Fali, deel 2

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
Gebruikersavatar
Marjan
Berichten: 23203
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:26

Re: Lenn, Eller, Mhysa, Patou en Fali, deel 2

Bericht door Marjan »

Dat was wel het minste wat we voor je konden doen, nogmaals sterkte hoor. :knuf:
Gebruikersavatar
Karen
Berichten: 12910
Lid geworden op: 15 jan 2013 23:24

Re: Lenn, Eller, Mhysa, Patou en Fali, deel 2

Bericht door Karen »

Ook hier nog veel sterkte gewenst lieve Mette. Het is zo oneerlijk allemaal....jouw speciale lieve meisje zit diep in je hart en de herinneringen brengen over een poosje weer een glimlach op je gezicht :knuf:
Gebruikersavatar
yvonne
Berichten: 5980
Lid geworden op: 16 mar 2013 22:36
Aantal fretten: 1
Locatie: Oostvoorne (zuid holland)

Re: Lenn, Eller, Mhysa, Patou en Fali, deel 2

Bericht door yvonne »

Een kaartje was wel op zijn plaats, graag gedaan!
Gepke
Berichten: 185
Lid geworden op: 01 dec 2016 17:12
Aantal fretten: 3
Locatie: Arnhem

Re: Lenn, Eller, Mhysa, Patou en Fali, deel 2

Bericht door Gepke »

Heel veel sterkte met het verwerken :hart: en toch ook genieten van de nieuwe beagle pup
Gebruikersavatar
Mette
Berichten: 4624
Lid geworden op: 15 jul 2014 16:07
Aantal fretten: 1
Locatie: Enschede

Re: Lenn, Eller, Mhysa, Patou en Fali, deel 2

Bericht door Mette »

Dat komt goed. Ik kom al aardig in het ritme, hoewel ik gisteren toch weer metocloperamide voor Fé had toegevoegd aan een schaaltje Waltham... Van die standaard dingen die erin sluipen. Maar, het begint wat te wennen. Patou lijkt al op haar plekje te zitten en Fali is verrassend zindelijk. Maar op 1 plateau gaat hij er af en toe naast zitten. Kijken of ik het eruit kan krijgen of daar toch even een extra poepbak ga zetten. Ik geef hem nog een week.

Het is hard werken met de beagle pup, vooral vanwege de zindelijkheid. Ze moet echt vaker dan op internet staat aangegeven voor een pup en ze geeft het nog niet goed aan natuurlijk. Ook is ze niet zo voedsel en snoep georienteeerd als gebruikelijk, dus dat is wat lastig trainen :) . Maar het biedt goede afleiding.

We zijn net terug van een nachtje bij mijn schoonvader in Groningen, medicijntjes er weer in en Patou doet alweer lekker de ronde. Omdat mevrouw Beagle savonds lekker slaapt, doe ik ipv sochtends nu savonds de bakken. Nu het weer wat koeler is buiten wil dat ook wel weer gelukkig.
NKW
Berichten: 1221
Lid geworden op: 22 nov 2016 09:41
Aantal fretten: 1

Re: Lenn, Eller, Mhysa, Patou en Fali, deel 2

Bericht door NKW »

Hopelijk wordt hij snel zindelijk.

Meestal zijn Beagles wel erg voedsel-gericht. Meeste honden zijn gek van gedroogde pens en het schijnt ook in kleine trainingsstukjes te verkrijgen zijn, misschien valt dat ook te proberen. Fijn dat ze afleiding geeft.
Gebruikersavatar
Jakke
Berichten: 86
Lid geworden op: 23 jul 2018 00:31

Re: Lenn, Eller, Mhysa, Patou en Fali, deel 2

Bericht door Jakke »

Heel veel sterkte nog Mette en veel geluk met je puppy.
Gebruikersavatar
Mette
Berichten: 4624
Lid geworden op: 15 jul 2014 16:07
Aantal fretten: 1
Locatie: Enschede

Re: Lenn, Eller, Mhysa, Patou en Fali, deel 2

Bericht door Mette »

Het hakt er nog altijd lekker in en ondanks dat de zorg voor de fretten weer iets versimpeld is, probeer ik mijn weg nog te vinden in het nieuwe ritme en vooral in het behouden van wat plezier. Dat ik dacht dat dat weg zou zijn na Fé, is helaas ook echt zo.

Patou vindt het redelijk prima als ik door de losloopruimte loop, maar met haar spelen hoeft nu net weer niet... dat kan ze zelf wel. Eller en Mhysa dulden sowieso geen persoon in hun losloopruimte. 5 minuten mag, maar je moet niet veel langer blijven plakken. De enige waar ik bij in de buurt kan lopen en blijven zijn Lenn en Fali. Daar kan ik her en der een beetje de draak mee aansteken en met wat input een gek momentje veroorzaken, maar, het zijn rammen, en het is geen Fé :cry: . Ik vind het nog moeilijk dat een plekje te geven.

Volgende week vrijdag 14 september komt het Frettenkliniek bezoek eraan voor alle 5. Vooral voor Lenn, Eller en ook een klein beetje Patou vind ik dat spannend.

Lenn heeft al tijden erg ingevallen flanken en dat is het afgelopen half jaar alleen maar erger geworden ondanks de medicatie die ook hij nu enkele maanden krijgt. Het helpt niets, en volstoppen met waltham wil ik niet. Hij is in de zomer nog gecontroleerd op bloed en urine, die er prima uitzagen. Hij is een chronisch maagpatient, maar totaal geen middenoorpatient. Brokjes krijgt hij dus gewoon hard, maar hij is duidelijk misselijk van Waltham (bek afvegen). Ik zal mijn zorgen over zijn ingevallen flanken bespreken met Hanneke. Het is me inmiddels duidelijk dat ook bloed en urine niet alles zeggen, en volstoppen met pap wil ik dus niet. Het is dus even de vraag hoelang dit do-able blijft voor Lenn.

Eller eet soms de laatste tijd wat minder, en zie ik ook minder snel uit zijn bed komen dan eerder. Hij is altijd al ziek geweest, maar buiten veel spetteren met Waltham en kruimelen met brokken merkte je aan hem niets. Eens kijken hoe hij ervoor staat inmiddels. Hij heeft Hanneke al een tijd niet gezien.

Patou zie ik soms een beetje een plofvachtje maken bij Waltham eten, dus ik verwacht dat het misschien de eerste keer wordt dat ze niet schoon door de Hanneke keuring komt. Zij is de enige die dat al 4,5 jaar voor elkaar krijgt de afgelopen jaren.

Mhysa is niets nieuws mee. En Fali heeft in de zomer een kuur van Hanneke gekregen na een hakkeling in ontlasting in het voorjaar en maakt het naar alle omstandigheden prima. Hij gaat voor een check hoeveel de kuur nog heeft geholpen.

We gaan het weer meemaken. De 1,5 week die nog gaat komen zijn vooral gevuld met afspraakjes voor Mia (vandaag tweede enting en morgen eerste keer puppycursus bijv.) en ik moet zelf helaas een pijnlijk onderzoek doorgaan woensdag en nog achter ontlastingonderzoek aan bij de huisarts op aanraden van Hanneke. Genoeg te doen de komende tijd, en dat was natuurlijk ook de afleiding die ik bij Mia een beetje zocht om me daar allemaal niet té veel mee bezig te hoeven houden.
Gebruikersavatar
Marjan
Berichten: 23203
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:26

Re: Lenn, Eller, Mhysa, Patou en Fali, deel 2

Bericht door Marjan »

Genoeg om weer tegenop te zien Mette. :???:
Gebruikersavatar
Kick
Berichten: 13397
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:51
Aantal fretten: 1

Re: Lenn, Eller, Mhysa, Patou en Fali, deel 2

Bericht door Kick »

Nou inderdaad. Ik benijd je niet :(
Gebruikersavatar
yvonne
Berichten: 5980
Lid geworden op: 16 mar 2013 22:36
Aantal fretten: 1
Locatie: Oostvoorne (zuid holland)

Re: Lenn, Eller, Mhysa, Patou en Fali, deel 2

Bericht door yvonne »

Ppfff ik wordt er niet blij van als ik dat allemaal lees :cry:
En sterkte met je onderzoek!
NKW
Berichten: 1221
Lid geworden op: 22 nov 2016 09:41
Aantal fretten: 1

Re: Lenn, Eller, Mhysa, Patou en Fali, deel 2

Bericht door NKW »

Veel sterkte komende tijd en succes met alles!
Gebruikersavatar
Karen
Berichten: 12910
Lid geworden op: 15 jan 2013 23:24

Re: Lenn, Eller, Mhysa, Patou en Fali, deel 2

Bericht door Karen »

Sterkte lieverd...het is echt niet makkelijk en ik snap helemaal dat je er als een huis tegenop ziet. Zowel de dagelijkse beslommeringen als het bezoek aan de frettenkliniek binnenkort.
Een knufje voor al je kleine monstertjes en voor vriendje Eller in het bijzonder.
Minka
Berichten: 4824
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:08
Aantal fretten: 0

Re: Lenn, Eller, Mhysa, Patou en Fali, deel 2

Bericht door Minka »

Heel veel sterkte Mette.
Gebruikersavatar
Mette
Berichten: 4624
Lid geworden op: 15 jul 2014 16:07
Aantal fretten: 1
Locatie: Enschede

Re: Lenn, Eller, Mhysa, Patou en Fali, deel 2

Bericht door Mette »

Dank allen. Ik zal eens kijken of ik binnenkort weer eens wat fotootjes kan plaatsen, maar kan nog heel even duren.
Gebruikersavatar
Belin
Berichten: 345
Lid geworden op: 22 jun 2018 20:02
Aantal fretten: 3

Re: Lenn, Eller, Mhysa, Patou en Fali, deel 2

Bericht door Belin »

Heel veel sterkte de komende periode..hopelijk niet al te slecht nieuws voor de fretten als je naar Hanneke gaat.
Gebruikersavatar
Mette
Berichten: 4624
Lid geworden op: 15 jul 2014 16:07
Aantal fretten: 1
Locatie: Enschede

Re: Lenn, Eller, Mhysa, Patou en Fali, deel 2

Bericht door Mette »

Vandaag een zware dag waarop het broertje van Fé is ingeslapen. Prachtige en leuke albino ram Wasabi. Raakte me een stuk erger dan verwacht en ben vanmiddag na een discussietje op werk even een rondje gaan lopen. Alles bij elkaar is het geen fijne dag, en trok ik het echt even niet de hele maandagochtend op rij. Lekker even met onze grotere Beagle Bob gaan wandelen.

Al met al begin ik me voor te bereiden op wat komen gaat aankomende vrijdag. Ik heb voor mezelf besloten dat Eller en Patou toch echt nog wel mee naar huis moeten kunnen, maar dat het voor Lenn mogelijk anders kan uitpakken. Ik weet niet wat Hanneke ervan gaat zeggen, maar het was dus al duidelijk dat hij ingevallen flanken had. 'Per toeval' begint hij afgelopen week echt wat dunner te worden. Als in... ik vind hem 'oud' gaan aanvoelen... het wat botterige. En dat vind ik niet ok. Nogmaals volstoppen met pap wil ik niet en wordt hij ook misselijk van. Kuren doen verder niets meer voor hem / heeft hij al gehad op rustig tempo... dus ik heb het idee dat hij aardig is uitbehandeld... Kan aan mij liggen, maar ik ga horen wat Hanneke zegt.

Intussen probeer ik de moed te verzamelen met een hoop bekende fretjes contact op te nemen om te vragen hoe het met hen gaat, en weer wat overzicht te creëren. Ook probeer ik de moed te verzamelen een goede verschoonronde te doen deze week. Eens kijken of het me gaat lukken qua emoties en energie. Dat klinkt wel heel zwaar. Verder gaat het heel goed met me hoor, maar het is gewoon lastig om te verwerken en het dag in dag uit bij de fretjes te blijven zien..., wetende dat er een einde aan zit. En dat einde blijft gewoon pijn doen.
Gebruikersavatar
Mette
Berichten: 4624
Lid geworden op: 15 jul 2014 16:07
Aantal fretten: 1
Locatie: Enschede

Re: Lenn, Eller, Mhysa, Patou en Fali, deel 2

Bericht door Mette »

Overigens merk ik op dat ik dus wel gewoon blijf updaten, maar dat mijn berichtjes er niet bepaald vrolijker op worden. Jullie moeten het maar laten weten als er te weinig positiviteit in zit. Zo ben ik wel altijd ingesteld, maar op gebied van de fretten niet meer.
Gebruikersavatar
Marjan
Berichten: 23203
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:26

Re: Lenn, Eller, Mhysa, Patou en Fali, deel 2

Bericht door Marjan »

Het is ook niet niks bij zoveel zieke fretten betrokken te zijn hoor. :knuf: Ook Lenn klinkt niet lekker. :( Ik blijf toch duimen dat het mee gaat vallen vrijdag.
Gebruikersavatar
Kick
Berichten: 13397
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:51
Aantal fretten: 1

Re: Lenn, Eller, Mhysa, Patou en Fali, deel 2

Bericht door Kick »

Gewoon blijven posten hoor ;) Zie het als een uitlaatklep en ik denk dat wij hier allemaal goede 'aanhoorders' zijn. Je hebt ook wel erg veel ellende voor je kiezen gehad dus ook daar zal bij iedereen alle begrip zijn.

Ik ga duimen voor je!

:knuf:
Plaats reactie