

Bericht door Mette »

Exact. Laat het maar lekker even gaarkoken en zijn pad vinden :D .
Plaats reactie