De betere helft van Belinda :)

Hier kun je laten weten wie je bent, dit is niet verplicht maar wel leuk
Gebruikersavatar
Helen
Berichten: 2837
Lid geworden op: 11 feb 2014 22:05
Aantal fretten: 2
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Re: De betere helft van Belinda :)

Bericht door Helen »

En druiven zonder velletjes, die peuterde we er eerst af... :oops:
Gebruikersavatar
Kick
Berichten: 13397
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:51
Aantal fretten: 1

Re: De betere helft van Belinda :)

Bericht door Kick »

:mrgreen:
NKW
Berichten: 1221
Lid geworden op: 22 nov 2016 09:41
Aantal fretten: 1

Re: De betere helft van Belinda :)

Bericht door NKW »

Ach ja, hoe goed je ook leest en leert het is soms lastig om het kaf van het koren te scheiden. Ik vind het vooral belangrijk dat mensen laten zien dat ze moeite doen voor hun dier en er het beste mee voor hebben. Ik herinner me nig goed m'n grasparkietjes waar ik boeken over had gelezen en les over had gehad op m'n dieropleiding. Vogelzand en gegalvaniseerde kooi :???: Haal ik nooit meer in m'n hoofd nu. Beukensnippers en dure kooien met gifvrije coating staan er nu.
Gebruikersavatar
Belin
Berichten: 345
Lid geworden op: 22 jun 2018 20:02
Aantal fretten: 3

Re: De betere helft van Belinda :)

Bericht door Belin »

Beginnersfouten zijn iets anders dan een dier als een wegwerp object behandelen. Het stoort ons dat er een hoop mensen zijn (en dan toevallig op de fretten verkoop fb pages bijv.) die de beestjes verhandelen alsof het om een paar sokken gaat. Eerst allemaal blije foto's posten van "oh kijk me sgatjuh :hart: "en een paar maanden later staat het 'sgatjuh' op frettenaanbod met een of andere kul reden...om vervolgens weer een ander 'sgatjuh' aan te schaffen.
Gebruikersavatar
Kick
Berichten: 13397
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:51
Aantal fretten: 1

Re: De betere helft van Belinda :)

Bericht door Kick »

:(
Gebruikersavatar
Belin
Berichten: 345
Lid geworden op: 22 jun 2018 20:02
Aantal fretten: 3

Re: De betere helft van Belinda :)

Bericht door Belin »

Alsof het zo afgesproken is..alwéér zo'n 'advertentie'. 2 fretten van 8 maanden die 'om gezondheids redenen' weg moeten. Ze wil 'geen commentaar' want het is 'met pijn in haar hart'.
Als ik voor al dit soort berichten een euro zou krijgen zou ik binnen no time rijk zijn :brush:
Gebruikersavatar
yvonne
Berichten: 5980
Lid geworden op: 16 mar 2013 22:36
Aantal fretten: 1
Locatie: Oostvoorne (zuid holland)

Re: De betere helft van Belinda :)

Bericht door yvonne »

Ik snap je punt hoor Belin, dit heeft idd niks te maken met beginnersfouten.
Zielig voor de beestjes, ik zou ze allemaal wel in huis willen nemen :oops:
Gebruikersavatar
Marjan
Berichten: 23203
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:26

Re: De betere helft van Belinda :)

Bericht door Marjan »

Ja het is in en in triest. Zag op de gebruikten frettenspullen pagina ook alweer dat mensen hun frettenkooien met toebehoren weg doen ivm relatieproblemen. Het ligt dan op het puntje van mijn tong om te vragen wat er met de fretten is gebeurd. Alsof je als je uit elkaar gaat opeens niet meer voor dieren kunt zorgen. :roll:
Gebruikersavatar
Stridder
Berichten: 630
Lid geworden op: 11 apr 2017 17:49

Re: De betere helft van Belinda :)

Bericht door Stridder »

Dat hoor je super vaak ja, dat als mensen uit elkaar gaan de fretten (of andere dieren) weg moeten. Lijkt me toch dat minimaal één persoon het dier wou aanschaffen, die kan er dan toch ook voor zorgen na de brake up. En om ze nou weg te doen omdat men er niet uitkomt wie van de 2 ervoor mag zorgen als ze allebij graag willen lijkt me ook onzinnig. :???:
Het enige dat ik me voor kan stellen is als je dan gedwongen moet verhuisen naar ergens waar geen dieren mogen
Gebruikersavatar
Karen
Berichten: 12910
Lid geworden op: 15 jan 2013 23:24

Re: De betere helft van Belinda :)

Bericht door Karen »

Precies, dat soort dingen stoor ik me ook enorm aan! Helaas gebeurt het over de hele linie, met honden katten, knaagdieren, konijnen en paarden...dieren zijn voor velen gewoon een wegwerpartikel en komen ergens onderaan de ladder.
Maar ik merk dat het met zoveel zaken zo gaat; een wegwerpmaatschappij. Zint iets je niet, dan raak je het makkelijk kwijt...vooral geen moeite doen om een oplossing te vinden voor een probleem of er gewoon geen probleem van maken! Iets op marktplaats zetten vinden sommigen al een hele moeite. Alles moet ook maar meteen gebeuren of resultaat geven; instant satisfaction. Als men met mensen onder elkaar zo omgaat, wat verwacht je dan van omgang met dieren?

Triest...
Gebruikersavatar
Helen
Berichten: 2837
Lid geworden op: 11 feb 2014 22:05
Aantal fretten: 2
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Re: De betere helft van Belinda :)

Bericht door Helen »

Wij gaan uit elkaar... ik zoek huis voor mijn kinderen zie je nou nooit eens staan he?
Gebruikersavatar
Marjan
Berichten: 23203
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:26

Re: De betere helft van Belinda :)

Bericht door Marjan »

:lol:
Gebruikersavatar
Helen
Berichten: 2837
Lid geworden op: 11 feb 2014 22:05
Aantal fretten: 2
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Re: De betere helft van Belinda :)

Bericht door Helen »

Het gekke is dat mensen die niet meer voor hun kinderen kunnen zorgen hele rare dingen gaan doen.
Sommige konden het al niet voor ze er aan begonnen en toch vind je die zelden aan een boom gebonden in het bos.
Dieren als producten zien, we hebben het allemaal met de paplepel ingegoten gekregen.
Wat we met dat soort vormen van opvoeding doen is aan ons zelf.

Mijn moeder had geen zin om Beertje uit te laten, die mochten wij met een briefje naar het asiel brengen.
Ik vond het afschuwelijk maar mijn zusjes en broertjes hebben die gewoonte wel overgenomen.
Dieren kwamen en gingen. Ik heb ze nog gerapporteerd in die tijd bij het asiel. Geef ze niks meer mee!

Ik heb 1x voor het welzijn van de kat zelf herplaatst. Ze kwam bij bekende en in de buurt en was daar happy.
En ja dat was na een scheiding. En als je dan 6 katten hebt, Fred had er 2 en die éne kon absoluut niet klikken met de rest... dan moet je iets verzinnen. We hadden geen Jackson Galaxy om te helpen.
We wisten toen niet dat katten geen groepsdieren waren en we hebben hier minder ruimte dan in het huis waar ik met de ex woonde. De ex wilde lekker zijn zogenaamde verloren jeugd inhalen, liet haar dag in dag uit alleen zitten.
Maar geloof me, voel me er nog steeds rot over. Had haar vanaf 5 weken oud...
Daarom heb ik zeker op katten gebied de grens wel bereikt. We laten het "uitsterven" aangezien ze 30 kunnen kunnen worden. Als ik dood neerval wil ik gewoon niet teveel dieren achterlaten. Mijn angst is gewoon dat ze verkeerd terecht komen.
Gebruikersavatar
Stridder
Berichten: 630
Lid geworden op: 11 apr 2017 17:49

Re: De betere helft van Belinda :)

Bericht door Stridder »

Ik ben toch wel opgevoed met dat huisdieren gezinsleden. Ik weet ook zeker dat als om een of andere rede wij niet meer voor onze dieren zouden kunnen zorgen er familieleden zouden zijn die inspringen. Ik heb er laatst nog met mijn zus over gehad, dat ik dan het liefst heb dat de katten naar haar gaan, omdat zij ze het meest het zelfde houd als ik (alleen aan de lijn of in afgesloten terrein buiten) en ze gaf aan ze dan ook met open armen zou ontvangen.
Zij is dus eigenlijk een beetje mijn katten-peetmoeder. :lol:
Eigenlijk vind ik ook wel dat je daar over na zou moeten denken, aan wie laat je je dieren na...
Gebruikersavatar
Mette
Berichten: 4624
Lid geworden op: 15 jul 2014 16:07
Aantal fretten: 1
Locatie: Enschede

Re: De betere helft van Belinda :)

Bericht door Mette »

Oh, maar daar heb ik ook serieus afspraken over ;). Kat en hond komt mijn familie wel uit maar voor fretten heb ik daar echt wat voor geregeld.
Gebruikersavatar
Karen
Berichten: 12910
Lid geworden op: 15 jan 2013 23:24

Re: De betere helft van Belinda :)

Bericht door Karen »

Ik ook voor de fretten....mocht ik die dan nog hebben ;)
Gebruikersavatar
Jakke
Berichten: 86
Lid geworden op: 23 jul 2018 00:31

Re: De betere helft van Belinda :)

Bericht door Jakke »

Omfg, ben echt nog altijd om te briezen op de moment. De meeste van jullie weten intss wel hoe onze fretten er hier bij zitten en dat ze goed en hygienisch onderhouden worden. Toch heeft 1 van onze buren wss bij de huisbaas gaan klagen. Terwijl er hier ooit jaarlijkse controles zijn. Mogen wij ons toch aan 1 verwachten binnenkort.

Het ergste is dan nog, ons complex bestaat uit 3 blokken van 8 appartementen, dat het wss niemand uit onze blok is die gaan klagen is. Ben echt compleet over de zeik over het feit dat ze gewoon achter onze rug achterom gaan, ipv hier eerst eens ff aan te bellen.

Nou zitten we dus met een controle binnen 2 weken voor onze fretten, er is hier nog maar 1 persoon binnengeweest die hier ook woont, die onze fretten gezien heeft en ik weet zeker dat hij er nooit over zou gaan klagen. Hij vind ze zelf leuke beesjes en zei ook al gelijk waarom belt iemand daar voor? Je riekt ze geeneens als je op de gang staat of je hoort ze niet? Kzeg ja dat denk ik dus ook. En iedereen van men kennisen waar ik het tegen zeg bevestigen dit gewoon. Snap echt niet welke zeikerd heeft waarover en omdat ze zo maar ineens bij ons terecht komen.

1 van onze bewoners is pas een verlengd weekend weggeweest en zen kat met genoeg eten en drinken voorzien maar niemand om de kattenbak ff te doen. En de gang stonk hier dus echt zwaar naar kattenpis maar is dat zomaar een reden om ervan uit te gaan dat het van bij ons komt omdat we fretten hebben.

Bakken worden hier 1 tot 2 maal per dag verschoont, kooien en hangmatten meestal om de 2 weken. Elke handdoek met een ongelukje naast de bak gaat er zo snel mogelijk uit en het plateau eronder word schoongemaakt zodat ook daar geen geur op blijft hangen met een nieuwe erover. Vraag me echt af waar dit nou over gaat.

Vind het zo een gezeik van iemand die iets gehoord heeft en iets geroken heeft wss en dacht een compleet schilderij te kunnen schilderen maar er wel dik naast zit. Of nog erger iemand die nog geeneens in de buurt is van ons appartement. Voel me der zwaar kut bij en als dit blijkt op geen ruk uit te draaien en ze niet willen zeggen wie het is heb ik toch wel ff zin om een klacht wegens smaad weg te leggen.

Wat denken die zeikerds hier nou wel niet dat mijn fretten in kleine houten kratjes op stro lopen te zeiken en te schijten en nooit verversd worden ofzo? Word hier echt zwaar pissig van soms van die domme boere mentaliteit hier in Belgie. En waarom nou ineens??? Onze huisbaas wist dat we Freddy hadden, de andere hebben we ze niet van op de hoogte gebracht omdat ze over Freddy ook niet echt een probleem maakte.

Toch krijgen we ff het mes in de rug van een buur die hier nog geeneens is binnengeweest, maar wat verondersteld. Sry dat ik hier ff men stoom aflaat maar ik weet dat jullie dit ook wel zullen zien als bekrompen buren geroddel etc. Voel me der echt zwaaar kut bij omdat hier al gewoon geoordeeld word zonder dat ze iet weten.

Ga hier gewoon men rand afsluiten, wij weten wat onze fretjes hebben en krijgen en hoe we ze behandelen. Maar die griet van de immo is echt gewoon een zuur wijf. Dusja we zullen maar moeten zien wat het te bieden heeft dat gesprek.
Gebruikersavatar
Marjan
Berichten: 23203
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:26

Re: De betere helft van Belinda :)

Bericht door Marjan »

Waardeloos zeg maar zeikerds hou je er nu eenmaal altijd bij. En jullie kennende hoeven jullie je ook helemaal niet druk te maken voor zo'n controle. Maar een vervelend gevoel is het zeker, te weten dat iemand achter jullie rug om heeft lopen klagen. :|
Gebruikersavatar
Kick
Berichten: 13397
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:51
Aantal fretten: 1

Re: De betere helft van Belinda :)

Bericht door Kick »

Balen Jan :???: Zou het nog eventuele consequenties kunnen hebben?
Gebruikersavatar
Mette
Berichten: 4624
Lid geworden op: 15 jul 2014 16:07
Aantal fretten: 1
Locatie: Enschede

Re: De betere helft van Belinda :)

Bericht door Mette »

Ah joh ik snap te frustratie, maar ik heb dat echt al zo vaak gehoord dat buren vervelend kunnen doen in dat opzicht. Die inspecteurs gaan vervolgens altijd onverrichte zake weer weg. Heb vertrouwen en ga er gewoon lachend doorheen. Lach ze uit ipv boos te zijn.

Dat ze niet zelf aan de deur staan snap ik trouwens wel, zo'n confrontatie heb ik liever zelf ook niet :)
Plaats reactie