Smokey

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
NKW
Aantal fretten: 1

Re: Smokey

Bericht door NKW »

Ik heb hem weer thuis :juich: Helaas wel weer nerveus en gestresst tijdens het reizen maar nu lekker bijkomen in zn hangmatje.

Heb uitgebreid gesproken met zn oppas en heeft veel stof tot nadenken gegeven. Er is supergoed voor hem gezorgd en hij was daar heel vrolijk, speels en gaf net zo graag kusjes als thuis (en ze was het met me eens dat het een schatje is, maar dat wist ik natuurlijk allang :mrgreen: :hart: ).
Kick

Bericht door Kick »

Hopelijk positieve stof tot nadenken?

Fijn dat hij weer thuis is :D
Marjan

Bericht door Marjan »

Heerlijk, geniet maar weer van hem. :D
NKW

Bericht door NKW »

Kick schreef:Hopelijk positieve stof tot nadenken?
Nou momenteel nog neutraal. Zal komende week eerst even met de dierenarts gaan overleggen erover. Het kan een bevestiging zijn van wat de dierenarts dacht namelijk, maar het kan ook op iets anders wijzen. Dan moet ik even kijken wat ik ga doen en of ik ga wachten op de terugkeer van Hanneke of bij de eigen DA toch bloedonderzoek laat doen of hem meeneem naar Jacob Nijhuis. Sorry, ik ben momenteel niet zo open erover. Veel aan mn hoofd momenteel en merk dat ik even liever niet in detail wil treden. Heb vooral even behoefte aan positieve verhalen eigenlijk.

Dus... Gisteravond heeft hij heerlijk gespeeld weer hier thuis. Direct weer alle kasten langs gegaan (mss is er in die paar dagen wel iets heel leuks of lekkers in verstopt ;) ), Happy even begroet, lekker op bed lopen springen en graven en direct mn sokken ingenomen. Had hem echt gemist zeg met zn kusjes en vrolijke gespring. :ferret:
NKW

Bericht door NKW »

Smokey heeft vanochtend heerlijk lopen spelen weer. Rennen, rennen, sokken uittrekken, gordijnen hangen. Sinds een tijdje staat de kist op een andere plek (omgeruild met zijn kooi welke nu tegenover mijn bed staat; toch wat praktischer en ook wel gezellig als ik bezig ben op mn laptop zelfs al slaapt hij meestal) en nu moet hij elke keer als hij eruit is op de kist gaan kijken. Hij is goed sterk in zijn pootjes en die frettenwil is alleen maar sterker geworden met de tijd: Waar hij tot circa een half jaar geleden niet op mn nachtkastje klom doet hij dat nu wel door zich eerst ff flink af te zetten met die achterpootjes van hem. Hij moet er gewoon bij zijn :clown: En... Ik heb nu een smartphone dus als ik eraan denk even foto's maken van het ondeugd en hier plaatsen :mrgreen:
Belin
Aantal fretten: 3

Bericht door Belin »

Jaaaa, ben benieuwd naar Smokey :mrgreen:
Kick

Bericht door Kick »

Ja, ik ook wel :juich:
Marjan

Bericht door Marjan »

Anders ik wel. :D
Minka
Aantal fretten: 0

Bericht door Minka »

Ja foto's en goed om te lezen dat hij heerlijk speelt.
Karen

Bericht door Karen »

Jaaa foto's :D

Fijn zeg dat hij lekker actief is!
NKW

Bericht door NKW »

Karen schreef:Fijn zeg dat hij lekker actief is!
Ja dat actieve blijft gelukkig wel goed. Geboefte dat het is (de oppas was ook helemaal blij met hem en hij was blij met alle balletjes en de gele buis die hij thuis niet heeft :clown: ) Heb m alleen toch aangestoken met een flink verkoudheids/griepvirus (lopen we samen te snotteren en niezen...)
Kick

Bericht door Kick »

Ojee, beterschap beiden!
Karen

Bericht door Karen »

Dat is minder. Beterschap!
Marjan

Bericht door Marjan »

Oh jee, van mij ook beterschap voor jullie beiden.
NKW

Bericht door NKW »

Bedankt allemaal!
NKW

Bericht door NKW »

Hele dag lopen snurken, half 1 's nachts... "Ik ga spelen en wel NU!" (rent vervolgens rondjes door de hele kamer, springt op en af het bed, hobbelt door z'n tunneltje...) :clown: :lach:
Kick

Bericht door Kick »

:mrgreen:

En? Nog een beetje geslapen?
Marjan

Bericht door Marjan »

Dus jij ligt nu ook overdag te snurken. :mrgreen:
Karen

Bericht door Karen »

:lach:
NKW

Bericht door NKW »

28 September staat er bloedonderzoek voor Smokey in de planning. Heb heel lang gedubd en getwijfeld hoe ik verder moest, maar alles bij elkaar opgeteld leek dit me het meest zinvolle in overleg met de oa de dierenarts. Er is namelijk een kans dat de lever en/of galblaas problemen zijn gaan geven bovenop de bestaande maagdarmproblemen. Belangrijkste voor nu is dat hij toch weer redelijk stabiel is en weer wat is aangekomen en niet verder afvalt. Ook eten gaat redelijk hoewel het beslist beter is geweest (bakje gaat gelukkig goed leeg als hij er eenmaal aan begonnen is).

Overigens heb ik toch nog extra feedback gevraagd omdat ik het toch een raar verhaal vond dat de vetvertering niet goed zou zijn terwijl er zwart-op-wit op het onderzoek stond dat het juist om zetmeel ging. Bleek dus idd toch een miscommunicatie te zijn en de vetvertering is dus wel goed; hoewel het wel weer raar is dan dat hij er niet goed op reageert maar dit zouden dan weer allergieën kunnen zijn. Hopelijk geeft het bloedonderzoek uitsluitsel over de lever en galblaas in ieder geval. Ik hoop nog steeds dat er eindelijk wat uit gaat komen, want alleen zetmeelvertering die niet goed is schiet niet op :madness:

Ik heb wel besloten dat ik heel bewust niet op die bacteriën ga laten testen juist omdat er geen geneesmiddel is en de maagdarmflora van de fret nog niet duidelijk in kaart is gebracht. Dan laat ik liever onderzoeken hoe de organen ervoor staan en wil hem dan met ondersteuning van voor het maagdarmstelsel en de weerstand kijken of hij weer net zo stabiel kan worden als afgelopen jaar. Ik ben wel heel blij dat ik zodra hij vorig jaar zo stabiel was eenmaal ben gestopt met onderzoeken en de zorgen heb beperkt zodat ik van hem kon genieten hoe hij aan het genieten was.

Ik blijf hem goed monitoren en hij krijgt nu sinds kort chinese kruiden voor de darmen in lage dosering en sindsdien is hij dus weer wat aangekomen en eet weer bakjes waar hij aan begint leeg. Heel veel zorgen en twijfels om zo'n klein beestje met zo'n giga persoonlijkheid dus die ik niet meer weg kan en wil denken uit m'n leven... :ferret:
Plaats reactie