Waltham productie gestopt (?)
Waltham productie gestopt (?)
Er is al eerder over gesproken; Convalescense Support wordt hoogstwaarschijnlijk uit het assortiment van Royal Canin gehaald.
Sinds twee dagen is er weer veel onrust over, op Facebook natuurlijk.
Ik heb contact met Hanneke gezocht én met Royal Canin.
Hanneke heeft via haar groothandel te horen gekregen dat de productie ervan inderdaad gestopt is, maar er nog voldoende voorraad is om 2020 uit te zingen.
Royal Canin zelf geeft niet toe dat de productie gestopt is, maar blijft bij het oude verhaaltje dat het inderdaad uit het assortiment gaat verdwijnen, maar men er nog niet over eens is per wanneer.
Er zijn al dierenartsen, die geen afnamecontract hebben bij groothandels, die er niet meer aan kunnen komen.
Ik ga dus zelf af op het verhaal van de groothandel; dat de productie gestopt is.
Sinds twee dagen is er weer veel onrust over, op Facebook natuurlijk.
Ik heb contact met Hanneke gezocht én met Royal Canin.
Hanneke heeft via haar groothandel te horen gekregen dat de productie ervan inderdaad gestopt is, maar er nog voldoende voorraad is om 2020 uit te zingen.
Royal Canin zelf geeft niet toe dat de productie gestopt is, maar blijft bij het oude verhaaltje dat het inderdaad uit het assortiment gaat verdwijnen, maar men er nog niet over eens is per wanneer.
Er zijn al dierenartsen, die geen afnamecontract hebben bij groothandels, die er niet meer aan kunnen komen.
Ik ga dus zelf af op het verhaal van de groothandel; dat de productie gestopt is.
Re: Waltham productie gestopt (?)
Las het inderdaad op fb. Maar eerder ging ook in het ronde dat alleen in de Benelux er uit ging. Mocht ik nog fretten gehad hebben ging ik denk ik hamsteren.
Maar het is zeker balen voor alle fretten die er opstaan en niet zonder kunnen
Maar het is zeker balen voor alle fretten die er opstaan en niet zonder kunnen
Inderdaad, drama eigenlijk
Ik vrees dat het klopt want bij de twee sites waar ik het de laatste keer heb besteld is het bij de een niet meer leverbaar en bij de ander maar 1 zakje per bestelling. Ik heb ze beiden een mail gestuurd wat de reden daarvan is.
Ik dacht eerst 1 april grap. juist omdat het net op 1 april op facebook gepost werd.
Blijkbaar dus niet. Dat is toch ook een ramp voor al die fretten die waltham nodig hebben.
Blijkbaar dus niet. Dat is toch ook een ramp voor al die fretten die waltham nodig hebben.
Dat is het zeker. Maar bij Royal Canin draait het alleen maar om de centen want ze beweren gewoon doodleuk dat ze nu eenmaal een veel beter middel op de markt hebben gebracht met hun liquid recovery. En ze verzwijgen daarbij maar even voor het gemak dat het alleen 10 keer zo duur is. Alsof waltham een goedkope grap is wanneer je fret daar volledig op leeft.
Bindi zit er volledig op en daar doet ze het echt goed op. Meer het idee van kort kwalitatief dan lang kwantitatief leven. Ik ga nu maar weer eens kijken hoe ze het op de brokkenpap gaat doen en of dat ik iets anders kan vinden dat werkt voor haar.
Nash zit er ook volledig op. Gelukkig heb ik nog wel wat dozen staan en heb ik maar alvast weer een bestelling gedaan bij een andere webshop maar daar staat een levertijd van 6 dagen bij. En dan vraag ik mij af of dat wel goed gaat komen....
Ik word er ook verdrietig van
- yvonne
- Aantal fretten: 1
Ik heb donderdag meteen 3 dozen besteld en vandaag zijn ze binnen gekomen.
Moos gebruikt het alleen voor zijn medicatie, maar wie weet heeft hij het in de toekomst ook wel nodig als volledig voer.
Je kan de zakjes waarschijnlijk ook wel invriezen maar de kwaliteit zal er niet op vooruit gaan.
Het is idd een drama voor veel fretjes
Moos gebruikt het alleen voor zijn medicatie, maar wie weet heeft hij het in de toekomst ook wel nodig als volledig voer.
Je kan de zakjes waarschijnlijk ook wel invriezen maar de kwaliteit zal er niet op vooruit gaan.
Het is idd een drama voor veel fretjes
Ik heb van de week nog kunnen bestellen waar ik altijd bestel maar ivm corona virus is er een slechte levertijd van royal canin en mag je nog maar 1 pak per klant bestellen.
Ben blij dat ik nog gekregen heb als er ivm corona virus ook al levering problemen zijn. Zo snel iets anders vinden zou een probleem geweest zijn voor Bindi.
Ben blij dat ik nog gekregen heb als er ivm corona virus ook al levering problemen zijn. Zo snel iets anders vinden zou een probleem geweest zijn voor Bindi.
Daar heb ik ook wel eens aan gedacht. Maar de houdbaarheid is al best lang dus ik denk dat het niet veel langer houdbaar wordt bij invriezen.yvonne schreef:Je kan de zakjes waarschijnlijk ook wel invriezen maar de kwaliteit zal er niet op vooruit gaan.
Klopt Minka, daar heb ik ook gekeken. Maar 1 doos schiet voor mij niet op, ik heb ze gemaild en maandag hoor ik of ik er meer mag kopen. Dus voor de zekerheid heb ik ook bij een ander een bestelling gedaan.
Ik heb een reactie terug van Vechtdal, die hebben de hoeveelheid dozen waltham die je maximaal mag bestellen nu opgeschroefd naar 3 dozen per keer. Zodat je ook geen verzendkosten betaalt dus dat is wel netjes.
O dat is wel netjes. Goedkoper krijg je het nergens.
Ik hoop maar dat ze er snel achter komen dat ze een hoop winst gaan missen en de productie opnieuw starten...
- yvonne
- Aantal fretten: 1
Dat gaan ze niet doen want ze hebben een “beter” (lees DUURDER) alternatief
En volgens mij is Nederland het enige land wat het zo massaal voor fretten gebruikt. Dus dat is ook een druppel op een gloeiende plaat voor hun wereldwijde handel.
Ow dacht dat er in de Amerikaanse versie van kerstfretten ook regelmatig daarom wordt gevraagd.
Maar gaat het er wereldwijd uit dan? Want als het zo meteen nog wel in het buitenland te bestellen is, is het niet zo'n heel groot drama.
Er zijn inderdaad opvangen inde VS die het ook gebruiken, maar de ‘gewone’ fretteneigenaren eigenlijk niet veel.
Geen idee of er een aparte RC productie lijn in de VS is. Maar producten vanuit de VS naar ons halen is een kostbaar plaatje geworden tegenwoordig...
Geen idee of er een aparte RC productie lijn in de VS is. Maar producten vanuit de VS naar ons halen is een kostbaar plaatje geworden tegenwoordig...