Shiro

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
Gebruikersavatar
Belin
Berichten: 345
Lid geworden op: 22 jun 2018 20:02
Aantal fretten: 3

Re: Shiro

Bericht door Belin »

Kleine overwinning..ik heb een koel element uit de vriezer (keihard onsloopbaar plastic) ingepakt in een handdoek in Shiro z'n kooi gelegd want het is echt niet te harden zo heet..
Na wat verwoede pogingen om dat ding kapot te krijgen (haha..lukt ech nie :twisted: ) is hij er lekker tegenaan gaan liggen. Eindelijk een manier gevonden om hem een beetje te verkoelen.
Freddy wil er nog steeds niks van weten .. :roll:
Gebruikersavatar
Marjan
Berichten: 23203
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:26

Re: Shiro

Bericht door Marjan »

Wat een vieskadet, ligt nog steeds in de poepbak. :mrgreen: Die laatste foto is prachtig. :hart:
Gebruikersavatar
Kick
Berichten: 13397
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:51
Aantal fretten: 1

Re: Shiro

Bericht door Kick »

Lekker doppie hoor :hart:
NKW
Berichten: 1221
Lid geworden op: 22 nov 2016 09:41
Aantal fretten: 1

Re: Shiro

Bericht door NKW »

Fijn dat hij nu wat af kan koelen. Hij is echt superschattig :hart:
Gebruikersavatar
Belin
Berichten: 345
Lid geworden op: 22 jun 2018 20:02
Aantal fretten: 3

Re: Shiro

Bericht door Belin »

Elke keer als ik hem zit op te hemelen..hoe braaf hij wel niet is geweest en hoe lief..vreet hij weer iets uit waardoor ik hem wel kan wurgen :twisted:

Het koel element was gaan lekken doordat het ijs aan het ontdooien was..had zo'n natte plek op de dekens achtergelaten.
Meneer vond het blijkbaar nodig om daar zelf ook flink overheen te pissen EN te poepen..echt ALLES zat er onder (inclusief ikzelf).
Kwam er ook achter dat hij het enige miniscule plekje van het koelelement had gevonden dat NIET sloopproof was (een gesealed dopje) en heeft het met z'n tandjes geperforeerd.
De hele bende in de wasmachine geflikkerd..verse plateauhoes..
Hij heeft nu een lege kooi zonder dekens want fleece ga ik er met deze hitte niet meer indoen en een koelelement van welk soort dan ook is gewoon niet veilig bij hem. :roll:
Ik ben benieuwd of hij al die lege ruimte schoon gaat houden of dat hij nu alles weer onder gaat piesen en poepen.

Hij is ook nog even op de weegschaal geweest want donderdag is weegdag 8-)
Vandaag is hij 14 weken oud en weegt hij 1158 gram. 72 gram aangekomen deze week.
NKW
Berichten: 1221
Lid geworden op: 22 nov 2016 09:41
Aantal fretten: 1

Re: Shiro

Bericht door NKW »

:shock: Dat is balen dat hij zo'n chaos had gecreëerd weer. Is de vloeistof dat in het koelelement zat wel veilig of weet je zeker dat hij er niets van binnen heeft gekregen?

Heb je anders ook geen katoen meer van bv. theedoeken wat je erin kan leggen? Denk niet dat het veel uitmaakt met dit weer hoor, maar mocht hij ergens weg willen kruipen dan is minstens één dingetje toch wel fijn voor hem (als hij bv. ergens van schrikt). Of een schuilhuisje kan ook.

Hij groeit lekker zeg! :D
Gebruikersavatar
Jakke
Berichten: 86
Lid geworden op: 23 jul 2018 00:31

Re: Shiro

Bericht door Jakke »

NKW schreef::shock: Dat is balen dat hij zo'n chaos had gecreëerd weer. Is de vloeistof dat in het koelelement zat wel veilig of weet je zeker dat hij er niets van binnen heeft gekregen?

Heb je anders ook geen katoen meer van bv. theedoeken wat je erin kan leggen? Denk niet dat het veel uitmaakt met dit weer hoor, maar mocht hij ergens weg willen kruipen dan is minstens één dingetje toch wel fijn voor hem (als hij bv. ergens van schrikt). Of een schuilhuisje kan ook.

Hij groeit lekker zeg! :D
Heb net ff gechecked en blijkbaar word er een soort van zoutoplossing gebruikt bij het vullen van koelelementen.
Gebruikersavatar
Marjan
Berichten: 23203
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:26

Re: Shiro

Bericht door Marjan »

Hou het wel even in de gaten want dat spul kan nooit gezond zijn voor een dier.
Gebruikersavatar
Karen
Berichten: 12910
Lid geworden op: 15 jan 2013 23:24

Re: Shiro

Bericht door Karen »

Voor de slopers is niets zo handig als gewoon kale plateaus en een gekoelde steen (of meerdere) in de kooi. Je hebt er dan ook nog etterbakkies bij die zo'nsteen door de kooi gaan schuiven om mee gaan bowlen en alles beschadigen. Inzerdraad ero heen als omeen pakketje en vastzatten op een strategische plek. Zo'n steen blijft nog lang koelte uitstralen
Je kunt het ook een paar uur in de vriezer leggen, maar dan moet je er wel weer een doek omheen wikkelen, wat dan weer niet sloopproof is. Ze vermaken zich er wel mee :mrgreen: 8-)
Gebruikersavatar
Belin
Berichten: 345
Lid geworden op: 22 jun 2018 20:02
Aantal fretten: 3

Re: Shiro

Bericht door Belin »

Marjan schreef:Hou het wel even in de gaten want dat spul kan nooit gezond zijn voor een dier.
Ik heb hem goed in de gaten gehouden maar hij vertoont geen tekenen van eventuele vergiftiging dus ik gok dat het of gewoon water was of hij heeft er niks van binnen gekregen. Koel element had ik er meteen uitgehaald en hij krijgt het ook niet meer. :oops:
We hebben geen airco en ik probeer er het beste van te maken voor de fretten..helaas willen ze allebei niet echt meewerken.

Shiro moet het doen zonder dekens, hij heeft wel hangmatten met katoen van boven mocht hij die willen gebruiken maar zoals gewoonlijk verkiest hij de poepbak boven comfort :brush:

Bij Freddy heb ik over de plateauhoezen overal katoenen theedoeken gelegd en in haar hangmatten ook. Zij gaat lekker languit op de theedoeken liggen maar van iets nats of kouds in haar kooi wil ze niks weten.

We hebben ook een plan om Shiro z'n poepbakken aan de tralies te verankeren met 'echte' schroeven want als hij aan het klieren is schuiven die bakken door de hele kooi.

Steen is een goed idee, ga kijken of ik dat kan realiseren :hart:
Gebruikersavatar
Belin
Berichten: 345
Lid geworden op: 22 jun 2018 20:02
Aantal fretten: 3

Re: Shiro

Bericht door Belin »

Foto-Spam :brush:

Het nichtje van Jan was gisteren samen met mijn schoonmoeder langs geweest om de fretjes eens te zien. Ze wilde Shiro al een tijdje ontmoeten en ze vond het ook leuk om Freddy weer eens te zien.
Omdat het een speciale aangelegenheid was mochten Freddy en Shiro er bij uitzondering een keer tegelijk uit. Shiro op de gang en Freddy in de woonkamer.
Wij hebben glazen deuren die deze ruimtes scheiden, de fretjes kunnen dus niet fysiek bij elkaar komen.

Afbeelding
Heel spannend was het eigenlijk niet, een beetje snuffelen, beetje kijken en toen was de lol er wel weer van af en gingen ze ieder hun eigen dingetje weer doen.


Afbeelding
Baasje is net zo wit als Shiro :clown:

En vandaag begonnen we de dag met een beetje rondspetteren in het zwembad :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding
NKW
Berichten: 1221
Lid geworden op: 22 nov 2016 09:41
Aantal fretten: 1

Re: Shiro

Bericht door NKW »

:hart: Ze blijven leuk!
Gebruikersavatar
Belin
Berichten: 345
Lid geworden op: 22 jun 2018 20:02
Aantal fretten: 3

Re: Shiro

Bericht door Belin »

Afbeelding
Freddy op de foto met Oma/Babysit :clown:
NKW schreef::hart: Ze blijven leuk!
Aww dank je, jij zal ze al wel 100x voorbij hebben zien komen haha :lol:
Gebruikersavatar
yvonne
Berichten: 5980
Lid geworden op: 16 mar 2013 22:36
Aantal fretten: 1
Locatie: Oostvoorne (zuid holland)

Re: Shiro

Bericht door yvonne »

Wat een leike fretjes hebben jullie toch :hart:
Gebruikersavatar
Belin
Berichten: 345
Lid geworden op: 22 jun 2018 20:02
Aantal fretten: 3

Re: Shiro

Bericht door Belin »

yvonne schreef:Wat een leike fretjes hebben jullie toch :hart:
Danku :hart: Wij zijn ook erg gek op ze. Freddy hobbelt gelukkig ook nog steeds vrolijk in het rond ondanks haar kwaaltjes. (helaas heeft ze wel een beetje een kaal staartje..meestal bij haar rond deze tijd), maar verder doet ze het eigenlijk boven verwachting goed.

Die twee zijn qua karakter ook echt totaal verschillend. Freddy is heel relaxed, vind het allemaal wel best zolang ze een beetje rond kan scharrelen en doet haar eigen ding wel.
Shiro is echt een druktemaker en moet echt vermaakt worden anders gaat hij zich vervelen.
Freddy vind speelgoed maar stom en saai..Shiro vind alles speelgoed en geweldig :clown:
Freddy haat water..Shiro is er dol op..en zo gaat de lijst van tegenpolen nog wel even door haha :brush:
Gebruikersavatar
Jakke
Berichten: 86
Lid geworden op: 23 jul 2018 00:31

Re: Shiro

Bericht door Jakke »

Belin schreef:
yvonne schreef:Wat een leike fretjes hebben jullie toch :hart:
Danku :hart: Wij zijn ook erg gek op ze. Freddy hobbelt gelukkig ook nog steeds vrolijk in het rond ondanks haar kwaaltjes. (helaas heeft ze wel een beetje een kaal staartje..meestal bij haar rond deze tijd), maar verder doet ze het eigenlijk boven verwachting goed.

Die twee zijn qua karakter ook echt totaal verschillend. Freddy is heel relaxed, vind het allemaal wel best zolang ze een beetje rond kan scharrelen en doet haar eigen ding wel.
Shiro is echt een druktemaker en moet echt vermaakt worden anders gaat hij zich vervelen.
Freddy vind speelgoed maar stom en saai..Shiro vind alles speelgoed en geweldig :clown:
Freddy haat water..Shiro is er dol op..en zo gaat de lijst van tegenpolen nog wel even door haha :brush:
Idd het is te gek voor woorden over hoe ik vroeger dacht dat ik men handen vol had met Freddy, dit is echt niks in vergelijking met Shiro :D
Gebruikersavatar
Stridder
Berichten: 630
Lid geworden op: 11 apr 2017 17:49

Re: Shiro

Bericht door Stridder »

Frettenfotospam is altijd welkom! :mrgreen: :hart:
Gebruikersavatar
Marjan
Berichten: 23203
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:26

Re: Shiro

Bericht door Marjan »

Leuk! Hoe meer foto's hoe beter. :D
Gebruikersavatar
Kick
Berichten: 13397
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:51
Aantal fretten: 1

Re: Shiro

Bericht door Kick »

Alle frutzels zijn leuk maar stiekum ben ik wel een beetje verliefd op Shiro :mrgreen:
Gebruikersavatar
Belin
Berichten: 345
Lid geworden op: 22 jun 2018 20:02
Aantal fretten: 3

Re: Shiro

Bericht door Belin »

Zeldzaam moment: Shiro slaapt een keer niet IN de poepbak :mrgreen:
Afbeelding

Dit was 3 seconden later.. :clown:
Afbeelding
Plaats reactie