Shiro

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
Gebruikersavatar
Karen
Berichten: 12910
Lid geworden op: 15 jan 2013 23:24

Re: Shiro

Bericht door Karen »

Lieve Belinda, ik herken het zo....je verdriet, je twijfels, het heen en weer geslingerd worden tussen hoop en vrees en het zien van je zieke vriendje :(
Ook bij mij is hij steeds in gedachten.

Wat facebook betreft; ja dat idee heb ik ook. Ben er nog weinig te vinden momenteel. Vandaag toevallig even wel en hoppa gelijk weer een bericht dat er overdreven wordt en paniek gezaaid door maar te benadrukken hoeveel zieke fretten er rondlopen...dat het echt wel meevalt :(
Blijf er maar ver vandaan, word je er ook niet boos en verdrietig van :knuf:
Gebruikersavatar
Stridder
Berichten: 630
Lid geworden op: 11 apr 2017 17:49

Re: Shiro

Bericht door Stridder »

Kan me goed voorstellen dat die uitspraken pijn doen. Je kunt er misschien inderdaad maar beter niet meelezen. Je kunt toch vrij weinig aan hun denkwijze veranderen. Helaas is je fretje echt ziek dat beeld je je niet in. Maar het is wel heel verdrietig.
We leven erg met je mee. Ik wens je heel veel sterkte en dat je ondanks de pijn toch ook nog van hem kan genieten.
Gebruikersavatar
Marjan
Berichten: 23203
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:26

Re: Shiro

Bericht door Marjan »

Ik ben heel blij even wat van je te horen hoor en hier zal niemand het in zijn hoofd halen om te zeggen dat je overdrijft of dat het zelfs niet bestaat. Ik kan ook alleen maar hopen voor de fretten die nu ogenschijnlijk niets mankeren dat die inderdaad nog gezond zijn maar ik ben bang van niet.

Heel fijn om te horen dat Shiro goed reageert op de cerenia en lucht vooral je hart hier wanneer je daar behoefte aan hebt. :knuf:
Minka
Berichten: 4824
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:08
Aantal fretten: 0

Re: Shiro

Bericht door Minka »

Je kijkt je fret absoluut niet ziek en je verbeeld je het dus ook niet in. Hoe halen de mensen het in hun hoofd. Oordelen en veroordelen dat kan men goed. Heerlijk in hun relaxte stoel al een oordeel vellen over iemands pijn en verdriet.

Laat dan maar Facebook links liggen.

Ik blijf duimen voor je kleine vent. Hij staat onder goede controle bij jullie en Hanneke. Je ziet het goed en je doet het goed en ieders die anders zegt, kan een schop onder hun achterste krijgen van me.
Gebruikersavatar
Kick
Berichten: 13397
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:51
Aantal fretten: 1

Re: Shiro

Bericht door Kick »

En van mij!!! :juich:
Gebruikersavatar
Karen
Berichten: 12910
Lid geworden op: 15 jan 2013 23:24

Re: Shiro

Bericht door Karen »

Zo dan! En van mij ook nog een schop erbij!
Gebruikersavatar
Belin
Berichten: 345
Lid geworden op: 22 jun 2018 20:02
Aantal fretten: 3

Re: Shiro

Bericht door Belin »

:knuf: :hart: :hart: :hart:
Gebruikersavatar
Belin
Berichten: 345
Lid geworden op: 22 jun 2018 20:02
Aantal fretten: 3

Re: Shiro

Bericht door Belin »

Morgen gaan we weer op controle bij Hanneke. De situatie is op het moment moeilijk te pijlen. Eten doet hij op het moment heel goed, hij krijgt geen kippenbrij meer maar alleen nog maar gekookte kip en droge brokken, dat is het enige dat hij nog wil eten.
Hij valt elke keer zonder treuzelen aan op z'n kip en eet dan alles in 1x op. Brokjes eet hij als hij tussen z'n kipmaaltijden nog honger krijgt, meestal s'nachts.
Tijdens het loslopen wisselt het erg..de ene dag ligt hij triestig op z'n octopus en de volgende dag loopt hij weer druk te scharrelen. Ik had het idee dat deze 'boost' vooral door de cerenia kwam maar hij heeft nu een paar dagen geen cerenia gehad en hij eet nog steeds (eten wilde hij zonder cerenia nooit).
Helaas doet het leven op alleen maar gekookte kip en droge brokken niet veel voor z'n gewicht want aankomen doet hij niet echt..hij blijft een beetje rond de 1670 gram schommelen, vandaag was het 1667,vorige week 1673.
Gebruikersavatar
Kick
Berichten: 13397
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:51
Aantal fretten: 1

Re: Shiro

Bericht door Kick »

Ik ben benieuwd wat Hanneke van hem vindt. Ik vind zelf z'n gewicht niet gek. Nash hier is lekker mollig maar ook nog geen 1400 gram. En het feit dat je hem geen cerenia meer geeft en hij toch blijft eten is ook niet gek toch?

Anyway, succes morgen!
Gebruikersavatar
Mette
Berichten: 4624
Lid geworden op: 15 jul 2014 16:07
Aantal fretten: 1
Locatie: Enschede

Re: Shiro

Bericht door Mette »

Nee ik wou het ook net gaan zeggen maar ik vind zijn gewicht keurig. Hij kan toch ook gewoon uitgegroeid zijn of vind je hem er slecht uitzien? Het klinkt aardig, maar wetende wat de situatie is en waar je doorheen gaat snap ik alle bedenkingen heel goed. Heel veel succes morgen en ik wens jullie veel wijsheid toe. Het is niet makkelijk allemaal!
Gebruikersavatar
Belin
Berichten: 345
Lid geworden op: 22 jun 2018 20:02
Aantal fretten: 3

Re: Shiro

Bericht door Belin »

Het is geen slecht gewicht maar ik heb het idee dat er 'normaal gesproken' best een hoop spek meer had aangezeten. Op z'n zwaarst woog hij 1704, dat was ongeveer 7 weken geleden. Hij voelt niet te mager, maar ook niet lekker spekkig zeg maar. Hij zou nu juist flink vlezig moeten zijn in zijn wintervet? Ik vind het moeilijk te beoordelen maar ik ben al heel blij dat hij niet constant meer afvalt en mager wordt. Ik zie hem het liefst natuurlijk een beetje dikkig zodat hij wat reserves heeft.

Over het algemeen ben ik voorzichtig positief, mijn gevoel zegt me dat hij zich op het moment wel redelijk voelt..echt heel anders dan een poosje terug toen ik het echt niet meer zag zitten.

Beetje positiviteit tussendoor: het is wel echt een knuffelbeer momenteel, dan neem ik hem op mijn arm en ligt hij met z'n ogen dicht te genieten terwijl ik hem kriebel.
Hij doet ook echt liefdesbeetjes geven..typisch Shiro is dat hij mijn kin likt en dan effe een klein zacht bijtje tussendoor, dan smelt ik echt..als ik er aan denk dat ik dat moet gaan missen krijg ik echt natte ogen.

Vandaag ook van alle kinderen effe de nagels geknipt, gaat nu bij Arrow ook heel relaxed. Jan houdt ze op zijn schoot met een tube pasta voor hun neus en ik knip dan snel de nagels. We waren binnen 5 minuten klaar en ze zitten er weer mooi bij.
Gebruikersavatar
Kick
Berichten: 13397
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:51
Aantal fretten: 1

Re: Shiro

Bericht door Kick »

Ik denk dat als ik alles zo lees dat je hem voorlopig niet gaat missen hoor. Ook al wijst bloed en urine onderzoek uit dat het niet goed is, hij voelt zich prima zoals ik het zie. Kijk meer naar dat aspect (een fret die geniet) nu en niet zozeer naar wat er uit klinische onderzoeken komt.
Gebruikersavatar
Marjan
Berichten: 23203
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:26

Re: Shiro

Bericht door Marjan »

Mijn eerste reactie was ook dat hij misschien zijn maximale gewicht heeft bereikt. Het verschil tussen 1700 en 1670 vind ik ook niet schrikbarend, kan misschien ook net het verschil zijn van een lege of een volle darm zeg maar.
Het positieve vind ik wel dat hij het nu ook zonder cerenia redelijk goed blijft doen. Dat is echt wel een behoorlijke verbetering ten opzichte van even geleden.
Ik ben ook heel erg benieuwd naar morgen, mijn duimen draaien voor jullie en ik wens je alvast heel erg veel sterkte en vooral succes voor morgen!
Gebruikersavatar
Mette
Berichten: 4624
Lid geworden op: 15 jul 2014 16:07
Aantal fretten: 1
Locatie: Enschede

Re: Shiro

Bericht door Mette »

Ja je zou eigenlijk wel het gevoel moeten hebben "dikker dan dit kan hij bijna niet worden" dus ik snap je. Ik zou toch vooral kijken naar hoeveel hij nu weegt en dat hij niet afvalt. Zolang hij stabiel blijft... Weten dat hij ziek is doe je toch al, dus zo dik als een gezonde fret zit er ook niet in wrs.

Nog even geduld en dan weet je weer meer!
Gebruikersavatar
yvonne
Berichten: 5980
Lid geworden op: 16 mar 2013 22:36
Aantal fretten: 1
Locatie: Oostvoorne (zuid holland)

Re: Shiro

Bericht door yvonne »

Alvast heel veel sterkte voor morgen. Ik duim heel hard dat hij nog even mee kan.
Misschien zien we elkaar nog, ik ben er met Fayen om 11.30 uur.
Gebruikersavatar
Belin
Berichten: 345
Lid geworden op: 22 jun 2018 20:02
Aantal fretten: 3

Re: Shiro

Bericht door Belin »

We moeten om 13:00 bij Hanneke zijn dus waarschijnlijk gaan we elkaar net niet zien, of je afspraak moet heel erg uitlopen. Ik hoop dat ik Fayen nog ff kan zien :hart:
Gebruikersavatar
Jakke
Berichten: 86
Lid geworden op: 23 jul 2018 00:31

Re: Shiro

Bericht door Jakke »

Dat had ik dus tegen Belin ook al gezegd dat ie mss wel eens uitgegroeid kon zijn zeker omdat ie ziek is. Voor de cerenia hadden we het al besloten om aan te kijken hoe lang ie zonder kon, om een tijdspanne te kunnen inschatten, en omdat het ook niet goed is om er constant medicatie te blijven in pompen. Op een gegeven moment gaat te veel medicatie ook niet meer helpen. En al een geluk zijn de tsspauzes nou nog groter geworden (hopen dat in stijgende lijn blijft gaan) Ben tegelijk blij en nerveus in Belinda haar plaats ook. Mij Freddy zal het wss wel goed doen want die zit nou ook lekker in haar wintervachtje en is bekomen van haar rattenstaart en de spekkies zitten er ook goed aan.

Hoop voor die dikke witte dat er ook voor hem wat verbetering te zien mag zijn in zijn waardes :) Ookal is het een mamaskindje het blijft toch ergens ook wel 1 van mijn 3 fretten. Zoals Belin da mijne ook van haar ziet :) Ons laatste jaar is al wel een uidaging geweest. Eerst freddy begin dit jaar met haar insulinomen en wat had ze voor de rest al niet :O Nou Shiro ook al (geluk dat we al wat mogen bijleren hebben hier en op andere plaatsen) En dan Arrow er nog bij :D Die doet het voorlopig ook nog wel goed maar hij blijft een beetje steken qua gewicht. Morgen ook gelijk ff wegen zodat ik ff kan zien hoeveel ie is aangekomen.

We hebben mss wat veel op onze vork ineens genomen maar ik vind dat we het best wel aardig doen. Met een hulp van jullie allen natuurlijk. Alleen 2 kits tegelijk opvoeden freet wel een berg energie :) Maar ze zitten alletwee wel goed nou. Arrow doet alleen soms nog moeilijk als ie terug in zen kooi moet. Geen vingers meer bijten door de tralies ofzo maar als ik hem terug zet durft ie me nog wel eens gouw vast te pakken (niet altijd hoor meestal luister hij op stemcommando als ik zeg, ik ga je terug zetten) Maar daar werken we nog wel aan :P

FIngers crossed for tommorow, maar ik heb nog altijd niet het gevoel dat Shiro niet mee terug zal komen. Laatste keer had ik dat ook niet. Al was er toch wel iets in mij dat er bang voor was. Maar ik ga nogmaals op men gevoel af. En hoe weinig ik Shiro ook zie. Wat we samen afspreken om te proberen lijkt te helpen ook. Ik zie der vooruitgang in kleine beetjes en omdat ik er niet altijd met men neus bovenop zit zoals Belin kan ik er soms mss iets nuchterder over oordelen :P Sry schat :hart:
Gebruikersavatar
Marjan
Berichten: 23203
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:26

Re: Shiro

Bericht door Marjan »

Jullie doen het echt veel meer dan aardig hoor, jullie zijn super fretten ouders!
Zet hem op met die twee vandaag, ik denk aan jullie.
Gebruikersavatar
Karen
Berichten: 12910
Lid geworden op: 15 jan 2013 23:24

Re: Shiro

Bericht door Karen »

Daar sluit ik me bij aan hoor...jullie doen het echt super!

Heel veel succes vandaag! Ik duim voor jullie wollige kinders.
Gebruikersavatar
Kick
Berichten: 13397
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:51
Aantal fretten: 1

Re: Shiro

Bericht door Kick »

Zo is dat! Jullie doen het hartstikke goed hoor :D

Succes vandaag en ik ga ook duimen voor jullie :juich:
Plaats reactie