Nash

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
Marjan

Re: Nash

Bericht door Marjan »

Ik kreeg vandaag kusjes van hem! :yahoo:
Hij was nog wel erg slaperig maar dat mag de pret niet drukken. :P
Kick
Aantal fretten: 1

Bericht door Kick »

We zijn het er trouwens steeds meer over uit hoeveel geluk we hebben met hem. Hij is superlief in z'n FN, maakt er geen puinhoop van en hij is superzindelijk. Of hij dat nou ergens geleerd heeft weten we dus niet maar hij lijkt wel gewoon dit soort dingen heel gewoon te vinden.

Vanmiddag is hij lekker lang los binnen en buiten geweest en vlak voor ons eten kreeg hij ook z'n eten. Hij vrat alles op en was weg; in z'n slaaphok en knockout.

Na m'n gewonde lip wacht ik nog even met kusjes :brush:
NKW

Bericht door NKW »

Klinkt alsof hij het super naar zn zin heeft bij jullie. Heel fijn dat hij het zo goed doet!
Mette

Bericht door Mette »

Dat is soms gewoon geluk hebben en net even het karakter. De ene heeft het er al meer inzitten dan de ander. Het kan daarnaast gestimuleerd of gebroken worden door de huisvesting en hygiene. Jullie hebben wrs het juiste karakter te pakken met een dosis er nog op tijd bij zijn :D .
Kick

Bericht door Kick »

We merken dat Nash al gaat reageren op z'n naam :D Verder gaat hij hartstikke goed, nog steeds lopen stuiteren en gek doen. In de tuin is hij in z'n element en het is genieten als je dat mooie witte snoetje helemaal onder de aarde tevoorschijn ziet komen :hart:

Morgen gaan we met ham naar Hanneke voor een check en een enting. Die heeft hij waarschijnlijk niet gekregen dus we nemen geen risico. Ik ben benieuwd op welke leeftijd Hanneke hem schat.
Minka
Aantal fretten: 0

Bericht door Minka »

Succes morgen met Nash.
Gepke
Aantal fretten: 3

Bericht door Gepke »

Succes morgen
Marjan

Bericht door Marjan »

Dank jullie wel. :)
yvonne

Bericht door yvonne »

Ik ben ook benieuwd, ik ga hem (en jullie) morgen zien bij Hanneke :mrgreen:
Kick

Bericht door Kick »

:mrgreen:
Marjan

Bericht door Marjan »

Hij is gewoon een kleine stink pup. :clown:

Gisteren hadden we hem even bij ons in de tuin:
IMG_3957.JPG
IMG_3957.JPG (243.19 KiB) 2464 keer bekeken
IMG_3958.JPG
IMG_3958.JPG (203.91 KiB) 2464 keer bekeken
IMG_3959.JPG
IMG_3959.JPG (187.38 KiB) 2464 keer bekeken
Kick

Bericht door Kick »

:hart:
Mette

Bericht door Mette »

:lol: hij heeft een feestje gehad! Fret met kater, so to speak.
Kick

Bericht door Kick »

Helaas was Nash toch niet helemaal ok. Nog niet iets echt ernstigs maar Hanneke vond z'n bijtreflex wat minder (zeker voor een pup) en hij was gevoelig bij de bullae (ik schrijf het vast verkeerd) en op z'n maag.

Uit z'n urineonderzoek kwam een te hoge pH waarde en toch weinig maar wel enkele ontstekingscellen. Dus ondanks dat hij nog zo jong is moet hij al aan de synolux :???:

Maar goed, Hanneke verwacht dat hij nog sterk en jong genoeg is om hier bovenop te komen dus we gaan ons best doen.

Hij heeft alleen een enorme bloedplek in z'n nek door het implantaat dus het mooie is er even af :clown:
Minka
Aantal fretten: 0

Bericht door Minka »

Dat is balen. Nu moet de synolux zijn best doen. Beterschap met Nash.
Mette

Bericht door Mette »

Zet hem op met Nash. Het is ook onmogelijk momenteel een gezonde fret in huis te nemen helaas. Vooral duimen dat het genoeg doet. Ik vond het met Fali aardig bizar dat er zelfs na zijn kuur aardig wat waardes veel beter waren, maar er alsnog toch echt nog ontstekingscellen waren. Het gaat er niet eens altijd meer uit. Gewoon stom :x
yvonne

Bericht door yvonne »

Hopelijk slaat de synulox aan.
Het is een leuk ventje hoor, wordt vast een flinkerd :mrgreen:
Marjan

Bericht door Marjan »

Een flinke stinkerd is het nu al zeker. :clown: Maar wel een lieve stinkerd, hij moet dus aan de synulox maar hij eet geen waltham. :?: Dus ik heb het halve tabletje fijn gedrukt, opgelost in een beetje water, in een spuitje gedaan en in zijn bekje gespoten en het ging er zonder morren in. :)
De komende dagen maar eens kijken of ik hem aan de smaak van waltham kan laten wennen. Dat is zeker ook handig voor in de toekomst.
Karen

Bericht door Karen »

Jammer hoor dat ook hij niet helemaal schoon is, maar het was te verwachten eigenlijk...
Ik duim dat hij er met een kuurtje synulox mooi vanaf is :D

Het is echt een heerlijk kereltje hoor :hart:

Oh en ik heb wel vaker synulox zo gegeven. Het smaakt helemaal niet vies voor ze. Andere medicijnen soms wel, dus aan de waltham wennen is tegenwoordig echt geen luxe!
Marjan

Bericht door Marjan »

Precies, ik weet van de kat van mijn ouders dat die de synulox tabletjes zo gewoon opeet. Maar voor de handigheid wil ik hem voor medicijnen ingeven toch aan de waltham laten wennen.

Vandaag hebben we een deel van de buitenkooi gesopt en ingericht voor Nash. Zo heeft hij ook een ruimte waarin hij zich kan terug trekken wanneer hij uitgespeeld is. Ook moest het water in de waterbak worden verschoond en kregen de planten in de plantenbak wat water. En dat vond die kleine donder prachtig, hij heeft weer even een glimlach op ons gezicht getoverd vandaag. :D

Hij ontdekte ook de kleine kiezeltjes in de waterbak en ontpopte zich tot een heuse steentjesdief! We hebben zo gelachen met hem, helemaal toen we wat grotere keien neerlegden daar waar hij steeds aan het snorkelen was, dat verontwaardigde koppie! Het was zo grappig dat ik snel mijn camera heb gepakt en ik ben zooooo blij met de sportstand daarop, kijk zelf maar:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding