Fali, deel 2

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
Gebruikersavatar
Kick
Berichten: 13397
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:51
Aantal fretten: 1

Re: Eller, Patou en Fali, deel 2

Bericht door Kick »

:(
Minka
Berichten: 4824
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:08
Aantal fretten: 0

Re: Eller, Patou en Fali, deel 2

Bericht door Minka »

:???:
Gebruikersavatar
Mette
Berichten: 4624
Lid geworden op: 15 jul 2014 16:07
Aantal fretten: 1
Locatie: Enschede

Re: Eller, Patou en Fali, deel 2

Bericht door Mette »

Vanochtend het belrondje gedaan, want ik moest uitzoeken wie in de buurt hem gewoon net zo in kan laten slapen als Hanneke (ik neem zelf de pasta wel mee, maar heb een nare ervaring met een curver box vol gas bij een opvangertje). Nu een dierenkliniek gevonden die het zo doet als ik wil; die van onze Beagles, in Enschede. Het is wat omrijden en moet daarom op een specifieke tijd voor werk gebeuren, maar als zij het gewoon goed doen en voor wat vertrouwde gezichten, heb ik het graag over. De tatientinformatie is bij Jeffrey opgevraagd zodat ik niet al teveel uitleg hoef te doen. Met 'een beetje geluk' lukt het om voor einde van de week een afspraak te maken.

Goede nieuws is dat Patou het echt beter lijkt te doen op haar kuur en ik de meto bij Fali al flink heb afgebouwd (al hou ik goed in gedachten dat ondanks Fali zijn kuur in juni hij nog steeds ontstekingscellen heeft). Wie weet kan ik met Patou ook beginnen met meto afbouwen. Nog even twee keer aankijken om zeker te weten dat het geen momentopname is. Ik zit nu 2,5 week in de kuur van Patou en Eller.
Gebruikersavatar
Marjan
Berichten: 23203
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:26

Re: Eller, Patou en Fali, deel 2

Bericht door Marjan »

Een curver box vol gas? :shock: :(
Gebruikersavatar
Mette
Berichten: 4624
Lid geworden op: 15 jul 2014 16:07
Aantal fretten: 1
Locatie: Enschede

Re: Eller, Patou en Fali, deel 2

Bericht door Mette »

Ja echt verschrikkelijk.... Een klein bakkie waar knagertjes en dus ook zelfs nog een mannelijke fret paste, met een buis vanaf de zijkant waar het middel doorheen ging. Ondanks dat de paniek me bij dat opvangfretje (7 jaar, dat wel gelukkig) meeviel... vind ik het gewoon een afgrijselijke manier. Ik schrok er ook van want dat was mijn gebruikelijke dierenarts voor dingetjes in de buurt... maar volgens zijn zeggen deden ze het altijd zo voor kleine huisdieren. Nou... niet in mijn herinnering, maar ok. Voortaan gewoon ergens anders naartoe als het zo in de buurt uitkomt.
Gebruikersavatar
trea
Berichten: 1665
Lid geworden op: 16 mar 2013 22:39
Aantal fretten: 0
Locatie: Hengelo

Re: Eller, Patou en Fali, deel 2

Bericht door trea »

Ik ken niet anders dan met prikjes bik de enschedesestraat en arts4dieren.

Wens je heel veel sterkte :knuf:
Gebruikersavatar
Mette
Berichten: 4624
Lid geworden op: 15 jul 2014 16:07
Aantal fretten: 1
Locatie: Enschede

Re: Eller, Patou en Fali, deel 2

Bericht door Mette »

Ken ze beide maar kom er te weinig om me er vertrouwd te voelen. Ga nu naar Dierenkliniek Twente waar 3 dierenartsen samenwerken en waardoor er erg veel kennis op 1 plek zit. Dat bevalt me elke keer uitstekend. Ze leggen ook erg goed uit wat en waarom ze iets doen.
Enschedesestraat was mijn optie hierna geweest als zij het niet op mijn manier hadden gedaan. Ook haar gezicht ken ik best goed, maar ik weet dat haar kennis van fretten echt nihil is en om dan gelijk voor inslapen te komen... Mjeh. Was lange tijd mijn Waltham adres, maar koop het tegenwoordig altijd online.
Arts4dieren kom ik niet meer met fretten en tegenwoordig ook niet andere dieren; te goede ervaringen met andere dierenartsen inmiddels.
Gebruikersavatar
yvonne
Berichten: 5980
Lid geworden op: 16 mar 2013 22:36
Aantal fretten: 1
Locatie: Oostvoorne (zuid holland)

Re: Eller, Patou en Fali, deel 2

Bericht door yvonne »

Wat een vreselijk verhaal met dat gas :shock:
Ik weet ook niet beter of ze doen het met een injectie, eerst slapen en dan de euthanasie vloeistof.
Zelfs bij een hamster van ons is dat ooit zo gedaan.

Heel veel sterkte Mette, weer een beslissing genomen en straks een verlies te verwerken :cry:
Gebruikersavatar
Karen
Berichten: 12910
Lid geworden op: 15 jan 2013 23:24

Re: Eller, Patou en Fali, deel 2

Bericht door Karen »

Brrr...verschrikkelijk verhaal Mette :shock: :cry:

Heel veel sterkte de komende dagen met Eller. Nog maar even extra knuffelen en geef mijn vriendje maar een lekkere kriebel achter zijn oren van mij...

Fijn dat Patou en Fali goed op de behandeling lijken te reageren!
Gebruikersavatar
Mette
Berichten: 4624
Lid geworden op: 15 jul 2014 16:07
Aantal fretten: 1
Locatie: Enschede

Re: Eller, Patou en Fali, deel 2

Bericht door Mette »

De afspraak staat donderdag om 11 uur en ik merk dat het er alweer lekker in hakt. Ik durf Eller niet zo goed meer onder ogen te komen en voel me nu alweer schuldig. Ik weet wel dat dat niet hoeft, maar toch vind ik het een verschrikkelijk idee dat ook deze dag eraan zit te komen. Morgen even zijn patientenkaart printen op werk en dan gaan we daarna samen de laatste avond en losloopronde in :cry: .

Patou haar opleving zag ik vanochtend weer minder en Fali zijn meto balanceert nu ook even op 1 punt. Nog steeds prima en ik hou ze in de gaten op verbetering. Ik ben aan het kijken momenteel hoe ik Fali volledig afgescheiden en ontsmet in een quarantaine ruimte kan plaatsen voor Hanneke. Ze wist dat ik open stond om hem in te zetten voor een proef, en die tijd is aangebroken. Dat is nog een aardig gepuzzel maar na een goed gesprek met Karen ben ik er bijna over uit hoe ik dat op ga lossen. Wordt weer even investeren in het ontsmettingsmiddel en een ontsmettingsmat zo lijkt het nu, en natuurlijk flink wat werk om het gereed te maken, maar 'ik heb er wel zin in'. Hopelijk komt er iets goed uit voort.
Gebruikersavatar
Kick
Berichten: 13397
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:51
Aantal fretten: 1

Re: Eller, Patou en Fali, deel 2

Bericht door Kick »

Damn Mette... :(
Gebruikersavatar
Marjan
Berichten: 23203
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:26

Re: Eller, Patou en Fali, deel 2

Bericht door Marjan »

Potverdorie, ik heb zo met je te doen. Ook heel veel sterkte van mij voor morgen. :(
Minka
Berichten: 4824
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:08
Aantal fretten: 0

Re: Eller, Patou en Fali, deel 2

Bericht door Minka »

Heel veel sterkte Mette. Het is gewoon vreselijk dat je weer afscheid moet nemen.
Gebruikersavatar
Mette
Berichten: 4624
Lid geworden op: 15 jul 2014 16:07
Aantal fretten: 1
Locatie: Enschede

Re: Eller, Patou en Fali, deel 2

Bericht door Mette »

Thnx. Ja het is een gek idee nog. En dit keer, mede door het inrichten van een quarantaine ruimte, kom ik toch écht met een 5 tal lege FN verdiepingen te zitten :shock: :( . Ik ontkom er niet meer aan.
Hedera
Berichten: 33
Lid geworden op: 20 jun 2018 22:06

Re: Eller, Patou en Fali, deel 2

Bericht door Hedera »

Och jakkes, heel veel sterkte. :cry:

En wat naar ook om op zo'n moment op zoek te moeten gaan naar een dierenarts waarbij het goed voelt
Gebruikersavatar
Mette
Berichten: 4624
Lid geworden op: 15 jul 2014 16:07
Aantal fretten: 1
Locatie: Enschede

Re: Eller, Patou en Fali, deel 2

Bericht door Mette »

Ja het zou fijner zijn vertrouwd en wel bij Hanneke, maar om alleen voor inslapen 2 uur te rijden gaat me dan weer wat ver. Ik ken immers de diagnose. Het zal vast goedkomen, maar ik vind het wel spannend, en vervelend voor Eller.
Gebruikersavatar
yvonne
Berichten: 5980
Lid geworden op: 16 mar 2013 22:36
Aantal fretten: 1
Locatie: Oostvoorne (zuid holland)

Re: Eller, Patou en Fali, deel 2

Bericht door yvonne »

Ik leef met je mee Mette :cry:
Heel veel sterkte!
Gepke
Berichten: 185
Lid geworden op: 01 dec 2016 17:12
Aantal fretten: 3
Locatie: Arnhem

Re: Eller, Patou en Fali, deel 2

Bericht door Gepke »

Sterkte vandaag met Eller :hart:
Gebruikersavatar
trea
Berichten: 1665
Lid geworden op: 16 mar 2013 22:39
Aantal fretten: 0
Locatie: Hengelo

Re: Eller, Patou en Fali, deel 2

Bericht door trea »

Heel veel sterkte vandaag :knuf:
Gebruikersavatar
Marjan
Berichten: 23203
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:26

Re: Eller, Patou en Fali, deel 2

Bericht door Marjan »

Ik denk aan je Mette. :(
Plaats reactie