Fali, deel 2

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
Kick
Aantal fretten: 1

Re: Patou, Fali en Shishito, deel 2

Bericht door Kick »

Wat een mooierd! :hart:
NKW

Bericht door NKW »

Wat een knap fretje zeg en hele mooie naam ook! :hart:
Gepke
Aantal fretten: 3

Bericht door Gepke »

Wat een leuk fretje :hart:
yvonne

Bericht door yvonne »

Wat een schatje :hart:
Sasha

Bericht door Sasha »

Wat een leukerd! :hart: Heeft de naam ook nog een betekenis?
Mette

Bericht door Mette »

Het is de naam van een pepersoort. Haar vorige eigenaar had haar in plaats daarvan Kyra genoemd, maar ik hou gewoon haar oorspronkelijke 1e naam aan. Stukken leuker vind ik zelf! Ik ken al teveel Kyra's.

We hebben inmiddels een soort ritueel dat ze haar koppie uit het nachthok steekt maar er zelf nog niet uit komt, waarbij ik lekker haar kinnetje en koppie aai. Hoewel vanochtend ze er voor het eerst ook voor me uitkwam, dus ik denk dat als ze dat vanavond weer doet ze haar eerste rondje mag gaan loslopen.

Afbeelding

De Waltham test was helaas dikke drama. Ze begint niet eens, en na aardig wat rondlopen en aandringen spettert ze, eet ze het te heet en stopt weer. Even laten staan in de kooi resulteerde in het bakje (vol) rondslepen en dus lekker knoeien. Opeten doet ze het niet. So far de eigenaar die nog niets gemerkt had van signalen. Men weet gewoon weer niet waarop te letten. 1 Waltham testje en het knalt ervanaf. Woensdag gaan we naar Hanneke, dus dan eens kijken of we haar kunnen helpen.
Marjan

Bericht door Marjan »

Wat een tegenvaller zeg. :???:
Karen

Bericht door Karen »

Dat valt wel even tegen...hoe dan ook, dit mooie dametje zit bij jouw helemaal op haar plekje en gaat zeker genieten van de tijd die ze heeft :juich:
Kick

Bericht door Kick »

Och, dat snoetje :hart:
Mette

Bericht door Mette »

Zo is dat. We gaan lekker genieten van de tijd die we samen hebben :hart:
Belin
Aantal fretten: 3

Bericht door Belin »

Er is een hoop dat ik wil zeggen over het feit dat dit meisje na een half jaar al wordt afgestaan door haar vorige baasje maar het zijn allemaal onaardige dingen dus ik zeg 't maar niet..
Ben in ieder geval heel blij dat ze nu bij jou zit en dus wel de goede zorgen krijgt die ze zo hard nodig heeft. Had eerst niet door dat het een kind van Ziva was maar de naam Shishito deed ineens een belletje rinkelen.
Heel veel succes met haar en sterkte bij Hanneke.. :hart:
Minka
Aantal fretten: 0

Bericht door Minka »

Jeetje Balen Mette maar weer een feit dat het niet gezien wordt de signalen.
Mette

Bericht door Mette »

Ja Belinda heb je gelijk in hoor. Het was een jonge vent met zijn vader. Hij had toch echt gezworen dat hij er genoeg tijd voor had, maar nu had hij toch een tijdgebrek voor Shito. En zelf ook met dat bijltje gehakt hebbende moet de deur gewoon altijd open staan en is het beter op 6 maanden dan op 2 jaar als de fret echt door-en-door gesettled is. Het is zonde, maar je kunt niet alles vooraf 100% dichtgetimmerd krijgen hoe goed de intake ook is. Ik heb weleens een stel gehad die binnen 3 weken na plaatsing uit elkaar ging waarop de fret terug moest terwijl ik er specifiek voor waarschuw... Dat was wel het record.
trea

Bericht door trea »

Hoe ging het gister bij Hanneke?

Mooie meid :hart:
Mette

Bericht door Mette »

Fali is erg opgeknapt na zijn kuur. Zijn urine en bloed waren nagenoeg schoon ditmaal. Zijn middenoor blijft echter pijnlijk en of zijn waardes dan nu misschien blijvend verbeterd blijven zullen we vanzelf moeten gaan zien.

Op het oog is hij aangekomen en blijft hij ook stabiel op zijn maximale gewicht (want hij is echt een hele dikke prop). Hij is wel wat bekafvegeriger dan 'vroeger' dus het gekke is dat hij zich dus wat anders gedraagt dan dat er uit zijn tests komt. Hanneke wilde dat ik met de meto probeerde af te bouwen dus dat ga ik gewoon doen. Jonge fretten verdragen beter langdurig omeprazole dan metocloperamide, dus het is prettig om het af te gaan bouwen bij hem en alleen omeprazole te geven.

Voor Shishito: foute boel. Middenoor doet echt heel pijn, de druk wordt niet dusdanig gezet maar ze zou het uitgillen. Ze laat zich totaal niet doorvoelen en Waltham eten was ook bij Hanneke drama. Urine was groen en de waardes logen nergens om. Eiwitten 2 plusjes, bilirubine 2 plusjes en ga zo nog maar even door.

Ik heb fretten ingeslapen met dat beeld, maar ze heeft nog geen kuur gehad zoals die fretten wel 1-3 in hun leven, dus dat gaan we gewoon proberen. Synulox met omeprazole en meto. Dan hopen dat het flink verbeterd. Zo niet wordt ze volgende maand bij de controle ingeslapen. Zo wel krijgt ze dan een implantaat en gaan we kijken of de misselijkheid genoeg geminderd is om brij te gaan geven voor het middenoor. Dat zou ze eigenlijk nu ook kunnen gebruiken, maar zou ze qua misselijkheid nu nog niet trekken waarschijnlijk, dus eerst kijken of we dat omlaag kunnen krijgen.
Marjan

Bericht door Marjan »

Goed en slecht nieuws dus. :???: Ik hoop echt dat die kleine meid gaat opknappen, dat verdient ze zo.
Minka

Bericht door Minka »

Hopelijk kan Shishito nog opknappen. Niet verkeerd van Fali.
Kick

Bericht door Kick »

Arme Shishito :???:
yvonne

Bericht door yvonne »

:cry: arm mupke
Mette

Bericht door Mette »

Ja ze is echt een gradioos voorbeeld van een fret die zichzelf prachtig op gewicht houdt en een hele mooie vacht heeft, maar van binnen... Oh jeetje :(
Plaats reactie