Fayen
- yvonne
- Aantal fretten: 1
Fayen
Mag ik jullie voorstellen aan Fayen, onze nieuwe toekomstige huisgenoot?!
Fayen is een pupje van vondeling Fee, die begin mei zwanger binnenkwam bij Stichting Fret&welzijn. Fee is toen naar Stichting de Fret gegaan en op 24 mei is zij bevallen van 7 pups. De meesten forumleden hebben Fee en de pups wel gevolgd op Facebook. Ze zijn liefdevol opgevangen en groot gebracht door Marianne van SDF.
Omdat alle pupjes naar alle waarschijnlijkheid via de moedermelk ook besmet zijn met de “rauwvleesziekte” kunnen ze niet (zomaar) herplaatst worden. Daarom hebben Chaimel en Marianne (ervaren) adoptiegezinnen gezocht en aan ons gevraagd of wij de zorg voor dit mooie meisje op ons willen nemen.
Wij hebben haar Fayen genoemd omdat Fay een verbastering is van mama Fee en Fayen betekent tevens vertrouwen, wat voor ons symbool staat voor het vertrouwen dat Chaimel en Marianne ons schenken om deze pup in huis te nemen en voor het vertrouwen dat wij hebben dat er ooit weer een gezonde fretten populatie zal zijn.
Fayen is inmiddels 10 weken oud en zal bij ons komen wonen op 12 augustus.
En of ze nou lang of kort zal leven, wij gaan ons best doen om haar leven zo leuk mogelijk te maken en we gaan heel erg goed voor haar zorgen!
Fayen is een pupje van vondeling Fee, die begin mei zwanger binnenkwam bij Stichting Fret&welzijn. Fee is toen naar Stichting de Fret gegaan en op 24 mei is zij bevallen van 7 pups. De meesten forumleden hebben Fee en de pups wel gevolgd op Facebook. Ze zijn liefdevol opgevangen en groot gebracht door Marianne van SDF.
Omdat alle pupjes naar alle waarschijnlijkheid via de moedermelk ook besmet zijn met de “rauwvleesziekte” kunnen ze niet (zomaar) herplaatst worden. Daarom hebben Chaimel en Marianne (ervaren) adoptiegezinnen gezocht en aan ons gevraagd of wij de zorg voor dit mooie meisje op ons willen nemen.
Wij hebben haar Fayen genoemd omdat Fay een verbastering is van mama Fee en Fayen betekent tevens vertrouwen, wat voor ons symbool staat voor het vertrouwen dat Chaimel en Marianne ons schenken om deze pup in huis te nemen en voor het vertrouwen dat wij hebben dat er ooit weer een gezonde fretten populatie zal zijn.
Fayen is inmiddels 10 weken oud en zal bij ons komen wonen op 12 augustus.
En of ze nou lang of kort zal leven, wij gaan ons best doen om haar leven zo leuk mogelijk te maken en we gaan heel erg goed voor haar zorgen!
Re: Fayen
Super Yvonne dat je haar in huis neemt. En wat je zegt lang of kort leven, als de kwaliteit van leven maar goed is zolang Fayen dat laat zien. Je weet waar je aan begint en ik weet zeker dat ze bij jou goed zit.
Wow, wat goed dat jullie haar onder onder jullie hoede nemen. Ze heeft een superschattig snoetje Hoe oud ze ook moge worden en hoe haar toekomst er ook uit gaat zien op medisch gebied; hierbij wil ik jullie heel veel plezier van en met haar wensen!
Wat een fantastisch mooie naam en goede keuze . Zo is het helemaal, gewoon genieten van de drukte en haar het beste bieden wat er te bieden valt. Who knows heb je geluk in de roulette! Heerlijk om haar hier te kunnen gaan volgen .
Gefeliciteerd met jullie prachtige aanwinst!
Gefeliciteerd met jullie prachtige aanwinst!
Oh wat ontzettend leuk! En wat een hartveroverend koppie. Ik ben blij dat ze bij jullie wordt geplaatst, ze kan het niet beter treffen en hopelijk is dit toch een generatie die zichzelf een beetje weet te wapenen tegen die vervelende ziekte.
OMG.... Dat snoetje
Wat ontzettend goed dat jullie dit doen! Ik vind het een super oplossing zo; Fayen krijgt een heerlijk leven (zo lang mogelijk en kijkend naar haar situatie) en je ontlast de opvang.
Oh, dat koppie....
Wat ontzettend goed dat jullie dit doen! Ik vind het een super oplossing zo; Fayen krijgt een heerlijk leven (zo lang mogelijk en kijkend naar haar situatie) en je ontlast de opvang.
Oh, dat koppie....
- yvonne
Iederen bedankt voor de lieve reacties.
We gaan zeker van haar genieten en ik tel de dagen af tot zondagavond, dan gaan we haar halen
En wat de toekomst brengen zal daar wil ik gewoon niet te veel aan denken.
We gaan zeker van haar genieten en ik tel de dagen af tot zondagavond, dan gaan we haar halen
En wat de toekomst brengen zal daar wil ik gewoon niet te veel aan denken.
Het zegt allemaal nog helemaal niks hoor Yvonne. Ik vind "besmet zijn met de rauwvleesziekte" ietwat zwaar klinken, want dat zijn alle pups en al zeker 3 jaar op rij. Misschien ken je Sarafina nog, die op 2 weken dracht in de opvang kwam. Het was belangrijk dat ze eerst haar plekje vond alvorens naar Hanneke te gaan, maar vanaf 2 weken van de pups hun leeftijd moest dat toch wel. Er kwamen wat afrika buikjes en ze bleek een nierontsteking te hebben, waardoor te weinig eiwitten doorschemerde op de pups. De pups hebben via Sarafina zelf indirect via de melk wat synulox binnengekregen en alleen het kleinste pupje heb ik een suspensie bijgegeven. Ik kan je zeggen dat dit nest gezonder was dan de gefokte nesten vreemd genoeg. Misschien juist omdat ze zo vroeg wat hulp kregen, maar ze hebben toch echt rauw vlees gehad nog zelfs. Kortom... je kan er echt nog helemaal niets van zeggen en dit meisje doet me in veel opzichten aan de taaie Sarafientjes denken. Genieten staat bovenaan, ik ben stiekem best jaloers op jullie . Als ik geen fretjes had was dit ook mijn keuze geweest.
- yvonne
Dat klopt hoor Mette, dat ze besmet zijn is wel vastgesteld maar dat wil nog niet zeggen dat ze ook ziek worden.
Wie weet wat voor sterke voorouders mama Fee heeft en wat de pups nog van hun vader’s kant hebben meegekregen.
Ik hoop natuurlijk dat Fayen super gezond blijft, maar als ze ziek wordt dan hoop ik dat er een medicijn is wat haar kan genezen of waar ze op z’n minst goed op zal reageren.
Wie weet wat voor sterke voorouders mama Fee heeft en wat de pups nog van hun vader’s kant hebben meegekregen.
Ik hoop natuurlijk dat Fayen super gezond blijft, maar als ze ziek wordt dan hoop ik dat er een medicijn is wat haar kan genezen of waar ze op z’n minst goed op zal reageren.
Precies. Ze heeft in elk geval een steriele start gehad met de juiste zorg, recepten voor voeding en medische onderzoeken. Ik ben gewoon helemaal verliefd op haar snoetje. Ze doet me aan mijn allereerste fretje denken.
Ik ben echt benieuwt om te zien hoe de komende generatie fretten het gaat doen. Leuk om te zien dat er nog wat meer leuke fretjes op te volgen zijn Laat ons hopen dat we er gewoon een betere toekomst van kunnen maken zoals het er nu voorstaat (wij hebben hier ook nog 1 en binnekort 2 toekomstige twijfelgevalletjes) Hoop echt dat dit gewoon een donkere fase mocht zijn en er voor de komende generaties zowel een medische oplossing alsook zijnde (mss worden ze wel resistenter) oplossing mag zijn. Wij hebben er de hoop voor en blijkbaar niet met ons alleen nog andere mensen. Ben blij dat ook zij jullie is toevertrouwt ik kan me allen maar voorstellen dat dit een geweldig gevoel moet geven. Zekerheid heb je nooit, maar je weet waar je aan begint. We doen het tenslotte voor onze liefde voor de fretjes. Kijk er naar uit om te volgen hoe ze verder gaat maar ik denk dat ze wel goed terecht is gekomen En met twijfelgevalletjes bedoel ik niets verkeerd maar we hebben goed bijgelezen en gevolgd en weten wat er kan gebeuren en hoe snel
- yvonne
Wat denk je zelf HelenHelen schreef:Het is echt een schatje hoor!!
Gefeliciteerd
Maar uhm ga je nu weer alles in het roze kopen en blauw weg doen, nee toch??
Als je hier heel hard “fretties” roept dan stort alles in elkaar
De kleurtjes die ik nu heb kunnen ook heeeeeel goed voor een meid.