Fali, deel 2

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
Gebruikersavatar
Mette
Berichten: 4624
Lid geworden op: 15 jul 2014 16:07
Aantal fretten: 1
Locatie: Enschede

Re: Lenn, Eller, Mhysa, Patou, Fé en Fali, deel 2

Bericht door Mette »

Dank! Nou ja en nog niet natuurlijk.... Na-shock effect ken ik ook bij zat fretten, dat ze na 2 dagen ineens realiseren dat ze niet meer terug gaan :clown: . Maar, meestal is dat niet bij volwassen fretten. Ik duim dat Rozijntje gewoon lekker blijft gaan, maar voorlopig is ze zeer zeer blij met haar nieuwe kooi, die vol het een favoriet Raisin element zit: buizen.

Fali lijkt aardig lekker te gaan! Ik wacht het weegmoment morgen maar weer even af (en dan zonder Walthamronde vanavond, dus wel weer spannend), maar de ontlasting was ook overdag prima vandaag. Hij wilde vanavond toch wel graag weer even zijn ronde door de tuin maken, dus hij voelt zich duidelijk beter. Hij heeft toch wat opgelopen van de ontmoeting met zijn Deense vriendinnetje 2 weken terug mogelijk. Hij is altijd kerngezond geweest op heel minimaal wat kruimelen na. Eet als een bouwvakker. Ondanks dezelfde grootte, als niet iets kleiner dan Lenn, eet Lenn maar 2/3 van wat hij wegwerkt.

De verbouwing van de Ferret Nations ging lekker. Zijpanelen was bij de schroefloze variant helemaal makkelijk eruit te halen. Bij die met schroeven moet je vooral oog houden op de zwarte binnenste pinnen. Gewoon weer vastgezet met moertjes aan de andere zijde, en dat werkt uitstekend.
Afbeelding

Onderaan sluit het mooi aan door de tussenbalk, maar in het midden hield ik nog een stuk ruimte over. Die hebben we maar even 'creatief' weer eens opgelost met tiewraps. Was een leuk klusje.
Afbeelding

Het staat als een huis inmiddels en de meiden lijken er best tevreden mee zover. Patou heeft dus de onderste 2 verdiepingen. Fé die daarboven, met nog een zolder / uitkijktoren. Ik ben benieuwd wat hun favoriete slaapplaatsje zal worden...
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Marjan
Berichten: 23203
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:26

Re: Lenn, Eller, Mhysa, Patou, Fé en Fali, deel 2

Bericht door Marjan »

Ziet er goed uit!
Gebruikersavatar
Kick
Berichten: 13397
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:51
Aantal fretten: 1

Re: Lenn, Eller, Mhysa, Patou, Fé en Fali, deel 2

Bericht door Kick »

Netjes! Alleen, had je die tie-wraps niet aan de onderkant kunnen afknippen? Nu steken die scherpe uiteindes omhoog. Of zie ik het niet goed?
Gebruikersavatar
Karen
Berichten: 12910
Lid geworden op: 15 jan 2013 23:24

Re: Lenn, Eller, Mhysa, Patou, Fé en Fali, deel 2

Bericht door Karen »

Het gaat vast helemaal goedkomen met Rozijntje :knuf: Het is inderdaad zo moeilijk om een volwassen fretje ineens af te staan...

Fijn dat Fali weer snel opknapt!

Heerlijk hoor voor de dames dat ze nu de ruimte hebben.
Gebruikersavatar
Nadine
Berichten: 1998
Lid geworden op: 28 mar 2014 06:26
Aantal fretten: 99
Locatie: Enschede

Re: Lenn, Eller, Mhysa, Patou, Fé en Fali, deel 2

Bericht door Nadine »

Heerlijk voor Raisin! :knuf: Stiekem kan ik er jaloers op zijn hoor, lekker meisje is het.
Je kooien zien er fantastisch uit! En dat te bedenken dat de Amerikaanse frettenvriendjes er zomaar 10 daarin stoppen hahaha.
Gebruikersavatar
Sasha
Berichten: 333
Lid geworden op: 04 jun 2015 20:19
Aantal fretten: 1

Re: Lenn, Eller, Mhysa, Patou, Fé en Fali, deel 2

Bericht door Sasha »

Netjes hoor!
Gebruikersavatar
Mette
Berichten: 4624
Lid geworden op: 15 jul 2014 16:07
Aantal fretten: 1
Locatie: Enschede

Re: Lenn, Eller, Mhysa, Patou, Fé en Fali, deel 2

Bericht door Mette »

Serieus? 10 :shock: . En ook nog gecombineerd als groep of houden ze dan nog wel de max 6 groepsregel aan?

Ze zijn nog naar beneden gedraaid Kick, maar komen ook nadien nog echt onder het plateau te liggen. Er is niet eens een reden waarom ze ertussen zou stappen op het midden.

Superblij mee in elk geval! Patou is nog wat gespannen merk ik en moet nog even wennen. Qua wat ze gewend zijn met hoog/laagzitten had ik ze liever andersom gehad... maar Fé is gewoon de meest energieke van de 2 en ik merk al; ze ligt nu al telkens in de uitkijktoren te slapen dus maakt er ook echt dankbaar gebruik van. Het is met verschonen nu ook wel makkelijk dat ik niet de kleine losloopruimte hoef te overbruggen maar alles bij de hand heb :juich: . Helemaal top zo.

Fali gaat ook wederom wat beter. Was nog eens 30 gram aangekomen. Hij was echt wel echt 180 gram afgevallen in totaal en hij hoeft niet alles aan te komen aangezien het zomertijd is geworden.., dus 75 weer nu weer aangekomen scheelt iig het grootste gedeelte. En dat is te voelen, want hij voelt weer ok aan, zijn vacht is weer iets minder vet. Hij zit weer lekker in zijn velletje en sas gelukkig.
Gebruikersavatar
Marjan
Berichten: 23203
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:26

Re: Lenn, Eller, Mhysa, Patou, Fé en Fali, deel 2

Bericht door Marjan »

Oh mooi om te horen!
NKW
Berichten: 1221
Lid geworden op: 22 nov 2016 09:41
Aantal fretten: 1

Re: Lenn, Eller, Mhysa, Patou, Fé en Fali, deel 2

Bericht door NKW »

Supermooi hoor die kooien! :D En fijn dat Fali het weer beter doet.
Gebruikersavatar
Karen
Berichten: 12910
Lid geworden op: 15 jan 2013 23:24

Re: Lenn, Eller, Mhysa, Patou, Fé en Fali, deel 2

Bericht door Karen »

Fijn dat Fali weer de goede kant op gaat :D
Gebruikersavatar
Mette
Berichten: 4624
Lid geworden op: 15 jul 2014 16:07
Aantal fretten: 1
Locatie: Enschede

Re: Lenn, Eller, Mhysa, Patou, Fé en Fali, deel 2

Bericht door Mette »

Hm hij woog vandaag weer 955.. maar ik kan niet zeggen dat ik hem er nou slecht bij vind lopen. Zijn ontlasting en speelsheid zijn weer goed op orde, hij eet goed, dus ik denk dat dat het resultaat is van weer stoppen met Waltham voeren en toch een iets dramatischere drop naar zomergewicht dan normaal, omdat hij tegelijk gepaard ging met ziekte. Hij zit nog op de synulox natuurlijk dus ik kijk even aan of hij zo blijft. Hij mag niet meer naar 910 in elk geval, want toen had hij echt ingevallen flanken.
Gebruikersavatar
Marjan
Berichten: 23203
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:26

Re: Lenn, Eller, Mhysa, Patou, Fé en Fali, deel 2

Bericht door Marjan »

Ik denk ook dat je altijd wel weer een dipje ziet in gewicht wanneer je stopt met waltham.
Gebruikersavatar
Mette
Berichten: 4624
Lid geworden op: 15 jul 2014 16:07
Aantal fretten: 1
Locatie: Enschede

Re: Lenn, Eller, Mhysa, Patou, Fé en Fali, deel 2

Bericht door Mette »

Vanochtend kreeg ik het welbekende hapje van Patou om haar kooi te verdedigen, dus volgens mij zit ze al wat beter op haar plaats :dans: .

Ja dat klopt Marjan, maar op zich heb ik het maar 1,5 dag gegeven (3 rondes) en is hij nog steeds ruim 100 gram afgevallen als hij op die 955 blijft. Probeer even goed te kijken naar hoe hij zich voelt, gedraagt, eruit ziet en zijn ontlasting is om te kijken of hij goed stabiel is weer, anders maken we alsnog even een ritje Hanneke.
Gebruikersavatar
Mette
Berichten: 4624
Lid geworden op: 15 jul 2014 16:07
Aantal fretten: 1
Locatie: Enschede

Re: Lenn, Eller, Mhysa, Patou, Fé en Fali, deel 2

Bericht door Mette »

Kick nog een afbeelding van de gedraaide tie wraps en hoe de bodems en hoezen op elkaar aansluiten:

Afbeelding

Afbeelding

Zag ineens het bericht weer terug waardoor ik niet moeilijk hoef te doen voor de img url :)
Gebruikersavatar
Kick
Berichten: 13397
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:51
Aantal fretten: 1

Re: Lenn, Eller, Mhysa, Patou, Fé en Fali, deel 2

Bericht door Kick »

Prima gedaan zo toch? :D
Minka
Berichten: 4824
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:08
Aantal fretten: 0

Re: Lenn, Eller, Mhysa, Patou, Fé en Fali, deel 2

Bericht door Minka »

Netjes Mette
Gebruikersavatar
Mette
Berichten: 4624
Lid geworden op: 15 jul 2014 16:07
Aantal fretten: 1
Locatie: Enschede

Re: Lenn, Eller, Mhysa, Patou, Fé en Fali, deel 2

Bericht door Mette »

Ja geen reden waarom ze ertussen zou stappen, al niet eens op het middendeel. Viel mij allemaal erg mee want ik had het ook erger verwacht!
Gebruikersavatar
yvonne
Berichten: 5980
Lid geworden op: 16 mar 2013 22:36
Aantal fretten: 1
Locatie: Oostvoorne (zuid holland)

Re: Lenn, Eller, Mhysa, Patou, Fé en Fali, deel 2

Bericht door yvonne »

Mooi geworden hoor!
Gebruikersavatar
Mette
Berichten: 4624
Lid geworden op: 15 jul 2014 16:07
Aantal fretten: 1
Locatie: Enschede

Re: Lenn, Eller, Mhysa, Patou, Fé en Fali, deel 2

Bericht door Mette »

Thnx! Ik ben er ook zeer blij mee, en de dames tot op heden ook :juich:
Gebruikersavatar
Mette
Berichten: 4624
Lid geworden op: 15 jul 2014 16:07
Aantal fretten: 1
Locatie: Enschede

Re: Lenn, Eller, Mhysa, Patou, Fé en Fali, deel 2

Bericht door Mette »

Het is een raar probleem, maar gek genoeg ben ik momenteel bezig om uit te vinden of Fali doof zou kunnen zijn. Mijn onderzoek is inmiddels al halverwege dus ik kan inmiddels zeggen dat ik toch weer niet echt verwacht dat het zo is... maar het is een lastig gevalletje deze Fali :brush: . Ik heb vaag een onderbuikgevoel gehad over de winter, omdat ik al sinds zijn komst moet aankloppen op zijn nachthok en hij een diepe slaper is, dat soort kleine dingen. Echter stond hij er ook vaak genoeg wel, dus dan liet ik het maar weer varen. Afgelopen week gebeurde het net even extremer... Hij stond te graven achterin de tuin (50% achterin is tegels, 50% voorin is vlonder). Hij hoorde me niet buiten komen, niet lopen over de vlonders, zijn hok niet opendoen, zijn schaaltje Waltham niet neerzetten (hij zat even 2 weekjes aan de synulox ivm die dip) en toen ben ik maar -3 meter van hem vandaan- keihard gaan klappen, waar hij ook niet op reageerde. Pas toen ik naar hem toeliep en 1 meter van hem vandaag was besloot hij zich om te draaien en razendsnel bij mijn voeten te staan als altijd. Ik moet zelfs uitkijken dat ik hem niet vooruit schop zo heftig gaat hij voor je voeten staan :lach: .

Inmiddels heeft meneer alweer 2 momenten gehad waarop ik een testje deed en hij wel gewoon alert reageerde. 1 Toen hij op zijn rug lag te slapen en ik klappend hem wakker maakte wat hij ook met 1 seconde deed. En 1 waarin hij gewoon al alert bij de deurtjes heen en weer lopend klaarstond toen ik aan kwam lopen. Hij moet me toen duidelijk gehoord hebben, want Lenn liep op dat moment binnen los. Dus, volgens mij toch gewoon een gevalletje Oost-Indisch doof, maar hij is me er wel eentje hoor met hoe slecht hij soms luistert :gek: .

Lenn is niet zo heel blij met de warme temperaturen. Hij had zondag en gisteren wat groen slijm bij zijn ontlasting, dus vandaag toch maar even lekker in de airco binnen gezet. Blijkbaar is 26+ too much voor Lennie ipv 30, dus dan hou ik me daar voortaan maar keurig aan :D .

De rest doet het allemaal goed! Ook Patou en Fé zijn inmiddels gesettled in hun mega hok. Ik heb alleen gemerkt dat Patou nijdig wordt van als Eller en Mhysa mogen loslopen terwijl zij erin zit (ze groef haar brokkenbakje helemaal uit) dus dat doe ik niet meer. Ze liepen ook vrijwel altijd tegelijk en Patou zat voorheen natuurlijk mooi hoog, plus ze kennen elkaar uit het verleden omdat ze als pups samen losliepen. Daar zal het vast mee te maken hebben. Fé of Lenn duldt ze wel. Hou dus gewoon maar het vaste schema aan van eerst Eller + Mhysa en Patou los, daarna of gelijktijdig de rest afhankelijk van of het weer een beetje goed is en de tuin ingezet kan worden als derde losloopruimte.
Plaats reactie