Poepbak / toiletbak vierkant met hoge rand?

Een goede huisvesting is onontbeerlijk voor een fret, lees hier over de verschillende mogelijkheden
Hedera

Poepbak / toiletbak vierkant met hoge rand?

Bericht door Hedera »

Binnenkort komt er eindelijk weer een fret bij me wonen. :)
Een stevige meneer, die niet altijd even zindelijk is.

(Ik zal later ook even een voorstel-post maken)

Het is lang geleden dat ik fretten had, en helaas heb ik alle spullen weg gedaan - inclusief de poepbak.
En nu kan ik nergens meer fijne vinden!

Ze zijn allemaal driehoekig, of heel klein, of juist idioot groot....

Ik zoek iets dat zoveel mogelijk vierkant is, ongeveer 30 x 30 of 35 x 35 (40 wordt denk ik een beetje erg groot), met een flink hoge rand en een lage instap - hoewel ik die instap er zelf eventueel ook in kan maken, als het materiaal niet superhard is.

Ik heb ook al bij opbergboxen en tupperware dozen zitten kijken, maar die hebben ook vaak onhandige maten, een te lage rand, of allemaal lastig schoon te maken geultjes en groefjes...

Heeft iemand een tip voor waar ik zo iets zou kunnen vinden (liefst in Nederland, maar ik vind verzenden vanuit bv Duitsland, Belgie of de UK ook niet zo'n probleem, als de verzendkosten mee vallen)?
Ik wil er denk ik een paar kopen, voor diverse kamers / hoeken etc.

Alvast heel veel dank!! :hart:
Marjan

Re: Poepbak / toiletbak vierkant met hoge rand?

Bericht door Marjan »

Leuk dat je weer een fretje over de vloer krijgt! :D

Wij hebben hier in de kooien de aardappelbakken van de Blokker, die bestaan uit een hoge en een lage bak. Die lage bakjes hebben wij nogal eens kunnen gebruiken bij de vrouwelijke fretten. Maar nu zijn alleen de hoge delen van de aardappelbak in gebruik.
En door de openingen in de achterkant van de hoge bakken kun je die ook heel handig vastzetten met een stukje electra draad aan de tralies van de kooi.

En ik zag dat Bol.com ze ook verkoopt.

Afbeelding
Hedera

Bericht door Hedera »

Haha, briljant! :D

Ik had nog nooit van zoiets gehoord (blijkbaar niet zo'n aardappeleter....).
Bol maakte er steeds koppig 'zak' ipv 'bak' van, maar uiteindelijk heb ik er eentje van Curver gevonden, de 'aardappelschilbox'.
Nog een beetje verder online gekeken; het ziet er naar uit dat dat ook de enige is, die nog te koop is. Prijs/verzendkosten varieert een beetje, even puzzelen.

Is die ruim genoeg voor een (behoorlijk) grote fret?

De rand ziet er misschien nog een beetje hoog uit, ik geloof dat hij er zo eentje is die graag achteruit loopt tot hij ergens tegenaan botst... Zou ik dat nog wat verder uit kunnen snijden?

Hij ziet er wel lekker stevig uit! En de kleur is ook goed te doen. ;)
Handig idd om vast te zetten!
Marjan

Bericht door Marjan »

Heb je geen Blokker in de buurt? Daar hebben wij ze altijd gekocht.
Ik denk dat je er niets aan hoeft te verbouwen hoor, het is een ideale maat voor ook grote frettenkerels.
Ik heb de grote bak even voor je opgemeten; 40 bij 28 cm., de hoogte is 17 cm en de instap 12 cm hoog.
Marjan

Bericht door Marjan »

Bol.com verkoopt ze inderdaad ook nog steeds, ook van Curver, https://www.bol.com/nl/p/curver-aardapp ... lsrc=aw.ds" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar ik zou eerst eens kijken bij een Blokker bij jou in de buurt, dat scheelt je verzendkosten.
Maar mocht je er twee bestellen bij Bol is de verzending gratis. 8-)
Die kleinere bakken (deksels) kun je trouwens perfect gebruiken voor de hoekjes in je huis, dat doen wij ook.
Hedera

Bericht door Hedera »

Dank je wel! :D

Ja, er is hier wel een Blokker vlakbij, maar die is een tijdje geleden helemaal 'verhipt'; sindsdien hebben ze nauwelijks nuttige dingen meer (weckpotten, goede onderzetters etc) maar vooral gedecoreerde geurkaarsjes en van die beschilderde houten tijdschriftenbakken enzo...

Maar ik ga er idd eerst eens kijken voordat ik bij Bol bestel.
Bakstenen winkels steunen ;)
NKW
Aantal fretten: 1

Bericht door NKW »

Leuk dat er weer een fretje bij je komt wonen :)
Hedera schreef:e rand ziet er misschien nog een beetje hoog uit, ik geloof dat hij er zo eentje is die graag achteruit loopt tot hij ergens tegenaan botst... Zou ik dat nog wat verder uit kunnen snijden?
Ik hoop dat het gaat lukken met hem. Ik heb ook een flinke ram die achteruit loopt totdat hij botst en tot nu toe is het me nog niet gelukt hem te overtuigen het randje over te stappen.

Ik weet dat ze bij tuincentra wel eens kittenbakken verkopen die rechthoekig zijn met een heel lage instap en hoge randen (staat nog op de lijst hier om uit te proberen). Misschien is dat ook een optie, mocht hij de aardappelbakken niets vinden.
Marjan

Bericht door Marjan »

Hedera schreef:Maar ik ga er idd eerst eens kijken voordat ik bij Bol bestel.Bakstenen winkels steunen ;)
Hahaha, zou ik doen! :lol:
En volgens mij hebben wij nog wel zo'n ouderwetse vierkante poepbak met lage instap ergens liggen. Die zijn nu inderdaad gewoon niet meer te krijgen terwijl die ideaal waren voor fretten. Daar moeten we even naar zoeken maar mochten we die vinden is het misschien wel een leuk veiling item. 8-)
Hedera

Bericht door Hedera »

Dank je NKW!

Ja, ik had er ook zo eentje rond lopen... héél soms ging het goed! :lol:

Ik heb ook al naar diverse kittenbakken zitten kijken, maar degene die ik kan vinden met een lage instap, hebben ook allemaal niet zo'n hoge rand rondom.

Nouja, heb nog even de tijd om dingen te verzinnen.
En dan gaat het, als de fret er eenmaal is, meestal toch helemaal anders dan je had gedacht! ;)
yvonne
Aantal fretten: 1

Bericht door yvonne »

Misschien heb je hier iets aan?

https://fretten.nl/nl/kattenbakken/3798 ... epbak.html" onclick="window.open(this.href);return false;
https://fretten.nl/nl/toiletjes/2016-fe ... recht.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Hedera

Bericht door Hedera »

yvonne schreef:Misschien heb je hier iets aan?

https://fretten.nl/nl/kattenbakken/3798 ... epbak.html" onclick="window.open(this.href);return false;
https://fretten.nl/nl/toiletjes/2016-fe ... recht.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Dank je!
De eerste is jammer genoeg nogal laag; de tweede heb ik in het echt gezien, en die vond ik erg klein.
Stridder

Bericht door Stridder »

Als je bewerken geen probleem vind zou je zelf een lage instap kunnen maken in deze bak:
https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40234709/
Afbeelding
Dan heb je zeker een hoge rand waar het niet overheen gaat.
Breedte: 31 cm
Diepte: 34 cm
Hoogte: 15 cm
Er is ook een variant met een nog hogere rand. Wel is het best hard plastic.
Hedera

Bericht door Hedera »

Dank je Stridder!
Naar zo iets was ik ook al aan het kijken; ik ben alleen inderdaad bang dat het plastic te hard is, en breekt als ik het probeer te bewerken.

Nog even wat linkjes van dingen die ik tegenkwam, voor het geval iemand ooit hetzelfde zoekt:

https://m.youtube.com/watch?v=sa1f1kST2-U" onclick="window.open(this.href);return false;
http://holisticferret.proboards.com/thr ... litter-box" onclick="window.open(this.href);return false;

Het lastigst is inderdaad nog een doos vinden in de goede maat, van een materiaal dat te bewerken is.

Ik bedenk me net dat ik in de keuken een oude plastic opbergbox van de Hema heb, die volgens mij heel geschikt zou zijn!
Stridder

Bericht door Stridder »

Ja het plastic van die doos is wel echt hard. Ik gebruikte ze vroeger voor de kat (toen die nog kleiner was) naar die stapte gewoon over de rand dus ik heb m zelf nooit lager gemaakt. Natuurlijk ook heel belangrijk om de randen goed te vijlen of schuren zodat ze niet scherp meer zijn..
Helen
Aantal fretten: 2
Contacteer:

Bericht door Helen »

Toch heb ik hier voor Ukkie een hele grote poepbak, grote fretten willen nog wel eens naast kakken en die aardappelbak is voor hem nog steeds te klein :lol:

Scheefpoepers en plassers krijgen ook de grote bak. Die kittenbakken zijn leuk voor kleine fretjes maar een beetje fret
vind kleine bakjes niks. Ze hoeven ook niet helemaal vol met korrels en een grote fret maakt die klim gemakkelijker dan je denkt :-)
Karen

Bericht door Karen »

Ik heb oa die tweede bak, die Yvonne aangaf voor mijn grote fretten. Ze gaan er gewoon dwars op bij mij. Werkt prima hier.
Op de frettendag was er ook iemand die van die grote vierkante toiletbakken verkocht met hoge achterkant. Die heb ik ook en werken uitstekend.
Ik moet even opzoeken wie dat ook alweer was
Belin
Aantal fretten: 3

Bericht door Belin »

Waren dat de Marshall bakken niet? Webshop Whoopie verkoopt deze, ik heb ze ook en ben er erg tevreden over. Je hebt ze met en zonder optie om vast te zetten aan de kooi :)
Marjan

Bericht door Marjan »

Die zijn inderdaad wel erg handig: http://www.webwinkel-whoopie.nl/epages/ ... D=26747134" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding
Hedera

Bericht door Hedera »

Ha ja, dank je Belin!
Die zijn inderdaad precies wat ik zoek. :D

Niet goedkoop alleen.. nog even over denken.

Ze hebben ook andere leuke dingen!
Deze kikker vind ik bv geweldig: https://shop.strato.com/epages/80086246 ... all-FP-198" onclick="window.open(this.href);return false;
En de alligator: https://shop.strato.com/epages/80086246 ... all-FT-344" onclick="window.open(this.href);return false;
Belin
Aantal fretten: 3

Bericht door Belin »

Op het plaatje lijkt het niet zo maar ze zijn best ruim ook. :D
Plaats reactie