Fali, deel 2
Re: Lenn, Eller, Mhysa, Patou en Fali, deel 2
Het is juist wel lekker om gewoon je sores van je af te schrijven, effe je ei kwijt. Ik vind het juist fijn om je berichten te lezen ondanks dat de inhoud misschien niet altijd even leuk is. Duimen voor je fretjes
- yvonne
- Aantal fretten: 1
Gewoon lekker alles van je afschrijven als je daar behoefte aan hebt, of het nou positief is of niet.
Het is toch ook zwaar waardeloos allemaal
Nogmaals sterkte met alles!
Het is toch ook zwaar waardeloos allemaal
Nogmaals sterkte met alles!
Juist blijven posten hoor Mette, als je daar behoefte aan hebt. Het is zoals het is en je kun het niet mooier maken. Het vaste clubje hier leeft en voelt met je mee.
Lenn klinkt inderdaad niet lekker
Alvast heel veel sterkte gewenst voor vrijdag
Lenn klinkt inderdaad niet lekker
Alvast heel veel sterkte gewenst voor vrijdag
Dat is lief. We gaan het zien vrijdag. Hopelijk vandaag een wat betere dag dan gisteren. Kon me ook totaal niet concentreren op werk door het overlijden van Wasabi. Het heeft allemaal zoveel bijeffecten.
Heel veel sterkte morgen ik hoop dat het meevalt en dat iedereen weer mee naar huis kan
Sterkte voor morgen
Heel veel sterkte vandaag Mette. Ik hoop op een beetje goed nieuws vanmiddag!
Ook van mij sterkte Mette, mijn duimen draaien.
Ook van.mij sterkte vandaag
Hoe is het gegaan Mette?
Ik vrees toch het ergste...
Ik vrees toch het ergste...
Ja helaas. Ik heb me even helemaal losgestort op de verschoonronde en inrichtronde om alle woede (richting mezelf dat ik slecht heb verschoond de laatste tijd; is al een paar weken geleden ipv netjes om de 1 a 2 weken) en verdriet eruit te werken. Was om half 6 thuis (Arnold ook opgehaald op de terugweg) en even flink huisgehouden. Wasmachine en droger draaien op volle toeren en er ligt vanalles in de prullenbak of klaar om weg te doen.
Ik heb Lenn, en gek genoeg ook Mhysa, achter moeten laten. Lenn zijn nieren gingen erg slecht (3 +++ op de eiwitten zelfs). Hij was al sinds 2015 niet zo goed (ingevallen flanken) maar het ging deze zomer dus wat harder en sinds 1,5 week werd hij echt dun. Er was geen redden meer aan, hij zou nierfalen hebben gekregen op korte termijn. Alles wat ik sinds juni in mocht zetten aan middelen deed niets voor hem.
Eller heeft gewoon middenoor en maagproblemen, al sinds pup. Wederom een ontstekinkje gaande en op basis van onderzoek kon wel gezegd worden dat ook hij mocht gaan, of ik kon nog een synulox kuur gaan inzetten om hem nog een laatste boost te geven, met metocloperamide (hij krijgt nu alleen omeprazole al heel lang, en vroeger maagbeschermer tot dat niet meer ging). Ik heb eerst Mhysa laten onderzoeken omdat die niet goed zonder hem kan (spelen) en Arnold gebeld voor zijn advies, maar we zijn toch voor de kuur gegaan. Zijn kansen zijn nog wel tot aan volgende zomer / half jaar, en dat gun ik hem. Ik duim dat hij er goed op reageert zodat hij van zijn laatste tijd kan genieten.
Mhysa bleek spontaan nog slechter eraan toe te zijn dan Eller. Tussen Eller en Lenn in; die nieren begonnen echt flink niet goed te gaan. Ook ontstekingscellen en ga zo maar door. Ze had een kuur kunnen krijgen... maar een korte boost (denk aan maximaal 3 maandjes). Dat was me te kort, dus ik heb haar laten gaan.
Patou liet zich uitstekend doorvoelen en wel wat gaande in haar urine te zien, dus ze krijgt even een synulox kuur, maar verdomd ze doet het nog steeds behoorlijk goed. Het is ongelooflijk, mijn stoere muisje. Daar ben ik heel erg blij mee.
Fali is duidelijk veel verbetert door zijn kuur sinds juni. Helaas wél ondanks de kuur nog wat ontstekingscellen... maar we kunnen niet aan de gang blijven met antibiotica dus we moeten het even aankijken.
Eller, Patou en Fali hebben een enting gekregen. Ik heb alle kooien en losloopruimtes gestript, schoongemaakt. Zelfs e naambordjes eindelijk van de kooien buiten gehaald (Fali binnen erop, Lenn in de la), die van Fé eraf, die van Patou verplaatst en die van Mhysa eraf. Eller heeft nu 3 FN delen, het stuk van Mhysa erbij. Ik heb zijn nachthok er gezet (voorheen die van Koda en toen Fali, maar alles is van buiten naar binnen gegaan) en daar ligt hij gelijk weer in te slapen. Man wat is hij daar blij mee.
Fali zit in een dubbele horizontale FN onder Patou nu. En Patou er dus boven, waar ik nu ook 'weer' de zolderverdieping voor open heb gesteld. Dat had ik expres niet gedaan nadat Fé was overleden, want ik wou mezelf even een tikkeltje verschoonrust gunnen. Ik voelde die periode dat dat er even bij in zou schieten door de stemming al aankomen namelijk...
Ik ga dus door met drie fretten . Waaronder godzijdank nog steeds mijn fantastische Patoutje met nog een redelijk uitzicht, want zonder moertje kan ik toch heul heul moeilijk . Ik kwam thuis met de realisatie dat ik nu 2 rammen en 1 moertje heb namelijk (ook qua kleedjes en hangmatten). Heel vreemd.
Ik heb Lenn, en gek genoeg ook Mhysa, achter moeten laten. Lenn zijn nieren gingen erg slecht (3 +++ op de eiwitten zelfs). Hij was al sinds 2015 niet zo goed (ingevallen flanken) maar het ging deze zomer dus wat harder en sinds 1,5 week werd hij echt dun. Er was geen redden meer aan, hij zou nierfalen hebben gekregen op korte termijn. Alles wat ik sinds juni in mocht zetten aan middelen deed niets voor hem.
Eller heeft gewoon middenoor en maagproblemen, al sinds pup. Wederom een ontstekinkje gaande en op basis van onderzoek kon wel gezegd worden dat ook hij mocht gaan, of ik kon nog een synulox kuur gaan inzetten om hem nog een laatste boost te geven, met metocloperamide (hij krijgt nu alleen omeprazole al heel lang, en vroeger maagbeschermer tot dat niet meer ging). Ik heb eerst Mhysa laten onderzoeken omdat die niet goed zonder hem kan (spelen) en Arnold gebeld voor zijn advies, maar we zijn toch voor de kuur gegaan. Zijn kansen zijn nog wel tot aan volgende zomer / half jaar, en dat gun ik hem. Ik duim dat hij er goed op reageert zodat hij van zijn laatste tijd kan genieten.
Mhysa bleek spontaan nog slechter eraan toe te zijn dan Eller. Tussen Eller en Lenn in; die nieren begonnen echt flink niet goed te gaan. Ook ontstekingscellen en ga zo maar door. Ze had een kuur kunnen krijgen... maar een korte boost (denk aan maximaal 3 maandjes). Dat was me te kort, dus ik heb haar laten gaan.
Patou liet zich uitstekend doorvoelen en wel wat gaande in haar urine te zien, dus ze krijgt even een synulox kuur, maar verdomd ze doet het nog steeds behoorlijk goed. Het is ongelooflijk, mijn stoere muisje. Daar ben ik heel erg blij mee.
Fali is duidelijk veel verbetert door zijn kuur sinds juni. Helaas wél ondanks de kuur nog wat ontstekingscellen... maar we kunnen niet aan de gang blijven met antibiotica dus we moeten het even aankijken.
Eller, Patou en Fali hebben een enting gekregen. Ik heb alle kooien en losloopruimtes gestript, schoongemaakt. Zelfs e naambordjes eindelijk van de kooien buiten gehaald (Fali binnen erop, Lenn in de la), die van Fé eraf, die van Patou verplaatst en die van Mhysa eraf. Eller heeft nu 3 FN delen, het stuk van Mhysa erbij. Ik heb zijn nachthok er gezet (voorheen die van Koda en toen Fali, maar alles is van buiten naar binnen gegaan) en daar ligt hij gelijk weer in te slapen. Man wat is hij daar blij mee.
Fali zit in een dubbele horizontale FN onder Patou nu. En Patou er dus boven, waar ik nu ook 'weer' de zolderverdieping voor open heb gesteld. Dat had ik expres niet gedaan nadat Fé was overleden, want ik wou mezelf even een tikkeltje verschoonrust gunnen. Ik voelde die periode dat dat er even bij in zou schieten door de stemming al aankomen namelijk...
Ik ga dus door met drie fretten . Waaronder godzijdank nog steeds mijn fantastische Patoutje met nog een redelijk uitzicht, want zonder moertje kan ik toch heul heul moeilijk . Ik kwam thuis met de realisatie dat ik nu 2 rammen en 1 moertje heb namelijk (ook qua kleedjes en hangmatten). Heel vreemd.
- yvonne
- Aantal fretten: 1
Wat triest Mette, weer 2 fretjes naar de regenboogbrug
Sterkte en een dikke
Sterkte en een dikke
Vreselijk weer. Heel veel sterkte Mette.
Jeetje Mette, het gaat zo wel heel erg snel allemaal. Ook heel erg veel sterkte van mij toegewenst.
Ohnee
Veel sterkte meis. Dikke knuf!!!
Veel sterkte meis. Dikke knuf!!!
Dank jullie wel. Het is heel raar twee tegelijk. Nog nooit hoeven doen. Het doet vreselijk pijn, maar het zet wel aan tot nu eens flink opruimen wat me na Fé nog niet goed lukte. We zijn nu bezig met het buitenhok demonteren en een afspraak met de afvalverwerking maken dat ze het op komen halen (kost 22,50 en de kilo's natuurlijk). Het ding is zo groot en lomp dat we wrs andes de auto beschadigen en 4 ritten kwijt zijn. Ook het oude kastje van Shiloh / Patou en voorheen heel kort Fali gaat mee. Het buitenhok uit elkaar halen heeft Arnold grotendeels gedaan. Goddank, want ik kan er amper aan denken. Hij staat voor mij gelijk aan Koda en Lenn.
Wel tevreden met de nieuwe opzet nu. Beide losloopruimtes zijn weer begaanbaar voor ze dus weer meer ruimte. Lenn had de kleine de laatste maanden in beslag als zijn kooi.
Eller heeft het bovendeel van Mhysa erbij: En deze twee zaten al zo sinds Fé was overleden, maar Patou heeft nu haar zolderdeel erbij gekregen: Ik kom nog steeds bodemhoezen en plateauhoezen tekort om 1 hele verschoonronde door te kunnen, maar heb gemerkt dat als ik een handdoek erover drapeer dat ook prima werkt, dus Fali heeft om en om handdoeken of bodemkleden.
Ik heb ook het tweede plateau van Fali eruit gehaald, want kwam er toch 3 poepjes op tegen. Dan maar niet... want ik ga niet aan een vierde bak beginnen.
Wel tevreden met de nieuwe opzet nu. Beide losloopruimtes zijn weer begaanbaar voor ze dus weer meer ruimte. Lenn had de kleine de laatste maanden in beslag als zijn kooi.
Eller heeft het bovendeel van Mhysa erbij: En deze twee zaten al zo sinds Fé was overleden, maar Patou heeft nu haar zolderdeel erbij gekregen: Ik kom nog steeds bodemhoezen en plateauhoezen tekort om 1 hele verschoonronde door te kunnen, maar heb gemerkt dat als ik een handdoek erover drapeer dat ook prima werkt, dus Fali heeft om en om handdoeken of bodemkleden.
Ik heb ook het tweede plateau van Fali eruit gehaald, want kwam er toch 3 poepjes op tegen. Dan maar niet... want ik ga niet aan een vierde bak beginnen.
ooh wat gaat dat snel zeg van 6 naar 3 fretten. Echt heel naar zo twee tegelijk sterkte voor de komende tijd Wel fijn dat het goed gaat met Patou. En je hebt er wel een hele mooie ruimte van gemaakt voor de overgebleven fretten ze hebben een hoop ruimte zo.
Ja het is erg vreemd. Ik moet nog even aan de nieuwe situatie wennen merk ik. Ze hebben al een heleboel extra knuffeltjes gekregen. That's for sure!
Ongelooflijk dat er dan "ineens" weer 2 weg zijn Heel veel sterkte de komende tijd met verwerken van alles! En lekker blijven genieten van je andere fretjes.
Lenn en Mhysa mogen uit de titel . Morgen worden ze gecremeerd. Het belletje kwam toch weer even aan merk ik. Ik laat ze dit keer niet terugkomen maar uitstrooien en moet daaraan wennen. Voorheen begroef ik de fretjes 'die ik niet op de plank hoefde' altijd bij mijn ouderlijk huis, maar mijn vader is verhuisd. En fretjes die op de plank komen zijn de fretjes die echt voor een verandering in mijn frettencarriere hebben gezorgd had ik ooit besloten. Het blijft een moeilijke afweging, maar ik heb dit keer besloten om ze dan maar te laten cremeren en uitstrooien. Een vreemde nieuwe fase.