Voedingsvragen brok/snacks/...

De juiste voeding voor je fret, van goede frettenbrokken tot prooidieren
Plaats reactie
Siara
Aantal fretten: 2

Voedingsvragen brok/snacks/...

Bericht door Siara »

Hoi iedereen,

We zijn volop bezig met de voeding van de jonge pups hier. Ze aten in het verleden enkel vleespapje en kippenhartjes en we proberen ze dus over te krijgen naar brokjes. Ze doen het niet slecht en knabbelen hier en daar al wat brokjes. We proberen hen niets meer bij te voeren van vlees en so far so good. Nu voeren we hen momenteel de brok die we nog liggen hadden, met name Supreme Science Selective Ferret. Ik had graag wat feedback hierover gehad, is dit een degelijke brok of is er een beter alternatief dat jullie me kunnen aanraden. We wilden graag vers blijven voeren maar door de recente heisa dachten we dit toch maar even on hold te zetten.

Ook hadden we graag wat ideetjes omtrent wat we als beloning of snackje kunnen aanbieden aan onze kleine rakkers. In het verleden gaven we vaak gewoon wat van hun eigen brokjes of een beetje Ferretone. Is Ferretone trouwens nog steeds aan te raden of is er een gezonder/beter alternatief om hen bv. bezig te houden tijdens het knippen van de nageltjes. Ik doe dit meestal alleen dus even liggen worstelen met de kleine fur noodles om ze geknipt te krijgen is geen optie.

Weet er iemand trouwens ook of voeding insulinomen in de hand kan werken en indien ja, waar we dan extra op moeten letten bij de samenstelling?
Marjan

Re: Voedingsvragen brok/snacks/...

Bericht door Marjan »

Het droogvoer wat op dit moment als beste brok wordt gezien zijn Orijen Cat & Kitten en Virbac preneutered baby.

En over de oorzaak van insulinomen quote ik even een stukje tekst van Hanneke Roest, voor het hele artikel kun je hier kijken.

Hanneke Roest schreef:Oorzaak
De belangrijkste oorzaak voor het ontstaan van insulinomen is naar de huidige inzichten een langdurige overstimulatie van de alvleeskliercellen door een overmaat aan suikers en koolhydraten in de voeding. Kattenvoer, vooral de goedkopere soorten maar ook de meeste frettenvoeders bevatten vaak teveel koolhydraten. Rozijntjes zitten vol (natuurlijke) suikers.
Minka
Aantal fretten: 0

Bericht door Minka »

Cosma snackjes te bestellen bij Zooplus.
Mette
Aantal fretten: 1

Bericht door Mette »

Sluit me hierbij aan. Voor deze rakkertjes zou ik kiezen voor Orijen; die heeft op papier een betere samenstelling dan Virbac. Virbac wordt echter belangrijk en ingezet als een fret maag-darmklachten heeft, het is namelijk erg 'zacht' voor de maag. Als je dus nog de vrije keuze hebt zeker voor Orijen gaan is mijn advies.

Ferretone is in principe echt heel slecht, maar mag je best even gebruiken voor wat nageltjes knippen of kort op de weegschaal. Je kun ook zalmpasta gebruiken daarvoor, probeer het zeker eens. Geef die pasta's niet als standaard snoepje maar dus puur als ze even stil moeten zitten.

Voor snoepjes zijn cosma snackies echt perfect, en ook leuk om te laten drijven in een klein laagje water zodat ze lekker in het water spelen en de snoepjes eruit vissen.

https://www.zooplus.nl/shop/katten/katt ... voer/51105" onclick="window.open(this.href);return false;

https://www.zooplus.nl/shop/knaagdieren ... cht/260772" onclick="window.open(this.href);return false;

En voor de cosma snackies valt kip het beste in de smaak, maar ze zijn nu nog jong dus lekker smaakjes proberen nu het nog kan! Wie weet blijven ze er dan gewend aan.
https://www.zooplus.nl/shop/katten/katt ... sma/207688" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.zooplus.nl/shop/katten/katt ... sma/206301" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.zooplus.nl/shop/katten/katt ... sma/611403" onclick="window.open(this.href);return false;
Belin
Aantal fretten: 3

Bericht door Belin »

Die van mij lust qua cosma snackies het liefst de rund, eend en kip. Ik heb ook tonijn en witvis maar die worden met lange tanden door Shiro gegeten. Freddy lust alles. :x
Karen

Bericht door Karen »

Orijen heeft ook snacks (voor de kat) die uitstekend zijn. Gevriesdroogd in meerdere smaakvarianten.
NKW
Aantal fretten: 1

Bericht door NKW »

Ik heb hier een tijdje O'canis snacks gegeven. Zelfde structuur als brokjes, maar van 100% vlees. Te koop bij Eko4Petz in ieder geval :)
Helen
Aantal fretten: 2
Contacteer:

Bericht door Helen »

Vleespapje en hartjes rauw?? Mijn hemel...
Plaats reactie