Ahron

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
Gebruikersavatar
Helen
Berichten: 2837
Lid geworden op: 11 feb 2014 22:05
Aantal fretten: 2
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Re: Ahron

Bericht door Helen »

Oh dat is goed nieuws zeg!
Gebruikersavatar
Mette
Berichten: 4624
Lid geworden op: 15 jul 2014 16:07
Aantal fretten: 1
Locatie: Enschede

Re: Ahron

Bericht door Mette »

Lekker! Doen ze ook nog wat met de steentjes eigenlijk of laten ze die met rust?
Gebruikersavatar
Marjan
Berichten: 23203
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:26

Re: Ahron

Bericht door Marjan »

Daar doen ze niets mee, die gebruiken we meer om een verhoging van te maken met de keien erbij. Zodat het niet overal even diep is.
Alleen Baila zat wel in die keien te bijten. 8-)
DSC00305.JPG
DSC00305.JPG (147.22 KiB) 1455 keer bekeken
Gebruikersavatar
Karen
Berichten: 12910
Lid geworden op: 15 jan 2013 23:24

Re: Ahron

Bericht door Karen »

Hahaha...

Hier worden dat soort hapzame keitjes uit het water gevist en in het buitenslaaphokje gestald :mrgreen:
NKW
Berichten: 1221
Lid geworden op: 22 nov 2016 09:41
Aantal fretten: 1

Re: Ahron

Bericht door NKW »

"Hmm, lekkere steen verstoppen" :lol: Ze weten zichzelf wel altijd goed bezig te houden!
Gebruikersavatar
Mette
Berichten: 4624
Lid geworden op: 15 jul 2014 16:07
Aantal fretten: 1
Locatie: Enschede

Re: Ahron

Bericht door Mette »

Funny!
Gebruikersavatar
Marjan
Berichten: 23203
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:26

Re: Ahron

Bericht door Marjan »

Ahron ging vandaag naar Hanneke voor zijn vaccinatie, dachten wij... Maar zo goed als dat Ahron het zichtbaar nu doet, zo mis hebben we het opnieuw weer met hem. Hanneke voelde een hard iets in zijn maag en er werd gelijk een foto gemaakt. Uit de foto was te zien dat zijn maag nog vol voedsel zat, terwijl hij op dat moment bijna 5 uur nuchter was. En ook zag zij iets wat op een haarbal leek. Maar helemaal zeker was ze er niet van, het kon ook een maag lymfe zijn wat ze voelde.

Dus Ahron manneke gaat opnieuw aan de synulox en een hogere dosering metocloperamide om ervoor te zorgen dat zijn maag sneller doorstroomt. Dat betekent wel dat hij geen polaramine meer kan krijgen terwijl hij daar juist zo goed op reageerde. Maar het is nu kiezen tussen twee kwaden en aangezien het amper doorstromen van zijn maag heel vervelende consequenties kan hebben, gaan we toch voor de metocloperamide.

Over een maand moet hij dan op controle en moet hij 8 uur nuchter zijn, dan wordt er opnieuw een röntgenfoto gemaakt en hopelijk bleek het vandaag dan voedsel te zijn anders moet hij voor de derde keer open in een jaar tijd. :-?
En hij moet zijn leven lang aan de B12 maar dat had hij al eerder gehad en hij laat zich makkelijk prikken dus dat is niet zo'n ramp.

Al met al totaal niet wat wij hadden verwacht.
Minka
Berichten: 4824
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:08
Aantal fretten: 0

Re: Ahron

Bericht door Minka »

Jeetje wat balen van Ahron. Hopelijk hoeft hij weer niet nog een keer open gemaakt worden. Mijn duimpjes draaien.

PS Je verhaaltje van Shae staat niet in het goede topic. ;)
Gebruikersavatar
Marjan
Berichten: 23203
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:26

Re: Ahron

Bericht door Marjan »

Ik zag het, beetje vermoeid denk ik, heb het aangepast thanks. :)
NKW
Berichten: 1221
Lid geworden op: 22 nov 2016 09:41
Aantal fretten: 1

Bericht door NKW »

Ook heel vervelend nieuws; ook met hem veel sterkte en suc6 en ik duim mee! Zou wel heel vervelend zijn als hij nogmaals open moet... Hoop ook dat het kuchen beetje weg blijft ondanks stoppen met de polaramine.
Gebruikersavatar
yvonne
Berichten: 5980
Lid geworden op: 16 mar 2013 22:36
Aantal fretten: 1
Locatie: Oostvoorne (zuid holland)

Re: Ahron

Bericht door yvonne »

Potverdikkie nee toch :cry:
Arme Ahron. Ik hoop maar dat de medicijnen hun werk gaan doen en dat het niet weer een haarbal is.
Mijn duimen draaien!
Gebruikersavatar
Marjan
Berichten: 23203
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:26

Re: Ahron

Bericht door Marjan »

Dank jullie wel! Ahron had ik twee weken geleden op de polaramine gezet (in overleg met Hanneke) omdat hij opeens met één oogje begon te knijpen. Ik gokte erop dat het zijn oor zou zijn en daarna knapte hij wel gelijk op. Maarja, daardoor kon ik hem geen metocloperamide meer geven terwijl dat zorgt voor een betere doorstroming van zijn maag.
Dus nu kiezen we voor een betere doorstroming van zijn maag omdat die na 5 uur leeg had moeten zijn en er zat ook duidelijk voedsel in. Maar nu hopen dat hij niet weer last van zijn oren krijgt want ook dat is slecht voor zijn maag.
Gebruikersavatar
Nadine
Berichten: 1998
Lid geworden op: 28 mar 2014 06:26
Aantal fretten: 99
Locatie: Enschede

Re: Ahron

Bericht door Nadine »

Waarom mag beide samen niet gegeven worden?
Gebruikersavatar
Mette
Berichten: 4624
Lid geworden op: 15 jul 2014 16:07
Aantal fretten: 1
Locatie: Enschede

Re: Ahron

Bericht door Mette »

Jee dat is zeker niet hoe je denkt weer naar buiten te lopen! Hopelijk doet de wissel toch wat goeds voor hem. Wie weet dat hij nog weer een stukje beter wordt dan hij al is.
Gebruikersavatar
Marjan
Berichten: 23203
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:26

Re: Ahron

Bericht door Marjan »

Nadine schreef:Waarom mag beide samen niet gegeven worden?
Polaramide en metocloperamide kan niet samen omdat de metocloperamide dan niet meer werkt. Dus tegen de misselijkheid kun je dan in plaats van metocloperamide cerenia geven maar dat werkt anders tegen de misselijkheid en doet niets aan de doorstoming van de maag. En dat is juist wat Ahron nodig heeft omdat het voedsel veel te lang in zijn maag blijft zitten en daardoor de kans op de vorming van een haarbal veel groter is.
Gebruikersavatar
Karen
Berichten: 12910
Lid geworden op: 15 jan 2013 23:24

Re: Ahron

Bericht door Karen »

Nou dat valt wel even tegen zeg :(

Mijn duimen draaien voor die witte wolk dat het geen haarbal is!
Gebruikersavatar
Marjan
Berichten: 23203
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:26

Re: Ahron

Bericht door Marjan »

Nee, ik baal echt enorm, hij gaat juist zo lekker de laatste tijd en ik had eindelijk nu na een jaar het gevoel dat hij weer heerlijk in zijn vel zat.
Ik zou ook echt niet weten hoe we dat dan in het vervolg kunnen voorkomen want ik heb hem om de dag vaseline gegeven tijdens de rui, regelmatig geplukt. Ik zei al tegen Kick dat we hem dan maar kaal moeten scheren. :?:
Gebruikersavatar
Mette
Berichten: 4624
Lid geworden op: 15 jul 2014 16:07
Aantal fretten: 1
Locatie: Enschede

Re: Ahron

Bericht door Mette »

Uiteindelijk is het toch het gevolg van en chronisch inactieve maag. Daar kun je bij helpen, maar het is een probleem waar ze hun leven last van blijven houden. Hij heeft kennelijk een dusdanig inactieve maag dat al die hulp ook niet veel helpt voor hem, mocht het dus wel een haarbal zijn.
Gebruikersavatar
Marjan
Berichten: 23203
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:26

Re: Ahron

Bericht door Marjan »

Nee precies en dat benauwd mij behoorlijk.
Gebruikersavatar
Marjan
Berichten: 23203
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:26

Re: Ahron

Bericht door Marjan »

Omdat Ahron vannacht om 1 uur voor het laatst eten had gehad en hij echt vreselijke trek had, werd hij als eerste onderzocht. Op de röntgenfoto was dit keer een compleet lege maag te zien! :yahoo:
Bij bloed- en urine onderzoek bleek wel dat de ontstekingswaarden iets verhoogd zijn nog steeds, maar dat is bekend, hij heeft een chronisch maagprobleem.
Toen even gewacht totdat hij weer goed bij was en hem toen lekker op schoot een schaal waltham gegeven. :hart:

Hij blijft op de metocloperamide staan om de doorstroming van zijn maag te stimuleren en verder blijft hij op de omeprazole en wekelijk B12 staan. Al met al reden voor een feestje toen we thuis kwamen, heb ook gelijk een dansje gemaakt met mijn witte gevaar. :lol:
Plaats reactie