Teken bij fretten
- Helen
- Aantal fretten: 2
- Contacteer:
Re: Teken bij fretten
Niets doen werkt zeker niet
Tegenwoordig is er genoeg te krijgen en ook via dierenartsen is een hoop info krijgen.
Mensen moeten er wel om vragen.
Maar die dame wordt ieder jaar en al jaren gepakt in haar kale zo goed als plantloze tuin. Dus het is voor haar niet iets van "tegenwoordig". En ze heeft geen huisdieren :-o
Vraag me ook af hoeveel mensen ook echt weten wat een teek is.
Zo'n stenen schutting er omheen, je kent dat wel. Snap niet dat mensen dat nog tuin durven te noemen, het is een plaatsje
Die krengen komen overal... is het niet uit het gras dan wel mee met muizen, die ook overal komen. Om maar een zijstraat te nemen.
Tegenwoordig is er genoeg te krijgen en ook via dierenartsen is een hoop info krijgen.
Mensen moeten er wel om vragen.
Maar die dame wordt ieder jaar en al jaren gepakt in haar kale zo goed als plantloze tuin. Dus het is voor haar niet iets van "tegenwoordig". En ze heeft geen huisdieren :-o
Vraag me ook af hoeveel mensen ook echt weten wat een teek is.
Zo'n stenen schutting er omheen, je kent dat wel. Snap niet dat mensen dat nog tuin durven te noemen, het is een plaatsje
Die krengen komen overal... is het niet uit het gras dan wel mee met muizen, die ook overal komen. Om maar een zijstraat te nemen.
Ik denk dat bij fretten de grootste bedreiging zit in de hoeveelheid teken. Ik heb idd ook niet gehoord van een fret met Lyme. Maar wel van fretten met honderden teken die gewoon letterlijk leeggezogen werden en daaraan overleden of dreigden te overlijden.NKW schreef:Vieze beestjes ook die teken... Is er hier eigenlijk ooit een fret ziek geworden na een tekenbeet (denkende aan Lyme of die andere tekenziekte vooral)?
NKW schreef:(preventief behandelen tegen teken werkt btw niet altijd, soms wel hoor. Hangt ook van het gebruikte middel af natuurlijk).
Volgens mij loop je minimale risico's wanneer een teek binnen 48 uur wordt verwijderd en door preventief te behandelen met bijvoorbeeld Frontline vallen de teken er binnen 24 uur vanaf. Dus ik zou sowieso behandelen eerlijk gezegd.
Klopt, Shae (van de foto's) is er bijna onderdoor gegaan door het bloedverlies en de bloedarmoede daardoor.Birgit schreef:Ik heb idd ook niet gehoord van een fret met Lyme. Maar wel van fretten met honderden teken die gewoon letterlijk leeggezogen werden en daaraan overleden of dreigden te overlijden.
Het hangt ervan af want het risico is groter als de teek zijn maaginhoud uitspuugt (daarom mag een teek ook nooit verdoofd worden met bijv. alcohol). Maar wel fijn om te weten dat er hier geen fretjes bekend zijn met Lyme. Had het even opgezocht nog, maar volgens tekenradar is de kans op Lyme minimaal binnen 24 uur. Dus dan loont het idd om met een middel dat de teek binnen 24 uur dood te behandelen.Marjan schreef:Volgens mij loop je minimale risico's wanneer een teek binnen 48 uur wordt verwijderd en door preventief te behandelen met bijvoorbeeld Frontline vallen de teken er binnen 24 uur vanaf. Dus ik zou sowieso behandelen eerlijk gezegd.
Dit is Shae trouwens nu...
Zie veel te weinig foto's van d'r voorbij komen in haar eigen topic Het is echt een schatje!
Het is een straatschoffie...
Zo'n mooi koppie en lichtelijk van die boze ondeugende oogjes, heerlijk
Ze is nooit boos maar ondeugend des te meer.
Nee zo oogt ze ook niet, maar de stand van haar oogjes is zo leuk
- Helen
- Aantal fretten: 2
- Contacteer:
Ah Shea
Zo'n leuk snoetje!!
Zo'n leuk snoetje!!
Altijd makkelijk om bij de hand te hebben:
de TEKENSCANNER van Bayer.
Download hem via de Apple-store op je IPhone !!
de TEKENSCANNER van Bayer.
Download hem via de Apple-store op je IPhone !!
Wat grappig! Had ik nog niet van gehoord. Ik ben benieuwd of het in de praktijk echt goed werkt.
Als iemand het gebruikt; het zou fijn zijn om de ervaringen hier te delen
Als iemand het gebruikt; het zou fijn zijn om de ervaringen hier te delen
Ben benieuwd dan hoe dat werkt, zal het mijn vader doorgeven want hun kat heeft regelmatig een teek.
Maar waarom zou ik dat willen weten? Of klinkt dat nu heel dom . Leuk dat ze dat onderzoeken, maar wat moet ik vervolgens doen met die uitslag dan?
Omdat ziektes van teken en teken in het algemeen steeds vaker voor lijken te komen. Als je een gebied ingaat waar je via de tekenscanner al hebt gezien dat er veel besmette teken rondkruipen kun je er extra op bedacht zijn. Goed jezelf en je huisdieren controleren op teken daarna en bedacht zijn op rode kringen, griepachtige verschijnselen en vage klachten als je een teek hebt gehad en/of wanneer je door een gebied bent gelopen met veel besmette teken. En als uit het onderzoek blijkt dat de teek die jij of je huisdier heeft gehad besmet was AB kuur vragen (als je klachten krijgt ben je vaak te laat en wordt het vaak chronisch) voor jezelf en overleggen met de dierenarts voor je huisdier (hoewel huisdieren dacht ik wat weerbaarder zijn om er echt ziek van te worden, maar dat weet ik niet zeker).
En ik hoop dat ze met die info ooit tekenziektes volledig kunnen uitroeien.
En ik hoop dat ze met die info ooit tekenziektes volledig kunnen uitroeien.