Fali, deel 2

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
yvonne
Aantal fretten: 1

Re: Lenn, Eller, Mhysa, Patou, Fé, Raisin en Fali, deel 2

Bericht door yvonne »

Geweldige foto’s :hart:
En Fali heeft echt een heerlijk koppie. Ik hoop dat je gauw een plekje voor hem vind waar hij gewoon zichzelf mag zijn, dan komt het vast goed met hem.
Minka
Aantal fretten: 0

Bericht door Minka »

Prachtige foto's Mette :hart:
Helen
Aantal fretten: 2
Contacteer:

Bericht door Helen »

Kan eindelijk die foto's zien! :hart: :hart: :hart:
Lullige instelling die op 1 of andere manier foto's niet liet zien :???:
Mette

Bericht door Mette »

Dank! En gelukkig Helen, anders mis je toch wel stiekem wat (al zeg ik het zelf) :D
Helen
Contacteer:

Bericht door Helen »

:lol:

Snap er geen r**t van maar goed het werkt weer :P
Kan weer kwijlen :mrgreen:
Mette

Bericht door Mette »

Warme dag vandaag! Vnl. voor de mannen buiten een 'zware' dag. De kooi is weer even goed schoon en zomers ingericht, zodat ze er niet teveel last van hebben vandaag.

De laatsten gaan nu de rui door, althans, de zonder hormonen. Patou en Lenn zijn lekker bezig. Mhysa, Eller en Raisin zijn er al door. Fé (nog 'herstellende' van haar implantaat qua hormonen) en Fali (in de bronst) moeten nog. Altijd weer lekker als de harenfase weer voorbij is.
Marjan

Bericht door Marjan »

Wat doe je om de warmte een beetje te beperken voor ze?
Mette

Bericht door Mette »

Ze wat meer forceren luchtiger te gaan liggen, vnl. katoen en dunnere hangmatten in de kooi. Het is nu nog geen 30 graden, maar zo wel dan gaan ze naar de frettenruimte in de schuur waar airco is. Mogen ze bij wijze van de hele dag loslopen en moet ik alleen even brokjes en waterbakjes voor mee naar binnen nemen voor ze. Ik hoef gelukkig niet met natte doeken ed te gaan werken dan.
Marjan

Bericht door Marjan »

Nee precies, dat zat ik mij ook al af te vragen. Of met koelpacks of zo. Maar een airco is handiger dan en ook veiliger vind ik.
Mette

Bericht door Mette »

Ja dat deed ik vroeger wel altijd zo, maar dan blijven toch de volledige dag de zorgen groot. Ik ben echt nog steeds superblij met die airco. Kostte eenmalig 700 euro maar dan heb je ook wat.
NKW

Bericht door NKW »

Marjan schreef:Nee precies, dat zat ik mij ook al af te vragen. Of met koelpacks of zo. Maar een airco is handiger dan en ook veiliger vind ik.
Toch altijd een beetje bang voor elektriciteit hier met een airco...

Fijn dat ze lekker koel kunnen blijven zo! Scheelt ook dat de meeste weer door de rui heen zijn qua warmte natuurlijk (en haren ook :P ).
Sasha

Bericht door Sasha »

Prachtige foto's! :hart:
Fijn dat ze lekker buiten rond kunnen lopen
Helen
Contacteer:

Bericht door Helen »

Je koelkast staat toch ook 24/7 aan? Daar is niemand bang voor :-p
Denken we niet eens bij na...

Hier ook het katoen weer uit de dozen gehaald, had wel een enorme was van drie kooien LOL!
Mette

Bericht door Mette »

Man nou... Ik heb er 7 of 8 als ik alle kooien incl de losloopruimte doe. Echt niet gezond meer. Lekker even minderen de komende tijd 8-) .
Mette

Bericht door Mette »

Raisin mag uit de titel! Ik gok dat Kevin snel een eigen topic aan gaat maken :juich: . Update van mijn kant volgt snel.
Marjan

Re: Lenn, Eller, Mhysa, Patou, Fé en Fali, deel 2

Bericht door Marjan »

Oké, aangepast. :D
Mette

Bericht door Mette »

Dank Marjan!
Weer terug van een klein rondje stad. Zonder koningsdag rommelmarktspullen thuisgekomen dit keer :juich: .

Ik heb nog geen update kunnen doen tussentijds, maar Fali was plots ziek geworden. Binnen 2 a 3 dagen zo ineens ruim 100 gram afgevallen en gezien hij maar een kilo weegt, is dat erg veel. Hij at niet meer en zat duidelijk niet lekker in zijn sas... Temperatuur was niet overduidelijk te hoog, veel waltham kreeg ik er nog niet in..., ik heb het nog 1 dag extra aangekeken. Onhandig dat Hanneke net deze week er niet is, dus zelf maar goed nadenken en overleggen met de medische frettenvriendinnetjes. Gisterochtend was zijn gewicht nog hetzelfde door de waltham die ik er wel in kreeg, maar zag ik er lichtgroene korrelontlasting bij. Bijna een gelukje, want daardoor kon ik wel inschatten dat het uit maag-darmen afkomstig was. Toch maar even op de synulox gezet. Gelukkig kreeg ik er goed Waltham in sochtends, en savonds weer. Vanochtend was hij 45 gram aangekomen, de ontlasting was weer mooi bruin en wederom een mooie bak Waltham erin, dus nu maar even minderen met de Waltham, anders heb ik over twee dagen een Walthamverslaafde gok ik. Weer even kijken of hij het zelf met de brokjes redt en nog iets aan kan komen.

Raisin is gisteravond met Kevin meeverhuisd. Tot laat gepraat en nog wat spulletjes uitgezocht die met haar mee konden. Ik was blij dat ik daarna vrij snel het bed in kon, want ik vond een half uurtje erbij stilstaan dat ze weg was al veelte lang :cry: . Gelijk teruggelopen richting de fretten en mijn tranen even in de snuitjes daar begraven. Lekker het bed in, en weer met frisse moed wakker :sunny: . Godzijdank gaat het erg goed met Raisin tot nu. Als ze naar Hanneke moet heeft ze altijd een hele heftige reactie daar; spontane groene of gele slijmontlasting die ze thuis nooit heeft, erg gestresst. Dat is gelukkig nu niet gebeurd. Ontlasting is goed gebleven hoor ik van Kevin en ze is lekker aan het touren in en eigen maken van haar nieuwe kooi. Hoop dat mijn kleine Rozijntje dat volhoudt zo :knuf: . Is al jaaaaaaaaren geleden dat ik ooit een fretje uit eigen bezit heb herplaatst. Helemaal niet een makkelijke beslissing, pfew. Nu op naar een eigen territorium zonder andere fretjes, en daarmee ook 'alle aandacht' van baasje voor zichzelf.

Ik ga zodirect eens proberen of ik met Arnold de Ferret Nations aan elkaar kan krijgen. Althans dat zal het probleem niet zijn, maar de zijpanelen moeten er natuurlijk uit. De 3 verdieping is de moderne versie zonder schroeven, en de 2 verdieping is de moderne versie met schroeven. Ik verwacht dat die met schroeven makkelijker zal meewerken dan die zonder, maar we zullen zien :stokpaard: .
Marjan

Bericht door Marjan »

Oh wat sneu voor Fali. :???: En inderdaad, vreselijk onhandig dat Hanneke een weekje weg is maar altijd handig om voor dit soort situaties synulox in huis te hebben.

Succes met de kooien! Zal best wel fraai worden door er een grote verdieping van te maken. :D
yvonne

Bericht door yvonne »

Airco is echt superfijn, hoef je je geen zorgen te maken dat ze het te warm krijgen.
Raisin gaat het vast goed krijgen bij Kevin, maar ik kan me voorstellen dat je een paar traantjes gelaten hebt.
Hopelijk knapt Fali weer snel op!
NKW

Bericht door NKW »

Veel beterschap voor Fali!

Vast moeilijk om Raisin te laten gaan, maar komt vast helemaal goed. Fijn dat ze geen last van d'r buik heeft gekregen van de verhuizing.
Plaats reactie