Brokken, welke verpakking
Brokken, welke verpakking
Goededag,
Ik ben bezig om goede brokken voor fretjes te importeren.
Vleesaandeel wordt hoger dan 85% en geen granen of andere niet dierlijke toevoegingen.
Maar ik vraag me af, wat zou de verpakkingsinhoud moeten zijn.
Totally Ferret is 1,75 kilo en mijn eigen fretje doet daar maanden mee.
Ik zit te denken aan 2 en 5 kilo verpakkingen.
Wat is jullie idee hierover?
GJ
Ik ben bezig om goede brokken voor fretjes te importeren.
Vleesaandeel wordt hoger dan 85% en geen granen of andere niet dierlijke toevoegingen.
Maar ik vraag me af, wat zou de verpakkingsinhoud moeten zijn.
Totally Ferret is 1,75 kilo en mijn eigen fretje doet daar maanden mee.
Ik zit te denken aan 2 en 5 kilo verpakkingen.
Wat is jullie idee hierover?
GJ
Re: Brokken, welke verpakking
Ik zou het bij 2 kilo verpakkingen laten. Daar doet 1 fret een maand of 2 mee sowieso. Het liefst is de verpakking zo kort mogelijk open. Bij een 5 kilo verpakking moet je echt wel minstens 4 fretten hebben die ervan eten.
Ik heb nog even gedacht aan 1,5 kilo verpakkingen maar de verpakkingen zijn redelijk prijzig en dan trekt het de totaalprijs redelijk omhoog.
Zelf gooi ik het voer altijd in een afgesloten plastic tonnetje, dan blijft het vers.
Als je 40 gram per dag per fret aanhoudt dan doe je een dag of 50 met 2 kilo.
GJ
Zelf gooi ik het voer altijd in een afgesloten plastic tonnetje, dan blijft het vers.
Als je 40 gram per dag per fret aanhoudt dan doe je een dag of 50 met 2 kilo.
GJ
Totally Ferret is allang niet meer de beste, hier verkrijgbare, brok voor fretten dus ik ben eigenlijk wel benieuwd wat jij dan onder een goede brok verstaat.
En verder ben in nieuwsgierig of het importeren van deze brokken een commerciële bedoeling heeft.
En verder ben in nieuwsgierig of het importeren van deze brokken een commerciële bedoeling heeft.
Beste GJ, misschien is het leuk om je zelf even voor te stellen en wat over je zelf te vertellen zodat we een beetje een beeld van je krijgen.
Voeding voor de fret is een aparte tak van sport om het zo maar te zeggen en zijn er hele theorieën en praktijksituaties aan vooraf gegaan om te zien wat het best bij welke fret past.
We willen best meedenken maar dan hebben we wel wat meer info nodig.
Voeding voor de fret is een aparte tak van sport om het zo maar te zeggen en zijn er hele theorieën en praktijksituaties aan vooraf gegaan om te zien wat het best bij welke fret past.
We willen best meedenken maar dan hebben we wel wat meer info nodig.
Beste GJ, ik ben best benieuwd wat jij dan 'goede frettenbrokken' vindt en waarom die geïmporteerd moeten worden. Er zijn een aantal fantastische brokken goed verkrijgbaar via internet en worden gewoon in NL geleverd, ook al zit de fabrikant in het buitenland.
Ik zou heel graag meer info willen heben over deze brokken, zoals de naam, samenstelling, analyse en de fabrikant er van. Als het onbekende brokvoeding is, zou ik graag in contact met de fabrikant willen komen namelijk.
Verder sluit ik me aan bij Kick en Marjan. Wel zo leuk om te weten wie je bent, wie je fretten zijn en je bedoeling met je posting. Dit is een forum voor liefhebbers en goede voorlichting. Dat laatste willen we zelf wel achter staan en daar is meer informatie voor nodig in jouw geval.
Ik zou heel graag meer info willen heben over deze brokken, zoals de naam, samenstelling, analyse en de fabrikant er van. Als het onbekende brokvoeding is, zou ik graag in contact met de fabrikant willen komen namelijk.
Verder sluit ik me aan bij Kick en Marjan. Wel zo leuk om te weten wie je bent, wie je fretten zijn en je bedoeling met je posting. Dit is een forum voor liefhebbers en goede voorlichting. Dat laatste willen we zelf wel achter staan en daar is meer informatie voor nodig in jouw geval.
Sorry, ik was even bezig met wat dingen te regelen en zat niet hier op het forum.
Ik weet dat het raar overkomt maar ik moest snel even weten wat jullie verpakkingswensen zijn.
Zelf heb ik 1 fretje, ze is nu een jaar of 6 oud.
Het is een "tweedehandsje" was verwaarloosd toen ik haar ophaalde en ze vertrouwde niemand.
Ze is nu een jaar of 6 bij me en is helemaal vrij, loopt altijd te mokken en te springen in huis.
Door een leverziekte zit ik al een jaar thuis en heb alle tijd voor haar.
Af en toe moet ik met spoed naar het ziekenhuis en dan mag ze bij iemand logeren, dat vind ze ook allemaal prima.
Ik heb de afgelopen jaren gemerkt dat voedsel heel belangrijk is voor een fretje.
Dat wordt ook bevestigd door dierenartsen die weten wat een fretje is.
Een probleem van goed voer is verkrijgbaarheid.
Hier in de dierenwinkel hebben ze geen frettenvoer en sommige dierenwinkels willen zelfs konijnenvoer aanraden.
Het is toch een knaagdier??
Ja, er is online wel iets te koop wat erg goed is maar als je een kleine verpakking besteld dan komt daar 10 euro verzendkosten bij.
Plus dat een hoop mensen geen duits of engels spreken en ook geen Paypal hebben.
Dat is de reden waarom ik iets goeds in Nederland wil kunnen leveren, tegen een goede prijs.
Zodat alle fretjes hier in Nederland gezond kunnen eten.
Binnenkort weet ik meer, ik heb allerlei onderzoeksresultaten van dat voer gekregen met de gegevens van de samenstelling.
Ik moet zo'n 25 pagina's met informatie doorlezen.
Half oktober weet ik meer.
GJ
Ik weet dat het raar overkomt maar ik moest snel even weten wat jullie verpakkingswensen zijn.
Zelf heb ik 1 fretje, ze is nu een jaar of 6 oud.
Het is een "tweedehandsje" was verwaarloosd toen ik haar ophaalde en ze vertrouwde niemand.
Ze is nu een jaar of 6 bij me en is helemaal vrij, loopt altijd te mokken en te springen in huis.
Door een leverziekte zit ik al een jaar thuis en heb alle tijd voor haar.
Af en toe moet ik met spoed naar het ziekenhuis en dan mag ze bij iemand logeren, dat vind ze ook allemaal prima.
Ik heb de afgelopen jaren gemerkt dat voedsel heel belangrijk is voor een fretje.
Dat wordt ook bevestigd door dierenartsen die weten wat een fretje is.
Een probleem van goed voer is verkrijgbaarheid.
Hier in de dierenwinkel hebben ze geen frettenvoer en sommige dierenwinkels willen zelfs konijnenvoer aanraden.
Het is toch een knaagdier??
Ja, er is online wel iets te koop wat erg goed is maar als je een kleine verpakking besteld dan komt daar 10 euro verzendkosten bij.
Plus dat een hoop mensen geen duits of engels spreken en ook geen Paypal hebben.
Dat is de reden waarom ik iets goeds in Nederland wil kunnen leveren, tegen een goede prijs.
Zodat alle fretjes hier in Nederland gezond kunnen eten.
Binnenkort weet ik meer, ik heb allerlei onderzoeksresultaten van dat voer gekregen met de gegevens van de samenstelling.
Ik moet zo'n 25 pagina's met informatie doorlezen.
Half oktober weet ik meer.
GJ
Ik ben heel benieuwd.
Overigens herken ik het beeld wat je schept niet echt. Er zijn genoeg Nederlandse websites, die in het Nederlands, goede voeding voor fretten verkopen. Er komt inderdaad bij afname van slechts een enkele kleine verpakking verzendkosten bij (heel vaak ook maar 6,95), maar dat is bij elke willekeurige online aankoop zo. Betalingen kunnen op meerdere manieren gedaan worden, wel via een bank of paypal.
Dat er in de vele fysieke dierenwinkels geen kwaliteitsvoer voor frettenaanwezig is, heeft een achterliggende commerciele reden. Ik ben heel benieuwd of jij het voor elkaar kunt krijgen om "jouw goede voeding" wijdverspreid bij dierenwinkels in de schappen kunt laten verschijnen
*volgt de ontwikkelingen
Overigens herken ik het beeld wat je schept niet echt. Er zijn genoeg Nederlandse websites, die in het Nederlands, goede voeding voor fretten verkopen. Er komt inderdaad bij afname van slechts een enkele kleine verpakking verzendkosten bij (heel vaak ook maar 6,95), maar dat is bij elke willekeurige online aankoop zo. Betalingen kunnen op meerdere manieren gedaan worden, wel via een bank of paypal.
Dat er in de vele fysieke dierenwinkels geen kwaliteitsvoer voor frettenaanwezig is, heeft een achterliggende commerciele reden. Ik ben heel benieuwd of jij het voor elkaar kunt krijgen om "jouw goede voeding" wijdverspreid bij dierenwinkels in de schappen kunt laten verschijnen
*volgt de ontwikkelingen
Ik vind de verzendkosten van 10 euro ook erg overdreven, Ik bestel bij ZooPlus en Metpets de Orijen en Virbac brokken en daar zijn de verzendkosten echt veel lager dan wat jij schetst. Bij Zooplus is dat in Nederland zelfs maar 2,99 en bij Metpets 3,95 en dat vind ik best schappelijke bedragen.
Ik herken het ook niet. Althans; 'wij fretteneigenaren' weten en leren vrij snel dat je niet in dierenwinkels je frettenvoer moet kopen als je een voet op de wereld van het internet zet. De gemakkelijke eigenaar zal met whatever merk frettenbrokjes ze in de dierenwinkel hebben liggen aan komen zetten, maar ik heb nog nooit een onwetende eigenaar knaagdier-/konijnenvoeding horen voeren of aangeraden horen worden. Bijna elke dierenwinkel heeft wel 1 merk frettenbrok op de plank staan is mijn ervaring, en dus kiest men dan daarvoor. Tenzij men zich dus op het internet begeeft... Ik kan wel zeggen dat Karen absurd veel van voeding weet en ik dus blij ben her en der haar kennis te kunnen vragen als ik iets niet snap, maar het is niet mijn expertise gebied dus ik hou me ook vooral aan wat deze kenners én nog belangrijker ervaring ons leren. Bij mij doet Orijen cat & kitten het al jaaaaren goed maar desondanks ben ik door de maagproblemen en goede ervaringen met Virbac pre-neutered begonnen, en heb echt gemerkt dat ze dat iets zachter op de maag valt ondanks dat de waardes misschien minder ideaal dan Orijen zijn. Waardes en kennis zeggen niet altijd alles. Ik ben zelf erg voorzichtig met voeding en vertrouw pas een voeding als het tenminste 2-4 jaar fantastische resultaten geeft bij wijze van.
Iedereen heeft zijn eigen mening over voer.
Maar belangrijk voor een fret is dat het zoveel mogelijk dierlijke eiwitten en vetten bevat omdat het darmkanaal van een fret heel kort is en het daarom snel opgenomen moet kunnen worden.
Plantaardige eiwitten (wat vaak in goedkopere voeders gedaan wordt) hebben meer tijd nodig om te verteren en die tijd is er niet.
Het produkt dat ik (vrijwel zeker) in Nederland wil gaan leveren is al sinds 2004 op de markt.
Wordt verkocht in Europa, USA, Zuid-Korea en Saudi Arabie.
De verzendkosten van een kleine verpakking zijn echt 10 euro.
Mijn fret eet het inmiddels een jaar of 4 en ze is nooit ziek, nooit kaal, geen rare dingen.
Ik ga volgende week even wat testzakjes naar een frettentehuis brengen waar ook "moeilijke" fretjes zitten.
En ik zal proberen wat testzakjes te krijgen voor mensen hier op het forum.
Bedrijven als Medpets en Zooplus kunnen heel lage verzendkosten rekenen omdat ze meer dan 5000 pakjes per jaar versturen alleen koop ik er zelf nooit iets omdat ik mijn geld liever uitgeef bij een kleine dierenwinkel in de buurt.
Er is een lijst van de beste frettenvoeders.
Hij is van december 2017.
https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... edit#gid=0" onclick="window.open(this.href);return false;
GJ
Maar belangrijk voor een fret is dat het zoveel mogelijk dierlijke eiwitten en vetten bevat omdat het darmkanaal van een fret heel kort is en het daarom snel opgenomen moet kunnen worden.
Plantaardige eiwitten (wat vaak in goedkopere voeders gedaan wordt) hebben meer tijd nodig om te verteren en die tijd is er niet.
Het produkt dat ik (vrijwel zeker) in Nederland wil gaan leveren is al sinds 2004 op de markt.
Wordt verkocht in Europa, USA, Zuid-Korea en Saudi Arabie.
De verzendkosten van een kleine verpakking zijn echt 10 euro.
Mijn fret eet het inmiddels een jaar of 4 en ze is nooit ziek, nooit kaal, geen rare dingen.
Ik ga volgende week even wat testzakjes naar een frettentehuis brengen waar ook "moeilijke" fretjes zitten.
En ik zal proberen wat testzakjes te krijgen voor mensen hier op het forum.
Bedrijven als Medpets en Zooplus kunnen heel lage verzendkosten rekenen omdat ze meer dan 5000 pakjes per jaar versturen alleen koop ik er zelf nooit iets omdat ik mijn geld liever uitgeef bij een kleine dierenwinkel in de buurt.
Er is een lijst van de beste frettenvoeders.
Hij is van december 2017.
https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... edit#gid=0" onclick="window.open(this.href);return false;
GJ
Het jammere is dat in een dergelijke lijst er echt puur naar de inhoud wordt gekeken. Breek me de bek bijv. niet open over Frettchen4You. Frettchen4You Revolution kun je hier genoeg over op het forum vinden maar is ronduit gevaarlijk om aan je fret te voeren. De fabrikant heeft me ooit letterlijk verklaard dat hij het qua waardes zo op de markt brengt omdat dit is wat goed verkoopt. Ze hebben de voeding zelf naar die 'ideaalwaardes' en ingrediënten omgezet. Helemaal geen enkele basis van of zulke ideaalwaardes het ook wel echt goed doen bij een fret. Nu was ik al bekend met Frettchen4You risico's nog voor ze met Revolution kwamen dus ik ben er niet eens aan begonnen, maar diegene die het wel deed kun je hier op het forum ook nog treffen.
Hoe dan ook vind ik praktijk belangrijker dan theorie. Het ging jou om Totally Ferret toch of heb ik dat verkeerd gelezen? Want wat heeft die bijv. met dit schema van doen? Over TF heb ik geen beste ervaringen van vele goede kennissen vernomen (nadat de productie van Amerika naar EU verhuisd was zijn er tig fretten geweest die echt slechte ontlasting kregen) dus ik ben er zelfs nooit aan begonnen. Maar wie weet hebben we het nu over een andere voeder? Het wordt me niet helemaal duidelijke welke specifieke voeder je op doelt.
Hoe dan ook vind ik praktijk belangrijker dan theorie. Het ging jou om Totally Ferret toch of heb ik dat verkeerd gelezen? Want wat heeft die bijv. met dit schema van doen? Over TF heb ik geen beste ervaringen van vele goede kennissen vernomen (nadat de productie van Amerika naar EU verhuisd was zijn er tig fretten geweest die echt slechte ontlasting kregen) dus ik ben er zelfs nooit aan begonnen. Maar wie weet hebben we het nu over een andere voeder? Het wordt me niet helemaal duidelijke welke specifieke voeder je op doelt.
Ik ga hier mee off-topic en dat juist ik niet moeten doen maar ik kan het niet laten; laat jij je fret regelmatig door een deskundige dierenarts onderzoeken? Bijvoorbeeld wanneer hij/zij geënt moet worden. En laat je wel eens bloed- en of urineonderzoeken doen?gjvo schreef:Mijn fret eet het inmiddels een jaar of 4 en ze is nooit ziek, nooit kaal, geen rare dingen.
Ik vraag dit niet als aanval maar zoals je (hopelijk) hier en elders op het internet hebt kunnen lezen zijn er nog al wat gezondheidsproblemen. Die hebben niet met brokvoer te maken maar ik vraag het omdat ik puur benieuwd ben of jou fret echt zo gezond is zoals je zegt want dat zou dan nog wel eens een unicum kunnen zijn.
Als je fret min of meer 'onder controle' staat en alleen die brok eet én gezond is dan zou het wel eens interessant kunnen worden.
Ach die lijst is mij bekend...en wordt opgesteld met wat er op papier door de producent wordt opgegeven.
Als nummer 1 staat de Revolution, waar zeer veel fretten toch behoorlijk ziek zijn geweest en op zijn minst erg in conditie van achteruit gegaan zijn. Bewezen met bloedwaardes! Velen hebben er behoorlijke maagdarmklachten door gekregen. Deze brokjes zijn inderdaad alleen in Duitsland verkrijgbaar, maar verzending gaat uitstekend.
De brokjes van Natural cat (meadowland en Fees Favorite) worden momenteel uitgebreid getest. Binnenkort zullen de eerste bloedcontroles en evaluaties binnenkomen. Deze brokjes zijn ook in Nederland verkrijgbaar.
Orijen wordt hier al jaren zeer succesvol gegeven en is zeer goed verkrijgbaar.
Wellness Core is algemeen verkrijgbaar bij diverse dierenwinkels, wo Pets Place, naast webwinkels. Ik ken een aantal fretten die het (liever niet) eten. Echt bijzonder goed doen ze het er niet op.
Bovendien mis ik nog wat merken voeding, waar fretten het ook (best) goed op doen. Ook met hoog percentage vlees en dierlijk aandeel (70+%) en graanvrij....dat laatste hoeft overigens lang niet altijd beter te zijn voor je fret Er zijn genoeg graanvrije plantaardige toevoegingen die voor een fret veel irriterender op maagdarm werken dan bijvoorbeeld mais of gerst; zoals aardappel en erwt. Laat die nou net zeer vaak in graanvrije voeders gebruikt worden.
Ik ben erg benieuwd met welk voer jij komt
Daarnaast ben ik het geheel met Kick eens! Na alles wat er de afgelopen tijd met de gezondheid van fretten gebeurd is en met name het stug blijven verklaren dat "mijn fret super gezond is" zonder daar onderzoeksresultaten van te kunnen laten zien, ben ik op zijn minst wat sceptisch geworden bij zulke verklaringen. Vele van deze verklaringen blijken bij nader onderzoek toch niet zo te zijn namenlijk.
Als nummer 1 staat de Revolution, waar zeer veel fretten toch behoorlijk ziek zijn geweest en op zijn minst erg in conditie van achteruit gegaan zijn. Bewezen met bloedwaardes! Velen hebben er behoorlijke maagdarmklachten door gekregen. Deze brokjes zijn inderdaad alleen in Duitsland verkrijgbaar, maar verzending gaat uitstekend.
De brokjes van Natural cat (meadowland en Fees Favorite) worden momenteel uitgebreid getest. Binnenkort zullen de eerste bloedcontroles en evaluaties binnenkomen. Deze brokjes zijn ook in Nederland verkrijgbaar.
Orijen wordt hier al jaren zeer succesvol gegeven en is zeer goed verkrijgbaar.
Wellness Core is algemeen verkrijgbaar bij diverse dierenwinkels, wo Pets Place, naast webwinkels. Ik ken een aantal fretten die het (liever niet) eten. Echt bijzonder goed doen ze het er niet op.
Bovendien mis ik nog wat merken voeding, waar fretten het ook (best) goed op doen. Ook met hoog percentage vlees en dierlijk aandeel (70+%) en graanvrij....dat laatste hoeft overigens lang niet altijd beter te zijn voor je fret Er zijn genoeg graanvrije plantaardige toevoegingen die voor een fret veel irriterender op maagdarm werken dan bijvoorbeeld mais of gerst; zoals aardappel en erwt. Laat die nou net zeer vaak in graanvrije voeders gebruikt worden.
Ik ben erg benieuwd met welk voer jij komt
Daarnaast ben ik het geheel met Kick eens! Na alles wat er de afgelopen tijd met de gezondheid van fretten gebeurd is en met name het stug blijven verklaren dat "mijn fret super gezond is" zonder daar onderzoeksresultaten van te kunnen laten zien, ben ik op zijn minst wat sceptisch geworden bij zulke verklaringen. Vele van deze verklaringen blijken bij nader onderzoek toch niet zo te zijn namenlijk.
Wat betreft bloedwaarden.
Ze is 6 maanden geleden helemaal doorgelicht, geen rare waarden gevonden, dus lijkt gezond.
Ik heb dat gedaan omdat haar urine wat sterker rook.
Wat betreft Frettchen4you.
Er is jaren geleden een ruzie geweest tussen 2 personen die het op de markt brachten, die hebben onwaarheden op fora geschreven.
Als ik onafhankelijke testen zie van de samenstelling van het voer bekijk dan klopt de omschrijving die op de verpakking staat vrijwel exact met wat erin zit.
Er zijn meer voeders die goed zijn, het is ook maar net of je fretje het lekker vind.
Je voer kan nog zo goed zijn, als het niet gegeten wordt dan schiet het ook niet op.
GJ
Ze is 6 maanden geleden helemaal doorgelicht, geen rare waarden gevonden, dus lijkt gezond.
Ik heb dat gedaan omdat haar urine wat sterker rook.
Wat betreft Frettchen4you.
Er is jaren geleden een ruzie geweest tussen 2 personen die het op de markt brachten, die hebben onwaarheden op fora geschreven.
Als ik onafhankelijke testen zie van de samenstelling van het voer bekijk dan klopt de omschrijving die op de verpakking staat vrijwel exact met wat erin zit.
Er zijn meer voeders die goed zijn, het is ook maar net of je fretje het lekker vind.
Je voer kan nog zo goed zijn, als het niet gegeten wordt dan schiet het ook niet op.
GJ
Ruzies onderling zal me een biet zijn... het gaat mij om de praktijk, en wat betreft F4Y heb ik zulke schokkende dingen gezien dat ik er ver vandaan blijf .
Mette, kan je me zeggen wat voor problemen er waren met F4Y?
Die je uit eigen ervaring gezien hebt?
Je mag het ook per PB doen.
Gert-Jan
Die je uit eigen ervaring gezien hebt?
Je mag het ook per PB doen.
Gert-Jan
Nee, liever niet. Maar om de grootsheid ervan aan te geven hebben de fokkers met name met open schedeltjes te maken gekregen, waaronder ik zelf. De gezondheidsklachten en testresultaten van de nieuwste recepturen F4Y zijn ook hier op het forum te vinden.
Als ik het forum zo doorlees dan waren er problemen met het oude voer.
En van alle klachten is niet bewezen dat het ook echt aan het voer lag.
Als ze iets anders gegeten hadden had dat voer de schuld gekregen.
Dus wat mij betreft geen overtuigend bewijs.
Mijn fretje is kerngezond en ze eet alleen maar F4Y Revolution.
Een kennis van me in Duitsland heeft 12 fretjes, eten ook alleen maar F4Y revolution en hij heeft ook nooit problemen met zijn fretjes, de oudste is bijna 10 jaar.
Als er echt alleen maar inzit wat op de verpakking staat en wat ook in het testrapport staat dan kan een fretje daar niet zomaar ziek van worden, dan moeten er andere oorzaken zijn.
Ik zal eens kijken of ik zelf wat brokjes kan laten analiseren, wat de bestanddelen zijn.
GJ
En van alle klachten is niet bewezen dat het ook echt aan het voer lag.
Als ze iets anders gegeten hadden had dat voer de schuld gekregen.
Dus wat mij betreft geen overtuigend bewijs.
Mijn fretje is kerngezond en ze eet alleen maar F4Y Revolution.
Een kennis van me in Duitsland heeft 12 fretjes, eten ook alleen maar F4Y revolution en hij heeft ook nooit problemen met zijn fretjes, de oudste is bijna 10 jaar.
Als er echt alleen maar inzit wat op de verpakking staat en wat ook in het testrapport staat dan kan een fretje daar niet zomaar ziek van worden, dan moeten er andere oorzaken zijn.
Ik zal eens kijken of ik zelf wat brokjes kan laten analiseren, wat de bestanddelen zijn.
GJ
Heb je wel het juiste topic te pakken gehad dan? Er staat duidelijk dat de test is gedaan met rEvolution (en Chick Norris).
De resultaten die er staan zijn niet zo uitgebreid, omdat er gelijk al gedreigd werd met laster, toen er begonnen werd resultaten en bloeduitslagen te vermelden
Bovendien zijn er inhet buitenland dezelfde nare ervaringen geweest met veel fretten; la gdurige diarree, afvallen en maagontsteking, niet door de verharing komen. Velenzijn nu over op Orijen of mengen het 50-50 en de problemen zijn over.
Als je fret het er goed op doet,vooral niet van brok veranderen. Wat voor de een werkt, kan voor de ander een totale ramp zijn..
De resultaten die er staan zijn niet zo uitgebreid, omdat er gelijk al gedreigd werd met laster, toen er begonnen werd resultaten en bloeduitslagen te vermelden
Bovendien zijn er inhet buitenland dezelfde nare ervaringen geweest met veel fretten; la gdurige diarree, afvallen en maagontsteking, niet door de verharing komen. Velenzijn nu over op Orijen of mengen het 50-50 en de problemen zijn over.
Als je fret het er goed op doet,vooral niet van brok veranderen. Wat voor de een werkt, kan voor de ander een totale ramp zijn..