Fali, deel 2

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
Gebruikersavatar
Kick
Berichten: 13397
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:51
Aantal fretten: 1

Re: Eller, Patou en Fali, deel 2

Bericht door Kick »

Het is als een soort bizarre droom...

Veel sterkte morgen! Ook wij gaan met Ahron naar Wormerveer :(
Gebruikersavatar
Marjan
Berichten: 23203
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:26

Re: Eller,Patou en Fali, deel 2

Bericht door Marjan »

Sterkte vandaag Mette. En je moet doen waar je je goed bij voelt hoor, als dat uitstrooien is, is dat toch prima? :knuf:
Gebruikersavatar
Mette
Berichten: 4624
Lid geworden op: 15 jul 2014 16:07
Aantal fretten: 1
Locatie: Enschede

Re: Eller, Patou en Fali, deel 2

Bericht door Mette »

Jullie ook sterkte vandaag. Vreemde dagen. Het is ook letterlijk de week van de dood, niet alleen bij de fretten. Mijn collega's schoonvader kwam slecht te liggen en is 2 dagen later overleden. Hij komt vandaag na de uitvaart gisteren weer op werk, maar het is raar zonder hem op werk. En vrijdag werd Arnold gebeld door een klant dat hun directeur was overleden; hij heeft het hele weekend aan een memoriam gewerkt voor op hun site. Vreeeemde week :( . Hopelijk blijft het vanaf vandaag rustig.

Na een paar dagen wennen aan de nieuwe gevoelens en gedachtes merk ik dat ik nu echt een moertje mis. Het voelt niet lekker zo weinig ineens. Ik wist niet helemaal zeker of mijn pad me zou brengen bij een paar jaar geen fretten hebben of naar de opvang gaan om SDF te helpen bijv. Had verwacht dat dat zou gebeuren als er nog maar 1 fret over zou zijn mogelijk. Maar ik krijg het nu al spaansbenauwd merk ik.

Terwijl ik op de camping zat had ik een moertje zien staan waar mijn oog op viel en waarbij ik riep "als ze niemand kan vinden is ze welkom!", waarbij ik dan daarna denk 'ik ben gek... ik heb er nog 5'. Nu dat er 3 waren, gingen mijn gedachten toch terug naar haar... Maar waar stond dat bericht nu? Marianne en Pam hadden destijds gereageerd dus ik vroeg hen om hulp. Pam had het snel gevonden gelukkig! Er stond bij dat ze al een baasje had. Voor de zekerheid heb ik het asiel gemaild of dit ook echt zo was, maar inderdaad. Zij heeft dus een huisje gevonden.

En dus heb ik Marianne en Pam gevraagd of zij nog een moertje wisten die ergens hulp nodig had en mogelijk bij me zou passen. Die was er; een heel klein wildkleur meisje die al gered is, maar door een dame is gered die eigenlijk niet de juiste huisvesting, voeding en medische zorg kan bieden momenteel. Het was dan ook maar tijdelijk bedoeld, maar ze had een funding actie opgezet om uberhaupt de castratie/implantaat te kunnen regelen voor haar. Ze moest nog een paar tientjes, dus ik heb aangegeven de rest bij te leggen zodat ze de afspraak kon gaan maken. Aankomende vrijdag ga ik een kijkje nemen en als er een klik is, mag ze met me mee. Zo niet heb ik in elk geval een financiële bijdrage kunnen leveren. Wonder boven wonder had Hanneke woensdag al plek, dus dan wordt ze (mits goed genoeg) geholpen en weten we gelijk meer over haar gezondheid. Ik ben niet in de veronderstelling dat ze gezond is, of erg lief. Het schijnt een bijtertje te zijn. Maar ik denk dat mijn leven zich de komende jaren gaat richten op reddingsacties, totdat we weer een toekomst kunnen opbouwen met de fretten. Juist voor fretjes die een speciaal plekje nodig hebben en niet zo snel elders geplaatst kunnen worden. Voor nu staat het huis open voor 1 moertje erbij en voel ik maar gewoon per dag aan waar ik behoefte aan heb. Ik had niet verwacht dat dit gevoel al zo snel zou komen. De klein beagle Mia geeft toch nog geen afleiding genoeg geloof ik :twisted: .
Gebruikersavatar
Karen
Berichten: 12910
Lid geworden op: 15 jan 2013 23:24

Re: Eller, Patou en Fali, deel 2

Bericht door Karen »

Ook hier nog veel sterkte gewenst met het verlies van Mhysa en Lenn...twee heerlijke fretjes :knuf: :hart:
Het valt niet mee om ze zo achter elkaar te zien vertrekken :cry:

Ik hoop dat de klick er is vrijdag en je het meisje een vast plekje kunt bieden. Ik duim ..
Minka
Berichten: 4824
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:08
Aantal fretten: 0

Re: Eller, Patou en Fali, deel 2

Bericht door Minka »

Nogmaals heel veel sterkte Mette. Hopelijk heb je een klik met het meisje.
Gebruikersavatar
Marjan
Berichten: 23203
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:26

Re: Eller, Patou en Fali, deel 2

Bericht door Marjan »

Ik hoop ook op een klik. Ik heb haar ook voorbij zien komen en ik zou het super vinden wanneer ze bij jou een goed plekje krijgt. En dat bijten zal wel meevallen, vaak gebeurd dat alleen bij mensen die niet weten hoe ze met een fret om moeten gaan. En dat gaat zeker goed komen bij jou. :D
Gebruikersavatar
Kick
Berichten: 13397
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:51
Aantal fretten: 1

Re: Eller, Patou en Fali, deel 2

Bericht door Kick »

Mette schreef: Maar ik denk dat mijn leven zich de komende jaren gaat richten op reddingsacties, totdat we weer een toekomst kunnen opbouwen met de fretten.
Lieve Mette, ik ben zo blij met deze uitspraak! :yourock:
Gebruikersavatar
Mette
Berichten: 4624
Lid geworden op: 15 jul 2014 16:07
Aantal fretten: 1
Locatie: Enschede

Re: Eller, Patou en Fali, deel 2

Bericht door Mette »

Dat hoop ik inderdaad ook Marjan. Ik daag ze nooit uit tot 'dat punt' en ben het moment gewoon voor. Ik voorkom dat ze zich zo benauwd hoeven te voelen als het aan mij ligt. Het is mijn doel om ervoor te zorgen dat ze zich niet zo hoeft te voelen in ieder geval.

Fijn Kick :D. Ik ook wel. Ben blij de komende jaren wat plekjes daarvoor te hebben en ook blij inmiddels de ervaring te hebben dat het me niet uitmaakt welk type fret er op mijn pad komt eigenlijk. Het heeft me wel een jaar of 10 gekost voor ik voor mijn gevoel fretten echt goed begreep en dus ook ieder type wel goed op zou kunnen vangen. Het is fijn eindelijk die zekerheid te hebben (en dus de ruimte). Vroeger ving ik alleen op als ik zeker wist dat het een fretje was die ik aankon en als ik financieel de middelen had het te helpen (en natuurlijk ook altijd maar tijdelijk voor nood, om op te lappen en te herplaatsen). Dat zit nu altijd wel goed.

Het lijkt me heel lastig om te kijken binnen zo korte tijd of er een klik is, maar ik ga mijn best doen :lol: . De spanning bouwt zich al wat op daarvoor. Momenteel zit ze bij Hanneke 'op de stoel'. Nu om 11:15 is de afspraak. Super spannend.
Gebruikersavatar
Kick
Berichten: 13397
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:51
Aantal fretten: 1

Re: Eller, Patou en Fali, deel 2

Bericht door Kick »

Ik ben ook benieuwd :D
Gebruikersavatar
Marjan
Berichten: 23203
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:26

Re: Eller, Patou en Fali, deel 2

Bericht door Marjan »

Ik hoop dat ze door de keuring komt. :D
Gebruikersavatar
Karen
Berichten: 12910
Lid geworden op: 15 jan 2013 23:24

Re: Eller, Patou en Fali, deel 2

Bericht door Karen »

Nou ik hoop mee!
Gebruikersavatar
Mette
Berichten: 4624
Lid geworden op: 15 jul 2014 16:07
Aantal fretten: 1
Locatie: Enschede

Re: Eller, Patou en Fali, deel 2

Bericht door Mette »

Ze heeft maagdarmproblemen. Ze is niet geopereerd maar heeft een implantaat gekregen. Urineonderzoek gaf eiwit en ontstekingscellen weer, dus ze krijgt synulox, omeprazole en metocloperamide.

Niets waar ik van schrik. Gelukkig geen middenoorproblemen of hele extreme zaken waardoor herplaatsing niet eens mogelijk is bijv. Hanneke zei dat ze geluk heeft als ik een klik met haar heb, en dat het bijten wrs van ongemak/pijn afkomt. Lijkt me allemaal te doen.

Die zenuwen dus voorbij, nu op naar vrijdag!
Gebruikersavatar
Karen
Berichten: 12910
Lid geworden op: 15 jan 2013 23:24

Re: Eller, Patou en Fali, deel 2

Bericht door Karen »

Op naar vrijdag!! :ferret:
Gebruikersavatar
Marjan
Berichten: 23203
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:26

Re: Eller, Patou en Fali, deel 2

Bericht door Marjan »

Spannend hoor, ik ben heel benieuwd!
Gebruikersavatar
Mette
Berichten: 4624
Lid geworden op: 15 jul 2014 16:07
Aantal fretten: 1
Locatie: Enschede

Re: Eller, Patou en Fali, deel 2

Bericht door Mette »

Urinewaardes ook even op de foto laten zetten maar het valt echt heel erg mee. 1 plusje in de eiwitten, enkele ontstekingscellen en matige eiwit cilinders. Geen verhoogde bilirubine of actieve ontstekingscellen. Het valt me erg mee.
Gebruikersavatar
Kick
Berichten: 13397
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:51
Aantal fretten: 1

Re: Eller, Patou en Fali, deel 2

Bericht door Kick »

Dat valt dus allemaal mee (in deze tijd van alle ellende). Ik ben benieuwd hoe het vrijdag gaat :D
Gepke
Berichten: 185
Lid geworden op: 01 dec 2016 17:12
Aantal fretten: 3
Locatie: Arnhem

Re: Eller, Patou en Fali, deel 2

Bericht door Gepke »

Kan me goed voorstellen als he van 6 naar 3 gaat dat het ineens een hele verandering is. Heel mooi dat je een “moeilijker” fretje een goed huis wil geven. Mocht er een klik zijn dan krijgt ze in iedergeval een heel goed huisje. Ik hoop dat de klik er is op vrijdag :D
Gebruikersavatar
Marjan
Berichten: 23203
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:26

Re: Eller, Patou en Fali, deel 2

Bericht door Marjan »

Succes vandaag, hopelijk kunnen we een naam aan de topictitel toevoegen. :D
Gebruikersavatar
Karen
Berichten: 12910
Lid geworden op: 15 jan 2013 23:24

Re: Eller, Patou en Fali, deel 2

Bericht door Karen »

Hoop ik ook :D
NKW
Berichten: 1221
Lid geworden op: 22 nov 2016 09:41
Aantal fretten: 1

Re: Eller, Patou en Fali, deel 2

Bericht door NKW »

Ik ben benieuwd naar haar, veel succes vandaag!
Plaats reactie