Frettengek of gek op fretten?
Frettengek of gek op fretten?
Hoi iedereen,
Ik dacht me even voor te stellen. Mijn naam is Siara en ik ben woonachtend in de provincie Antwerpen in België. Ik weet dat dit een Nederlands forum is maar vond alles zo informatief en overzichtelijk dat ik me graag lid had gemaakt. Hoop dat mijn locatie geen probleem is. Moest er iemand nog een leuk forum weten voor frettenliefhebbers te België hoor ik het ook graag trouwens.
Even wat achtergrondinformatie: Heb in totaal al zo'n 5 fretjes gehad waarvan 2 opvangers uit België, 1 opvanger uit Nederland en 2 frettenpups van een fokker uit België. Ik heb ook een tijdje zelf fretjes opgevangen die wachtten op hun forever home. Mijn eigen laatste fretje (opvangertje uit Nederland) is zo'n 7 jaar geworden en heeft ons zaterdag verlaten. Het doet me nog steeds enorm pijn. Het arme diertje is op enkele uren zo achteruit gegaan en vraag me nog steeds af of er niets is dat ik beter of anders had kunnen doen zodat ie het toch nog zou gehaald hebben. Daar het zaterdag was hebben we zo lang moeten rondbellen om een spoeddierenarts te vinden die fretjes wou behandelen. Uiteindelijk zat er niets anders op dan een uur te rijden om toch nog een behandeling te krijgen. Daar aangekomen is het beestje in shock gegaan en na één succesvolle reanimatie toch heengegaan. Gisteren hebben we hem in alle rust een mooie crematie gegeven en is zijn urne mee naar huis gekomen om de anderen te vergezellen.
Ik had gezegd mezelf dit niet meer aan te doen en me te focussen op mijn hond maar het huis leek gewoon zo leeg zonder het getrippel van frettenpootjes. Op maandag dus even gaan kijken bij een fokker die op dat momentje een nestje met beschikbare pups had. En ondanks dat mijn vriend zei dat ie absoluut nog maar aan één fretje wilde toegeven zijn we dus gisterenavond thuisgekomen met twee frettenpups. Ze zijn ongeveer 8 weekjes oud en broertjes uit hetzelfde nestje. Ik probeer hen zo snel mogelijk op de gevoelige plaat vast te leggen en hen voor te stellen.
Dus ja, even inlezen en opfrissen en met volle moed er weer tegen aan om van die twee gekkerds echte volwaardige prachtfretten te maken.
Ik dacht me even voor te stellen. Mijn naam is Siara en ik ben woonachtend in de provincie Antwerpen in België. Ik weet dat dit een Nederlands forum is maar vond alles zo informatief en overzichtelijk dat ik me graag lid had gemaakt. Hoop dat mijn locatie geen probleem is. Moest er iemand nog een leuk forum weten voor frettenliefhebbers te België hoor ik het ook graag trouwens.
Even wat achtergrondinformatie: Heb in totaal al zo'n 5 fretjes gehad waarvan 2 opvangers uit België, 1 opvanger uit Nederland en 2 frettenpups van een fokker uit België. Ik heb ook een tijdje zelf fretjes opgevangen die wachtten op hun forever home. Mijn eigen laatste fretje (opvangertje uit Nederland) is zo'n 7 jaar geworden en heeft ons zaterdag verlaten. Het doet me nog steeds enorm pijn. Het arme diertje is op enkele uren zo achteruit gegaan en vraag me nog steeds af of er niets is dat ik beter of anders had kunnen doen zodat ie het toch nog zou gehaald hebben. Daar het zaterdag was hebben we zo lang moeten rondbellen om een spoeddierenarts te vinden die fretjes wou behandelen. Uiteindelijk zat er niets anders op dan een uur te rijden om toch nog een behandeling te krijgen. Daar aangekomen is het beestje in shock gegaan en na één succesvolle reanimatie toch heengegaan. Gisteren hebben we hem in alle rust een mooie crematie gegeven en is zijn urne mee naar huis gekomen om de anderen te vergezellen.
Ik had gezegd mezelf dit niet meer aan te doen en me te focussen op mijn hond maar het huis leek gewoon zo leeg zonder het getrippel van frettenpootjes. Op maandag dus even gaan kijken bij een fokker die op dat momentje een nestje met beschikbare pups had. En ondanks dat mijn vriend zei dat ie absoluut nog maar aan één fretje wilde toegeven zijn we dus gisterenavond thuisgekomen met twee frettenpups. Ze zijn ongeveer 8 weekjes oud en broertjes uit hetzelfde nestje. Ik probeer hen zo snel mogelijk op de gevoelige plaat vast te leggen en hen voor te stellen.
Dus ja, even inlezen en opfrissen en met volle moed er weer tegen aan om van die twee gekkerds echte volwaardige prachtfretten te maken.
Re: Frettengek of gek op fretten?
Welkom Siara Er zijn meer Belgen hier hoor en dat is uiteraard geen enkel probleem
Ja, als de fret eenmaal 'under your skin' zit dan blijft dat zo.
Veel plezier met die twee en ik ben benieuwd naar de namen en de verhalen
Ja, als de fret eenmaal 'under your skin' zit dan blijft dat zo.
Veel plezier met die twee en ik ben benieuwd naar de namen en de verhalen
Welkom op de Frettenvraagbaak! En uiteraard is jouw locatie geen enkel probleem.
Heel veel sterkte nog met het verlies van je fretje maar tegelijkertijd ook heel veel plezier met je nieuwe schooiertjes.
Heel veel sterkte nog met het verlies van je fretje maar tegelijkertijd ook heel veel plezier met je nieuwe schooiertjes.
Welkom op het Forum, mijn vriend is ook Belg en lid hier dus je bent de enige niet
Veel plezier met je nieuwe fretjes
Veel plezier met je nieuwe fretjes
Welkom en je bent meeeeeer dan welkom vanuit België. Ik zou zeggen voel je gewoon lekker thuis hier
Bedankt allemaal voor de leuke reacties tot nu toe, voel me al helemaal welkom! Ik moet eerlijk zeggen dat de visie rondom fretten zo'n 360° verschilt met hier in België en lees hier dingen die me totaal onbekend zijn en eigenlijk ook best ongerust maken. Maar meer daarover later.
De kleine spookjes wachten op me dus snel naar huis toe om te zien wat voor een smeerboel ze er van gemaakt hebben tijdens mijn afwezigheid.
De kleine spookjes wachten op me dus snel naar huis toe om te zien wat voor een smeerboel ze er van gemaakt hebben tijdens mijn afwezigheid.
Dat is bij mij inderdaad ook aardig bekend en ook juist waarom je zo welkom bent. Sommige zaken lijken aan die zijde van de lijn niet echt 'te vallen' waarover je hier in NL wel veel bij kunt leren.
Eerst en vooral welkom, en je bent idd niet de enige Belg hier Nog sterkte met het verwerken van je verlies en proficiat met de nieuwe aanwinsten.Siara schreef:Bedankt allemaal voor de leuke reacties tot nu toe, voel me al helemaal welkom! Ik moet eerlijk zeggen dat de visie rondom fretten zo'n 360° verschilt met hier in België en lees hier dingen die me totaal onbekend zijn en eigenlijk ook best ongerust maken. Maar meer daarover later.
En ja het is idd 360graden verschil met in Belgie, ik ben nou zelf met men vriendin met de NL frettenwereld in contact gekomen en ik moet zeggen dat ik het tenenkrullend vind wat ik nou aan informatie kan vinden in Belgie en op sommige Belgische fb pagina's zie voorbijkomen. Je zal hier zeker goed vooruit geholpen worden en beter advies krijgen wss dus schrikken van wat je leest is niet nodig. Wij hebben zelf al veel advies gekregen en mijn fretje is zowat gered door mensen van dit forum of bevriende. (ze is nog altijd wel ziek maar nog wel in leven en levendig ^^) Het is maar waar je zelf voor open staat
- yvonne
- Aantal fretten: 1
Welkom Siara, ik hoop dat je hier veel informatie kunt vinden en ik ben benieuwd naar de namen en de foto’s
Welkom hier en nog gecondoleerd met je vorige fretje. Leuk dat je direct 2 pupjes in huis hebt genomen en heel veel plezier van en met ze en hier op het forum
Hartelijk welkom hier Siara, leuk hoor dat je de 'andere kant van de grens' opzoekt voor je fretjes
Als eerste heel veel sterkte gewenst met het verlies van je frettenvriendje. Ik ben heel benieuwd naar je nieuwe aanwinsten.
Vragen staan vrij hier op het forum, dus ga je gang
Als eerste heel veel sterkte gewenst met het verlies van je frettenvriendje. Ik ben heel benieuwd naar je nieuwe aanwinsten.
Vragen staan vrij hier op het forum, dus ga je gang
Bedankt voor de leuke replies het zijn me wel twee rakkers. Ze hebben nu al de bijnaam 'Terrible Two' gekregen dus dat belooft. Manlief is niet meer zo happy over de aanschaf. Kleine varkentjes zijn het.
Welkom ook nog van mij!