Ik pakte haar uit haar nachthok en ze was nog steeds aan het kokhalzen. Ik zag op haar lip iets vleesachtigs zitten en gokte erop dat ze iets had zitten eten wat nu een beetje klem zat ergens.
Bij Max gebeurd dat ook wel eens wanneer hij zijn muis te gulzig heeft gegeten en meestal helpt een beetje waltham het dan wel doorspoelen zeg maar.
Maar Donna moest niets weten van de waltham en het schuim stond op haar bekje. Ik heb haar toen toch maar in haar nekvel gepakt om zo in haar bekje te kijken. Normaal staat ze dit echt niet toe maar nu haalde ik iets hards uit haar bekje. Het leek in eerste instantie op een stukje plastic.
Toen ik het afgespoeld had leek het zelfs een beetje op een menselijke nagel.
Ik heb gelijk haar nachthok geïnspecteerd en jawel hoor, daar lag een onthoofde muis en daar zat nog zo'n stukje kraakbeenachtig iets aan vast.
Zelf kan ik dit helemaal niet plaatsen, is het een onderdeel van de muis of iets wat het dier gegeten had of iets? Ik herken het in ieder geval niet. Ik heb er foto's van gemaakt en ben benieuwd of jullie hier iets mee kunnen.
Ik heb ook Nanja (van prooidier) al een mail gestuurd, misschien dat zij dit kan verklaren.
Donna lustte uiteindelijk de waltham wel en is nu alweer lekker aan het rond scharrelen maar ik schrok er toch wel weer van. Ik ben in ieder geval blij dat we thuis waren.