Fali, deel 2

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
Kick
Aantal fretten: 1

Re: Fali, deel 2

Bericht door Kick »

:(

Weer een hoofdstuk Mette.... Knuf!!!
Karen

Bericht door Karen »

Het is zo moeilijk allemaal... :(

Dag “Toetje”, dans op de brug meisje :hart:

Nogmaals sterkte Mette. :knuf:
Mette

Bericht door Mette »

Dank :hart:

De kooi is gisteren opgehaald. Nog een hele berg info gegeven want hij had nog 2 rammen van 2 jaar oud samen zitten. Eveneens 3 zakjes Waltham wat hij nog nooit had gegeven en hem uitgelegd dat er een Waltham test bestaat en zonodig me een filmpje kan sturen van hoe ze het eten... Ook een extra poepbak meegegeven van me zodat hij ze gelijk kan splitsen bij thuiskomst, wat ik hem toch wel heb getracht met enige tact op het hart te drukken. Fretties hoezen nog flink gepromoot. De ventjes gaan er in elk geval goed op vooruit als het aan mij ligt. Ik verwacht nog wel een lijstje met vragen en/of filmpje. Hij had ze nu net 2 maanden.
Marjan

Bericht door Marjan »

Oh ik mag ook hopen dat hij die twee gaat splitsen, in ieder geval in de kooi. :|
Helen
Aantal fretten: 2
Contacteer:

Bericht door Helen »

ja die RCCS test is leuk... had een logee die het niet kende en ook niet moest, wordt het beestje dan veroordeelt tot ziek? Hoop van niet toch? :shock:
Mette

Bericht door Mette »

Toch wel Helen ;). Dat dacht ik ook bij Raisin dat ze het niet lustte, maar helaas bleek ik signalen flink te negeren, ondanks ze dus nog te kennen ook. Zoals Hanneke zegt "er bestaan geen fretten die geen Waltham lusten". Ik wou het gewoon niet weten. Een 6 maanden oud fretje... Maar helaas bleek ze erg ziek. En eenmaal niet meer het negerende zag ik idd de andere signalen ook.

Ik heb inmiddels filmpjes van beide fretjes en degene die soms nog weleens wil bijten en het meest gevolgd wordt door de ander, eet verbazend prima. Hele kleine pauze gezien maar that's it. Het andere 'sulle' fretje is juist helemaal niet goed. Knijpoogjes, flinke pauzes, te heet eten, overdreven bek aflikken... Really bad. Ja en dan he... Momenteel niemand die kan helpen. Dus maar even met Karen in conclaaf of ze iets kan betekenen. Er is gewoon niemand, ook geen dierenarts, die er meer verstand van heeft en een beetje fatsoenlijk kan doorvoelen en medicatie kan inschatten.
Helen
Contacteer:

Bericht door Helen »

Die bestaan wel degelijk.... dingen die ze in het nest aten en waarvan wij dachten dat ze het lekker vonden hoeven ze later niet lekker meer te vinden. Als ze het gewoon een jaar niet meer krijgen vergeten ze dat soms gewoon.
Ik ga er in ieder geen fretten op veroordelen... vind het ook een beetje eng om die "test" als iets officieels te maken.

Sorry... just my 50 cents (inflatie)
Helen
Contacteer:

Bericht door Helen »

was al te laat voor bewerken...

En... mijn dierenarts heeft mij prima geholpen met de kwaal van Ukkie hoor...
Hij bevestigde mijn vermoeden eigenlijk meteen en na de foto was het duidelijk.
Misschien moeten we eens wat ruimer gaan denken en open stellen voor andere mensen?
Ik vind dit allemaal erg zwart/wit...
Marjan

Bericht door Marjan »

Het staat iedereen vrij om naar een willekeurige dierenarts te gaan maar dat geldt ook voor iedereen die meer vertrouwen heeft in een dierenarts die inmiddels 40.000 fretten in haar handen heeft gehad. En dat heeft niets te maken met het niet willen openstellen voor andere artsen maar meer met heel slechte ervaringen daarmee. ;)
Mette

Bericht door Mette »

Ik dacht vroeger ook dat het kon... Daar laat ik het bij.
Mette

Bericht door Mette »

Ik heb inmiddels mijn ritme ruimschoots gevonden met Fali en vind het stiekem wel lekker rustig, gewoon 1 fret. Hij doet het goed en is laat de rui in gegaan. Ik zie nu pas zijn koppie smaller worden. Het is en blijft een enorme lieverd voor dat hij als pup en puber alleen met handschoen is gepakt.

Ik heb wel de schrik van mijn leven gehad wat weken terug, omdat hij tijdens zijn losloopronde in de tuin in het zwembad was gevallen, onder het zeil. Ik zag hem al een kwartiertje niet meer en ging ervanuit dat hij zich lekker in de tuinset had genesteld, maar toen ik langsliep hoorde ik ineens gespetter in het water en wist gelijk dat het niet goed zat. Hij was ook echt onderkoeld, dus ik moest hem heel even op de tegels achterlaten om snel wat frettenhanddoeken te pakken, gelukkig dichtbij in de schuur. Met de 1e even de nattigheid afgedept en met de 2e hem helemaal lekker opgerold, op schoot genomen en zo een tijdje met hem in de zon gezeten.

Afbeelding

Hier begon er weer wat leven in te komen en kon de wrap dus even losgegooid, zodat hij kon beginnen met rondscharrelen en zijn pootspiertjes weer op gang kon helpen.
Afbeelding

Het is alweer even geleden gelukkig maar ik was natuurlijk goed geschrokken. Het kan ook niet de meest slimme fret zijn in sommige opzichten, dus ook wel typisch iets voor hem om uit te glijden. Het was alleen gelukkig nog nooit voorgekomen, ook niet bij de andere fretten. Weleens Eller gehad die dan in het filtergat was gegleden.

Het blijft toch een risico die erbij hoort want ik vind de gehele tuin als losloopruimte te lekker en luxe voor hem om dat te ontnemen. Kwestie van goed op blijven letten.

Hij heeft als 'kooi' de kleine losloopruimte binnen, vandaag weer lekker met de airco aan. Het begint voor mij steeds pittiger te worden om de bakken op de grond schoon te maken, want dat is natuurlijk wel het nadeel aan de kooi niet wat hogerop hebben. Hij heeft er ook nog eens 3. Doorgaans is hij daarmee goed zindelijk bij elke dag uitruimen. Zodra hij vindt dat de bak te vol zit gaat hij ernaast zitten, en heel soms ook nog weleens random. Nog even en dan wordt het toch even tijdelijk Arnolds taak om hem te verzorgen.

Het is echt een lekkere goede dikkerd/propje (Rochelle kwam laatst nog even met hem knuffelen en haar reactie, ook gewend aan talloze zieke fretten, was toch wel heel fijn). Hij krijgt enkel omeprazole en daar doet hij het super mee. En natuurlijk zijn brokkenpap 2x daags voor zijn middenoorprobleem, want die staat eig. nog boven zijn maagproblemen.
Karen

Bericht door Karen »

Het is ook een leuk ventje :hart:
Gelukkig is het zwembad avontuur goed afgelopen!
Marjan

Bericht door Marjan »

Wat een mazzel dat je hem hoorde spartelen zeg. En hij heeft zeker een lieve snoet. :hart:
Helen
Contacteer:

Bericht door Helen »

ook zwembaden zijn dus niet veilig om onbeheerd te laten staan :-/
Iets met oog van de naald!
Kick

Bericht door Kick »

Oei, da's schrikken zeg! Gelukkig goed afgelopen met die mooie snoet :hart:
Mette

Bericht door Mette »

Mjoah laten staan is het niet, de onze is permanent. Hoogte is vijverstand en Fali houdt er nogal van om onder het zeil door te kruipen om zijn geur aan af te geven.., het moest er eens van komen dat hij dan eens uitgleed.
Stridder

Bericht door Stridder »

Oef dat is schrikken! :shock: Gelukkig was je er nog op tijd bij. Het levert zo wel hele schattige foto's op.
Mette

Bericht door Mette »

Vanochtend moest Arnold even Fali doen, en dan merk je toch net ff een extra puntje van verschil. Fali probeerde in zijn hand te bijten bij het verschonen en ging tijdens mooi ff naast de bak zitten :lach: . Kwam hij ook zo mooi weer binnen "Fali is stom!" :lach: . Nog nèt even een tandje territorialer dan hij bij mij is. Ik weet hem vaak wel bijtijds op afstand te houden en hij gaat hooguit precies op de bak zitten die ik aan het verschonen ben (om vervolgens vaak niet eens daadwerkelijk wat te doen), dat ik even moet wachten tot hij er weer af gaat. Het is me er 1 :ferret:
Marjan

Bericht door Marjan »

Grappig is dat he, Nash hapt ook sneller naar Kick wanneer die met zijn handen in zijn kooi komt of de bak wil verschonen. Bij mij doet hij alleen maar alsof. :lol:
yvonne

Bericht door yvonne »

:lach:
Wat een boef
Plaats reactie