Dag allemaal,
Wij hebben sinds gisteren een luchtbevochtiger in huis. Erg fijn, aangezien de lucht bij ons thuis wat droog kan zijn, ondanks de vele planten en stekjes. Echter, na nog even goed te kijken naar de gebruiksaanwijzing en het apparaat, blijkt het een ultrasonische luchtbevochtiger te zijn. Wij vroegen ons af of Harmke hier last van kan hebben. Ze geeft totaal geen reactie op het apparaat. We hebben even gekeken of we iets van een reactie zien wanneer we het apparaat inschakelen (aan, uit, aan, uit, aan), maar wij merken niets aan haar. Het apparaat staat overigens een meter of 6-7 van haar FN vandaan.
Hebben jullie ervaring met vergelijkbare apparatuur? Het lijkt ons dat het geluid niet zo heftig moet zijn als dat van een muizenverjager bijvoorbeeld, maar we wilden het toch even checken bij jullie . Hij staat nu voor de zekerheid maar even uit.
Alvast bedankt!
p.s.: weten jullie of er een 'ideale' luchtvuchtigheid is voor fretten? De luchtvochtigheid in een huis is het 'best' tussen de 40 en 50%, bij ons was dit tussen de 35 en 40 ongeveer. We willen hem eigenlijk rond de 50% proberen een tijdje.
Ultrasonische luchtbevochtiger
Re: Ultrasonische luchtbevochtiger
Ik heb geen idee eigenlijk maar ik zou inderdaad wel oppassen met dat soort apparatuur.
Ik zou het ook niet weten. Maar een luchtbevochtiger die ultrasonoor werkt heeft volgens niks met geluid of toonhoogte te maken maar meer met hoe fijn de vochtdeeltjes in de woonruimte geblazen worden. Maw; een dier of mens hoort het niet.
Is mijn idee hoor
Is mijn idee hoor
Ik weet ook niet wat voor effect zo’n apparaat heeft op een fret en ben ook niet technisch genoeg om te weten hoe zoiets werkt
Ik probeer de luchtvochtigheid in huis rond de 40% te houden en ventileer heel veel. Hoe hoger de luchtvochtigheid, hoe meer verontreiniging in kan blijven hangen. Het klimaat in huis is eerder ongezond, zeker in de winter. Wat je als prettig ervaart is persoonlijk en heeft met je gezondheid te maken. Mensen met long emfyseem bijv voelen zich wat beter bij een iets vochtigere lucht.
Voor mij persoonlijk geld; hoe droger en warmer de lucht, hoe beter.
Hou er gewoon in je achterhoofd rekening mee dat de meeste virussen, bacteriën en parasieten zich het prettigst voelen in vochtige lucht op kamer temperatuur. Dus juist als er iets heerst, kan een drogere lucht beter zijn. Dan bedoel ik niet alleen het veelbesproken Covid-19 nu
Ik probeer de luchtvochtigheid in huis rond de 40% te houden en ventileer heel veel. Hoe hoger de luchtvochtigheid, hoe meer verontreiniging in kan blijven hangen. Het klimaat in huis is eerder ongezond, zeker in de winter. Wat je als prettig ervaart is persoonlijk en heeft met je gezondheid te maken. Mensen met long emfyseem bijv voelen zich wat beter bij een iets vochtigere lucht.
Voor mij persoonlijk geld; hoe droger en warmer de lucht, hoe beter.
Hou er gewoon in je achterhoofd rekening mee dat de meeste virussen, bacteriën en parasieten zich het prettigst voelen in vochtige lucht op kamer temperatuur. Dus juist als er iets heerst, kan een drogere lucht beter zijn. Dan bedoel ik niet alleen het veelbesproken Covid-19 nu