Fali, deel 2

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
Gebruikersavatar
Mette
Berichten: 4624
Lid geworden op: 15 jul 2014 16:07
Aantal fretten: 1
Locatie: Enschede

Re: Lenn, Eller, Mhysa, Patou, Fé en Fali, deel 2

Bericht door Mette »

Dat gaat hier ook wel goed ja, ik ben een vrij strenge 'mama' dus ze hebben het gewoon te eten. Ik doe het bij Eller dus nu wel al een tijdje, maar ik merk niet dat Virbac dan snel slecht wordt. Alleen toen het 30 graden was (dan trekt de airco het natuurlijk ook niet zoals gebruikelijk en is het wel iets van 24 daar maximaal) had ik er wat vliegenpoepjes opzitten en soort wit schimmeltje dat ik het gewoon elke halve dag geheel verving. Ik probeer ze nu alledrie gewoon puur een bodempje te geven en niet zoveel tegelijk als ik bij Eller deed. Moet er even iets meer oog op kunnen houden nu het er drie zijn geworden en verser is toch lekkerder.
Gebruikersavatar
Mette
Berichten: 4624
Lid geworden op: 15 jul 2014 16:07
Aantal fretten: 1
Locatie: Enschede

Re: Lenn, Eller, Mhysa, Patou, Fé en Fali, deel 2

Bericht door Mette »

Ik ben de komende tijd een stukje meer afwezig dan gebruikelijk. In dit topic, wrs ook in andere topics. Ik lees nog wel mee, maar om eerlijk te zijn trek ik alle berichtgevingen inmiddels niet goed meer en ben ik op persoonlijk vlak voor jaren te gaan even klaar met fretten houden. Alle ontwikkelingen hebben me er duidelijk onder weten te krijgen, waarbij ik moet aangeven dat er in mijn omgeving en qua werkgroepinformatie meer gebeurd dan hier op het forum staat uiteraard. Het helpt niet dat 'ze' aan mijn oogappeltje Fé komen en deze her en der erg misselijk is deze zomer. We gaan gewoon door dag voor dag, maar ik ben eerlijk en kan niet zeggen dat ik er nog van geniet (daar was Fé namelijk een groot deel van). Ik zit vol zorgen, panisch Sheldon gedrag en zie meer problemen dan positieve kanten, de giga hoeveelheid spullen waarvan ik me afvraag of ik het moet bewaren de komende jaren of niet, waar ik allemaal op voorbereid ben en wat allemaal in het water is gelopen. Updates zullen niet zo snel meer volgen denk ik, want ik heb niet de behoefte om het forum nog negatiever te maken dan het op dit moment al voelt. Verder gaat het overigens goed met me, maar op frettenvlak duidelijk niet.
Gebruikersavatar
yvonne
Berichten: 5980
Lid geworden op: 16 mar 2013 22:36
Aantal fretten: 1
Locatie: Oostvoorne (zuid holland)

Re: Lenn, Eller, Mhysa, Patou, Fé en Fali, deel 2

Bericht door yvonne »

Ik begrijp het wel hoor Mette, het is ook allemaal erg heftig wat er momenteel gaande is.
Neem je tijd, veel sterkte :knuf:
Gebruikersavatar
Kick
Berichten: 13397
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:51
Aantal fretten: 1

Re: Lenn, Eller, Mhysa, Patou, Fé en Fali, deel 2

Bericht door Kick »

Het hakt er behoorlijk in allemaal en bij jullie (zoals ook Karen en Hanneke) komt het nog harder aan omdat het werkelijk heel dichtbij staat.
Doe rustig aan hoor en iedereen hier zal begrijpen dat je nu niet de vrolijkste bent. Dikke knuf!
NKW
Berichten: 1221
Lid geworden op: 22 nov 2016 09:41
Aantal fretten: 1

Re: Lenn, Eller, Mhysa, Patou, Fé en Fali, deel 2

Bericht door NKW »

Veel sterkte Mette; heel begrijpelijk inderdaad dat als je er zo met je neus bovenop staat en het regent negatieve berichten dat het op een gegeven moment teveel wordt op dat vlak. Hoop dat je binnenkort je rust erin weer een beetje kunt vinden. :friends:
Gebruikersavatar
Nadine
Berichten: 1998
Lid geworden op: 28 mar 2014 06:26
Aantal fretten: 99
Locatie: Enschede

Re: Lenn, Eller, Mhysa, Patou, Fé en Fali, deel 2

Bericht door Nadine »

:knuf:
Gebruikersavatar
Marjan
Berichten: 23203
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:26

Re: Lenn, Eller, Mhysa, Patou, Fé en Fali, deel 2

Bericht door Marjan »

Heel begrijpelijk hoor, het is een heel heftige periode voor velen van ons en hier begrijpen we als geen ander hoe het er inhakt momenteel. Neem je tijd en probeer toch gewoon lekker te genieten van je fretten. Dikke knuffel voor jou. :knuf:
Gebruikersavatar
Mette
Berichten: 4624
Lid geworden op: 15 jul 2014 16:07
Aantal fretten: 1
Locatie: Enschede

Re: Lenn, Eller, Mhysa, Patou, Fé en Fali, deel 2

Bericht door Mette »

Dank allen en jullie ook veel succes met de snuitjes :hart:
Minka
Berichten: 4824
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:08
Aantal fretten: 0

Re: Lenn, Eller, Mhysa, Patou, Fé en Fali, deel 2

Bericht door Minka »

Ik begrijp het Mette. Wat er nu gebeurt in frettenland raakt diep in je hart. Niemand had de ontwikkelingen mbt de rauw voeding verwacht.
Gebruikersavatar
Mette
Berichten: 4624
Lid geworden op: 15 jul 2014 16:07
Aantal fretten: 1
Locatie: Enschede

Re: Lenn, Eller, Mhysa, Patou, Fé en Fali, deel 2

Bericht door Mette »

Dank nog voor je tip van dikke pap maken in het begin Marjan, en dan heet/kokend water erbij. Maak er dankbaar gebruik van voor Fé. Die heeft duidelijk de voorkeur voor pap ipv geweekte brokjes; eet anders altijd het vocht eromheen.
Gebruikersavatar
Marjan
Berichten: 23203
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:26

Re: Lenn, Eller, Mhysa, Patou, Fé en Fali, deel 2

Bericht door Marjan »

Oh mooi dat het werkt bij haar. :D
Lineke
Berichten: 205
Lid geworden op: 06 sep 2016 14:54
Aantal fretten: 1
Locatie: Renkum

Re: Lenn, Eller, Mhysa, Patou, Fé en Fali, deel 2

Bericht door Lineke »

Begrijpelijk Mette!
Ik kom onderhand alleen nog op het forum om te lezen hoe het met jou fretzels gaat.
Ik zal je appen als ik weer benieuwd ben :)

Beterschap voor de Fé!
Gebruikersavatar
Belin
Berichten: 345
Lid geworden op: 22 jun 2018 20:02
Aantal fretten: 3

Re: Lenn, Eller, Mhysa, Patou, Fé en Fali, deel 2

Bericht door Belin »

Ik lees stilletjes mee, vind het zo onwijs sneu voor jou hoe het allemaal gelopen is met je fretjes en je frettery. Ik weet ook eigenlijk niet wat ik er op moet zeggen..
Ik vond het wel bijzonder dat de moeder van Shiro bij jou vandaan komt, dan leeft het allemaal toch nog een beetje voort. :hart:
Gebruikersavatar
Belin
Berichten: 345
Lid geworden op: 22 jun 2018 20:02
Aantal fretten: 3

Re: Lenn, Eller, Mhysa, Patou, Fé en Fali, deel 2

Bericht door Belin »

Kan even nergens vinden waar ik mijn bericht kan bewerken dus ff in een nieuw bericht, vond deze online, misschien wel toepasselijk:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Mette
Berichten: 4624
Lid geworden op: 15 jul 2014 16:07
Aantal fretten: 1
Locatie: Enschede

Re: Lenn, Eller, Mhysa, Patou, Fé en Fali, deel 2

Bericht door Mette »

Dat is goed Lineke, lief. Blijf een open boek dus altijd welkom!

Wat schattig Belinda, dat plaatje kende ik ook nog niet (dat zegt wel wat tegenwoordig, haha). Dat klopt, Mhysa en Lenn zijn zijn grootouders. Het gevoel bij leeft allemaal nog een beetje voort ben ik volledig verloren, omdat het wrs ook stopt... Raisin is uit het nestje vorig jaar en ik heb haar als kleindochter gehad, maar ze was te ziek om de lijn voort te zetten. Ik vrees dat ook dit jaar de lijn niet voortgezet kan gaan worden en weet dat er nog erg over nagedacht wordt wat te doen aan die zijde. Voor mij was er helaas geen keuze, elke vluchtpoging om de lijnen toch voort te zetten zijn me uit handen genomen. Het voelt dus niet meer als voortleven, maar gewoon keihard doodgelopen. Wat ik al zei, ik zie het gewoon ontzettend somber in en probeer het juist niet negatiever te maken :brush: , maar dat is helaas de waarheid :cry:. Het is uiterst pijnlijk dat een hoop gezonde fretten verloren gaan. Ik zou niet weten waar we ze voor de toekomst nog vandaan moeten halen en ben elke vorm van hoop verloren. Het is absurd dat grootouders tegenwoordig gezonder zijn dan de kleinkinderen.
Gebruikersavatar
Marjan
Berichten: 23203
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:26

Re: Lenn, Eller, Mhysa, Patou, Fé en Fali, deel 2

Bericht door Marjan »

Het is in en in triest allemaal. :(
NKW
Berichten: 1221
Lid geworden op: 22 nov 2016 09:41
Aantal fretten: 1

Re: Lenn, Eller, Mhysa, Patou, Fé en Fali, deel 2

Bericht door NKW »

Het is idd vreselijk gwn allemaal. Misschien dat de fretten van fretteerders toch sterker zijn en dat die mogelijk een optie zijn uiteindelijk om evt. weer soort van opnieuw te beginnen? Maar snap dat dat nu geen prioriteit heeft waarschijnlijk, eerst maar zien of het uiteindelijk allemaal gaat lukken met de huidige generaties. En gezien het onderzoek en dat er ook daadwerkelijk wat gevonden is, is het denk ik niet volledig hopeloos. Every problem has it's solution...
Gebruikersavatar
Mette
Berichten: 4624
Lid geworden op: 15 jul 2014 16:07
Aantal fretten: 1
Locatie: Enschede

Re: Lenn, Eller, Mhysa, Patou, Fé en Fali, deel 2

Bericht door Mette »

Zet dat ook maar uit je hoofd, ik doe genoeg met fretten van fretteerders; Fali is er ook weer 1. Flash is er ook 1. Beide van 2017. Beide zijn gewoon ziek en hebben problemen.

Again, probeer het niet negatiever te maken dan het al is, maar er is gewoon niet echt hoop meer momenteel :brush: . Alles is me uit handen en gedachtes geslagen.
NKW
Berichten: 1221
Lid geworden op: 22 nov 2016 09:41
Aantal fretten: 1

Re: Lenn, Eller, Mhysa, Patou, Fé en Fali, deel 2

Bericht door NKW »

:( Ook balen.
Gebruikersavatar
Karen
Berichten: 12910
Lid geworden op: 15 jan 2013 23:24

Re: Lenn, Eller, Mhysa, Patou, Fé en Fali, deel 2

Bericht door Karen »

Ook hier nog een dikke knuffel Mette :knuf:
We zitten in hetzelfde schuitje....
Plaats reactie