Ahron

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
NKW
Berichten: 1221
Lid geworden op: 22 nov 2016 09:41
Aantal fretten: 1

Re: Ahron

Bericht door NKW »

:hart:
Minka
Berichten: 4824
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:08
Aantal fretten: 0

Re: Ahron

Bericht door Minka »

Ach zo schattig hij is helemaal verliefd. :hart:
Gebruikersavatar
Nadine
Berichten: 1998
Lid geworden op: 28 mar 2014 06:26
Aantal fretten: 99
Locatie: Enschede

Re: Ahron

Bericht door Nadine »

lief!
Gebruikersavatar
Karen
Berichten: 12910
Lid geworden op: 15 jan 2013 23:24

Re: Ahron

Bericht door Karen »

TE schattig :hart: :hart: :hart:
Gebruikersavatar
Marjan
Berichten: 23203
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:26

Re: Ahron

Bericht door Marjan »

En Ahron heeft z'n implantaat, een enorme holle naald en mijn knulletje gaf geen kik. :hart:

Alleen heeft Hanneke het vermoeden dat de jeukplekken die hij kaal en stuk bijt, niet echt iets met zijn bijnieren te maken hebben. Dus we moeten maar afwachten of zijn vacht er goed op gaat reageren.
Hanneke denkt zelf meer aan huidtumortjes of een (allergische) reactie door zijn darmprobleem. Zijn ontlasting stinkt regelmatig en ook op dit moment heel erg. En dat betekent dat zijn darmflora behoorlijk verstoort is.

We gaan nu eerst het implantaat afwachten, dat zou binnen 2 tot 3 weken resultaat moeten geven en anders gaan we toch iets veranderen aan zijn voeding om te kijken of dat een verbetering laat zien.
Huidtumortjes zijn het volgens mij niet omdat de plekjes telkens op andere plekken ontstaan maar om dat zeker te weten ga ik even een goede foto maken van de drie plekken die hij nu heeft.
We hebben dus wel weer wat huiswerk meegekregen. 8-)
Minka
Berichten: 4824
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:08
Aantal fretten: 0

Re: Ahron

Bericht door Minka »

Succes met het huiswerk en werkt het interne systeem van ahron mee. Wat gaan jullie nu wijzigen qua voeding?
Gebruikersavatar
Marjan
Berichten: 23203
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:26

Re: Ahron

Bericht door Marjan »

Ik wil dan nog uitsluiten dat het door zijn blikbrij komt. Dus wanneer het implantaat niets zou uithalen of zijn ontlasting blijft stinken wil ik toch (tegen mijn principe) eens brokkenbrij gaan proberen voor een week. Ahron is echt een veelvraat en eet echt alles dus die zal er niet mee zitten. :)
NKW
Berichten: 1221
Lid geworden op: 22 nov 2016 09:41
Aantal fretten: 1

Re: Ahron

Bericht door NKW »

Veel succes en hopelijk weten jullie snel wat die plekjes zijn. Jeuk is vervelend voor hem natuurlijk.
Gebruikersavatar
Kick
Berichten: 13397
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:51
Aantal fretten: 1

Re: Ahron

Bericht door Kick »

Ahron is een beetje aan het kwakkelen. Hij lijkt ergens allergisch voor te zijn want hij krijgt allemaal lelijke kale plekken in z'n vacht. Hij lijkt daar zelf niet zo'n last van te hebben tot nu... Een paar dagen geleden al vonden we hem erg tam en lusteloos en hij wilde zelfs niet echt meer lopen. Als hij dat wel deed dan waren z'n achterpootjes zwabberig. Dat had hij altijd al maar nu was het erger...

Tot ineens gistermiddag; ik had hem opgepakt om even te knuffelen en toen zag ik ineens dat hij op z'n linker achterpoot ook zo'n vervelende kale vurige plek had maar ook nog eens eentje tussen twee teentjes! Logisch dat hij niet meer wilde lopen want dat zal vast niet prettig zijn :-?

We hebben hem al puur op de waltham om in elk geval z'n voer uit te sluiten maar we zien nog geen vermindering van die lelijke kale plekken :roll:
Minka
Berichten: 4824
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:08
Aantal fretten: 0

Re: Ahron

Bericht door Minka »

Jeetje is toch wel heftig zo te lezen. Hopelijk dat alleen Waltham hem gaat helpen.

Geeft hem maar een voorzichtige knuffel van mij.
Gebruikersavatar
Belin
Berichten: 345
Lid geworden op: 22 jun 2018 20:02
Aantal fretten: 3

Re: Ahron

Bericht door Belin »

Dat klinkt niet fijn :( hopelijk komen jullie er snel achter wat het veroorzaakt..
Gebruikersavatar
Helen
Berichten: 2837
Lid geworden op: 11 feb 2014 22:05
Aantal fretten: 2
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Re: Ahron

Bericht door Helen »

Marjan, gebruik je Dettol voor de was?
Ik merkte hier wat meer gekrabbel dus ik was alles 2x.
1x met zeep en Dettol en daarna een kortere was zonder toevoegingen. Dat scheelt een jas.

Het is logisch want tenslotte gebruiken we ook geen wasverzachter om die reden.
Gebruikersavatar
Kick
Berichten: 13397
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:51
Aantal fretten: 1

Re: Ahron

Bericht door Kick »

Ik had het er net met Marjan over, misschien inderdaad iets van het wasmiddel?
Gebruikersavatar
Marjan
Berichten: 23203
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:26

Re: Ahron

Bericht door Marjan »

Nee ik gebruik geen dettol. Ik gebruikte vroeger neutral maar ben uiteindelijk een gewoon waspoeder gaan gebruiken met wel de verzachter van neutral. Maar ik heb alweer een pak neutral waspoeder gekocht en ga daar nu zijn beddengoed mee wassen.
Gebruikersavatar
Helen
Berichten: 2837
Lid geworden op: 11 feb 2014 22:05
Aantal fretten: 2
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Re: Ahron

Bericht door Helen »

Misschien ook vast een setje daarmee wassen voor de verschoning anders blijf je kwakkelen.
Dan kun je in ieder geval vergelijken.

Voor de frettenwas gebruik ik helemaal geen wasverzachter. Het kan op den duur toch gaan stapelen en dan tot uitbarsting komen.

Maar met Dettol voor de was merk ik ook kriebels dus ik laat de was nog een keer draaien en dan op een kort programma.
Speelgoed en dingen waar ze hun tandjes in zetten zoiezo... de machine laat soms toch kleine restjes achter.
Machines van nu gebruiken veel minder water, dat is lekker zuinig maar niet altijd ten goede.
Gebruikersavatar
yvonne
Berichten: 5980
Lid geworden op: 16 mar 2013 22:36
Aantal fretten: 1
Locatie: Oostvoorne (zuid holland)

Re: Ahron

Bericht door yvonne »

Dettol voor de was sensitive al geprobeerd Helen?

Vervelend voor Ahron! Hopelijk is het wasmiddel het probleem, dan is het makkelijk op te lossen!
NKW
Berichten: 1221
Lid geworden op: 22 nov 2016 09:41
Aantal fretten: 1

Re: Ahron

Bericht door NKW »

Vervelend zeg van die plekken. Hopelijk knapt hij van alleen Waltham op! Allergieën kunnen echt heel naar zijn en ook soms erg lastig op te sporen (weet nog wat een gedoe het met m'n hond was... Die was voor vrijwel alles allergisch :???: )
Gebruikersavatar
Helen
Berichten: 2837
Lid geworden op: 11 feb 2014 22:05
Aantal fretten: 2
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Re: Ahron

Bericht door Helen »

Die heb ik ook Yvonne... maar toch. Blijven chemicaliën en soms is het toch een stofje wat ze net mee pikken
Gebruikersavatar
Marjan
Berichten: 23203
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:26

Re: Ahron

Bericht door Marjan »

Ik ga zeker eerst even een set opnieuw wassen met neutral vandaag. En de wasverzachter gebruik ik altijd al van neutral, als ik dat niet gebruik vind ik het fleece vaak statisch.

Toch denk ik dat het wondje aan zijn pootje ergens anders door komt, ik vermoed dat hij ergens is blijven haken want hij hinkelt ook een beetje met dat pootje. Ik kijk het nog even aan en anders toch maar weer een ritje Giessen.
Gebruikersavatar
yvonne
Berichten: 5980
Lid geworden op: 16 mar 2013 22:36
Aantal fretten: 1
Locatie: Oostvoorne (zuid holland)

Re: Ahron

Bericht door yvonne »

Oh dat is minder :???:
Plaats reactie