Voetzooltjes

Voor alle vragen m.b.t. de gezondheid van de fret zoals bijv. vaccinaties, jaarlijkse controle, oormijtbestrijding, vlooien en teken
Birgit
Aantal fretten: 0

Voetzooltjes

Bericht door Birgit »

Een paar dagen geleden was ik de nagels van Sjeng aan het knippen. Ik had een beetje veel olie op zijn buik gedaan, dus hij was nog ijverig aan het likken, toen ik al klaar was met knippen.

Ik besloot toen maar om zijn voetzooltjes te bestuderen, aangezien ik niks beters te doen had :-). Nu zag ik dat Sjeng best aardig wat eelt op zijn voeten heeft. Zijn allergrootste kussen (op zijn poot, die in het midden) was ook een beetje vies aan de bovenkant, maar dat kreeg ik er niet afgepulkt.

Hebben jullie eigenlijk weleens de voetzooltjes van de fretten bestudeerd en is het jullie opgevallen dat buitenfretten veel meer eeltpoten hebben? Of hebben jullie binnenfretten dat ook? Het is me bij mijn andere groep niet zo opgevallen, maar Sjeng heeft ook een veel meer stenen ondergrond.
Danielle

Re: Voetzooltjes

Bericht door Danielle »

Jup, bij Kovu valt het wel mee, maar Saru heeft ook eelt zitten, vooral bij zijn teentjes. In het begin wist ik niet zo goed wat het was, maar het bleek inderdaad ook om eelt te gaan. Ziet er best suf uit, het steekt wat meer uit naar mijn idee
Marjan

Bericht door Marjan »

Wij hebben geen buitenfretten en het is mij ook nog nooit opgevallen dat ze echt eelt hebben op hun voetzooltjes maar ik zal eens gaan opletten. :)

Over voetzooltjes gesproken, ik blijf dit nog altijd een prachtige foto vinden van een pootje van Kaiknul, ik vind het gewoon net een handje:

Afbeelding
Kick
Aantal fretten: 1

Bericht door Kick »

Ik zie bij Max en Donna geen eelt maar wel aarde :brush:
Birgit

Bericht door Birgit »

Dat voetje! :hart:

Sjeng heeft daardoor niet meer zulke schattige voetjes, maar ze zijn nog steeds lief :-)
ray
Aantal fretten: 1

Bericht door ray »

Hier zie ik geen eelt. :D
Marjan

Bericht door Marjan »

Kun je er eens een foto van maken Birgit, van die eeltvoetjes?
Birgit

Bericht door Birgit »

Ja zal ik zo of vanavond even doen, moet ik hem alleen weer even omkeren 8-)
Karen

Bericht door Karen »

Ik vind frettenvoetjes zooo schattig :hart:

Hier heeft Jillz wel wat eelt op haar zooltjes. Zij komt ook veel buiten en wij hebben overal laminaat. Misschien dat het daar mee te maken heeft :?: maar het zijn geen harde eeltbulten of zo. Nix zal ik later bekijken.
Marjan

Bericht door Marjan »

Wij hebben ook een houten vloer binnen maar Maxjeman heeft hele zachte voetzooltjes voelde ik net, mijn mietje. :hart:
Karen

Bericht door Karen »

Een houten vloer is toch iets anders dan (profiel)laminaat. Ik merk aan mijn banden een groot verschil; met de houten vloer sleten die lang zo snel niet :lol:
Birgit

Bericht door Birgit »

Ik heb foto's! Ik heb ze gister gemaakt, maar kreeg ze er niet op met mijn telefoon.

Achtervoet:
P54854200-1.jpg
P54854200-1.jpg (67.81 KiB) 7159 keer bekeken
Voorvoet:
P54854401-2.jpg
P54854401-2.jpg (87.5 KiB) 7159 keer bekeken
Vooral op de achterpoot is het wel goed te zien. Maar het was lastig een foto maken met een ondersteboven fret op schoot :mrgreen:

Sjeng loopt hier op stenen.
Danielle

Bericht door Danielle »

ja dat heeft saru inderdaad ook
Natascha
Contacteer:

Bericht door Natascha »

Ik heb hier ook een paar fretjes die het hebben.
Of het door de vloer komt kan ik niet zeggen, want binnen tegelvloer,
boven zeil en tapijt, en buiten gewoon stenen
Marjan

Bericht door Marjan »

Wat apart. Ik heb Donna haar zooltjes nog even bekeken maar die zijn ook superzacht.
Birgit

Bericht door Birgit »

Oh gek dat jullie fretten dat ook hebben. Bij Sjeng is het verklaarbaar met de stenen, maar binnenfretten.. dan zou je denken dat Kovu en Saru het beide hebben bijvoorbeeld.
Karen

Bericht door Karen »

Zo erg heeft Jillz het niet.
Apart zeg...
Danielle

Bericht door Danielle »

ik zal ze als ik er aan denk ff op hun rug leggen.. dat van saru is alweer even geleden dat ik dat gezien heb
Birgit

Bericht door Birgit »

Gewoon bekijken als je nageltjes knipt, dan liggen ze toch al 8-)
fem fatale

Bericht door fem fatale »

Ik heb ook wel eens een flinke eeltlaag gezien, maar volgens mij was dat bij een van de fretten die ik bij mijn ouders had, en daar lag overal tapijt :?:

Misschien is het erfelijk? Ik ben ook niet zo goed in eelt maken, ik heb wel eelt op mijn handen, maar daar merkt niemand wat van omdat mijn huid zo zacht is, dat mijn handen met eeltlaag nog steeds zachter zijn dan die van de meeste andere mensen. En op mijn voeten heb ik ook wat eelt, maar als ik op blote voeten de tuin inga, dan schuurt het eraf, terwijl ik gewoon gladde tegels heb. (Maar dat zal wel eens door mijn bindweefselaandoening kunnen komen, dat ik gewoon niet zo'n stevig eelt maak. Misschien is er ook gewoon variatie bij mensen en fretten?)

Ik heb net even bij Puk gegeken, en die heeft op de laatste kussentjes aan de voorkant een heel klein beetje eelt zitten. Zij loopt vooral op laminaat, en een beetje in de tuin.
Plaats reactie