Smokey

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
NKW
Aantal fretten: 1

Re: Smokey

Bericht door NKW »

Ja idd, krijg je wel grijze haren van zeg.

Gelukkig dat het weer wat beter gaat met Ukkie.

Ach ja, en er moet natuurlijk ook een beetje gelezen worden. Heeft hier de hele dag niets te doen natuurlijk :P
Marjan

Bericht door Marjan »

Vervelend hoor dat hij toch zo nu en dan een inkak momentje heeft. :|
NKW

Bericht door NKW »

Marjan schreef:Vervelend hoor dat hij toch zo nu en dan een inkak momentje heeft.
Ja, vind het vooral zielig voor hem. Was echt alweer een hele tijd geleden dat hij het had gehad gelukkig en weet ook niet f het realistisch is te verwachten dat hij het nooit meer krijgt. Maar nu nog wel een klein beetje misselijk, maar verder gelukkig weer flink opgeknapt.
Karen

Bericht door Karen »

Beterschap! Die inkak momentjes zijn erg naar...vooral voor hem, maar ook voor jouw emoties. Tenminste zo werkt het bij mij. Gelukkig knapt hij ook alweer op en dat werkt weer positief :D
NKW

Bericht door NKW »

Bedankt allemaal trouwens voor de beterschap wensen. Ontlasting is alweer helemaal normaal voor zover ik het heb gezien de afgelopen dagen; misselijkheid nog een beetje op/af maar dat zal wel weer wat meer tijd gaan kosten.

Vanochtend weer heerlijk gespeeld met hem, lekker gek doen en hij was me behoorlijk aan het pesten (stiekem wat tandjes gebruik... Niet hard maar hard genoeg om uiteindelijk toch reactie te krijgen). Lekker met wat sokken gespeeld, flostouwtje, met m'n handen met hem. Daarna heb ik hem eten gegeven (hij stond er al op te wachten, ook een goed teken) en is hij lekker gaan slapen. :hart:
Kick

Bericht door Kick »

Lekker spelen is altijd goed :juich:
Marjan

Bericht door Marjan »

Mooi zo!
NKW

Bericht door NKW »

Als het goed is komt er binnenkort een tuigje naar me toe voor hem met een spookjes motief sjaaltje erop. Heb lang de kat uit de boom gekeken wat nu wijsheid was in het woud van tuigjes (wil liever niet iets kopen dat meneer het niets vindt en het dan weer weg moet), maar deze zag ik op FB voorbij komen en komt ten bate aan de goede doelen van de frettenvraagbaak veiling. Dus.. dat leek me wel een goed plan voor een goed doel :) Nu maar hopen dat hij het beter accepteert dan z'n kliktuigje en het goed zit. Is geheel verstelbaar en toch wat dunner dus verwacht van wel en anders houd het op.
Kick

Bericht door Kick »

Ik ben benieuwd :D
Minka
Aantal fretten: 0

Bericht door Minka »

Ik ben ook benieuwd
NKW

Bericht door NKW »

Net het nieuwe tuigje voor het eerst om gehad. Hij vond het niet echt een verbetering, maar hij zit wel beter dan die andere heb ik het idee. Heb vooral het idee dat hij de gesp eraan die over de grond sleepte niet zo fijn vind, dus die heb ik tussen de andere touwtjes gestopt en daarna een paar minuutjes geknuffeld. Zodra hij lekker ging liggen en echt van het knuffelen genoot (ook kusjes geven daarbij :hart: ) direct als beloning weer het tuigje afgedaan. Ga het een paar dagen aankijken om te beginnen en dag voor dag bekijken, elke dag echt maar een paar minuutjes en dan verbinden aan knuffelen of spelen (hoewel hij nu erg afgeleid werd door het tuigje en dus geen interesse had om te spelen). Morgen zal ik direct de gesp wegbergen, kijken of dat al wat scheelt. Mocht het niet snel verbeteren en hij erdoor afgeleid blijven worden, houd het ook met dit tuigje op helaas. Hopen dat ik dan binnen een jaar in Amsterdam kan gaan wonen met tuin of balkon zodat hij toch naar buiten kan dan. Misschien is het bij nader inzien beter om hem eerst alleen tijdens het eten om te doen trouwens (hij vind z'n eten echt superlekker dus dat is dan denk ik een nog betere beloning en dan zit hij stil dus dan merkt hij de gesp sowieso niet zo op als het goed is). Vandaag in ieder geval niet meer.
Marjan

Bericht door Marjan »

Ik weet wel dat in onze tuigjestijd de fretten het helemaal niets vonden, totdat we ze mee naar buiten namen. Toen hadden ze zoveel afleiding dat die tuigjes opeens niet meer interessant waren. :)
NKW

Bericht door NKW »

Marjan schreef:Ik weet wel dat in onze tuigjestijd de fretten het helemaal niets vonden, totdat we ze mee naar buiten namen. Toen hadden ze zoveel afleiding dat die tuigjes opeens niet meer interessant waren.
Ooh ja, dat had hij bij zijn andere tuigje op het begin ook. Maar op den duur overwon toch het ongemak; nu had ik ook het idee dat hij eigenlijk toen hij was uitgegroeid net iets te lang was geworden voor dat tuigje. Dus houd hem in gedachten om ook te proberen als beloning, dank je!
Helen
Aantal fretten: 2
Contacteer:

Bericht door Helen »

Als ik hier tuigjes om deed hadden ze spontaan last van "verlammingen" buikschuiven... laag lopen, slepen, schuiven ooooh wat konden ze dramatisch doen :lol:
Eenmaal buiten was het; heu gras! ROLLENNN!!!
Gras was net gemaaid de eerste keer, ze waren alle 3 groen :roll: :lol:
NKW

Bericht door NKW »

Haha, groene fretten :lol:

Hij is not amused... Afgelopen weken ernaar toe aan het werken dat hij weer wat eerder 's avonds de kooi uitgaat, maar blijft een dingetje voor hem (ik wil hem er tussen 21.00 en 22.00 uit hebben en hij vind tussen 24.00 en 1.00 vaak wel prima :roll: ) Net een poging gedaan tot wakker maken maar behalve even lekker geaaid worden geen beweging in te krijgen.
Marjan

Bericht door Marjan »

Ja ze zijn inderdaad erg gewend aan hun vaste tijden. :lol:
NKW

Bericht door NKW »

Marjan schreef:Ja ze zijn inderdaad erg gewend aan hun vaste tijden.
Ik probeer hem al vanaf dat ik hem heb aan te leren dat hij niet 's nachts de kooi uitgaat... Ligt ook aan mij, ben niet consequent genoeg. Vind na het een tijdje toch wel sneu (en hij dan denken: Ha, krijg ik weer m'n zin!) en geef dan toch weer toe... Hij is gewoon te lief om tegenin te gaan :hart:
Helen
Aantal fretten: 2
Contacteer:

Bericht door Helen »

Het horen van de wekker hier is al genoeg om de eilandbewoners rusteloos te maken.
Je bent wakker dus we mogen los of we krijgen eten... met name Ukkie.
Oh je bent in de kamer dus mogen we los... willekeurige tijden.

En dan heb je een keer een ander schema en dan moet je ze inderdaad wakker prikken hahaha!
NKW

Bericht door NKW »

Ja joh... "Ooh ben je wakker? Dan ga ik er NU (om half 5 's ochtends, haha) uit!". Lekkere beestjes zijn het toch ook :hart:

Toen ik Smokey's kooi van de week verschoonde zag ik dat er toch wel weer redelijk wat haar af was gekomen ondanks dat hij al een tijd niet meer in de rui is. Omdat hij de ochtend nadat hij die avond ervoor niet lekker was geweest een flinke haarbal had uitgepoept en dan ook nog die haren weer gelaxeerd... Zelfde reactie als met de visolie: Slijmerige diarree. Kwam dus toch van het vet helaas.

Hij krijgt nu sinds een paar dagen een speciale anti-haarbalpasta die eigenlijk bedoeld is voor katten met maagdarmklachten. Elke dag een klein likje en tot nu toe gaat dat goed; geen diarree erop. Blijft het goed gaan ga ik vanaf volgende week weer heel langzaam de visolie op proberen te bouwen en ditmaal stop ik dan eerder ermee (ipv 6 druppels dan maar 4 heb ik besloten; had zelf het idee dat het toen het beste ging met buikpijn op 4 druppels namelijk).

Hij doet het verder wel weer aardig, misselijkheid nog niet helemaal weggetrokken maar bakjes wordt de bodem weer sinds een paar dagen uitgelikt dus moet denk ik toch geduld hebben zodat het verder bij kan trekken.
Kick

Bericht door Kick »

Wat is dat voor speciale anti-haarbalpasta?
Plaats reactie