Shiro

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
Gebruikersavatar
Belin
Berichten: 345
Lid geworden op: 22 jun 2018 20:02
Aantal fretten: 3

Re: Shiro

Bericht door Belin »

:lol: ... vooral Jan z'n schoenen natuurlijk weer..
Ik zet ze tegenwoordig maar weg want ik ben bang dat hij er stukken af gaat slopen (rubber van de zolen bijv.)
Gebruikersavatar
Marjan
Berichten: 23203
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:26

Re: Shiro

Bericht door Marjan »

Hij is heerlijk pluizig zeg. :hart:
Minka
Berichten: 4824
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:08
Aantal fretten: 0

Re: Shiro

Bericht door Minka »

Wat is Shiro leuk. Zo schattig altijd die kleine dondersteentjes met hun sier oortjes.
Gebruikersavatar
Belin
Berichten: 345
Lid geworden op: 22 jun 2018 20:02
Aantal fretten: 3

Re: Shiro

Bericht door Belin »

Het gaat steeds beter tussen Shiro en mij, de fokker heeft hem duidelijk nette manieren bijgebracht voordat hij bij mij kwam want hij laat zich tot nu toe prima sturen, ik hoef alleen maar "eh" te zeggen bij iets te hard bijten en hij dimt al meteen in. Als ik de speelruimte even verlaat en weer terug kom wordt ik met vrolijk gekwebbel begroet en komt hij altijd ff een aaitje pikken. (meer dan dat heeft hij geen tijd voor :lach: ) Ik kan heerlijk met hem spelen, zijn meest favoriete speeltje is zo'n kattenhengel met veren en een belletje eraan, daar kan hij als een bezetene achteraan rennen en als hij hem eenmaal te pakken heeft brengt hij 'm naar z'n stash :lol:
Speelgoed verzamelen en verstoppen vind hij ook leuk. Binnenkort heb ik hopelijk mijn tuigje binnen voor hem en kan ik hem een keer mee naar buiten nemen, ben benieuwd hoe hij daar op gaat reageren :clown:
Gebruikersavatar
Marjan
Berichten: 23203
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:26

Re: Shiro

Bericht door Marjan »

Dat klinkt als een heerlijke puppedup. :hart:
NKW
Berichten: 1221
Lid geworden op: 22 nov 2016 09:41
Aantal fretten: 1

Re: Shiro

Bericht door NKW »

Klinkt alsof jullie het erg naar jullie zin hebben met elkaar, heel leuk! Ach ja, frettengeduld... Volgens mij ontbreekt dat vaker bij ze, haha.
Gebruikersavatar
Belin
Berichten: 345
Lid geworden op: 22 jun 2018 20:02
Aantal fretten: 3

Re: Shiro

Bericht door Belin »

Shiro begint steeds beter te wennen, hij blijft nu al rustig op m'n arm liggen als ik hem uit de kooi haal en hij wriemelt niet meer als ik hem vastpak, we doen het rustig aan. Eten gaat nu ook een stuk rustiger dus hij krijgt zijn blikvoer weer gewoon in de kooi. Van Jan blijft hij wild, die sokken zij gewoon niet te weerstaan en Jan z'n arme tenen moeten het flink ontgelden.
Een paar dagen geleden had hij twee keer stiekem onder de gangkast gepiest maar nu ik er een deken neer leg is het niet interessant meer en doet hij het netjes op de bak. Verder gedraagt hij zich voorbeeldig en ben ik super trots op hem. Hij is lekker stout maar absoluut niet vervelend. :hart: eigenlijk gaat alles gewoon perfect. Ik ben bijna bang dat het té perfect gaat :shock: misschien wordt hij wel een vreselijk monster als hij gaat puberen :clown:
Gebruikersavatar
Belin
Berichten: 345
Lid geworden op: 22 jun 2018 20:02
Aantal fretten: 3

Re: Shiro

Bericht door Belin »

Net Shiro ff gewogen, hij weegt nu maar liefst 774 gram :shock: best flink voor een jochie van net 10 weken dacht ik zo :mrgreen:
Gebruikersavatar
Marjan
Berichten: 23203
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:26

Re: Shiro

Bericht door Marjan »

Belin schreef:Verder gedraagt hij zich voorbeeldig en ben ik super trots op hem. Hij is lekker stout maar absoluut niet vervelend. :hart:
Daar denkt Jan anders over denk ik zo. :lol:

Maar dat wordt een forse vent zeg!
NKW
Berichten: 1221
Lid geworden op: 22 nov 2016 09:41
Aantal fretten: 1

Re: Shiro

Bericht door NKW »

Heerlijk dat het zo goed gaat. :D
Gebruikersavatar
Helen
Berichten: 2837
Lid geworden op: 11 feb 2014 22:05
Aantal fretten: 2
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Re: Shiro

Bericht door Helen »

Mooi man, fijn dat het zo klikt tussen jullie :-)
Het is een scheetje :hart:
Gebruikersavatar
Kick
Berichten: 13397
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:51
Aantal fretten: 1

Re: Shiro

Bericht door Kick »

Heerlijk zo'n grote beer :hart:
Gebruikersavatar
Karen
Berichten: 12910
Lid geworden op: 15 jan 2013 23:24

Re: Shiro

Bericht door Karen »

Het is een heerlijk kereltje :hart:
Stiekem dus ook mijn favoriet uit het nest :fluit:
Ik ben ook zo blij dat hij bij jullie terecht gekomen is en ik hem ook nog kan volgen. Heerlijk om te lezen hoe blij je met hem bent (wacht maar tot hij een paar maandjes is 8-) :mrgreen: ); een genot om hem te zien spelen!
Gebruikersavatar
Belin
Berichten: 345
Lid geworden op: 22 jun 2018 20:02
Aantal fretten: 3

Re: Shiro

Bericht door Belin »

Pff..hij was stouuuuuut vanmiddag.. :shock: Ik heb voor het eerst zijn kooi volledig verschoond, verse dekens, hoezen en matjes dus hij moest zichzelf effe vermaken met z'n speelgoed.
Hij probeert me nu wel een beetje uit te testen door toch stiekem wat harder te gaan bijten en van mijn tenen te proeven maar nog niks wat ik niet kan handelen..hou mijn hart wel vast voor de puberteit haha :clown:
Ondanks de warmte heeft die kleine dikke wurm nog energie voor 10, hij is gewoon niet moe te krijgen. Loop ik een half uur non stop zwetend met een hengeltje te kloten (waar hij dan vol overgave achteraan jaagt) heeft hij nergens last van...pfff :lol:
Na een lange buitenspeelsessie mocht hij weer terug in de kooi waar alles natuurlijk even getest (gesloopt..) moet worden waarna hij na een tijdje eindelijk knock out ging tussen de tralies van de kooi en de poepbak ingeperst. Ik heb mijn handen vol met hem :mrgreen:
NKW
Berichten: 1221
Lid geworden op: 22 nov 2016 09:41
Aantal fretten: 1

Re: Shiro

Bericht door NKW »

Hahaha klinkt alsof hij je flink bezig houdt in ieder geval!
Gebruikersavatar
Marjan
Berichten: 23203
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:26

Re: Shiro

Bericht door Marjan »

Klinkt als een echte frettenpup. :lol:
Gebruikersavatar
Belin
Berichten: 345
Lid geworden op: 22 jun 2018 20:02
Aantal fretten: 3

Re: Shiro

Bericht door Belin »

Hij houdt me idd flink bezig ja haha :clown:

Vanavond mocht hij een nieuwe ruimte gaan ontdekken, de badkamer. Dit is een veilige ruimte zonder gevaarlijke spullen op de grond, prullenbakje voor de veiligheid in de badkuip gezet zodat hij daar niet bij kon.
Ik had in het midden van de badkamer een lage plastic bak met warm water neergezet op een handdoek zodat hij kon pootje baden, dikke pret natuurlijk. Watervrees heeft hij in ieder geval niet :lol: al z'n speeltjes die ik er in gooide moesten van de verdrinkingsdood 'gered' worden.
Hij mocht ook met zo'n krakende boodschappentas spelen en dat was ook wel een succes.
Helaas wel 2 plasjes naast de bak, stond erbij en voordat ik doorhad wat hij aan het doen was was het al te laat. Ik krijg het idee dat hij 'lui' wordt en zoiets heeft van 'gewoon maar waar ik sta' als hij moe begint te worden van het spelen want meestal loopt hij gewoon netjes naar zijn bak.
Poepen doet hij tot dusver nog wel gewoon op de bak.
Gebruikersavatar
Kick
Berichten: 13397
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:51
Aantal fretten: 1

Re: Shiro

Bericht door Kick »

Altijd leuk een waterbak :D
Gebruikersavatar
Marjan
Berichten: 23203
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:26

Re: Shiro

Bericht door Marjan »

Zo zeg, verwen die knul maar weer met warm water in zijn badje. :lol:
NKW
Berichten: 1221
Lid geworden op: 22 nov 2016 09:41
Aantal fretten: 1

Re: Shiro

Bericht door NKW »

Leuk zeg zo'n waterbak. Hier ook altijd een succes. :) Zou het misschien werken dat als je ziet dat hij een plasje op de bak doet om hem af en toe wat lekkers te geven (een klein gedroogd vleessnoepje bijv.)? Dat hij beloond wordt ervoor. Positieve associaties worden meestal vrij snel gekoppeld bij dieren namelijk.
Plaats reactie