Shiro

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
Gebruikersavatar
Mette
Berichten: 4624
Lid geworden op: 15 jul 2014 16:07
Aantal fretten: 1
Locatie: Enschede

Re: Shiro

Bericht door Mette »

Doen jullie goed hoor. Gewoon blijven herhalen, en er lezen velen voor het eerst dus vergeet niet echt op niveau 0 te beginnen weer steeds en dus de irritatie achterwege te laten. Recht tegen over elkaar zitten helpt niet iemand iets aan te laten nemen, wel als je begripvol 'ernaast' gaat zitten. Heb het jou al geregeld aardig zien aanpakken dus keep it up. Jan kan wat mannelijker uit de hoek komen :lol: .

Dottig filmpje!
Gebruikersavatar
Marjan
Berichten: 23203
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:26

Re: Shiro

Bericht door Marjan »

Wat een lief filmpje, snap helemaal dat je verliefd bent op dat kleine witte wezentje. :hart:

En bedankt voor het recept, zal een kijken of hij dat wel wil eten want dan kan ik er uiteindelijk steeds meer Ziwipeak blik doorheen doen. :D
NKW
Berichten: 1221
Lid geworden op: 22 nov 2016 09:41
Aantal fretten: 1

Re: Shiro

Bericht door NKW »

Jullie doen ontzettend je best voor jullie mannetje en ga vooral door op de manier die jullie goed dunkt. :friends: (zelf weet ik het soms niet niet meer met die kleine van mij, blijf aan de gang maar nog steeds geen duidelijkheid. Heel frustrerend want ik wil hem zo graag beter maken en helpen).

Ik had nog een extra tip voor het recept: Vlees er na 30-60 minuten afhalen en even apart bewaren en daarna de botten zelf nog circa 12 uur laten koken en het vocht dan uitzeven en daarna het vlees weer minstens een half uurtje meekoken. Door de botten zo lang te laten koken trekken goede voedingsstoffen zoals calcium en (ooh wat erg, ben de naam ff kwijt) voornamelijk een bepaald aminozuur in het vocht waardoor het extra gezond wordt. Dus als je een keer de tijd hebt mss een idee? ;)
Gebruikersavatar
Belin
Berichten: 345
Lid geworden op: 22 jun 2018 20:02
Aantal fretten: 3

Re: Shiro

Bericht door Belin »

NKW schreef:Jullie doen ontzettend je best voor jullie mannetje en ga vooral door op de manier die jullie goed dunkt. :friends: (zelf weet ik het soms niet niet meer met die kleine van mij, blijf aan de gang maar nog steeds geen duidelijkheid. Heel frustrerend want ik wil hem zo graag beter maken en helpen).

Ik had nog een extra tip voor het recept: Vlees er na 30-60 minuten afhalen en even apart bewaren en daarna de botten zelf nog circa 12 uur laten koken en het vocht dan uitzeven en daarna het vlees weer minstens een half uurtje meekoken. Door de botten zo lang te laten koken trekken goede voedingsstoffen zoals calcium en (ooh wat erg, ben de naam ff kwijt) voornamelijk een bepaald aminozuur in het vocht waardoor het extra gezond wordt. Dus als je een keer de tijd hebt mss een idee? ;)
Oh dat is wel een goeie inderdaad, ga ik zeker een keer proberen. Ik had wel de tip gekregen om de botten te 'breken' voor het koken voor hetzelfde effect maar ik zie mezelf geen kippenpoten te lijf gaan met een hamer (denk dat jan het ook niet op prijs stelt als ik met z'n gereedschap aan de haal ga..handige harry dat ik ben :lol: )

Ik heb nog meer 'goed' nieuws, vorige week was Shiro maar bar weinig aangekomen en ik zag het een beetje somber in..maaarrrrrrr..nu hij weer zo lekker eet gaat het weer de goede kant op met zijn gewicht!
Hij is deze week precies 80 gram aangekomen en weegt nu 1507 gram (leeftijd 20 weken) :dans:
Gebruikersavatar
Mette
Berichten: 4624
Lid geworden op: 15 jul 2014 16:07
Aantal fretten: 1
Locatie: Enschede

Re: Shiro

Bericht door Mette »

Super!
Gebruikersavatar
Kick
Berichten: 13397
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:51
Aantal fretten: 1

Re: Shiro

Bericht door Kick »

Zo, dat wordt een lekkere knuffelbeer komende winter :mrgreen:
Gebruikersavatar
Marjan
Berichten: 23203
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:26

Re: Shiro

Bericht door Marjan »

Ik zie dat wel al een beetje voor me met die kip en de hamer. :brush:
Gebruikersavatar
yvonne
Berichten: 5980
Lid geworden op: 16 mar 2013 22:36
Aantal fretten: 1
Locatie: Oostvoorne (zuid holland)

Re: Shiro

Bericht door yvonne »

Ik heb niet eerder gereageerd omdat ik even een dipje had.
Alle ellende rondom de fretjes, het toch nog recente verlies van mijn BiBi en Flash brak me deze week
ineens helemaal op :cry:
Het is gewoon een vreselijk drama wat zich allemaal afspeelt momenteel, de reacties op facebook lees ik meestal niet meer en reageren doe ik al helemaal niet. Er is nu eenmaal een groep mensen met een enorm blok beton voor hun kop en die gaan het echt nooit leren. Verspilde energie vind ik het.
Maar ik sluit me aan bij alles wat iedereen zo’n beetje gezegd heeft.
Jullie doen het super en meer kun je gewoon niet doen. Het is een heerlijk mannetje :hart:
Minka
Berichten: 4824
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:08
Aantal fretten: 0

Re: Shiro

Bericht door Minka »

Je doet het uitstekend met Shiro. Dit is natuurlijk niet wat je met Shiro voor je zag, maar nu op naar het stabiel zijn.
Gebruikersavatar
Karen
Berichten: 12910
Lid geworden op: 15 jan 2013 23:24

Re: Shiro

Bericht door Karen »

Het is al gezgd, maar ik herhaal het ook nog maar eens: Jullie zijn heel goed bezig met al jullie fretjes! Ik vind dat jullie zo verschrikkelijk veel geleerd hebben het afgelopen jaar, je ogen op de juiste plek hebben, helder kunnen denken en nee, juist geen betweters zijn :D Als je de energie kunt opbrengen gewoon je hard blijven maken voor de gezondheid van de fretten. Heb je er een poosje even geen puf voor, dan geen poging doen om dat blok beton te verplaatsen hoor. Zo ben ik er deze week ook weer wat meer in gestapt, maar vermijd echt bepaalde facebook groepen even ;)

Shiro is zoooo' n heerlijk ventje :hart: :hart:


Oh en over de kippenbrij ga ik nog iets aanvullen in het hoofdstukje voeding. Ik dacht dat ik daar het recept al jaren gelden had neergezet namelijk....zo niet komt het er vandaag aan :D
Gebruikersavatar
Belin
Berichten: 345
Lid geworden op: 22 jun 2018 20:02
Aantal fretten: 3

Re: Shiro

Bericht door Belin »

Mijn kippenbrij is de simpele monkey-proof versie :clown: :mrgreen:

Bedankt voor de lieve reacties iedereen, Jan en ik zaten glunderend de complimentjes te lezen :mrgreen: :mrgreen: :hart: :hart:
Gebruikersavatar
Belin
Berichten: 345
Lid geworden op: 22 jun 2018 20:02
Aantal fretten: 3

Re: Shiro

Bericht door Belin »

Ik voel me iets minder gespannen wat betreft Shiro de laatste tijd, hij eet echt als een tijger momenteel, sta bijna te juichen als z'n voerbakjes leeg zijn in de ochtend. Hij vraagt soms ook om meer. Ik heb hem 2 dagen geleden zelfs 2 porties kip en een portie ziwipeak gevoerd, is allemaal netjes opgegaan en hij eet er ook nog brokjes bij.
De medicatie lijkt nu echt goed te werken. Misschien valse hoop..Hanneke had wel gezegd dat de Synulox een tijdelijke oppepper kon geven maar ik geniet er nu gewoon van.
Hij lijkt ook echt beter in z'n vel te zitten op het moment.

Qua uiterlijk is hij ook echt prachtig aan het worden, net een ijsbeer, heel mooi compact en gespierd en z'n vacht wordt ook heel mooi.
Als je hem ziet dan straalt hij echt iets mannelijks uit, zo van 'hier ben ik' maar hij heeft een klein hartje en laat zich heerlijk kroelen en kriebelen.
Het is zo'n fijn beestje, echt precies waar ik op had gehoopt qua karakter. :hart:

Ik heb niet zo veel goede foto's van hem want tijdens losloop tijd blijft hij nooit stilzitten dus de meeste foto's van hem zijn in z'n kooi genomen.

Deze zijn van vandaag en ik vind dat je hier ook echt al kan zien wat voor een beer het aan het worden is.

Afbeelding

Afbeelding

(slaperig zoals meestal na het spelen..zichzelf nog net semi uit z'n hangmat kunnen trekken :lol: :clown: )
Gebruikersavatar
Marjan
Berichten: 23203
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:26

Re: Shiro

Bericht door Marjan »

Heel fijn om te horen hoor! :hart:
Gebruikersavatar
Kick
Berichten: 13397
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:51
Aantal fretten: 1

Re: Shiro

Bericht door Kick »

Heerlijk om te lezen hoor! :D

Go Shiro, go!!! :juich:
Gebruikersavatar
Karen
Berichten: 12910
Lid geworden op: 15 jan 2013 23:24

Re: Shiro

Bericht door Karen »

Het is een prachtig ventje met een super karakter :hart:
Mijn duimen draaien heel hard voor hem dat hij het nog lang goed gaat doen met wat hulp van medicatie!
Gebruikersavatar
Mette
Berichten: 4624
Lid geworden op: 15 jul 2014 16:07
Aantal fretten: 1
Locatie: Enschede

Re: Shiro

Bericht door Mette »

Heerlijk hoor, ook dat je er zo van kunt genieten :hart:
Minka
Berichten: 4824
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:08
Aantal fretten: 0

Re: Shiro

Bericht door Minka »

Goed om te lezen dat je aan het genieten bent van Shiro.
Gebruikersavatar
Belin
Berichten: 345
Lid geworden op: 22 jun 2018 20:02
Aantal fretten: 3

Re: Shiro

Bericht door Belin »

Gebruikersavatar
Kick
Berichten: 13397
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:51
Aantal fretten: 1

Re: Shiro

Bericht door Kick »

Wat een cutie :hart:
Gebruikersavatar
Marjan
Berichten: 23203
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:26

Re: Shiro

Bericht door Marjan »

Och, wat is hij leuk. :hart: :hart: :hart:
Plaats reactie