Fali, deel 2

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
Minka
Berichten: 4824
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:08
Aantal fretten: 0

Re: Lenn, Eller, Mhysa, Patou, Fé, Raisin en Fali, deel 2

Bericht door Minka »

Wat een moeilijke beslissing. Sterkte Mette. Ik begrijp het helemaal kijkende naar de situatie van nu met de fretten.
Gebruikersavatar
Karen
Berichten: 12910
Lid geworden op: 15 jan 2013 23:24

Re: Lenn, Eller, Mhysa, Patou, Fé, Raisin en Fali, deel 2

Bericht door Karen »

Ik sta helemaal achter je beslissing Mette. Het is een moeilijke stap, maar ik denk wel de verstandigste op dit moment. Het is gewoon een ellendige situatie waar nog niet genoeg duidelijkheid over is. Je bent een topper en als deze problematiek naar de achtergrond verdwijnt, komt je passie voor je snuitjes vast weer terug :friends:

Schattige Mhysa :hart:
Gebruikersavatar
Mette
Berichten: 4624
Lid geworden op: 15 jul 2014 16:07
Aantal fretten: 1
Locatie: Enschede

Re: Lenn, Eller, Mhysa, Patou, Fé, Raisin en Fali, deel 2

Bericht door Mette »

Dank jullie. Ik hoop het ook. Wie weet ben ik tegen die tijd helemaal dolgelukkig met gewoon 1 fret. Maar al duurt het 10 jaar bijv., de passie komt vast weer terug! We gaan het zien. Voor nu duimen dat de fretten snel weer gezond mogen worden :hart: :ferret: .
NKW
Berichten: 1221
Lid geworden op: 22 nov 2016 09:41
Aantal fretten: 1

Re: Lenn, Eller, Mhysa, Patou, Fé, Raisin en Fali, deel 2

Bericht door NKW »

Veel sterkte met je beslissing!

En hele leuke foto's :hart:
Minka
Berichten: 4824
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:08
Aantal fretten: 0

Re: Lenn, Eller, Mhysa, Patou, Fé, Raisin en Fali, deel 2

Bericht door Minka »

Hoe is het gegaan bij Hanneke?
Gebruikersavatar
Mette
Berichten: 4624
Lid geworden op: 15 jul 2014 16:07
Aantal fretten: 1
Locatie: Enschede

Re: Lenn, Eller, Mhysa, Patou, Fé, Raisin en Fali, deel 2

Bericht door Mette »

Er staat geen Hanneke op de planning (gelukkig). Of lijken de sterkte wensen erop alsof ik er 1 moet laten gaan? :brush:
Minka
Berichten: 4824
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:08
Aantal fretten: 0

Re: Lenn, Eller, Mhysa, Patou, Fé, Raisin en Fali, deel 2

Bericht door Minka »

Mette schreef: Lenn zijn implantaat raakt uitgewerkt lijkt het (ondanks tot juli 2018) en Fé moet er 1, dus een afspraak voor vrijdag gemaakt.
Dit is de reden dat ik dacht dat je naar Hanneke was gegaan.
Gebruikersavatar
Mette
Berichten: 4624
Lid geworden op: 15 jul 2014 16:07
Aantal fretten: 1
Locatie: Enschede

Re: Lenn, Eller, Mhysa, Patou, Fé, Raisin en Fali, deel 2

Bericht door Mette »

Oh zo :D . Nee als het puur een implantaat is laat ik die lokaal zetten. Kost hier € 85 voor een 2-jarige en ze zetten hem prima. Ik fixeer ze zelf, had nu zalmpasta mee en ze bleven echt uitstekend staan. Scheelt en behoorlijke lange rit en nog wat extra euro's. Er was verder geen nood om Fé of Lenn nog eens na te laten kijken dus dat scheelt gelukkig. Als het goed is ben ik nog even van Hanneke af :brush: . Alleen nog duimen op een behoorlijk medicijn voor Raisin en Fé die het laatste restje bij hen op zou ruimen, maar voor nu is die er nog niet.
Gebruikersavatar
Mette
Berichten: 4624
Lid geworden op: 15 jul 2014 16:07
Aantal fretten: 1
Locatie: Enschede

Re: Lenn, Eller, Mhysa, Patou, Fé, Raisin en Fali, deel 2

Bericht door Mette »

Het gaat lekker met de snuitjes. Met mij gaat het aardig. Ik heb weer een frisse windvlaag gevonden om op mee te liften dus ben iig weer actiever bij ze betrokken ipv in een dip te hangen op frettengebied, en aan het proberen Raisin en Fali goed te plaatsen. Ik heb een topbaasje gevonden voor Raisin en zij zal binnenkort verhuizen, alles is bijna klaar 'aan de overzijde'. Hij heeft zelfs 20 meter gele buis voor haar gekocht :shock: :sunny: . Als je Raisin érgens gelukkig mee kunt maken is dat het wel.

Ondanks dat ik het vervelend vind dat ze moet gaan, is het erg om te zeggen dat het me een boost zou geven als dat gebeurd. Ze is al sinds december beschikbaar zo'n beetje en ik wacht gewoon om door te kunnen. Dat houdt in dat ik namelijk Fé en Patou veel groter ga huisvesten. Momenteel hebben ze beide een kast tot hun beschikking. Patou kan er niet in rechtop staan, en Fé heeft weer te weinig breedte juist. Zodra Raisin is verhuisd 'knoop' ik een reserve 2 verdieping FN aan haar 3 verdieping FN, en krijgt Patou de onderste 2 lagen, Fé de 3 verdiepingen erboven. Hun omgebouwde hokken mogen naar een nieuw huisje, want ze voldoen allang niet meer aan de 'moderne huisvestingseisen'. Maargoed... Dat plan ligt dus al maanden op zijn gat omdat Raisin dus maar steeds niet haar nieuwe baasje weet te vinden. Nog heel even, en dan kan het plan eindelijk in uitvoering worden gebracht.

Wat ik precies met het buitenhok ga doen na Fali zijn vertrek weet ik nog niet. Hij gaat pas over een tijd want wordt begin juni gecastreerd als het goed is. Lenn is dolgelukkig buiten dus ik wil hem daar niet weg halen (en het hele hok wegdoen bijv). Maar helemaal bovenin is er een vochtprobleem waarvan ik denk dat die onmogelijk op te lossen is. Misschien moet ik er een verdieping afzagen en een nieuw dak maken ofzo. Maar waarom... want hij is niet in gebruik. Kortom, ik ben er totaal nog niet over uit 8-). Ik ben in afwachting van Rui zijn advies of het oplosbaar zou kunnen zijn :D .

Daarnaast een enorme berg foto's, dus berg je, of geniet gewoon!

Fali (die altijd buiten speelt door zijn bronst, dus in zijn gebruikelijke territorium)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lenn:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mhysa, vanuit haar gebruikelijke schutplekjes:
Afbeelding

Afbeelding

Eller:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Patou, met haar schaakbord neus en die je hand en pols altijd goed vasthoudt bij oppakken:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En deze is niet scherp, maar toch is het hoe ik haar ken:
Afbeelding

Fé, mijn grootste speelmaatje door haar karakter en opgroeien. Heerlijk eeuwig speels:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Fé en Patou hadden al een tijd niet buiten gelopen, dat zie je direct aan de staartjes :lol: . Fé omdat ze tot voorkort pas een implantaat kreeg die haar een loopsheid in deed schieten. Ik hou er niet van om ze met zo'n dop door de tuinaarde e.d. te laten lopen. En Patou is veelte verlegen en angstig ingesteld tegenwoordig voor de grote tuin, dus die blijft altijd veilig binnen. De rest loopt allemaal geregeld buiten en binnen om lekker af te wisselen.
Gebruikersavatar
Kick
Berichten: 13397
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:51
Aantal fretten: 1

Re: Lenn, Eller, Mhysa, Patou, Fé, Raisin en Fali, deel 2

Bericht door Kick »

Damn, doet ze het weer.....

Die koppies!!! :hart: :hart: :hart: :hart:

Heerlijke en mooie frutzels hoor! :D Ik denk dat Raisin het goed gaat krijgen. Je kiest natuurlijk zelf ook de nieuwe baasjes dus je weet vast wel dat het goed zit ;)
Gebruikersavatar
Marjan
Berichten: 23203
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:26

Re: Lenn, Eller, Mhysa, Patou, Fé, Raisin en Fali, deel 2

Bericht door Marjan »

Oh my.....wat een ontzettende mooie koppies zeg! :hart: :hart: :hart:
NKW
Berichten: 1221
Lid geworden op: 22 nov 2016 09:41
Aantal fretten: 1

Re: Lenn, Eller, Mhysa, Patou, Fé, Raisin en Fali, deel 2

Bericht door NKW »

Fijn dat Raisin eindelijk een nieuw baasje heeft gevonden zodat je verder kunt! En wat een schattige en knappe diertjes zijn het toch :hart: (vooral Fali vind ik een heel apart koppie hebben; spreekt me erg aan).
Gebruikersavatar
Karen
Berichten: 12910
Lid geworden op: 15 jan 2013 23:24

Re: Lenn, Eller, Mhysa, Patou, Fé, Raisin en Fali, deel 2

Bericht door Karen »

Jaaaaa....foto's :juich: Heerlijke frettenmonstertjes :hart: Mijn lieve vriendje Eller staat er ook weer bij! En ik moet zeggen dat ik een enorme Fali fan ben.

Binnenkort komen we even naar de buitenkooi kijken. Alle ziektes worden vanaf heden bij de deur geweigerd :lezen: ;)
Gebruikersavatar
Mette
Berichten: 4624
Lid geworden op: 15 jul 2014 16:07
Aantal fretten: 1
Locatie: Enschede

Re: Lenn, Eller, Mhysa, Patou, Fé, Raisin en Fali, deel 2

Bericht door Mette »

Ja voor Raisin zit het zeker goed. Ik heb een eigenaar gevonden die nog veel beter is dan ik had durven dromen. Ze krijgt een spaarrekening van grote omvang die ze thuis niet eens heeft :lach: (zodra nodig wordt het maar weer betaald :brush:, maar vooraf sparen is toch beter). Nee echt, super blij mee. Ik had het niet zo goed durven dromen.

Fali is inderdaad een bijzonder ventje. Het is serieus jammer dat hij de eerste 5 maanden met een handschoen is grootgebracht... Hij heeft 0,0 gemeens in zich wat knap is als hij zo is grootgegroeid, maar hij verstijfd wel altijd in de hand en zodra de voetjes de grond raken gaat dat eruit. Hij had gewoon zoveel meer gewend aan handen kunnen zijn en vertrouwen in de mens kunnen hebben. Toch hoop ik dat het over de jaren en met de juiste aandacht nog een beetje meer zal slijten. Verschil tussen een Fé en een Fali is wat dat betreft enorm.

Lijkt me heel verstandig Karen!! :lach: Zo is het wel weer genoeg geweest :opa:
Gebruikersavatar
Helen
Berichten: 2837
Lid geworden op: 11 feb 2014 22:05
Aantal fretten: 2
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Re: Lenn, Eller, Mhysa, Patou, Fé, Raisin en Fali, deel 2

Bericht door Helen »

Met een handschoen..... :evil:
Net als Pluk in de opvang...
Gebruikersavatar
Mette
Berichten: 4624
Lid geworden op: 15 jul 2014 16:07
Aantal fretten: 1
Locatie: Enschede

Re: Lenn, Eller, Mhysa, Patou, Fé, Raisin en Fali, deel 2

Bericht door Mette »

Was geen onkunde van die man... hij had al tientallen jaren fretten. Puur "die jonkies pak ik altijd nog met de handschoen aan". Standaard geworden, maar er mist dan zoveel gewenning in hun basis :( .
Gebruikersavatar
Marjan
Berichten: 23203
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:26

Re: Lenn, Eller, Mhysa, Patou, Fé, Raisin en Fali, deel 2

Bericht door Marjan »

Echt zeldzaam....
Gebruikersavatar
Helen
Berichten: 2837
Lid geworden op: 11 feb 2014 22:05
Aantal fretten: 2
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Re: Lenn, Eller, Mhysa, Patou, Fé, Raisin en Fali, deel 2

Bericht door Helen »

Je kunt het ook tientallen jaren verkeerd doen....
Dat is net zoiets als ik heb 20 jaar fretten en geef ze melk en brood.
:roll:
Gebruikersavatar
Kick
Berichten: 13397
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:51
Aantal fretten: 1

Re: Lenn, Eller, Mhysa, Patou, Fé, Raisin en Fali, deel 2

Bericht door Kick »

Inderdaad, maar ik weet zeker dat die kleine mup het nu prima heeft bij Mette en dat het vast wel met veel frettengeduld goed gaat komen :D
Gebruikersavatar
Mette
Berichten: 4624
Lid geworden op: 15 jul 2014 16:07
Aantal fretten: 1
Locatie: Enschede

Re: Lenn, Eller, Mhysa, Patou, Fé, Raisin en Fali, deel 2

Bericht door Mette »

Het was ook een oudere man. En ik ook Patou kwam van een oudere man (maar is niet met een handschoen gepakt, echter wel weer andere ouderwetse houd-methodes). Ik beland toch geregeld bij echt van die oude frettenhouders omdat die echt vol trots en toch met goed verstand, ervaring en nuchterheid met ze bezig zijn. Het is alleen jammer dat op het land de manier van houden zo anders is :( . Maar ik kan niet betwisten dat het donderse lijnen en gezonde fretten zijn, zo ook Fali. Dolblij met zijn gezondheid :D .
Plaats reactie